|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaktus34
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chabówka
|
Wysłany: Pon 20:48, 12 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Przypuszczam, że Costerina nie ma nic wspólnego z zawieszeniem pociągów retro w Chabówce. Jest to najprawdopodobniej polityka PKP Cargo, która ma doprowadzić do likwidacji skansenu. Jest on zagrożony, ale jeszcze nic nie jest powiedziane i są to spekulacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-911
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:02, 12 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
kaktus34 napisał: | Przypuszczam, że Costerina nie ma nic wspólnego z zawieszeniem pociągów retro w Chabówce. Jest to najprawdopodobniej polityka PKP Cargo, która ma doprowadzić do likwidacji skansenu. Jest on zagrożony, ale jeszcze nic nie jest powiedziane i są to spekulacje. |
Dlatego trzeba patrzeć Cargu na ręce. Osoby, które wiedzą gdzie i i jakie pisma kierować w takich sprawach i które zajmują się ochroną zabytkowego taboru kolejowego (Era Parowozów chyba po to powstała) powinny już teraz reagować na takie przejawy jak zawieszanie pociągów retro.
Bo po to są naprawiane parowozy, żeby jeździły więcej niż 2 razy na rok...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Pon 21:03, 12 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stanisław_Lilpop
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze Stolicy
|
Wysłany: Pon 22:07, 12 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ty2-911 napisał: |
Bo po to są naprawiane parowozy, żeby jeździły więcej niż 2 razy na rok... |
Nie chce tutaj stawać po stronie "tych złych", ale po co parowozy są naprawiane to chyba poważna firma jaką jest PKP CARGO wie, a że sami sobie wyciągają pieniądze z kieszeni w wiadomy sposób (tj. wywalając gruby kesz na naprawę by potem nie dać maszynom na siebie chociaż częściowo zarobić) to już ich własny problem. Wg mnie taka "polityka" jest jedną z przyczyn sytuacji w jakiej CARGO się teraz znajduje bo owa firma nie stała się z dnia na dzień kolosem na mokrych glinianych nogach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stanisław_Lilpop dnia Pon 22:11, 12 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mpmazurek
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków
|
Wysłany: Pon 22:10, 12 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ty2-911 napisał: | Te "Wysoko Postawione Osoby" są załosne kiedy tak mówią i każdemu z nas przykro się robi jak się coś takiego słyszy. |
Te wysoko postawione osoby są odpowiedzialne za kondycje finansową firmy i nie ma w ich wypowiedziach nic żałosnego.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-911
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:35, 12 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
mpmazurek napisał: |
Te wysoko postawione osoby są odpowiedzialne za kondycje finansową firmy i nie ma w ich wypowiedziach nic żałosnego. |
Faktem jest, że są odpowiedzialne, ale zlikwidowanie pociągów retro raczej nie pomoże ani firmie, ani tym bardziej Skansenowi w Chabówce.
Z roku na rok jest tego coraz mniej.
Dla mnie jednak jak ktoś mówi, że pociągi retro wcale nie muszą wyjechać to jednak jest trochę załosne. I na pewno nie tylko dla mnie.
Potem będzie trudniej wrócić do tego, bo w następnych latach ci ludzie wysoko postawieni mogą przecież powiedzieć coś w stylu:
'A rok temu nie było, to po co robić te pociągi teraz ? Więcej zaoszczędzimy...' (itd)
Tak to jest. Im bardziej ta firma od pociągów parowych odchodzi tym trudniej jej wrócić...
Jakieś pociągi retro jednak obowiązkowo powinny pojechać, choćby to miało być ich mniej niż w 2008 roku.
Ciekawe co będzie z Parowozjadą w bieżącym roku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Pon 22:53, 12 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 22:40, 12 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ty2-911 napisał: |
Faktem jest, że są odpowiedzialne, ale zlikwidowanie pociągów retro raczej nie pomoże ani firmie, ani tym bardziej Skansenowi w Chabówce.
|
Firmie pomoże, choćby poprzez brak deficytu wynikającego z uruchamiania pociągów czy zmniejszenie ilość czynnych wagonów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-911
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:51, 12 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Stanisław_Lilpop napisał: | Ty2-911 napisał: |
Bo po to są naprawiane parowozy, żeby jeździły więcej niż 2 razy na rok... |
Nie chce tutaj stawać po stronie "tych złych", ale po co parowozy są naprawiane to chyba poważna firma jaką jest PKP CARGO wie, a że sami sobie wyciągają pieniądze z kieszeni w wiadomy sposób (tj. wywalając gruby kesz na naprawę by potem nie dać maszynom na siebie chociaż częściowo zarobić) to już ich własny problem. Wg mnie taka "polityka" jest jedną z przyczyn sytuacji w jakiej CARGO się teraz znajduje bo owa firma nie stała się z dnia na dzień kolosem na mokrych glinianych nogach. |
Coś w tym jest.
No nic. W czerwcu zobaczymy co naprawdę będzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tr203
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 11:32, 13 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Zawieszenie kursowania pociągów retro może być prawdą (niestety). Niegospodarność PKP jest porażająca, przykłady skansenów w Karsznicach i Jaworzynie. Dochodzi jeszcze kryzys finansowym którym mogą się zasłaniać. Oby jednak czarny scenariusz się nie sprawdził. W Wolsztynie niby mają retro jeździć, więc w tym roku może jeszcze i w Chabówce się uda czego wszystkim nam życzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doctor
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 13:18, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
W Wolsztynie sprawa wygląda inaczej niż w Chabówce: pociągi uruchamia PKP PR, Cargo podstawia parowóz a różnicę w kosztach pomiędzy szynobusem a składem z parowozem pokrywa Urząd Marszałkowski. PKP Cargo na tym nie traci.
W Chabówce PKP Cargo uruchamia pociągi od początku do końca, a one niestety są deficytowe. Moim zdaniem sens by miało stworzenie regionalnego produktu turystycznego opartego o pociągi retro, finansowane np z budżetu województwa, być może wspomaganego przez inne podmioty (gminy, sponsorzy etc)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej96
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 13:55, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Doctor napisał: | W Wolsztynie sprawa wygląda inaczej niż w Chabówce: pociągi uruchamia PKP PR, Cargo podstawia parowóz a różnicę w kosztach pomiędzy szynobusem a składem z parowozem pokrywa Urząd Marszałkowski. PKP Cargo na tym nie traci.
W Chabówce PKP Cargo uruchamia pociągi od początku do końca, a one niestety są deficytowe. Moim zdaniem sens by miało stworzenie regionalnego produktu turystycznego opartego o pociągi retro, finansowane np z budżetu województwa, być może wspomaganego przez inne podmioty (gminy, sponsorzy etc) |
Albo pomyśleć o takiej dodatkowej działalności turystycznej, która by pokrywała koszty uruchamiania pociągu. Z drugiej strony to pewnie przydałaby się dokładna analiza kosztów funkcjonowania skansenów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tr203
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 14:12, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Wielkopolanie wiedzą jak sobie poradzić. To jest pomysł!! Ale znając życie to u nas w Małopolsce byłoby tyle gadania i rozważania zanim by coś "drgnęło" że, w między czasie wszyscy dawno by zapomnieli że jakieś pociągi retro jeździły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 14:16, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Tr203 napisał: | Wielkopolanie wiedzą jak sobie poradzić. |
Wielkopolan ratują, co już było powiedziane pociągi planowe PKP PR. Poza tym Wolsztyn nie jest obciążony kilkudziesięcioma wagonami wykorzystywanymi bardzo rzadko. A rewizje co 2 lata trzeba zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip B.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: Śro 14:50, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Tr203 napisał: | Wielkopolanie wiedzą jak sobie poradzić. To jest pomysł!! Ale znając życie to u nas w Małopolsce byłoby tyle gadania i rozważania zanim by coś "drgnęło" że, w między czasie wszyscy dawno by zapomnieli że jakieś pociągi retro jeździły. |
Nie tylko Wielkopolanie! To co opisał Doctor to jest mechanizm finansowania regionalnych przewozów kolejowych w prawie każdym województwie (poza kujawsko-pomorskim, gdzie płaci się za przejechany kilometr stawkę wywalczoną w przetargu co uniemożliwia machlojki z ciągle rosnącymi "niewiadomoczemu" kosztami). Gdyby nie pociągi planowe to od paru lat NIC by w Wolsztynie nie jeździło. Z retrami to przecież bida aż piszczy, o ile CM Kraków "od zawsze" chętnie je uruchamiał, o tyle w Wolsztynie nie zdążyły się nawet dobrze przyjąć.
Pozdrawiam!
FB
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tr203
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 16:03, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Miło mi że jestem tak często cytowany w tym wątku. Zabrałem w nim głos dlatego że krew mnie zalewa gdy patrzę jak pomału wszystko odnośnie starej kolei stacza w dół :/, a gdzie indziej się rozwija. Pozdrowienia dla Skierniewic i Filipa B.
Witam. Tak pomyślałem że może wyjściem z całej tej sytuacji byłby jakiś lobbing polityczny. Może jakiś polityk okaże się miłośnikiem starej kolei i pomoże. Ja takiego osobiście nie znam, ale może ktoś z was koleżanki i koledzy z forum zna takiego?. Z historii naszego państwa wnioskować można, że jest on czasami skuteczny. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Muki
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 9:45, 15 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Na myśl przychodzi stacja Włoszczowa Północ i jej założyciel. Spróbuj szczęścia.
Myślę, że gdyby wśród grona politycznego był miłośnik kolei nie omieszkałby zainteresować się sytuacją Skansenów i całego muzealnictwa już wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Muki dnia Czw 10:01, 15 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|