|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tr203
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 11:33, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie
Do działań w Skierniewicach czy Pyskowicach nie mogę się czepiać, a wyrazić można dla was tylko jak największy szacunek dla tego co robicie. Chodzi mi że z PKP jakoś "uszła para". Jak czytałem w książeczce o historii powstawania skansenu w Chabówce, to zauważyłem jak wielki entuzjazm został tam włożony (jakże to cenny kapitał), a PKP Cargo nie szanuje swojej dobrej pracy, po trzeba im oddać sprawiedliwość że dobry kawałek roboty w Chabówce jednak zrobili. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej96
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 19:43, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Tr203 napisał: | Tu możliwe że chybiłem. Ale gdybyście nie zajęli się tą parowozownią to pewnie znając życie, niszczałaby i kawałek po kawałku by ją rozebrali i by była figa a nie parowozownia. Chodzi cały czas o to że marnowany jest entuzjazm ludzi, a i spore pieniądze i to mnie boli. Pozdrawiam ) |
Niestety sam entuzjazm nie pomoże. Konieczne jest przemyślane działanie i wybieranie najoptymalniejszego wariantu. Nie wiem czy na nasze warunki najrozsądniejsze jest działanie skansenów w oparciu o organizacje społeczne przy współpracy z samorządami lokalnymi i PKP. Uważam tak z tego względu, że każda złotówka jest oglądana kilka razy zanim zostanie wydana. Tylko, aby tak się stało trzeba wielu działań różnej natury. Paniętać też trzeba o obecnych tam pracownikach, którzy jak mniemam posiadają odpowiednie kwalifikacje...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maciej96 dnia Pią 19:50, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-911
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:54, 22 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ja to wogóle zaczynam się martwić nie tylko o Skansen w Chabówce, ale i o Wolsztyn po tym co przeczytałem o PKP Cargo na pewnym niezależnym forum kolejowym, na którym ludzie piszą więcej niż tu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Pią 0:00, 23 Sty 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 6:21, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ty2-911 napisał: | Ja to wogóle zaczynam się martwić nie tylko o Skansen w Chabówce, ale i o Wolsztyn po tym co przeczytałem o PKP Cargo na pewnym niezależnym forum kolejowym, na którym ludzie piszą więcej niż tu.
|
to proszę przytocz słowa z tamtego forum "niezależnego"
Jaworzyna padła łupem naszego ustawodawstwa. Zwróć uwagę na datę rozpoczęcia zamykania skansenu w Jaworzynie. Dziwnym faktem zbiegło się to z wprowadzeniem ustawy tak świetnie znanej o prywatyzacji, komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe. Data wejścia ustawy w życie była już podana. Czy w tymże roku maszyny z Wolsztyna i Chabówki nie przeszły pod zarząd znienawidzonego PKP Cargo? W Jaworzynę nikt nie chciał łożyć. Gmina nie miała pieniędzy, powiat tym bardziej (można odszukać informacje o strukturze dochodów jednostek samorządu terytorialnego) a w województwie nie było w ogóle chętnych na muzealnictwo, nie wspominając, że samorządy powiatowe i wojewódzkie nie mogły przejmować terenu od PKP Nieruchomości. Jedynie gmina. Oczywiście gdyby nie sponsor prywatny, który zdecydował się łożyć na MPiK dziś nie byłoby co oglądać oprócz zestawów kołowych i walczaków a szopa byłaby tylko gruzowiskiem. taka jest prawda.
By mówić o niegospodarności trzeba też brać zawsze dwa punkty widzenia tam, gdzie one są. Można kierować się sercem i stwierdzić, że świetnie prosperujący skansen został zlikwidowany, mimo dużej ilości poniesionych nakładów finansowych i ludzkich na utrzymanie epoki pary. Weźmy pod uwagę, że nikt z nas nie dysponuje z tamtego okresu raportami rocznymi o kondycji finansowej. W Archiwum Akt Nowych w Warszawie, archiwum przejęte przez PKP to przeważnie.... wycinki prasowe i korespondencja z prasą itp. nie ma słowa o jakim czymś na wzór raportu rocznego. Przeprowadzając dochodzenie obecnie żadna spółka PKP nie ma czegoś takiego od roku 2001 wstecz. Tak więc nie jesteśmy wstanie stwierdzić jakie były rzeczywiste koszty funkcjonowania skansenów - archiwum z Jaworzyny zostało częściowo przeniesione do innych miejsc, częściowo nim dzisiaj oddychamy lub bardziej optymistycznie roślinki dzięki temu dostarczają nam tlen. Po samej ilości turystów nie możemy oszacować praktycznie nic. Wyliczenia długotrwałe można zrobić biorąc teoretyczne założenia o zakupie węgla, zużyciu wody, prądu etc.
Biorąc pod uwagę zachowania wolnorynkowe podstawą ekonomi jest minimalizacja kosztów z maksymalizacją zysków. Czy jeśli coś przynosi zyski to to się likwiduje? zdroworozsądkowo nie. W Polsce jest inaczej akurat, ale nie wierze by Cargo pozwoliło sobie na odcięcie źródełka dochodów, gdzie działania wolnego rynku są brutalne i trzeba mieć różne strumyki dochodów by mieć rzekę zysków.
Podsumowując: z zachowań jakie zaobserwowałem, mimo popularności kolei retro skanseny były niedochodowe a tam, gdzie one się zachowały pod egidą Cargo działały inne osoby np. zamiłowania dyrektora, współpraca z PKP PR i UM.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-911
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:48, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
kurczak_1986 napisał: | Ty2-911 napisał: | Ja to wogóle zaczynam się martwić nie tylko o Skansen w Chabówce, ale i o Wolsztyn po tym co przeczytałem o PKP Cargo na pewnym niezależnym forum kolejowym, na którym ludzie piszą więcej niż tu.
|
to proszę przytocz słowa z tamtego forum "niezależnego" |
Najlepiej sam przeczytaj co piszą na forum infokolej.pl na temat Cargo - tzn jego władz:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tam piszą wprost, że PKP Cargo celowo doprowadzane jest do upadku. I być może mają rację...
kurczak_1986 napisał: | Podsumowując: z zachowań jakie zaobserwowałem, mimo popularności kolei retro skanseny były niedochodowe a tam, gdzie one się zachowały pod egidą Cargo działały inne osoby np. zamiłowania dyrektora, współpraca z PKP PR i UM. |
O tak. Z tymi zamiłowaniami dyrektora możesz mieć rację. Ja np. słyszałem,że OKz32-2 poszła w tym roku na naprawę, bo to jest podobno ulubiony parowóz Dyrektora Cargo z Krakowa.
Czy jest to prawda to wie tylko sam ten Dyrektor... Ale coś w tym może być. Czasami odnoszę wrażenie, że Zakład Cargo z Krakowa chyba chciałby zachować Skansen w Chabówce, natomiast wyższa Centrala Cargo chciałaby go chyba zlikwidować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
keylan
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:20, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Spiskowa teoria dziejów zawsze ma zwolenników, prawda jest taka że firmy PKP są bardzo nieudolnie prowadzone a i kultura pracy tam nie istnieje (choć patrząc ostatnio po konduktorach to chyba jest troszkę lepiej) na pewno PKP i UTK ryje pod konkurencją co każdy kto czyta choć troche o kolei zauważy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mpmazurek
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków
|
Wysłany: Nie 14:48, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ty2-911 napisał: |
O tak. Z tymi zamiłowaniami dyrektora możesz mieć rację. Ja np. słyszałem,że OKz32-2 poszła w tym roku na naprawę, bo to jest podobno ulubiony parowóz Dyrektora Cargo z Krakowa. (...) Ale coś w tym może być. Czasami odnoszę wrażenie, że Zakład Cargo z Krakowa chyba chciałby zachować Skansen w Chabówce, natomiast wyższa Centrala Cargo chciałaby go chyba zlikwidować. |
Pytanie tylko, jak te pogłoski wpływają na wizerunek spółki. W języku ekonomicznym brzmią one "o naprawach taboru nie decydują względy merytoryczne ale osobiste upodobania i sentymenty kierownictwa".
keylan napisał: | Spiskowa teoria dziejów zawsze ma zwolenników, prawda jest taka że firmy PKP są bardzo nieudolnie prowadzone a i kultura pracy tam nie istnieje(...) |
Proszę nie popadać w skrajności i nie obrażać ludzi, spośród których wielu pracuje ciężko i sumiennie. Co do zarządzania, to na przykładzie samych Skansenów można pokazać ich bardzo wiele. Często winni są jednak nie ludzie a system decyzyjny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doctor
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 10:04, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Cóż, śmiem twierdzić że PKP Cargo nie jest jakoś rewelacyjnie zarządzane, chociażby dlatego, że jest tam przerost zatrudnienia, chociaż to raczej kwestia polityczna, jako że odnoszę wrażenie, że firmą trzęsą związki zawodowe a nie dyrekcja...
W każdym razie ztcw, to można by spokojnie niektóre lokomotywownie zlikwidować a ich pracę przekazać innym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Pon 16:23, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Doctor napisał: | W każdym razie ztcw, to można by spokojnie niektóre lokomotywownie zlikwidować a ich pracę przekazać innym |
No cóż... z MD Wałbrzych już się można żegnać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
keylan
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:22, 27 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
mpmazurek napisał: |
keylan napisał: | Spiskowa teoria dziejów zawsze ma zwolenników, prawda jest taka że firmy PKP są bardzo nieudolnie prowadzone a i kultura pracy tam nie istnieje(...) |
Proszę nie popadać w skrajności i nie obrażać ludzi, spośród których wielu pracuje ciężko i sumiennie. Co do zarządzania, to na przykładzie samych Skansenów można pokazać ich bardzo wiele. Często winni są jednak nie ludzie a system decyzyjny. |
kultura pracy to także system decyzyjny, ilość i obieg papierków to nie tylko to czy pan Zdzisiek spec od łączenia wagonów ma na sobie czysty uniform i nie jara peta za petem czy też pani Jadzia w kasie zamiast swojskiego "czego" zapyta się "dokąd kochaniutki...", kultura pracy to pojęcie znacznie szersze i zdecydowanie nie obraża osób pracujących na kolei a określa to co się dzieje wewnątrz firmy, co widać gołym okiem starczy się przejść po fabrykach zachodnich koncernów w Polsce a potem porównać z PKP, Pocztą Polską czy KGHM...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez keylan dnia Wto 22:22, 27 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tr203
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16:47, 12 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie po pewnej przerwie . Czy coś wam wiadomo nowego o Chabówce i pociągach retro w tym roku ???. Na stronie "Ery Parowozów" są zapowiedzi pociągów retro z Chabówki, ale czy dojdą one do skutku???. Będę wdzięczy za odzew. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
para_buch
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:44, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Witam! Przedwczoraj wpadłem w odwiedziny do skansenu. Nie będe sie rozpisywał zbyt wiele - czarne chmury nad Chabówka "czuć w powietrzu" - narazie wszystko niewinnie jest przykryte gruba warswą białego puchu Pogawędziłem sobie z kolegami z warsztatu i wpadłem na kawke do recepcji Pracownicy skansenu sami nie wiedzą co z nimi będzie ale przewiduja najgorsze. Wszystkie pociągi zwiazane z Chabówką i jej parowozami są na dzień 16.02.09 odwołane (oczywiscie o parowozjadzie też można zapomnieć). Teren skansenu i eksponaty jak gdyby nigdy nic śpią pod śniegową kołderką. W hali min. Ty2-911 (zrzucone wiązary, bierząca naprawa), Tkh49 (zdemontowane nadwozie, kociołek na platformie) Tr12-25, Ol12... Na zewnątrz "tekatka" pod parą kilka foteczek z tego dnia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doctor
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 15:33, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Coś mi się zdaje, że albo krakowskie Cargo dogada się ze sponsorami/samorządem albo o pociągach w lecie i parowozjadzie możemy zapomnieć. Ciekawe czy są prowadzone jakieś rozmowy na ten temat, a jeśli tak, to co z nich wynika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wukasch
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17:10, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Trwają rozmowy pomiędzy Cargo a Urzędem Marszałkowskim w Krakowie na temat finansowania Chabówki. Z tego co wiem to z obydwu stron jest chęć utrzymania Skansenu ale wiadomo że w czasach kryzysu nie będzie chętnych do wywalania grubej kasy. Może powstanie jakiś inny "program ratunkowy"? Mam nadzieję że o tych sprawach nie będą decydować dyletanci patrzący tylko na słupki wykresów finansowych. Może ta Tekatka pod parą będzie dobrą wróżbą na przyszłość ? Oby...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:44, 09 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Na forum Kozaka wyczytałem dość niepokojące wieści dotyczące skansenu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Niemniej jednak wydaje mi się to tak nieprawdopodobne, że aż wręcz niemożliwe. Mam nadzieję, że nie wyświadczę tutaj tzw. niedżwiedziej przysługi ale bardziej jestem zaniepokojony "kolekcją" wagonów i lokomotyw stacjonujących w Płaszowie. Stoją sobie i stoją pod chmurką, podobnie jak kiedyś stały sobie parowozy w Ścinawce Średniej. A czas dla niezakonserwowanego metalu jest bezlitosny. Znacie taki kawał?
Mówi rdza do rdzy: Poloneza czas zacząć.
Co prawda nie stoją tam polonezy ale rdza wpieprza te parowozy na naszych oczach. Byłem tam w zeszłym roku i wiem co mówię. Chrupie panowie, chrupie
Jaki jest stan prawny tych parowozów i wagonów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|