|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22:27, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Równiez pierwszy raz słyszę o pękniętej ostoi w Pt47,ale biorąc pod uwagę fakt, że ta lokomotywa była zajechana jak chabeta szmaciarza, przez wolsztyńskich mechaników, wcale by mnie to nie zdziwiło. Brudny parowóz przy codziennej, normalnej eksploatacji, to nic dziwnego. Ale... Jeżeli ja dostaję samochód służbowy, to mam o niego dbać, w Wolsztynie nikt o nic nie dbał i stąd jest taki stan jaki jest.
Na tym forum, czy generalnie na stronie Wojtka, udzielam się od 2002 roku. Uwierzcie mi, że przez te 12 lat, wiele rzeczy było powiedziane, wiele było zarzutów w stronę dyrekcji parowozowni i nikt palcem nie kiwnął, żeby co kolwiek zmienić. A wiem, że decydenci zaglądali na tą stronę, kiedyś napisałem dla żartu, było to 1 kwietnia, kupę lat wstecz, że Tr5 wykoleiła się koło Sobótki, bo jakis film był kręcony. To ponoć afera zrobiła się na całą wielkopolskę, oczywiście przeprosiłem
Na naszych oczach, na moich oczach mnóstwo parowozów z Wolsztyna odeszło na emeryturę, jeden za drugim. Systematyczna i regularna równia pochyła. TKi3, Tr5, ok22, Ok1, Pm36, Ty3, Ty45, Pt47-112, 65 tez była przez pewien czas unieruchomiona i niewiadomo co dalej. Ol49-7, 23, i najbardziej nie mogę przeboleć Ol49-111, za ten numer z tym parowozem, to wpie...ol ktoś powinien dostać. Długo można by jeszcze wymieniać... Ja już chyba powiedziałem wszystko co miałem do powiedzenia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John51-223
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Pon 11:46, 12 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Zart naprawdę wysokich lotów Co do ol49-111 popieram Cię w 100% byłem na początku grudnia w okolicach lokomotywowni leszno kocioł stoi na wózkach, zestawy kołowe na bocznicy i co kawałek kupka części od tej maszyny, a większość parowozów które wymieniłeś ma nadal status "oczekuje naprawy" a wszyscy wiemy przecież że Ol49-23 skończyła w Lesznie jako dawca części Ty3 rdzewieje w Lesznie wątpliwe by go naprawiono Ok22 wymiana zestawów kołowych droga naprawa Pm36 też wymaga bardzo kosztownej naprawy.. z wymienionych przez ciebie parowozów jedynie dzieję się coś przy Tki3 w Jarocinie widać tam zapał i chęć do przywrócenia tego parowozu. a pro po Tr5 czy Ok1 cisza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatysJ
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 16:44, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
John51-223 napisał: | Zart naprawdę wysokich lotów Co do ol49-111 popieram Cię w 100% byłem na początku grudnia w okolicach lokomotywowni leszno kocioł stoi na wózkach, zestawy kołowe na bocznicy i co kawałek kupka części od tej maszyny, a większość parowozów które wymieniłeś ma nadal status "oczekuje naprawy" a wszyscy wiemy przecież że Ol49-23 skończyła w Lesznie jako dawca części Ty3 rdzewieje w Lesznie wątpliwe by go naprawiono Ok22 wymiana zestawów kołowych droga naprawa Pm36 też wymaga bardzo kosztownej naprawy.. z wymienionych przez ciebie parowozów jedynie dzieję się coś przy Tki3 w Jarocinie widać tam zapał i chęć do przywrócenia tego parowozu. a pro po Tr5 czy Ok1 cisza. |
1. Przydałoby się żebyś używał znaków interpunkcyjnych, bo bez przecinków i kropek trochę dziwnie się to czyta...
2. Za Ty3, Ok22, Ok1, Tr5 to ktoś powinien porządnie oberwać po dupie... Perełki! Tr5 jako jedyny się ostała, Ty3 tak samo... Nie wiem kto wydał decyzję o naprawie Pt47-65 ale musiał dostać w łapę, za pieniądze z naprawy tego trupa można by wyremontować pewnie dwa z tych wymienionych wyżej...
3. Już widzę jak ta Petucha wiele zmieni w prowadzeniu pociągów TurKola po wioskach w WLKP. i innych, i tak będzie jeździła z tą samą prędkością co Ol49 i pewnie z popychem na końcu więc po co im ten trup... A do prowadzenia pociągów retro w pobliżu Wolsztyna idealnie pasuje Ok22, Ok1, Tr5... do Oelki czy Petuchy nawet te wagony retro nie pasują, ale to już najmniejszy problem.
4. Co do eksploatacji i dbania o maszyny w Polsce nie ma co się wypowiadać, by chyba każdy był w kabinach "naszych" parowozów i w kabinach parowozów zza granicy... W tych dwóch obrazkach można znaleźć w ekstremalnie szybkim tempie 100 różnic jeśli chodzi o dbałość i eksploatację...
P.S.
Moim skromnym zdaniem nie ma nawet co liczyć na zwrot sytuacji, bo rząd, PKP, itp. mają swoje Pendolino, więc po co komu np. Ol49, Pm36, Ok1 ? bo przecież parowóz nie pojedzie 200km/h...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MatysJ dnia Wto 16:58, 13 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Wto 18:45, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
MatysJ napisał: | Nie wiem kto wydał decyzję o naprawie Pt47-65 ale musiał dostać w łapę, za pieniądze z naprawy tego trupa można by wyremontować pewnie dwa z tych wymienionych wyżej...
|
I łapówkę dał jeden zakład PKP Cargo drugiemu... Mogę prosić o adres Twojego dostawcy??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John51-223
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Wto 19:26, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Pt47-65 wdł pkp cargo jest naprawiana ze względu na taki pociągi jak: pirat, cegielski, kilof, i kilka innych, nowych uruchomionych w tym roku przez Turkol. A Ty3 i Tr5 są perełkami, dla nas, ale nie dla pkp Cargo, dla nich sa to parowozy które na siebie nie zarobią proste, bo takie stwierdzenie usłyszałem z ust jednego z działaczy przy wolsztyńskiej parowozowni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Wto 23:58, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
John51-223 napisał: | Pt47-65 wdł pkp cargo jest naprawiana ze względu na taki pociągi jak: pirat, cegielski, kilof, i kilka innych, nowych uruchomionych w tym roku przez Turkol. A Ty3 i Tr5 są perełkami, dla nas, ale nie dla pkp Cargo, dla nich sa to parowozy które na siebie nie zarobią proste, bo takie stwierdzenie usłyszałem z ust jednego z działaczy przy wolsztyńskiej parowozowni. |
Przyglądam się tej interesującej dyskusji i ciągle nurtuje mnie pytanie: W jaki sposób taka maszyna jak np. Pt-47 ma na siebie zarobić, co ciągle jest podnoszone jako najistotniejszy argument w temacie "być, albo nie być dla poszczególnych parowozów"? Może ktoś zorientowany w temacie to w prosty sposób wyjaśnić? Wg moich bowiem laickich szacunków przeciętny pociąg turystyczny składa się z 4 wagonów (plus barowy) i jest w nim około 300-320 miejsc. Biorąc pod uwagę przedsprzedaż i normalne zakupy biletów przeciętna cena biletu będzie 80 zł. Czyli przychód z imprezy wyniesie mniej więcej 25 600 zł. Nie znam opłat jakie trzeba ponieść za wynajem linii kolejowej, jakie są koszty eksploatacji parowozu i wagonów, lecz przypuszczam że będą one stanowić połowę owej sumy-czyli dochód wychodzi ok. 12 800 zł. Jeżeli dany parowóz będzie mógł wykonać 10 imprez w roku to zarobi kwotę 128 000 zł. Biorąc pod uwagę, że trzeba co roku dokonać i opłacić jakąś rewizję, wydać jakieś kwoty na bieżące naprawy w/w kwota nie wydaje mi się wysoka, aby zyski - czyli opłacalność tych imprez była wysoka. Ma ktoś rozeznanie w temacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Śro 0:03, 14 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
MatysJ, skąd masz info że:
-Pt47-65 z TurKolem pojedzie z tą samą prędkością (rozkładową) co Ol49?
-większość pociągów będzie z popychem?
Póki co z popychem regularnie jeździ Kilof i nic więcej. Też bym wolał, żeby i na nim jechał sam parowóz choćby miał jechać i 30 godzin, ale nie wiem czy znalazłoby się tylu ortodoksów, żeby pociąg był opłacalny. Ja w tym nie siedzę, TurKol ma swoje wyliczenia i robi tak, żeby to wszystko trzymało się kupy (i tak też jest), my możemy zasugerować swoje pomysły.
A co do prędkości to może najpierw zasięgnij informacji.
Owszem, wagony retro nie pasują do Pt47 ale nie pasują także (co słusznie zauważyłeś) do Ol49, dlatego zgadzam się, że do nich powinna być inna maszyna, najlepiej Ok1, Tr5 lub ewentualnie Ty2.
A seria Pt47 to najbardziej zasłużona seria parowozów w ruchu pospiesznym w Polsce, więc nie rozumiem, czemu naprawa Pt47 ma być mniej sensowna od innych maszyn (oczywiście te które wymieniłeś także fajnie by było, gdyby było pod parą).
Jak dla mnie to minimum maszyn w Wolsztynie powinno stanowić: Pt47-65, Ol49-59/69 oraz Ok1-359/Ok22-31.
ty45408, w kwestii dochodowości tego biznesu: z tego co ja wiem to przynajmniej część pociągów TurKolu jest dofinansowywana i wpływy z biletów nie są jedyne. Ale o szerszą informację trzeba by poprosić kogoś kto wie coś więcej. A co do rewizji to w Wolsztynie zasadniczo nie wykonuje się ich co roku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Śro 0:18, 14 Sty 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John51-223
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Sob 14:11, 17 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
ty45408:
Pociągi są dofinansowane między innymi przez urzędy marszałkowskie. A co do liczby wagonów to różnie to bywa 4 wagony to już rzadkość. Np KO-PIERNIK: 5 wagonów, PIRAT: min 6, CEGIELSKI: ok 8, KILOF: 6, i jeszcze inne pociągi. A jak wyglądają koszty nie wiadomo. A co do rewizji, OL49-69 jest świetnym przykładem, ten parowóz rewizje przejdzie dopiero w październiku 2015, a powinna w kwietniu 2014.[/u][/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Patryk Skopiec
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 21:29, 22 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
PKP Cargo w oficjalnym komunikacie informuje o rozpoczęciu prac przy organizacji Parady Parowozów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zapraszamy do Wolsztyna na Paradę i do przejazdów pociągami ciągniętymi przez zabytkowe parowozy!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Patryk Skopiec dnia Czw 21:31, 22 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Pią 22:01, 23 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
John51-223 napisał: | ty45408:
Pociągi są dofinansowane między innymi przez urzędy marszałkowskie. A co do liczby wagonów to różnie to bywa 4 wagony to już rzadkość. Np KO-PIERNIK: 5 wagonów, PIRAT: min 6, CEGIELSKI: ok 8, KILOF: 6, i jeszcze inne pociągi. A jak wyglądają koszty nie wiadomo. A co do rewizji, OL49-69 jest świetnym przykładem, ten parowóz rewizje przejdzie dopiero w październiku 2015, a powinna w kwietniu 2014.[/u][/b] |
I o tym właśnie piszę w swoim poprzednim poście. Jeżeli pociągi są dofinansowywane przez kogokolwiek to znaczy, że parowóz na siebie nie zarabia i takie są ekonomiczne fakty. Można tylko dyskutować, na ile jego prawidłowa i częsta eksploatacja zmniejsza to dofinansowywanie. Jak historia PKP daleko sięga, to chyba zawsze PKP było dofinansowywane z budżetu państwa, lecz zysk na przewozach towarowych zmniejszał straty na przewozach pasażerskich i w sumie dopłaty można było zmniejszyć. Obecnie zyskowne PKP Cargo nie chce dopłacać do przewozów pasażerskich zwalając cały ten interes na samorządy.
A co do rewizji Ol49-69 to jest to tylko świetny przykład jak można naciągać i omijać przepisy w Polsce, które stosunkowo niedawno wprowadziły coroczną rewizję kotłów parowozowych w Polsce. I nie jest to powód do chwały. No cóż - Polak potrafi!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John51-223
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Sob 11:08, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
No bez wątpienia muszę się z Tobą zgodzić, co do dofinansowanie pociągów a tym bardziej do rewizji. To przeciągnięcie jest tylko i wyłącznie winą PKP Cargo które zaniedbało kwestię taboru w Wolsztynie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Sob 15:11, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ale dofinansowanie częściowo się zwraca w innej postaci jak wzrost ogólnego ruchu turystycznego (część pasażerów musi nocować w Wolsztynie/Poznaniu, poza tym muszą jakoś dojechać zwiększając frekwencję np. KW, dodatkowo takie przejazdy są w jakimś sensie promocją województwa). Obliczenie całkowitego bilansu jest niemożliwe.
Z resztą kulturę też się dotuje w różnej postaci. Ale robią to organy państwowe i tu też tak musi być, bo na pewno nie będzie tego robiło w nieskończoność PKP Cargo. I właśnie kursowanie parowozów musi to dofinansowanie zmniejszyć. Ale żeby coś więcej powiedzieć to trzeba by było wiedzieć jakie dokładnie koszty ponosi PKP Cargo, ile z tego to koszty stałe oraz ile liczą sobie za km (jakiś czas temu było to podobno 100zł/km, przynajmniej dla zamawiającego pojedynczy przejazd, w przypadku stałej współpracy pewnie jest inaczej).
Natomiast co do omijania przepisów - ja problemu nie widzę. Przepisy na temat corocznej rewizji kotłów są chore Co innego gdy parowozy jeździły codziennie, a co innego gdy jeżdżą tylko z pociągami specjalnymi. Poza tym zarówno Ol49-69, jak i 59 mają nowe skrzynie ogniowe. Tak że wydaje mi się, iż pierwsze co powinno zostać zmienione to właśnie przepisy, rewizja co 2 lata to też bezsens. Terminy rewizji powinny być wypadkową czasu od ostatniej naprawy, liczby przejechanych km, liczby rozpaleń/wygaszeń oraz stanu technicznego wynikającego z regularnych oględzin, dodatkowo graniczone z góry np. co 5 lat.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Sob 15:16, 24 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TKh05353
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Nie 23:54, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Witam, czytając wszystkich wypowiedzi, przyznam Wam rację. Parowóz bądź parowozy w dzisiejszych czasach nigdy nie przyniosą zysków. Trochę się orientuję w kosztach utrzymania i wiem.
Co do informacji o Pt47 to widziałem tą połamaną ramę i to dla mnie samobójstwo.
Kolejna sprawa TKi .... na tym parowozie to chyba dzieci uczyły się wycinać próbki .... kto wycina próbki w kotle palnikiem ?!?!?! Dla mnie sprawa z tym kotłem to już temat zamknięty, jeżeli chodzi o ponowne uruchomienie.
Macie rację, że to już nie jest parada parowozów, bardziej odpust. Szanuję ludzi, którzy próbują coś zdziałać, ale bez parowozów to za wiele nie zdziała się. Życzę jak najlepiej organizatorom.
Kiedyś o organizacji imprez z udziałem parowozów uczyli się wszyscy od Wolsztyna, dziś Chabówka a jeszcze bardziej Jaworzyna Śląska, można to podsumować "uczeń przerósł mistrza".
A Wolsztyn miał potencjał i ilostan maszyn, że mogliby wszystkich obdarować parowozami a dziś ?! Wolsztyn parowozów szt. 1 a południe polski maszyn sztuk 6-7.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Patryk Skopiec
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 6:12, 19 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Zapraszam do zapoznania się z ofertą pociągów specjalnych organizowanych w ramach imprez towarzyszących XXII Paradzie Parowozów w Wolsztynie! Oprócz pojedyńczych, można powiedzieć klasycznych, przejazdów z Wolsztyna do Rakoniewic czy Stefanowa w ofercie pojawiły się nowe pociągi np. do Leszna czy Żagania! Zapraszamy na [link widoczny dla zalogowanych] Godny uwagi (zwłaszcza dla koneserów) jest też czterodniowy projekt NOSTALGIA...
zapraszamy
Patryk Skopiec
Zespół TurKol.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbychu
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:03, 19 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
A czy można prosić o jakiekolwiek nieoficjalne informacje lub choćby plotki na temat samej parady? Zostało niewiele ponad dwa miesiące a nie wiadomo kompletnie nic - to raczej nie zachęca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|