|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tr203
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 11:15, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Witam po przerwie. Czy wiadomo już coś w sprawie Chabówki i pociągów retro???. Obydwie strony odnośnie Chabówki zatrzymały się na październiku zeszłego roku lub styczniu tego. Nie wiecie co się dzieje???? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Śro 20:28, 25 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Na [link widoczny dla zalogowanych] Macieja Panasiewicza pojawiła się pewna pocieszająca informacja. Mianowicie:
Cytat: |
W Chabówce nieustająco pada śnieg. Dzisiaj w nocy napadało ponad 40 cm świeżego śniegu! W hali napraw trwa naprawa główna parowozu TKh49-1. Walcowane są końcówki rur ogniowych w otworach ściany sitowej w dymnicy.
Równocześnie trwa naprawa rewizyjna parowozu Ty2-911. W tej chwili znajduje się w Krakowie Prokocimiu, gdzie reprofilowane są obręcze zestawów kołowych.
|
Może niekoniecznie ta o śniegu ale o naprawach może świadczyć, że perspektywy nie są tak złe jak do tej pory sądzono
Pozdrawiam
Łukasz Szepelak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doctor
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 10:01, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Może niekoniecznie ta o śniegu ale o naprawach może świadczyć, że perspektywy nie są tak złe jak do tej pory sądzono |
Hmmm, mówisz o perspektywach dla skansenu czy dla parowozów? Tr5-65, Ol49-111, Pt47-112 też miały swego czasu dobre perspektywy, czego nie dało się wówczas powiedzieć o skansenie w Jaworzynie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Czw 20:26, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Doctor napisał: | Hmmm, mówisz o perspektywach dla skansenu czy dla parowozów? Tr5-65, Ol49-111, Pt47-112 też miały swego czasu dobre perspektywy, czego nie dało się wówczas powiedzieć o skansenie w Jaworzynie... |
Mam nadzieję, że nigdy nikt już do takiego błędu nie dopuści. W tym przypadku naprawa parowozów oznacza dobre persepktywy dla Chabówki. Na pewno nikt nie odda więcej bez walki żadnej sprawnej maszyny do Wolsztyna (kolejna zabawka do zajechania dla wiadomo kogo), tym bardziej po doświadczeniach z Ol49-100. Nie raz sam słyszałem ile czasu i wysiłku kosztowało doprowadzenie jej do normalności.
Co do Pt47-112 to tylko patrzeć jak będą z niej znikały części dla Pt47-65.
Tr5-65 to zabaweczka, którą szczycą się nie Ci co powinnni (oj w pewnych kręgach grzmi do dziś).
Ol49-111 biorąc pod uwagę jej obecną naprawe perspektywy ma dobre ale nawet i to można przecież bardzo łatwo "zarżnąć".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szepol dnia Czw 20:27, 26 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-911
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:14, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
No to podobno się stało.
Dzisiaj dowiedziałem się, że Retra ogólnodostępne obsługiwane przez Skansen w Chabówce na ten rok zostały definitywnie odwołane.
Druga sprawa to Parowozjada. Tu podobno jest jeszcze jakaś nadzieja. Tzn. Cargo myśli czy robić (i kiedy) czy wogóle nie. Miejmy nadzieję, że jednak zrobią choćby miała być skromniejsza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz G.
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pią 21:37, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Mi bardziej niż Parowozjady żal tej imprezy, co odbyła się w niedzielę dzień po owej profanacji parowozów na stacji Sucha Beskidzka.
Impreza jak na trzy pociągi z trzema różnymi parowozami tylko za 110 zł bodaj to raczej okazja. Co prawda na tej samej, lecz za to bardzo klimatycznej i urokliwej trasie. I do tego świetnie zorganizowana!
Wątpię, by się w tym roku odbyła. A jeśli już, to raczej nie będą specjalnie rozpalać trzech lub nawet dwóch parowozów, które na ową niedzielę pozostały pod parą od Parowozjady. W każdym razie to jak nawet Parowozjada się w tym roku nie odbędzie, a miałaby być w Suchej, to ja nie będę tego wcale żałował!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaktus34
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chabówka
|
Wysłany: Pią 17:25, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
W Chabówce wygląda na to, że wszystko jest po staremu. Naprawę średnią przeszedł Ty2-911, obecnie przechodzi ją Tkt48-191, trwa naprawa główna Tkh49-1. Ciekawi mnie tylko, co one będą robiły po tych naprawach skoro w tym roku nie będą kursować pociągi retro. Jeden "szczęśliwiec" (stawiam na Ty2-953) pojedzie z Żywiec Expressem i ... to by było na tyle. Obawiam się, że postoją sobie do następnej parady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Pią 20:46, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
kaktus34 napisał: | W Chabówce wygląda na to, że wszystko jest po staremu. Naprawę średnią przeszedł Ty2-911, obecnie przechodzi ją Tkt48-191, trwa naprawa główna Tkh49-1. |
No i jak Ty chcesz być dobrze tutaj traktowany? Idę o zakład, że sam tego nie sprawdziłeś tylko wyczytałeś na stronie pana Macieja Panasiewicza a podajesz je jakby były Twoimi. Trochę szacunku dla czyjejś pracy!
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Szepol dnia Pią 20:46, 05 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mpmazurek
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków
|
Wysłany: Pią 21:20, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Szepol napisał: | kaktus34 napisał: | W Chabówce wygląda na to, że wszystko jest po staremu. Naprawę średnią przeszedł Ty2-911, obecnie przechodzi ją Tkt48-191, trwa naprawa główna Tkh49-1. |
No i jak Ty chcesz być dobrze tutaj traktowany? Idę o zakład, że sam tego nie sprawdziłeś tylko wyczytałeś na stronie pana Macieja Panasiewicza a podajesz je jakby były Twoimi. Trochę szacunku dla czyjejś pracy! |
Maciej Panasiewicz nie wspomniał nic na swojej stronie na temat naprawy średniej Ty2-911...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaktus34
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chabówka
|
Wysłany: Pią 21:56, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
mpmazurek napisał: | Szepol napisał: | kaktus34 napisał: | W Chabówce wygląda na to, że wszystko jest po staremu. Naprawę średnią przeszedł Ty2-911, obecnie przechodzi ją Tkt48-191, trwa naprawa główna Tkh49-1. |
No i jak Ty chcesz być dobrze tutaj traktowany? Idę o zakład, że sam tego nie sprawdziłeś tylko wyczytałeś na stronie pana Macieja Panasiewicza a podajesz je jakby były Twoimi. Trochę szacunku dla czyjejś pracy! |
Maciej Panasiewicz nie wspomniał nic na swojej stronie na temat naprawy średniej Ty2-911... | Maciej Panasewicz wspomniał o jeździe próbnej, ale po prostu wiedziałem, że Ty2-911 przechodził Naprawę Średnią w Krakowie (dlatego byłem nieco zaskoczony, gdy znalazł się na liście maszyn na Parowozowy Show) dlatego napisałem o jej ukończeniu.
PS. Tym sposobem to robimy off topic, bo ja zacząłem o dalszej przyszłości skansenu i tutejszych parowozów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mpmazurek
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków
|
Wysłany: Pią 19:38, 11 Gru 2009 Temat postu: Skansen w Chabówce nie jest dla PKP dochodowy |
|
|
Skansen w Chabówce nie jest dla PKP dochodowy
Źródło:
[link widoczny dla zalogowanych]
Józef Słowik
2009-12-02 19:45:22, aktualizacja: 2009-12-02 19:47:11
Urząd Marszałkowski w Krakowie nie podjął jeszcze decyzji w sprawie przejęcia Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce.
Przejęcie muzeum kolejowego od PKP miałoby poprawić obecną trudną sytuację finansową placówki, a tym samym pozwoliłoby uniknć zamknięcia skansenu. Na razie są jednak dwie przeszkody.
Jak tłumaczą urzędnicy marszałka, z formalnego punktu widzenia nie istnieje podmiot zwany Skansenem Taboru Kolejowego w Chabówce, który mógłby zostać przejęty.
Istnieje jedynie zbiór zabytkowych pojazdów będący w posiadaniu PKP Cargo SA. - Można zatem mówić jedynie o ewentualnym projekcie stworzenia takiego podmiotu - wyjaśnia biuro prasowe urzędu marszałkowskiego. Jest to związane z bardzo wysokimi kosztami koniecznych inwestycji, które mogą wynieść nawet 2 mln zł rocznie.
Ponadto nie uregulowano spraw dotyczących własności gruntu, na którym zgromadzono zabytkowy tabor kolejowy. Do czasu załatwienia sprawy rozmowy na temat przyszłości placówki nie mogą być prowadzone. Uregulowanie własności może trwać dwa lata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 2:12, 09 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Jak miło, PKP Cargo wystawiło na licytację w szlachetnym celu Ty51. Szum medialny będzie jaki to dobry wujek się znalazł dla Wielkiej Orkiestry, jeden "problem" mniej na karku do konserwacji i podbuje się opinie o firmie. Nawet transport gratis jest oferowany. A miłośnikom pozostaje śledzenie licytacji i pilnowanie ewentualnego szczęśliwego nabywcy aby nie zrobil z niego następnej westernowej atrakcji z kaczorem na dymnicy. To może za rok wystawią któryś czynny parowóz? To dopiero będzie medialny sukces.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Panewka dnia Sob 2:16, 09 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mpmazurek
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków
|
Wysłany: Sob 2:20, 09 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Panewka napisał: | Jak miło, PKP Cargo wystawiło na licytację w szlachetnym celu Ty51. Szum medialny będzie jaki to dobry wujek się znalazł dla Wielkiej Orkiestry, jeden "problem" mniej na karku do konserwacji i podbuje się opinie o firmie. Nawet transport gratis jest oferowany. A miłośnikom pozostaje śledzenie licytacji i pilnowanie ewentualnego szczęśliwego nabywcy aby nie zrobil z niego następnej westernowej atrakcji z kaczorem na dymnicy. To może za rok wystawią któryś czynny parowóz? To dopiero będzie medialny sukces.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Problem nadmiernego zagęszczenia eksponatów w Skansenie istnieje co najmniej od 1999 roku. Przekazanie w dobre ręce jednego z trzech parowozów tej samej serii nie jest złym pomysłem. Nieprzypadkowo wybrano akurat Ty51 a nie np. TKb1479. Dodatkowo, o aukcji zrobi się głośno a szumu medialnego wokół parowozów (i skansenu) nigdy za wiele...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Sob 11:55, 09 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Jakiś Szanowny Pan wystawiając aukcje napisał: | Parowóz może być przeznaczony wyłącznie na cele ekspozycyjne. |
Kolego; rzecznik konsumentów uczy nas żeby czytać instrukcję do końca
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:27, 11 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Zasadniczo cena jest skalkulowana (z transportem) tak aby nikt nie mógł zarzucić działań na szkode Spółki. W realiach Polski sa to ryzykowne manewry bo nigdy nie wiadomo kto zacz kryje sie za wygrywającym licytację. Podpieranie się w licytacji zapisem o ekspozycyjnym przeznaczeniu parowozu jest zwyczajnie w wykonaniu PKP śmieszne. Ta sama firma sprzedawała nie tak dawno pomnik techniki (Parowóz) na złom więc manewry z chabówkowym Ty51 są jedynie wybiegiem czysto marketingowym i tak należy traktować tą całą sprawę. Oczywiście sam fakt wsparcia Idei jest poza dyskusją tylko środek(Ty51) jest chybiony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|