|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Wto 22:38, 21 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
marcinsemek napisał: | O przekazaniu parowozów do Wolsztyna pisałem tuż po paradzie w Chabówce, żadna nowość. Jesli Cargo oleje skansen to mamy troche złomu do rozesłania po polsce. Tak sie to musiało skońćzyć. |
No proszę, wizjoner.
W takim razie powiedz mi jeszcze tylko dlaczego "tak się musiało skończyć"? No i niby czemu ktoś miałby coś rozsyłać po Polsce? Przykład Jaworzyny mówi zupełnie coś innego a to bardzo analagiczna sytuacja i bardzo możliwy scenariusz ale tylko w wypadku spełnienia się czarnej wizji jaką jest porzucenie skansenu przez PKP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mpmazurek
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków
|
Wysłany: Śro 10:15, 22 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Szepol napisał: | marcinsemek napisał: | O przekazaniu parowozów do Wolsztyna pisałem tuż po paradzie w Chabówce, żadna nowość. Jesli Cargo oleje skansen to mamy troche złomu do rozesłania po polsce. Tak sie to musiało skońćzyć. |
No proszę, wizjoner.
W takim razie powiedz mi jeszcze tylko dlaczego "tak się musiało skończyć"? |
O tym, że centrala PKP-Cargo może dążyć do pozbycia się Skansenu można było usłyszeć na różnych szczeblach (w tym na najwyższym) już w 2006 roku. Teraz dodatkowo nałożyła się na to nienajlepsza kondycja spółki oraz spadek zamówień na pociągi specjalne, włączając w to ekipy filmowe (dla których ceny często okazywały się zbyt wysokie). Problemem też jest zbyt późne podawanie informacji o ogólnodostępnych przejazdach retro-taka informacja powinna być dostępna najpóźniej w lecie roku poprzedzającego-nie jest to jednak możliwe, ponieważ zgoda centrali uzyskiwana jest przeważnie pod koniec roku, gdy są opracowywane rozkłady jazdy...
Patrząc z czysto ekonomicznego punktu widzenia ciężko dziwić się postępowaniu centrali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz G.
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Śro 15:41, 22 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Ale samo widmo likwidacji skansenu jest tragedią ... między innymi dlatego że w Polsce nie pozostanie już ani jedno w miarę dobrze utrzymane muzeum kolejowe. No bo patrząc na Wolsztyn widzimy zajechane parowozy i trupy stojące przy nastawni WL, w Ełku (który nie podlega pod PKP) kilka skorodowanych oelek, o Mauzoleum Kolejnictwa to żal się po prostu wypowiadać. Kościerzyna nie ma sprawnego żadnego taboru poza SM03 . Jedyna nadzieja w prywatnych skansenach tj. Pyskowicach i Skierniewicach. Do tego dochodzi jeszcze Jaworzyna Śląska, ale tam parowozy stoją na równi (albo niżej) z motocyklami.
Szkoda mi bardzo Chabówki, bo jeżdżę tam corocznie już od dawna.
No i co stanie się z pozostałymi eksponatami? MK zabierze np. Ty37 i postawi go koło SD80 w krzakach Warszawy, reszta pewnie przerdzewieje doszczętnie. Może jednak centrala się opamięta i nie zlikwiduje skansenu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 15:51, 22 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Łukasz G. napisał: | Jedyna nadzieja w prywatnych skansenach tj. Pyskowicach i Skierniewicach. |
Łukaszu, nie przy tych możliwościach finansowania jakie są w Polsce...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Śro 15:57, 22 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz G.
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Śro 15:58, 22 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Macie m.in. o wiele lepszą kolekcję zabytkowych wagonów niż Chabówka.
W Skierniewicach ponadto znajduje się piękna wachlarzowa parowozownia,której brak Chabówce, a Wolsztyn to okruszek przy Waszym wachlarzu. Lekcje czy projekty edukacyjne to także atut waszej parowozowni, których brakuje wszystkim skansenom PKP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 16:06, 22 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Łukasz G. napisał: |
W Skierniewicach ponadto znajduje się piękna wachlarzowa parowozownia.
|
... która wymaga morza pieniędzy
Łukasz G. napisał: |
Lekcje czy projekty edukacyjne to także atut waszej parowozowni, których brakuje wszystkim skansenom PKP. |
Na tym właśnie polega zaleta organizacji pozarządowych - one robią, bo chcą coś dać Poza tym mają kilka innych zalet - miłośnicy kolei chętni do pomocy są witani z otwartymi rękoma i próbuje im się nieba przychylić. Na PKP z powodu wymogów BHP czy zwykłego niedasizmu bywa to więcej niż utrudnione...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Śro 16:08, 22 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinsemek
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 20:40, 22 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Kolego Szepol
A kto będzie płacił taka kasę na utrzymanie? Sam zrefundujesz??? Albo może zrzuta ogólnonarodowa????
A może PIS albo PO się przejmie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 21:02, 22 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Dawno się tu nie wypowiadałem, ale teraz muszę.
Kwestia przekazania lokomotyw i wagonów do Wolsztyna, no bo w sumie gdzie indziej? Dwa Ty2, pewnie OKz, Tr12, Ol12 może TKh, TKt48, dorzućmy do tego jeszcze Ol49 a co tam. Daje nam to 8 parowozów. Teraz policzmy wolsztyńskie loki. Ol49-7,23,59,69,111, Pt47-65,112, Ok1, Ok22, Tr5, Pm36, Czyli w najlepszym przypadku mamy 11 parowozów. Powiedzmy, że trzy są w naprawie, jeden zepsuty.Czyli mamy też 8 parowozów.Razem jest 16 lokomotyw.
W Wolsztynie jest zdaje dziesięciu maszynistów. Dziesięciu maszynistów na szesnaście parowozów. Po pierwsze gdzie to trzymać? może by się jakoś upchnęło w WL i w Lesznie.
Po drugie jaki jest sens ekonomiczny utrzymywać w jednym miejscu tyle sprawnych parowozów? żaden!
Panowie patrzylibyśmy jak jeden po drugim kończą karierę przy nastawni i daję sobie rękę obciąć, że by tak było. Z drugiej strony pewnie to samo czekało by je w Chabówce. Przy najczarniejszym scenariuszu.
Amen
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Śro 23:02, 22 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
marcinsemek napisał: | Kolego Szepol, A kto będzie płacił taka kasę na utrzymanie? |
Tu nikt nie musi płacić "takiej kasy". Chabówkę wykańcza to, co wykończyło Jaworzynę Śląską parę lat wcześniej . Mianowicie zaporowe stawki wynajmu parowozu, pociągu etc. Nawet uczniowie liceum wiedzą co to są prawa popytu i podaży, wydaje mi się iż nie ma potrzeby ich tu przytaczać. Jaworzyna także była prężnie działającym skansenem i porównywalna mogła być jedynie Chabówka. To wszystko trwało jednak dopóki ceny wynajmu nie wzrosły tak, że najpierw nie było stać na parowóz polskich MK a później także zagranicznych. Zapewne posypią się teraz na mnie gromy ale utrzymywanie tylu parowozów pod parą gdy nie ma na nie zapotrzebowania jest kompletnie pozbawione sensu. Utrzymywanie 6-9 parowozów w stanie czynnym a później narzekanie na brak kasy i w konsekwencji chęć likwidacji skansenu jest delikatnie mówiąc idiotyzmem.
Reasumując Chabówka potrzebuje jedynie dobrego menadżera i zdrowego rozsądku. Jaworzyna miała szczęści i udało się utworzyć na bazie dawnego skansenu Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku jednak Chabówka nie musi już tyle tego szczęścia mieć.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Borat
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kazachstan
|
Wysłany: Śro 23:27, 22 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Dziwi mnie fakt, że najbardziej martwi was los sprawnego taboru. Mnie martwi raczej los zimnych eksponatów.
Choć mam nadzieję, że demoniczne wizje likwidacji nie zostaną zrealizowane. Jeśli skansen był w trudnej sytuacji, to po co remontowano kolejne parowozy jak pisze Szepol. Może nie jest tak, źle jak się nam wydaje.
Ja mam pomysł! Niech oba Ty2 trafią do Wolsztyna na plan i tam troszkę zarobią na siebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 9:17, 23 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
A co z Okz, Tr12, Ol12? Przecież to też perły, które powinny być utrzymane przy życiu.
Nie padło tu ani jedno stwierdzenie o partnerstwie publiczno - prywatnym. Czyli część jest finansowana przez samorząd, część przez PKP czy też innego prywatnego inwestora. Jeśli ktoś mówi, że prywaciarz nastawiony jest zawsze na zysk to mija się z prawdą. MPiK jest tego przykładem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irys
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Czw 11:37, 23 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Szepol napisał: | Mianowicie zaporowe stawki wynajmu parowozu, pociągu etc. co to są prawa popytu i podaży |
A skąd wiesz, że wcześniej stawki nie były poprostu zaniżone, a później dopiero je "urynkowiono"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 12:11, 23 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Irys napisał: | Szepol napisał: | Mianowicie zaporowe stawki wynajmu parowozu, pociągu etc. co to są prawa popytu i podaży |
A skąd wiesz, że wcześniej stawki nie były poprostu zaniżone, a później dopiero je "urynkowiono"? |
wcześniej był jeden operator dow szytskiego. teraz każdy w tym łańcuszku chce zarobić, więc to podbija koszta. Proste obliczenie:
1. parowóz pkp cargo,
2. wagony zwykłe - pkp pr
3. licencja na przewozy PKP Pr i Cargo,
4. tory - plk
5. wodowanie - straż pożarna
6. nawęglanie....
7. postojowe na dworcu itd itd.
kiedyś tego było mniej...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepa_Rider25
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Złotów\Poznań
|
Wysłany: Czw 19:32, 23 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
A powiedzcie mi jak to wszystko działa za granicą... czyje są skanseny?? kto się nimi zajmuje?? skąd mają tyle sprawnych maszyn w tak świetnym stanie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Czw 19:50, 23 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Pepa_Rider25 napisał: | A powiedzcie mi jak to wszystko działa za granicą... czyje są skanseny?? kto się nimi zajmuje?? skąd mają tyle sprawnych maszyn w tak świetnym stanie?? |
Przykładowo w Niemczech muzea kolejowe w przeważającej części są prywatne - zarówno w stowarzyszeń jak również spółek prawa handlowego. Skąd są na to pieniądze?? Wydaje mi się, że z kilku źródeł:
- inna kultura sprawia, że kolej stanowi obiekt powszechnego zainteresowania, co przekłada się na zwiększoną frekwencję w tego typu przedsięwzieciach, a bilety jak na nasze warunki nie są tanie. Za wstęp do do Muzeum w Bochum Dahlhausen ja i żona zostawiliśmy po 5,50 euro. Do tego wydawnictwa za około 15 euro - lekką ręką dwoje biedynych w sumie turystów z Polski zostawiło w kasie muzeum średnio po ok 13 euro czyli wówczas ok 45 zł. Biorąc nawet parytet, że dochodów jest 1:3, trudno jest aby taki obrót w Polsce wygenerować (15 zł). W Polsce niestety w moim odczuciu musimy w tej dziedzinie jeszcze sporo się nauczyć....
- drugim źródłem, zwłaszcza bardzo istotnym dla kolei turystycznych z codziennym ruchem parowozów (tak, tak taka Parowozownia Wernigerode w Górach Harzu wydaje codziennie na planowe pociągi conajmniej 3 parowozy!!!) - są pieniądze przekazywane przez lokalne samorządy, wiedzące, że to jest wzbogacenie ich oferty turystycznej...
Jak sytuacja wygląda w Polsce chyba nikomu nie trzeba mówić - choćby ostatnia Parowozjada dowiodła, jak podchodzą samorządy do heritage railways...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Czw 20:49, 23 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|