Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Naprawa Okz32-2
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Chabówka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Sob 17:36, 25 Paź 2008    Temat postu:

To jest smieszne, parowóz jest unikalny, sprawny, jak za dawnych lat, są i wagony, są chetni do przejażdżek, do fotografowania...a to wszystko nie przynosi zysku...bez komentarza...porażka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lewar




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 17:56, 25 Paź 2008    Temat postu:

No nie taka znowu porażka!
Wynajmujesz pociąg za 10 tyś. Jak to jest specjal dla mikoli ,to każdy daje stówę i jedzie sto osób- prosta sprawa!
Jak ma jechać teraz dla pociąg dla mamci z dzieckiem ,to ją skroisz na np.2 dychy, to oznacza zwrot kosztów po zabraniu 500 -set osób.
I tak możesz liczyć w nieskończoność ,a i tak ten pociąg na siebie nie zarobi.
Prawo rynku nie stoi po stronie starej koleii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Sob 18:09, 25 Paź 2008    Temat postu:

lewar napisał:
No nie taka znowu porażka!
Wynajmujesz pociąg za 10 tyś. Jak to jest specjal dla mikoli ,to każdy daje stówę i jedzie sto osób- prosta sprawa!
Jak ma jechać teraz dla pociąg dla mamci z dzieckiem ,to ją skroisz na np.2 dychy, to oznacza zwrot kosztów po zabraniu 500 -set osób.
I tak możesz liczyć w nieskończoność ,a i tak ten pociąg na siebie nie zarobi.
Prawo rynku nie stoi po stronie starej koleii.


Sęk w tym, że niewiele to ma wspólnego z prawami rynku. Ceny wynajmu są po prostu zbyt wysokie. Najpierw okazały się zbyt wysokie dla krajowych MK, potem dla wielu zagranicznych a na koniec również dla ekip filmowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lewar




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 10:18, 26 Paź 2008    Temat postu:

Masz racje! Podaję tylko przykład wyssany z palca. A to że ceny sa zaporowe tak chyba z zasady to oczywiście inna ,smutna sprawa.
Na wąskim torze jeszcze można liczyć na jako taki zwrot kosztów ,ale na normalnym ,kiepska sprawa.
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lewar dnia Nie 10:19, 26 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinsemek




Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 11:11, 26 Paź 2008    Temat postu:

Szukajmy sponsorów Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Nie 12:12, 26 Paź 2008    Temat postu:

marcinsemek napisał:
Szukajmy sponsorów Confused


Sponsorów na co? Ceny są zaporowe-do póki się to nie zmieni, zamówień nie przybędzie. Problem jest w sposobie kalkulacji cen na którą składają się m.in.:
pozycje wynikające z kosztów zmiennych
-węgiel
-woda
-obsługa
-dostęp do infrastruktury (PLK)
oraz pozycja wynikająca z kosztów stałych
-koszty utrzymania, w tym NR i NG

Ten ostatni element rzutuje na ceny-parowozy pracują mało, więc "jednostkowy koszt" jest bardzo wysoki-dużą kwotę dzieli się przez małą liczbę godzin w których parowóz pracuje. To winduje cenę do wysokiego poziomu.

Dodatkowo należy uwzględnić kilka innych czynników które mają wpływ na popyt na tego typu usługi:
-mniej tanich połączeń lotniczych do Krakowa
-mniejsze zainteresowanie Krakowem ze strony turystów zagranicznych (w tym roku około 20%)
-trzeci czynnik, będący przyczyną dwóch powyższych-umocnienie się złotówki w stosunku do funta brytyjskiego (i nie tylko) a co za tym idzie wzrost cen dla turystów...
-wspomniane już wcześniej, zbyt późne publikowanie informacji o pociągach w sezonie letnim (informacja powinna być dostępna w połowie roku a nie pod koniec)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mpmazurek dnia Nie 16:22, 26 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon32




Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowa Ruda

PostWysłany: Czw 0:34, 06 Lis 2008    Temat postu:

Kotły z okazety i ty chyba już w drodze Piły!
[link widoczny dla zalogowanych]
info w :nowości na stronie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monomach




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 11:49, 06 Lis 2008    Temat postu:

To najlepsza jak na razie najlepsza informacja dla mnie dzisiejszego dnia...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepa_Rider25




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złotów\Poznań

PostWysłany: Czw 13:06, 06 Lis 2008    Temat postu:

No to super... już się bałem że dopiero w przyszłem roku pojadą. Chociaż z tego co usłyszałem w Interloku, to miały być robione właśnie w przyszłym roku, po za tym w Pile robią już 3 kociołki... więc ciekawe kiedy zaczną te...?? Wiadomo kiedy dokładnie zjawią się w Pile??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Czw 17:07, 06 Lis 2008    Temat postu:

To także bardzo dobra wiadomość dla Wolsztyńskich maszyn Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Czw 18:22, 06 Lis 2008    Temat postu:

Irys napisał:
To także bardzo dobra wiadomość dla Wolsztyńskich maszyn Wink
Niby dlaczego? Myślisz o wysyłce Ty2-911 i Ty2-953 na plan do Wolsztyna, aby można było przywrócić parowy plan na Leszna? Ja też to popieram, bo obecnie marnują się, a tak to by zarabiały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz G.




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw 22:01, 06 Lis 2008    Temat postu:

Głupoty piszesz. Wcale się nie marnują, a to że Chabówka nie zarzyna swoich maszyn w niepotrzebnym ruchu planowym to wcale nie jest złe.
W ten sposób i tak parowozy na siebie nie zarabiają, bo właściciel i tak jest jeden.W Wolsztynie siedzą Anglicy i dlatego jest plan. Z resztą zobacz na Niemców- czy ich maszyny muszą koniecznie prowadzić ruch planowy?
A skanseny są i będą niedochodowe, to (prawie) każdy wie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinsemek




Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 23:02, 06 Lis 2008    Temat postu:

To że kotły trafiły do interloku to jeszcze nie powód zeby sie cieszyc. mozemy je zobaczyć w Chabówce równie dobrze za dwa lata najprędzej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Pią 16:47, 07 Lis 2008    Temat postu:

Łukasz G. napisał:
Głupoty piszesz. Wcale się nie marnują, a to że Chabówka nie zarzyna swoich maszyn w niepotrzebnym ruchu planowym to wcale nie jest złe.
W ten sposób i tak parowozy na siebie nie zarabiają, bo właściciel i tak jest jeden.W Wolsztynie siedzą Anglicy i dlatego jest plan. Z resztą zobacz na Niemców- czy ich maszyny muszą koniecznie prowadzić ruch planowy?
A skanseny są i będą niedochodowe, to (prawie) każdy wie.
Plan to jednak dobra rzecz, bo parowozy nie są stworzone do dekoracji tylko do pracy (o czym niektórzy zapominają). Poza tym z tego jest dochód choćby na zwrot kosztów naprawy, paliwa itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lewar




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 18:54, 07 Lis 2008    Temat postu:

To jest fakt! Czajnik to nie do kawy ,tylko na kołach i do pracy stworzony!
A przynajmniej jesteśmy wreszcie w czymś lepsi od Niemca, bo mamy planowy ,a nie specjalny,czysty i fajny. Planowiec! To brzmi dumnie!
Moim zdaniem ,najważniejsze że zapadła decyzja ,aby wogóle ruszyć temat naprawy ,na resztę będzie trzeba spokojnie poczekać.
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Chabówka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 4 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin