|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 21:44, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Mamy ewidentny dowód i to publiczny że etatowy pracownik PKP Cargo p. Piosik ma dosyć tej roboty , więc oczekuję od PKP Cargo oficjalnego oświadczenia w temacie a przynajmniej zwykłych ludzkich przeprosin , jeśli na takowe tą firmę stać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tp4
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)
|
Wysłany: Nie 22:36, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Cała sytuacja oprócz spaloną panewką śmierdzi sabotażem ze strony naszego ulubieńca z kabiny...
Mimo wszystko kieruję wielkie podziękowania dla TPWP za zorganizowanie Floty'12. Atmosfera w pociągu dopisała a awaria wręcz zjednoczyła pasażerów w jedną ,,rodzinę''... Wieczorne zwiedzanie skansenu w Kościerzynie było bardzo fajnym punktem programu. Po kolejnej podróży na pokładzie Waszego pociągu mogę śmiało napisać: Z Wami to i na koniec Świata można jechać
Ogromne ukłony kieruje także dla Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, które w przeciwieństwie do PKP Cargo mają czynne, sprawne lokomotywy na północy Wielkopolski.
Podziękowania należą się także ekipie z Chabówki za zapewnienie EU06-01 na odcinku Bydgoszcz - Poznań dzięki czemu skład stał się ponownie historycznym
Serdecznie pozdrowienia dla współtowarzyszy.
Do następnego razu!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 10:10, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Furia napisał: | Trzeba zrobić kurs, bądź przyjmować pracowników, którzy już mają uprawnienia i tyle. Nie ma opcji, gdy jesteś osobą nie do zastąpienia, to możesz sobie pozwolić by z ćmikiem między zębami postękać że masz robotę przy rosnącym bezrobociu i do gara jest co włożyć. Wstyd. A wystarczy poczuć trochę świeżego powiewu na plecach, by się przyłożyć do fachu.
Wczoraj inżektor, dziś panewka, a jutro? Nie ma znaczenia czy organizatorem pociągu jest TPWP, czy TurKol, cyrk jest jeden. |
A kto pójdzie do jazdy na parowozach za niespełna 2000zł na początek?? Przeprowadzka do Wolsztyna, wszystko od zera...
Kiedyś dostałem od PKP Cargo w Poznaniu ofertę pracy jako wtedy jeszcze pomocnik. Dziękuję bardzo.
Swoją drogą to ciekawostka z tą panewką, raczej wytopienie panewki to albo niedbalstwo obsługi albo niedbale wykonany odlew stopu w korpusie panewki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Furia
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dopiewo/Poznań
|
Wysłany: Pon 12:52, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ja dostaję 1200 na rękę, na państwowym, pełen etat (cywil w psp). Za dwa tysiące to bym i nawet mógł dojeżdżać, mam jakieś 70km do Wolsztyna.
Zdałem maturę, posiadam prawo jazdy A,B, uprawnienia eksploatacji urządzeń elektrycznych do 1 kV, studiuję zaocznie (informatyka). Dobrze zbudowany, 190cm wzrostu. Wojsko - uregulowane, kat. A. Gdzie i kiedy jest kurs na "lewą stronę"?
Byle wywiesić ogłoszenia po okolicy, a nie kurs dla koleżków, po cichutku. Jeśli ktoś zapieprza na czarno na budowie za tysiaka, to by nie poszedł? Jeżeli nic się nie zmieni, nikt nie ruszy z miejsca to po prostu będziemy mieć partaczy którzy niczym w pierdlu odhaczają, kreskami na ścianie budki, dni do wolności - emerytury.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty51infy
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Pon 14:56, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Mamy ewidentny dowód i to publiczny że etatowy pracownik PKP Cargo p. Piosik ma dosyć tej roboty , więc oczekuję od PKP Cargo oficjalnego oświadczenia w temacie a przynajmniej zwykłych ludzkich przeprosin , jeśli na takowe tą firmę stać.
_hej forum śledzę już kilka lat ale dopiero teraz musiałem sie zarejestrować
John C ... jakie oświadczenie i za co przeprosiny? większość ludzi w tym wieku ma dość swojej pracy i już tylko odlicza dni do emerytury. dla nas bycie maszynistą to marzenie, ale my na to patrzymy z innej perspektywy. Ci ludzie pracują na parowozach kilkadziesiąt lat i nie ma im się co dziwić___
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 15:50, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Skoro ma dosyć tej roboty bo jest wiekowy i kiepsko płacą to trawę niech kosi. Miał pecha że po swojej wypowiedzi wytopiła sie panewka więc oczywista zaraz znalazł się "winny". Czy bez nawiasów to sie okaże. Nawet bym nie pisnoł gdyby padła sprężarka , inżektor. Ale każda wytopiona panewka to blamaż dla parowozowni, nie tylko mechanika, szczególnie na takim prestiżowym pociągu z dotacją UM. Tylko trzeba pamietać że do rozsądnej ceny biletu uczestnicy poniesli jeszcze inne koszty idące w setki zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
łysy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:51, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Pomijając fakty kto wytopił panewkę, a kto nie, to zwrócę tu uwagę na inny aspekt sprawy. Spółka PKP Cargo LOGISTICS kreuje się w ostatnim czasie na nowoczesnego operatora, który stanie na głowie dla klienta. Wypowiedź pana P. zaprzecza temu wizerunkowi. Bo brak elementarnych zasad kultury to nie jest najlepsza forma promocji firmy, którą bądź co bądź reprezentuje. A gadanie w stylu "on się tyle napracował, że może tak mówić" nie rozwiązuje sprawy, bo uważam, że pomimo nawet innego zdania, można w sposób medialny przez kilka minut wyjaśnić temat, a nawet jeżeli nie, to można po prostu odmówić wypowiedzi.
Pomijam fakt, że Pan ten pokazuje niekorzystny wizerunek kolejarza polskiego. Teraz wiele osób które to oglądały myśli, że maszynista wygląda jak ten Pan, że kolej to siedlisko takich ludzi, że w kolej nie warto inwestować itp. Dość wywodów, każdy przemyśli sam, ale mój post jest moim odczuciem, a jakie jest wasze, chętnie tutaj przeczytam.
Pzdr
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tp4
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)
|
Wysłany: Pon 19:48, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
łysy napisał: | Spółka PKP Cargo LOGISTICS kreuje się w ostatnim czasie na nowoczesnego operatora, który stanie na głowie dla klienta. |
Spółka ta pokazała gdzie ma swoich klientów po awarii parowozu. Nie potrafili nawet podesłać swojej lokomotywy do pociągu. Gdyby nie Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych może i do dzisiaj stał by tam cały skład...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychuPKP
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Pon 19:55, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
A mnie denerwuje inna rzecz. Z winy maszynisty(?) parowóż przejechał moze 10%, lub mniej swojej zaplanowanej trasy, ale to szczegół, podłączyli nam kolorową stonke, co tam jest ok, w końcu jedziemy z TPWP. Ale jak się coś zepsuło na TurKolu to wielki lament, że TurKol jest do d**y, ze TurKol nie umie organizować pociągów. I czytając te głupoty dochodzę do wniosku, że TurKol od początku swego istnienia jest skazany na pożarcie przez MK, bo woli zorganizować pociąg TURYSTYCZNY z parowozem na kolorowych wagonach, niż na siłę jakieś RETRO, by się lepiej focilo(a właściwie by fotki ładniej wyglądały w aparatach), a jak coś organizuje TPWP to rzecz swięta jest(mimo, że pociągów za dużo w tym roku nie zorganizwało). Bylem na tegorocznym Pojezierzu i jestem mile zaskoczony, bo wszystko bylo dopięte na ostatni guzik. Pociąg nie jechał pełny, więc w przedziale mozna bylo spokojnie wstać, podejść do okna i powychylać się, lub coś sięgnąć z plecaka położonego na górze. Pociąg jechał z parowozem na czele odcinkiem Poznań-Zbąszynek i Międzyrzecz-Sieraków, czyli można było zaliczyć w jednym przejeździe przejazd z lokomotywą parową jak i spalinową(SU45) na czele, a nieźle zaopatrzony był również wagon restauracyjny, w tanie, pyszne napoje, czy różnego rodzaju slodycze, po ciepłe posiłki. A przede wszystkim był całkiem tani bilet w dwie strony. Jakość wycieczki Turkolu w skali 1-10 oceniam na 8.
Post został pochwalony 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej T.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Wto 9:47, 04 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Tp4 napisał: | łysy napisał: | Spółka PKP Cargo LOGISTICS kreuje się w ostatnim czasie na nowoczesnego operatora, który stanie na głowie dla klienta. |
Spółka ta pokazała gdzie ma swoich klientów po awarii parowozu. Nie potrafili nawet podesłać swojej lokomotywy do pociągu. Gdyby nie Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych może i do dzisiaj stał by tam cały skład... |
Taka ciekawostka - o godzinie 14:00 (osiem godzin od defektu!), kiedy dawno byliśmy w Tczewie, do dyspozytora PR zadzwonił dyspozytor z CARGO i z radością zakomunikował, że właśnie znalazł lokomotywę i może ją podesłać do Piły (był przekonany, że pociąg ciągle tam stoi...).
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kucyk
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:53, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie, czy któryś mógłby odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób smarowane są od góry łożyska osiowe tylnego półwózka na Ol49. Chodzi mi o to, czy jest to smarownica knotowa, czy też zasilane są ciśnieniowo z prasy smarnej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Borat
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kazachstan
|
Wysłany: Czw 20:10, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Kucyk napisał: | Panowie, czy któryś mógłby odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób smarowane są od góry łożyska osiowe tylnego półwózka na Ol49. Chodzi mi o to, czy jest to smarownica knotowa, czy też zasilane są ciśnieniowo z prasy smarnej? |
Jako, że jesteś jednym z nielicznych piszących i podchodzących tutaj do sprawy sensownie, to Ci podpowiem:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz umieram z ciekawości, co napiszesz. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Borat dnia Czw 20:11, 06 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:24, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ciśnieniowo, z prasy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez robert dnia Czw 20:29, 06 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 20:40, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Zaraz zaraz, Ol49-69 ma centralne smarowanie?? To jakiś ewenement bo Olki tego raczej nigdy nie posiadały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kucyk
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:05, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli Ol posiada pompy olejowe podwójne na oliwę cylindrową i osiową to znaczy że ma centralne. Z rysunków zapodanych przez Kolegę Borata również to wynika - na drugim rysunku, w górnej prawej części przy wydrapanym numerze "27" mamy podłączenie dopływu oliwy z pompy do panewki. Oprócz tego jest oczywiście smarowanie dołem za pomocą poduszki ciągnącej oliwę ze spodka który jest napełniany ręcznie - poniżej numeru 15 widać gustowną klapkę.
Moje wątpliwości budzi jedna sprawa - jak przy takim podwójnym układzie smarowania mogło dojść do załączenia ogrzewania podłogowego pod stanowiskiem maszynisty? Ale aby tą zagadkę rozwiązać muszę jeszcze trochę piwa wypić.
P.S.
Z ostatniej chwili: media donoszą że bohater zamieszania - maszynista "Spaślak" wsławił się onegdaj zgubieniem panewki korbowodowej na 379. To tak dla rozluźnienia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|