|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doctor
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 21:55, 20 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
spokojnie, polityka firmy będącej właścicielem tych parowozów jest tak pomyślana, że niebawem nie będzie miał kto zajeżdżać maszyny w Wolsztynie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Sob 22:28, 20 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
marcinsemek napisał: | Parowozy ze skansenu w razie gdyby padł, (co zresztą mu grozi) pojadą do Wolsztyna. |
Spoko, spoko. Historia lubi się powtarzać. Aby sztucznie utrzymywać Wolsztyn wchłonięto już Choszczno i przecież bardzo dobrze prosperującą Jaworzynę(dopóki nie narzucono śmiesznie dużych cen za pociągi). Jeżeli tak ma wyglądać utrzymywanie trakcji parowej w Polsce to ja jestem gotów sam zaorać ten cyrk. Do likwidacji Chabówki zapewne nie dojdzie ale już sam fakt, że komuś przychodzi to na myśl jest przerażający.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaktus34
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chabówka
|
Wysłany: Nie 8:54, 21 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
W Polsce są tylko trzy miejsca gdzie można spotkać normalnotorowy "żywy" parowóz (Wolsztyn, Chabówka i Wrocław). To jest i tak niewiele więc nie należy myśleć o ich zamykaniu tylko o sprowadzaniu kopciuchów do innych parowozowni. Rdzewiejących pomników jest wiele. Parowozowni nie brakuje, kopciuchów, które trzeba wyremontować też nie, brakuje chęci w zarządzie, bo z naszymi się nikt nie liczy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Borat
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kazachstan
|
Wysłany: Nie 10:28, 21 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
kaktus34 napisał: | W Polsce są tylko trzy miejsca gdzie można spotkać normalnotorowy "żywy" parowóz (Wolsztyn, Chabówka i Wrocław). |
4!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jorg
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk Cieszyński
|
Wysłany: Nie 11:16, 21 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Są jeszcze Pyskowice i Dzierżno i sporadycznie Gniezno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinsemek
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 11:22, 21 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
No i od święta Piła, jak coś po remoncie rozpalą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mpmazurek
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków
|
Wysłany: Nie 11:58, 21 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
marcinsemek napisał: | Parowozy ze skansenu w razie gdyby padł, (co zresztą mu grozi) |
Zupełnie pomijaną kwestią jest dlaczego takie zagrożenie powstało...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mpmazurek dnia Nie 11:59, 21 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaktus34
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chabówka
|
Wysłany: Nie 14:25, 21 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Sorry za Pyskowice, ale pierwsze słyszę żeby w Dzierżonie były sprawne parowozy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jorg
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk Cieszyński
|
Wysłany: Nie 16:20, 21 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Jest taki ostatnio naprawiony TKh05353 który to obecnie znajduje się w Dzierżnie a należy do jednej z prywatnych firm kolejowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaktus34
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chabówka
|
Wysłany: Pon 15:16, 22 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Jeździ z jakimiś pociągami (planowe, retro)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monomach
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 17:20, 22 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Chłopie, to jest parowóz przemysłowy typu "Ferrum", o prędkości maksymalnej góra 45 km/h. raczej planowce odpadają. Z informacji, które posiadam pociągi retro są rozważane, ale głównie jako składy manewrowe, czyli składy z wagonami towarowymi. Zgodnie z realiami historycznymi maszyna ta nie była używana nigdy do ciągnięcia składów osobowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaktus34
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chabówka
|
Wysłany: Pon 17:50, 22 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
No to może chociaż okazjonalne przejazdy specjalne dla MK w wagonach towarowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 17:59, 22 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
kaktus34 napisał: | No to może chociaż okazjonalne przejazdy specjalne dla MK w wagonach towarowych. |
Tak. Szczególnie takich z zadrutowanymi otworami....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Borat
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kazachstan
|
Wysłany: Pon 18:52, 22 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Szepol napisał: | Jeżeli tak ma wyglądać utrzymywanie trakcji parowej w Polsce to ja jestem gotów sam zaorać ten cyrk. |
Mądra wypowiedź, że ho ho. Napisz nam jeszcze coś mądrego hehehe
Monomach napisał: | Chłopie, to jest parowóz przemysłowy typu "Ferrum", o prędkości maksymalnej góra 45 km/h. raczej planowce odpadają. |
W Anglii prowadzą takie parowoziki pociągi turystyczne i wszyscy są z tego powodu szczęśliwi pomimo tego, że nigdy te parowozy tam nawet nie jeździły nie mówiąc o ciąganiu czegokolwiek. Za to tutaj, wielki płacz jak zwykle. Prędkość maksymalna to prędkość maksymalna, a nie góra coś.
Monomach napisał: | Z informacji, które posiadam pociągi retro są rozważane, ale głównie jako składy manewrowe, czyli składy z wagonami towarowymi. Zgodnie z realiami historycznymi maszyna ta nie była używana nigdy do ciągnięcia składów osobowych. |
Skąd ta pewność? Jesteś jej właścicielem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Pon 20:24, 22 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Borat napisał: | Mądra wypowiedź, że ho ho. Napisz nam jeszcze coś mądrego hehehe |
Jeżeli chcesz to mogę Ci jeszcze raz to samo powtórzyć. Masz pojęcie co stałoby się z tymi parowozami w WL? Jeśli nie to sam się nie ośmieszaj. A może ty widzisz jakąś rolę jaką mogłyby pełnić takie parowozy jak Tr12, Ol12, OKz32, TKh49 w Wolsztynie? Wolsztynowi potrzebne są parowozy do planu a nie egzotyki muzealne, nie po to aby ktoś taki jak Borat mógł się onanizować przed kompem bo "Tr12 poprowadziła dziś planową parę pociągów 77425/77426 na linii do Poznania". Żaden z tych parowozów się do tego nie nadaje, szczególnie dlatego, że z wyjątkiem TKh49 są to jedyne zachowane parowozy tego typu w kraju. Celowo pomijam Ty2-911, Ty2-953 i Ol49-100 bo takich parowozów Wolsztyn ma pod dostatakiem i jak by było takie zapotrzebowanie to by więcej ich jeździło. Kolejnym problemem nie do przeszkoczenia jest ilość stanowisk w WL, chyba nie zamierzasz trzymac ich "pod chmurką". Tak wiem, to było kiedyś normalne ale to były czasy kiedy paorowozy nie były eksponatami muzealnymi tylko normalnym taborem trakcyjnym, niemal bez przerwy prowadziły jakieś pociągi a do szopy były zazwyczaj odstawiane jedynie na obrządzanie, płukanie kotła czy likwidowanie usterek wynikłych między NG lub NŚ. Dodatkowo, jeśli jeszcze Ci mało, po likwidacji Skansenu w Chabówce pozostaje multum parowozów nieczynnych zarówno normalnotorowych jak i wąskotorowych, nalezy jednak pamiętać jeszcze o takich lokomotywach jak EU07, ST43, EP04, ET21, SM41 oraz SN61. Dochodzi jeszcze "troszeczke" cennych zabytkowych wagonów. Jeżeli jesteś w stanie pogodzić to wszystko na stacji w Wolsztynie z planowym ruchem pociągów to szczere gratulacje. A może inna placówka? Ja nie znam takiej, która byłaby to w stanie wszystko pomieścić. Jeżeli jakaś jest to proszę mnie wyprowadzić z błędu, podejrzewam że najwięcej mają Skierniewice ale aż tyle? Mimo wszystko polecam Ci porozmawiać z kimś bardziej "zorientowanym" od Ciebie (nazwałbym to bardziej po imieniu ale to tylko forum) o idei jaka przyświęca Wolsztynowi i dlateczego mówi się, ze jest to miejsce wyjątkowe w Europie. Następnie zastanów się czy w zamian za ruch planowy polagający na zestawie parowóz+bonanza jesteś gotów poświęcić jak narazie najlepiej prosperujący i mający najciekawszą oferte skansen kolejowy w Polsce. Proponuję jeszcze zasięgnąć informacji czy po likwidacji Skansenu w Jaworzynie Śląskiej i wywiezieniu wszystkiego co było tam wysiłkiem tamtejszych pracowników odbudowane do ruchu sytuacja w Wolsztynie się poprawiła. Jak już zaopatrzysz się w te jak i inne informacje zapraszam do dyskusji. Jak narazie siedź cicho i czytaj.
P.S. Nie zapominaj o taborze w Krakowie Płaszowie również przeznaczonym dla Skansenu w Chabówce.
Borat napisał: | W Anglii prowadzą takie parowoziki pociągi turystyczne i wszyscy są z tego powodu szczęśliwi pomimo tego, że nigdy te parowozy tam nawet nie jeździły nie mówiąc o ciąganiu czegokolwiek. Za to tutaj, wielki płacz jak zwykle. Prędkość maksymalna to prędkość maksymalna, a nie góra coś. |
Człowiek myślący różni się tym od papugi lub małpy, że "kopiuje" tylko to co uważa za normalne i dobre.
Borat napisał: | Skąd ta pewność? Jesteś jej właścicielem? |
A skąd u Ciebie wątpliwości? Ty jesteś jej właścicielem, że jesteś w stanie temu zaprzeczyć? Monomach nie napisał, że są to pewne informacje. Jeśli nie masz lepszych lub nie jesteś w stanie zweryfikować tych to lepiej się nie odzywaj bo działasz na nerwy. Chyba że wzorem Arona z pl.misc.kolej jest to Twoja dewiza.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|