Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Parowozjada 2008
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Chabówka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 21:55, 20 Wrz 2008    Temat postu:

spokojnie, polityka firmy będącej właścicielem tych parowozów jest tak pomyślana, że niebawem nie będzie miał kto zajeżdżać maszyny w Wolsztynie... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sob 22:28, 20 Wrz 2008    Temat postu:

marcinsemek napisał:
Parowozy ze skansenu w razie gdyby padł, (co zresztą mu grozi) pojadą do Wolsztyna.


Spoko, spoko. Historia lubi się powtarzać. Aby sztucznie utrzymywać Wolsztyn wchłonięto już Choszczno i przecież bardzo dobrze prosperującą Jaworzynę(dopóki nie narzucono śmiesznie dużych cen za pociągi). Jeżeli tak ma wyglądać utrzymywanie trakcji parowej w Polsce to ja jestem gotów sam zaorać ten cyrk. Do likwidacji Chabówki zapewne nie dojdzie ale już sam fakt, że komuś przychodzi to na myśl jest przerażający.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Nie 8:54, 21 Wrz 2008    Temat postu:

W Polsce są tylko trzy miejsca gdzie można spotkać normalnotorowy "żywy" parowóz (Wolsztyn, Chabówka i Wrocław). To jest i tak niewiele więc nie należy myśleć o ich zamykaniu tylko o sprowadzaniu kopciuchów do innych parowozowni. Rdzewiejących pomników jest wiele. Parowozowni nie brakuje, kopciuchów, które trzeba wyremontować też nie, brakuje chęci w zarządzie, bo z naszymi się nikt nie liczy Crying or Very sad .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Nie 10:28, 21 Wrz 2008    Temat postu:

kaktus34 napisał:
W Polsce są tylko trzy miejsca gdzie można spotkać normalnotorowy "żywy" parowóz (Wolsztyn, Chabówka i Wrocław).

4!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jorg




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk Cieszyński

PostWysłany: Nie 11:16, 21 Wrz 2008    Temat postu:

Są jeszcze Pyskowice i Dzierżno i sporadycznie Gniezno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinsemek




Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 11:22, 21 Wrz 2008    Temat postu:

No i od święta Piła, jak coś po remoncie rozpalą Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Nie 11:58, 21 Wrz 2008    Temat postu:

marcinsemek napisał:
Parowozy ze skansenu w razie gdyby padł, (co zresztą mu grozi)


Zupełnie pomijaną kwestią jest dlaczego takie zagrożenie powstało...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mpmazurek dnia Nie 11:59, 21 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Nie 14:25, 21 Wrz 2008    Temat postu:

Sorry za Pyskowice, ale pierwsze słyszę żeby w Dzierżonie były sprawne parowozy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jorg




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk Cieszyński

PostWysłany: Nie 16:20, 21 Wrz 2008    Temat postu:

Jest taki ostatnio naprawiony TKh05353 który to obecnie znajduje się w Dzierżnie a należy do jednej z prywatnych firm kolejowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Pon 15:16, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Jeździ z jakimiś pociągami (planowe, retro)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monomach




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 17:20, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Chłopie, to jest parowóz przemysłowy typu "Ferrum", o prędkości maksymalnej góra 45 km/h. raczej planowce odpadają. Z informacji, które posiadam pociągi retro są rozważane, ale głównie jako składy manewrowe, czyli składy z wagonami towarowymi. Zgodnie z realiami historycznymi maszyna ta nie była używana nigdy do ciągnięcia składów osobowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Pon 17:50, 22 Wrz 2008    Temat postu:

No to może chociaż okazjonalne przejazdy specjalne dla MK w wagonach towarowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 17:59, 22 Wrz 2008    Temat postu:

kaktus34 napisał:
No to może chociaż okazjonalne przejazdy specjalne dla MK w wagonach towarowych.

Tak. Szczególnie takich z zadrutowanymi otworami....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Pon 18:52, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Szepol napisał:
Jeżeli tak ma wyglądać utrzymywanie trakcji parowej w Polsce to ja jestem gotów sam zaorać ten cyrk.

Mądra wypowiedź, że ho ho. Napisz nam jeszcze coś mądrego hehehe Confused

Monomach napisał:
Chłopie, to jest parowóz przemysłowy typu "Ferrum", o prędkości maksymalnej góra 45 km/h. raczej planowce odpadają.

W Anglii prowadzą takie parowoziki pociągi turystyczne i wszyscy są z tego powodu szczęśliwi pomimo tego, że nigdy te parowozy tam nawet nie jeździły nie mówiąc o ciąganiu czegokolwiek. Za to tutaj, wielki płacz jak zwykle. Prędkość maksymalna to prędkość maksymalna, a nie góra coś.

Monomach napisał:
Z informacji, które posiadam pociągi retro są rozważane, ale głównie jako składy manewrowe, czyli składy z wagonami towarowymi. Zgodnie z realiami historycznymi maszyna ta nie była używana nigdy do ciągnięcia składów osobowych.

Skąd ta pewność? Jesteś jej właścicielem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon 20:24, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Borat napisał:
Mądra wypowiedź, że ho ho. Napisz nam jeszcze coś mądrego hehehe Confused


Jeżeli chcesz to mogę Ci jeszcze raz to samo powtórzyć. Masz pojęcie co stałoby się z tymi parowozami w WL? Jeśli nie to sam się nie ośmieszaj. A może ty widzisz jakąś rolę jaką mogłyby pełnić takie parowozy jak Tr12, Ol12, OKz32, TKh49 w Wolsztynie? Wolsztynowi potrzebne są parowozy do planu a nie egzotyki muzealne, nie po to aby ktoś taki jak Borat mógł się onanizować przed kompem bo "Tr12 poprowadziła dziś planową parę pociągów 77425/77426 na linii do Poznania". Żaden z tych parowozów się do tego nie nadaje, szczególnie dlatego, że z wyjątkiem TKh49 są to jedyne zachowane parowozy tego typu w kraju. Celowo pomijam Ty2-911, Ty2-953 i Ol49-100 bo takich parowozów Wolsztyn ma pod dostatakiem i jak by było takie zapotrzebowanie to by więcej ich jeździło. Kolejnym problemem nie do przeszkoczenia jest ilość stanowisk w WL, chyba nie zamierzasz trzymac ich "pod chmurką". Tak wiem, to było kiedyś normalne ale to były czasy kiedy paorowozy nie były eksponatami muzealnymi tylko normalnym taborem trakcyjnym, niemal bez przerwy prowadziły jakieś pociągi a do szopy były zazwyczaj odstawiane jedynie na obrządzanie, płukanie kotła czy likwidowanie usterek wynikłych między NG lub NŚ. Dodatkowo, jeśli jeszcze Ci mało, po likwidacji Skansenu w Chabówce pozostaje multum parowozów nieczynnych zarówno normalnotorowych jak i wąskotorowych, nalezy jednak pamiętać jeszcze o takich lokomotywach jak EU07, ST43, EP04, ET21, SM41 oraz SN61. Dochodzi jeszcze "troszeczke" cennych zabytkowych wagonów. Jeżeli jesteś w stanie pogodzić to wszystko na stacji w Wolsztynie z planowym ruchem pociągów to szczere gratulacje. A może inna placówka? Ja nie znam takiej, która byłaby to w stanie wszystko pomieścić. Jeżeli jakaś jest to proszę mnie wyprowadzić z błędu, podejrzewam że najwięcej mają Skierniewice ale aż tyle? Mimo wszystko polecam Ci porozmawiać z kimś bardziej "zorientowanym" od Ciebie (nazwałbym to bardziej po imieniu ale to tylko forum) o idei jaka przyświęca Wolsztynowi i dlateczego mówi się, ze jest to miejsce wyjątkowe w Europie. Następnie zastanów się czy w zamian za ruch planowy polagający na zestawie parowóz+bonanza jesteś gotów poświęcić jak narazie najlepiej prosperujący i mający najciekawszą oferte skansen kolejowy w Polsce. Proponuję jeszcze zasięgnąć informacji czy po likwidacji Skansenu w Jaworzynie Śląskiej i wywiezieniu wszystkiego co było tam wysiłkiem tamtejszych pracowników odbudowane do ruchu sytuacja w Wolsztynie się poprawiła. Jak już zaopatrzysz się w te jak i inne informacje zapraszam do dyskusji. Jak narazie siedź cicho i czytaj.

P.S. Nie zapominaj o taborze w Krakowie Płaszowie również przeznaczonym dla Skansenu w Chabówce.

Borat napisał:
W Anglii prowadzą takie parowoziki pociągi turystyczne i wszyscy są z tego powodu szczęśliwi pomimo tego, że nigdy te parowozy tam nawet nie jeździły nie mówiąc o ciąganiu czegokolwiek. Za to tutaj, wielki płacz jak zwykle. Prędkość maksymalna to prędkość maksymalna, a nie góra coś.


Człowiek myślący różni się tym od papugi lub małpy, że "kopiuje" tylko to co uważa za normalne i dobre.

Borat napisał:
Skąd ta pewność? Jesteś jej właścicielem?


A skąd u Ciebie wątpliwości? Ty jesteś jej właścicielem, że jesteś w stanie temu zaprzeczyć? Monomach nie napisał, że są to pewne informacje. Jeśli nie masz lepszych lub nie jesteś w stanie zweryfikować tych to lepiej się nie odzywaj bo działasz na nerwy. Chyba że wzorem Arona z pl.misc.kolej jest to Twoja dewiza.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Chabówka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 8 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin