Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Warsztaty w Gnieźnie - i co dalej?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Gniezno
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 2:11, 26 Mar 2010    Temat postu:

Maciej ma racje w tym co pisze o Nieruchomościach. Nawet odnośnie obiektów w Gnieźnie Nieruchomości nie wykluczają możliwości oddania obiektów na muzeum. Oczywiście nie jest to takie proste bo każdy wolałby sprzedać takie nieruchomości za grube miliony niż oddać za darmo. Dużo zależy od zaangażowania wielu ludzi i instytucji. I z tym jest różnie zarówno po stronie instytucji jak i ludzi, również miłośników. Okazuje się że w całą sprawę najmniej zaangażowani są właśnie miłośnicy kolejowi.

Irys pyta o wiele rzeczy i dobrze bo chociaż chce dowiedzieć się więcej. Nie liczę na wszystkich miłośników bo wiem, że każdy ma swoje priorytety i nie każdemu pasuje popierać inny projekt. Nawet miłośnicy z Wielkopolski nie bardzo są tym zainteresowani. Wydawało mi się, że miłośnicy będą zainteresowani ratowaniem każdego kawałka dawnej kolei niezależnie od tego gdzie to jest. Tym bardziej, że nic takiego nie trzeba robić poza napisaniem raz na jakiś czas kilku zdań. Okazuje się, że jednym z nielicznych któremu się chciało jest Maciej96 z dość odległego zakątka Polski. Ale to już chyba temat na zupełnie inną dyskusję.

Chcąc dokładnie odpowiedzieć na pytania Irysa należałoby właściwie sporządzić biznesplan przyszłego muzeum. Odpowiadając w stylu jaki często pojawia się na forum, szczególnie w stosunku do nowych, napisałbym "Google twoim przyjacielem". Ale myślę, że mogę podać trochę więcej, a mianowicie adres do strony o parowozowni, którą stworzyli licealiści bez wsparcia miłośników kolejowych, gdyż uznali pomysł i projekt (który istnieje już od dość dawna) za ciekawy i wart realizacji. Oto adres [link widoczny dla zalogowanych]

Myślę, że teraz miłośnicy nie do radia i w konkretnej sprawie będą mogli się wypowiedzieć. A gdy na stronie Wojtka pojawi się informacja o inicjatywie w Gnieźnie to poparcie miłośników dla tego projektu wreszcie wzrośnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Pią 11:08, 26 Mar 2010    Temat postu:

Nie oszukujmy się - przy tak małej liczbie "miłośników" jaką mamy w Polsce tworzenie kolejnej inicjatywy może być trudne.

Zgodzę się, że Gniezno to świetny kompleks lokomotywowni, dobrze zachowany i ciekawy. Ale geografia skazuje ten pomysł na całkowitą porażkę! W Wielkopolsce są Wolsztyn, Śmigiel, Środa, kolejka w Gnieźnie, Białośliwie, rozwijający się Jarocin, Grodzisk, Bieżyń. Każda z inicjatyw pochłania jakieśtam społeczne moce przerobowe i wymaga finansowego zaangażowania. Samorządowcy (i słusznie!) widząc wolsztyńską degrengoladę biorą sprawę w swoje ręce. DoT dobrze wiesz, że utrzymanie Parowozowni Wolsztyn pochłania ogromne środki. Rozumiem, że Gniezno mogłoby być fajnym skansenem, ale nie tu i nie teraz - Urząd Marszałkowski będzie pompował miliony w Wolsztyn, bo póki co to na hasło WOLSZTYN za granicą następuje skojarzenie z parowozami, a nie na hasło GNIEZNO. Nielogicznym dla Urzędu byłoby utrzymywać/dotować na swoim terenie jednostkę o tym samym profilu, będącą zarazem w opozycji do własnej struktury.

Wnioskuję, że jeżeli miłośnicy w sprawie Gniezna nie robią szumu medialnego i nie wypowiadają się, to dlatego że nie chcą tego robić. Po co ciągnąć dziesiątą srokę za ogon, gdy roboty w macierzystym/macierzystych organizacjach (bo wielu działa wielofrontowo) jest tyle, że nie ma się za co złapać?

Jeśli robić w jakiejś kwestii szum, to proponuję pytanie - dlaczego tak wcześnie wyeksmitowano parowozy z Gniezna? Ol49-23 wymagała miesięcznego dopieszczenia i byłaby gotowa. Do dziś stoi rozgrzebana - nomen omen w GNIEŹNIE! Poza tym od czerwca minęło już 9 miesięcy, a przez taki okres zawsze conajmniej 2 naprawy mniejszego zakresu były wykonane. Kto podejmował decyzję o wyprowadzce? Tutaj upatrywałbym przyczyn beznadziejnej sytuacji taborowej w Wolsztynie o której wszyscy mówią...
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 14:39, 26 Mar 2010    Temat postu:

Nie oszukujmy się czasami wystarczy jeden człowiek, któremu się chce - prawda? Wśród tych miejsc które wymieniłeś są takie.

Nie trzeba tworzyć nowej inicjatywy. Taka już jest bez miłośników. Chodzi tylko o to żeby tą inicjatywę poprzeć. Nie osobistym, fizycznym udziałem bo z tym zawsze i wszędzie jest problem, ale chociażby wirtualnie popierając pojawiające się działania.

Dziwne dla mnie jest sformułowanie, że Gniezno mogłoby być fajnym skansenem ale nie tu i nie teraz. To gdzie indziej masz tak dobrze zachowany tak duży kompleks kolejowych obiektów wpisany do rejestru zabytków? Kiedy jak nie teraz należy zacząć walczyć o te obiekty? Później jak już zostaną sprzedane czy jak się zawalą? Ostatnia zima już odcisnęła swoje piętno na tych obiektach.

Błąd w Twoim rozumowaniu tkwi w tym, że zakładasz, iż muzeum ma zostać założone przez miłośników. W tym wypadku przede wszystkim powiat jest zainteresowany powstaniem czegoś takiego. Miłośnicy tylko mają wspierać tą inicjatywę, tak jak wspierają inne projekty realizowane przez różne instytucje i samorządy.

Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem, ale też jestem za tym aby robić szum dlaczego tak wcześnie wyeksmitowano parowozy. Masz racje że należało najpierw rozstrzygnąć co z muzeum a potem przenosić naprawy. No ale PKP wolało najpierw wyprowadzić naprawy parowozów, a nie czekać co wyjdzie z muzeum. Bo przeniesienie nastąpiło na wniosek PKP, które chciało uporządkować teren pod przyszłe Centrum Handlowe. To jest chyba oczywiste, że nie można oferować do sprzedaży nieruchomości na której jest inny lokator. Dopóki ten lokator się nie wyniesie to trudno będzie sprzedać nieruchomość. Czy to naprawdę wymaga szerokiego tłumaczenia? O tym już pisałem w temacie o naprawach w Lesznie. Wystarczy sprawdzić kiedy powstała koncepcja zagospodarowania parowozowni na CH, a kiedy wyprowadzono naprawę parowozów. Dla tych co im się nie chce szukać w Googlach podam, że to było w listopadzie 2008.

No a na koniec zapytam w kwestii głosowania na parowozownię. Kto wysłał swój głos? To do niczego nie zobowiązuje. Nikt nie przyjdzie i nie będzie się domagał prac społecznych na rzecz przyszłego muzeum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DoT dnia Pią 14:42, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej96




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 16:57, 26 Mar 2010    Temat postu:

DoT napisał:

Błąd w Twoim rozumowaniu tkwi w tym, że zakładasz, iż muzeum ma zostać założone przez miłośników. W tym wypadku przede wszystkim powiat jest zainteresowany powstaniem czegoś takiego. Miłośnicy tylko mają wspierać tą inicjatywę, tak jak wspierają inne projekty realizowane przez różne instytucje i samorządy.



Nie nazwałbym tego błedem rozumowania, ale bardziej inną perspektywą patrzenia na te sprawy. Dokładnie to Was różni - PERSPEKTYWA.
Najpierw doszukajcie się różnic wynikających z perspektywy, a później doszukujcie się błędów w swoim, innych osób rozumowaniu. Mniej będzie przepychanek słownych na tym forum. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pią 18:44, 26 Mar 2010    Temat postu:

Mimo wszystko całym sercem jestem jak najbardziej za utworzeniem w Gnieźnie muzeum na bazie kompleksu parowozowni. Doceniam unikatowość tego miejsca, walory architektoniczne, zabytkowe, doskonale zakonserwowany klimat starej kolei. To wszystko jednak nie ma większego znaczenia gdyż nie widzę realistycznego pomysłu na sfinansowanie pomysłu i późniejsze utrzymanie obiektu. Skoro nie miłośnicy, nie UM, to kto? Bo w bogatego wuja z Anglii nie wierze:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 13:06, 27 Mar 2010    Temat postu:

Wiem, że temat interesuje nielicznych, ale mimo wszystko warto poczytać, jak trzech pierwszoklasistów odzieżowo-ekonomicznych walczy o zachowanie parowozowni. No i dowiadujemy się, że mają też poparcie pierwszych stowarzyszeń kolejowych.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 1:47, 28 Mar 2010    Temat postu:

""– Tamtejsza kolej powołała spółkę, która się tym zajmuje – mówi. – Tam się tworzy różne możliwości spędzania wolnego czasu, oprócz oglądania zabytków. Dzieci mają swoją miniaturową kolejkę. Są różne inne wydarzenia, wystawy, w wagonach restauracyjnych można skosztować różnych kuchni. ""

Mowa o MAV- NOSTALGIA. Chciałbym przypomnieć o poważnym kryzysie ekonomicznym trapiącym węgierskie państwo i firmy. Okazuje sie że kryzysy i inne nieszczęścia nie powodują niszczenia i wyprzedaży narodowej tożsamości kulturowej co mamy aż nadto w wykonaniu PKP. Ostatnie "działania" PKP Nieruchomości w Częstochowie Stradomiu wybitnie dają przykład co jest ważniejsze dla decydentów tej firmy i ich przełożonych w Spółce Matce w Warszawie. Nieruchomości mają niepowtarzalną okazje naprawic swój wizerunek , przynajmniej w Gnieźnie o ile samorząd poprze w działaniu a nie przedwyborczych obietnicach inicjatywę lokalnej młodzieży , co ma niebagatelny oddźwięk w dzisiejszych czasach. Nie znaczy że wybryki oddziału katowickiego zostaną zapomniane. Widać Spólka Matka ma w głębokim poważaniu opinie o swojej firmie . Cały czas w w logach spółek córek widnieje człon PKP, ale kogo to teraz obchodzi zapatrzonych w słupki i wyniki.................................................................................................................................................................................................


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 2:19, 28 Mar 2010    Temat postu:

Panewka napisał:
o ile samorząd poprze w działaniu a nie przedwyborczych obietnicach inicjatywę lokalnej młodzieży , co ma niebagatelny oddźwięk w dzisiejszych czasach.
No i tu się zgadzamy. Właśnie teraz jest okazja, aby wykorzystać obietnice polityków. Jeśli zrobi się głośno wokół tematu to zaczną za tym chodzić, bo jeśli coś załatwią to zyskają politycznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ciesiel




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:54, 11 Kwi 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 22:53, 11 Kwi 2010    Temat postu:

No panowie tu nie trzeba nic wielkiego robić. Wystarczy wysłać głos.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ogryzek




Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Wto 17:03, 13 Kwi 2010    Temat postu:

jutro odbędzie się spotkanie w Urzędzie Powiatowym Gnieźnie na temat Parowozowni... Jutro po spotkaniu napisze coś więcej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:36, 03 Maj 2010    Temat postu:

Ogryzek czy to spotkanie się nie odbyło czy zapomniałeś o nim napisać?

Tak dla informacji parowozownia przeszła do kolejnego etapu więc czas na kolejny wysiłek i wysłanie swojego głosu. Oto link do informacji w tej sprawie
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ciesiel




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:19, 04 Maj 2010    Temat postu:

"Lokomotywownia Gniezno (zdobyła najwięcej głosów w II etapie)"

Oddanie głosu nic nas nie kosztuje, a pierwsze miejsce w takim plebiscycie da działającym w sprawie utworzenia muzeum nacisk na miejscowych decydentów. Pomóżmy chociaż w taki sposób!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
defk23




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pierwsza stolica polski - GNIEZNO

PostWysłany: Czw 16:21, 06 Maj 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] Ciekawe rzeczy tu piszą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Czw 18:34, 06 Maj 2010    Temat postu:

Gdyby to się udało to by było coś. Trzymam kciuki Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Gniezno Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 6 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin