Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TKt48-18
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Jaworzyna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arturo6666




Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:09, 13 Paź 2010    Temat postu:

Zatrzyma sięwogle na chwile w Poznaniu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Śro 22:17, 13 Paź 2010    Temat postu:

Jeżeli będzie jechała o własnych siłach (a tak to rozumiem) to muszą się zatrzymać. Nasmasować i napoić osiołka by wypadało Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tworex




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 14:57, 16 Paź 2010    Temat postu:

W Poznaniu ma być o godz 8:00 Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piterek




Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła

PostWysłany: Wto 10:01, 19 Paź 2010    Temat postu:

Fotki z wczoraj wieczorem umieściłem na forum Dawnej Piły w dziale kolejowa Piła. Niestety nie mogę wrzucić linka. Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:47, 19 Paź 2010    Temat postu:

czy ktoś wie jakie jest aktualne opóźnienie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Wto 17:10, 19 Paź 2010    Temat postu:

Ona żyje! W Poznaniu byli 10 minut przed czasem a wyjeżdżali o 8:53




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:55, 19 Paź 2010    Temat postu:

A we Wrocławiu byli około 18 Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arturo6666




Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:10, 19 Paź 2010    Temat postu:

Doskonałe drugie ujęcie Smile Niestety też miałem plany aby odwiedzić dworzec bo wiedziałem że będzie można spotkać dwie maszyny pod parą ale nie udało się Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Śro 0:14, 20 Paź 2010    Temat postu:

Mówią że to jeżdżący trup, że strach wchodzić na budę...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łysy




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:09, 20 Paź 2010    Temat postu:

Irys napisał:
Mówią że to jeżdżący trup, że strach wchodzić na budę...


Widzocznie pan Irys to wszechwiedzący inspektor i komisarz skoro ocenę stanu technicznego opiera na tym, co mówią inni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:34, 20 Paź 2010    Temat postu:

Irys napisał:
Mówią że to jeżdżący trup, że strach wchodzić na budę...

Jak każdy parowóz ma swoje wady, a zwłaszcza ta maszyna , gdyż była naprawiana na szybko w hali która do napraw parowozów nie jest wykwalifikowana.
Jeśli chodzi o budkę to kilka razy byłem i jakoś nie czułem strachu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Śro 22:05, 20 Paź 2010    Temat postu:

łysy napisał:
skoro ocenę stanu technicznego opiera na tym, co mówią inni.

Jeżeli są to maszyniści jeżdżący na parowozach jak najbardziej powinno się wziąć pod uwagę tego typu opinie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymek dnia Śro 22:07, 20 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon32




Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowa Ruda

PostWysłany: Śro 23:59, 20 Paź 2010    Temat postu:

Niestety ale to prawda - ta tekatka to prawdziwy trup!
W Pile przeprowadzono na szybko tylko rewizję kotła! i nie ruszono nic po za tym! W czasie jazdy z Piły do Jaworzyny wystąpiły problemy z grzaniem
się osi! podwozie tego parowozu aż się prosi o profesjonalny remont-
przelanie panewek, wymianę lub obręczwanie zestawów kołowych - profile
obręczy są już mocno zużyte - przetoczyć się już tych obręczy nie da ponieważ są za cienkie! Parowóz ten otrzymał tylko czasowe dopuszczenie
do ruchu -aby tylko dojechać do Jaworzyny!
Nie oszukujmy się sami w Jaworzynie nie ma kto popracować przy tej lokomotywie! tak więc za jakiś czas lokomotywa ta dołączy do rzeszy
zimnych eksponatów!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:28, 21 Paź 2010    Temat postu:

Jakie pieniądze taka naprawa tej konewki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krawczykus




Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swidnica

PostWysłany: Czw 18:26, 21 Paź 2010    Temat postu: Powrót parowozu do Muzeum

Powrót parowozu TKt48-18 do Jaworzyny Śląskiej.
Dnia 19.10.2010r. odbył się przejazd parowozu TKt48-18 z zakładów „Interlok” w Pile do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej, który to udało się zorganizować dzięki spółce „Przewozy Regionalne”, towarzystwu „The Wolsztyn Experience” oraz Towarzystwu Przyjaciół Kolejki Średzkiej. Parowóz do 2005 roku stacjonował w Jaworzynie, kiedy to towarzystwo „The Wolsztyn Experience” wyremontowało go i parowóz trafił na kilka lat do Wrocławia, gdzie prowadził okolicznościowe pociągi. Przygotowania do transportu, po odbyciu naprawy okresowej trwały ponad miesiąc i udało się! We wtorek o godz. 4.30 parowóz wyruszył w podróż do swojego dawnego miejsca stacjonowania. Już dzień wcześniej o godzinie 21 przybyła ekipa ze Środy Wielkopolskiej i od razu przystąpili do rozpalania parowozu. W nocy przybył też maszynista z Gniezna oraz maszyniści z Jaworzyny Śląskiej. Po całonocnych przygotowaniach parowozu do drogi ok. godziny 4.30 parowóz wjechał na stację, ustawił się na torze wylotowym i po otrzymaniu sygnału na semaforze ruszył w stronę Poznania. Pierwszy postój odbył się już 50 kilometrów od Piły – w Rogoźnie, gdzie z uwagi na małe zapasy wody w parowozie, trzeba ją było uzupełnić. Z pomocą przyszli strażacy, którzy przepompowali wodę z wozu strażackiego. Po półgodzinnej przerwie maszyna ruszyła dalej, by w Poznaniu zameldować się o godz. 7.50 – dziesięć minut przed planem. Tutaj też niezbędne było dobranie wody, w tym celu trzeba było zjechać do lokomotywowni PKP Cargo. I tutaj nastąpiło niezwykłe spotkanie, w tym samym czasie zjechał do lokomotywowni inny parowóz – „Piękna Helena” Pm36-2 która przyprowadziła pociąg osobowy z Wolsztyna. Była to rzadka okazja do sfotografowania dwóch czynnych parowozów obok siebie. Piękna Helena udała się powrotem do Wolsztyna, a nasza „Tekatka” ruszyła w stronę Leszna. I odtąd nie wszystko szło już zgodnie z planem, po drodze okazało się, że zbyt mocno nagrzewa się łożysko jednej z osi i przez to trzeba było robić częste postoje na jej nasmarowanie. Kolejna stacja – Leszno, gdzie również znajduje się warsztat naprawy lokomotyw, w którym naprawiane są parowozy z Wolsztyna, w tutejszej lokomotywowni też dobrano wody i uzupełniono oleje… Jak pisałem to nie był koniec problemów, okazało się, że z uwagi na nieplanowane postoje, zapas węgla wystarczy tylko na dojechanie do Wrocławia. Więc czas gonił, w Żmigrodzie kolejne wodowanie i tu też z pomocą przybyli okoliczni strażacy. Kilka minut po godzinie 18 parowóz wjechał w perony stacji Wrocław Główny, gdzie najwytrwalsi miłośnicy kolei mieli okazję po ponad rocznej przerwie na ponowne sfotografowanie tej maszyny „pod parą” we Wrocławiu. Po kilku minutach postoju w peronach nastąpił zjazd do lokomotywowni po wodę i na bocznicę po węgiel który był niezbędny aby dojechać do Jaworzyny. Z zapasem węgla, wody i po uzupełnieniu olejów o godz. 20.00 Ruszyliśmy w kierunku dawnego miejsca pobytu tego parowozu- Jaworzyny Śląskiej po półtorej godziny już bez żadnych niespodzianek Parowóz wjechał na teren Muzeum gdzie czekali już na niego pracownicy muzeum i wolontariusze, którzy na co dzień pomagają w pracach przy zabytkowym taborze kolejowym. Był szampan, przecięcie wstęgi i pamiątkowe zdjęcia. TKt48-18 jest pierwszym po 10 latach czynnym parowozem stacjonującym w Jaworzynie i mamy nadzieje, że będzie wielką atrakcją Muzeum. W sezonie będzie można go zobaczyć pod parą w muzeum, liczymy też na to że uda się zorganizować pociągi retro po pięknych trasach Dolnego Śląska. W tym miejscu chciałbym podziękować wszystkim tym którzy przyczynili się do naprawy i powrotu tego parowozu, dzięki nim choć w części powróciła epoka pary do słynącej z parowozów Jaworzyny Śląskiej.
Michał Krawczyk


http://www.youtube.com/watch?v=LleQY85esnQ










Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Jaworzyna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin