|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 21:29, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ów maszynista wsławił się również pożarem cylindra na Pt47 i dwoma wykolejeniami na obrotnicy podczas parady.
A co do Ol49-69 to naprawdę (ręki nie dam sobie uciąć) wątpię by miała centralne. Jeździłem na niej jeszcze przed naprawą i za każdym razem czołgałem sie w kanale smarując spodki. Nie widziałem plątaniny rurek. No chyba że po ostatniej rewizji jej założyli.
A owo ogrzewanie podłogowe zasilane olejem osiowym może mieć dwie przyczyny.
Kto robił naprawę Oli? Bo jakoś ostatnio pewne niedoróbki nam też wyszły prawda Kucu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AXEL dnia Czw 21:35, 06 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bydgoszcz_waskotorowa
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 13:03, 07 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ol49-59 zdefektowała. Wygląda na to, że jutrzejszego "Winniczka" pociągnie Ol49-69. Ciekawe, czy ponownie służbę dostanie wspomniany maszynista "Spaślak" i jak daleko Oelka dojedzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kucyk
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:26, 07 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Fiuuu... to już 69 jest na chodzie!?
W związku z dużą ilością pytań zawierających wątpliwości co do moich intencji, w tym pytania od prezesa Balczuna: "Czemu Kucyk się tak interesujesz tą panewką?" udzielam oficjalnego oświadczenia:
Otóż Kucyk interesuje się awarią nie ze względu na chęć wywołania powszechnych zamieszek wśród miłośników, warsztatowców czy TurKola i TPWP. Nie jest moją intencją deprecjacja kogokolwiek, choć niektórym się należy. Nie chcę oskarżać, osądzać, obwiniać - jak znam życie i tak całą winę przypiszą Spaślakowi - wszak maszynista zawsze musi dostać, choćby nic nie miał wspólnego z defektem, zwłaszcza gdy jest podpadnięty po wywiadzie.
Mnie ciekawi sama awaria jako zespół przyczyn stricte technicznych. Jest to ciekawa zagadka, gdyż ze względów technologicznych nie można w sposób jednoznaczny określić co było jej przyczyną - mamy dwa niezależne systemy smarowania a oba nagle zawodzą - to jak szóstka w totku - jest mało prawdopodobne. Myślę, że jeżeli by się zgłębiło temat to okaże się że źródła zahajcowania mogą leżeć w odległej przeszłości. Nawet sięgającej warsztatów leszczyńskich. Zatem jeśli by ktoś znał jakieś szczegóły techniczni, to może na PW mi podeśle?...
To tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Furia
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dopiewo/Poznań
|
Wysłany: Nie 11:01, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
bydgoszcz_waskotorowa napisał: | Ciekawe, czy ponownie służbę dostanie wspomniany maszynista "Spaślak" i jak daleko Oelka dojedzie |
Ludzie zamarli gdy wsiadał w Zielonej Górze do Oelki, ale trzeba uczciwie przyznać, godnie sprawował swoją funkcję. Co stacja to wyskakiwał z kanką oleju i strzykawką, sprawdzał czy nic się nie dzieje, wszystko zalane na maksa. To zagadał do kogoś, odpowiadał na pytania, normalnie nie ten sam człowiek;) W Zbąszynku cały pociąg dziękował mu za planową jazdę, uściski dłoni itp.
Cała impreza przebiegała sprawnie i planowo. Jedynie wkurzająca była informacja podana w ostatniej chwili że parowóz pociągnie dopiero od Leszna. Rozkład jazdy został ułożony z naprawdę dużymi rezerwami, przez co na każdej stacji można było wyjść i focić bez pospiechu. Wstrzymaliśmy oddech, gdy okazało się przed Czerwieńskiem, że grzeje się "czwarta oś od przodu", ale to tylko popielnik promieniował. Od Zbąszynka do Poznania jechała SU45-079 (ta sama maszyna co z Poznania do Leszna), mimo dodatkowego postoju, pociąg był 20 minut przed czasem.
Było bardzo dobrze. Oby każdy parowóz jeździł jak wczoraj na tej imprezie jeździła Ol49-69. Wszystkim organizatorom tripów życzę tego!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Furia dnia Nie 11:02, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arturo6666
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:26, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Furia napisał: | bydgoszcz_waskotorowa napisał: | Ciekawe, czy ponownie służbę dostanie wspomniany maszynista "Spaślak" i jak daleko Oelka dojedzie |
Ludzie zamarli gdy wsiadał w Zielonej Górze do Oelki, ale trzeba uczciwie przyznać, godnie sprawował swoją funkcję. Co stacja to wyskakiwał z kanką oleju i strzykawką, sprawdzał czy nic się nie dzieje, wszystko zalane na maksa. To zagadał do kogoś, odpowiadał na pytania, normalnie nie ten sam człowiek;) W Zbąszynku cały pociąg dziękował mu za planową jazdę, uściski dłoni itp.
Cała impreza przebiegała sprawnie i planowo. Jedynie wkurzająca była informacja podana w ostatniej chwili że parowóz pociągnie dopiero od Leszna. Rozkład jazdy został ułożony z naprawdę dużymi rezerwami, przez co na każdej stacji można było wyjść i focić bez pospiechu. Wstrzymaliśmy oddech, gdy okazało się przed Czerwieńskiem, że grzeje się "czwarta oś od przodu", ale to tylko popielnik promieniował. Od Zbąszynka do Poznania jechała SU45-079 (ta sama maszyna co z Poznania do Leszna), mimo dodatkowego postoju, pociąg był 20 minut przed czasem.
Było bardzo dobrze. Oby każdy parowóz jeździł jak wczoraj na tej imprezie jeździła Ol49-69. Wszystkim organizatorom tripów życzę tego! | Widok p.Piosika przejmującego służbe na stacji w Zielonej Górze dał ludziom niezłego bodźca,było wiadomo że wiekszość będzie patrzeć mu na ręce i obserwować każdy jego gest i oczywiscie zgadzam się z tobą iż znam go już trochę czasu ale na Winniczku to był zupełnie nie ten człowiek i faktycznie jak w radiu usłyszeliśmy przed Czerwieńskiem informacje o grzejącej się osi to powiało grozą przez chwilę Ale mysle że po tej wycieczce jak został pożegnany w Zbąszynku przez ludzi których miał okazje przewieżc na odcinku Zielona Góra-Żagań-Zielona Góra-Zbaszynek inaczej będzie patrzał na tego typu wycieczki.Zobaczymy co czas pokaże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tp4
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)
|
Wysłany: Nie 18:44, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Furia napisał: | Cała impreza przebiegała sprawnie i planowo. (...) Rozkład jazdy został ułożony z naprawdę dużymi rezerwami, przez co na każdej stacji można było wyjść i focić bez pospiechu. (...) mimo dodatkowego postoju, pociąg był 20 minut przed czasem. |
Nareszcie dobry rozkład! Brawo i oby tak dalej.
Furia napisał: | Jedynie wkurzająca była informacja podana w ostatniej chwili że parowóz pociągnie dopiero od Leszna. (...) Od Zbąszynka do Poznania jechała SU45-079 |
Takie informacje powinny się faktycznie pojawić prędzej. Po co sponsorować pasażerom na ,,dzień dobry'' widok składu z rechotem zamiast parowozem?
Furia napisał: | Wstrzymaliśmy oddech, gdy okazało się przed Czerwieńskiem, że grzeje się "czwarta oś od przodu", ale to tylko popielnik promieniował. |
Już tradycja na imprezach z parowozem
Ze swojej strony dodam, że z tego co widziałem skład liczył 4 wagony w tym jeden barowy. Nareszcie zaczynamy myśleć o możliwościach parowozu. Czy jest to też krok w stronę polepszenia jakości zamiast robienia masówki? Mam taką nadzieję.
Podsumowując moje wypociny: W Turkolu ktoś zaczął pracować nad dokładnym zaplanowaniem przejazdu i o to chodzi. Widać naukę na błędach (wiadomo, że nie powinny się w ogóle takie wydarzać ale nie zawsze wszystko może być tak piękne jak by się chciało). Wiem, że osoby z Turkola tutaj zaglądają tak więc powiem krótko - jesteście na dobrym torze i nie zaprzepaśćcie tego!
Odchodząc od Winniczka
Furia napisał: | Ludzie zamarli gdy wsiadał w Zielonej Górze do Oelki, ale trzeba uczciwie przyznać, godnie sprawował swoją funkcję. Co stacja to wyskakiwał z kanką oleju i strzykawką, sprawdzał czy nic się nie dzieje, wszystko zalane na maksa. To zagadał do kogoś, odpowiadał na pytania, normalnie nie ten sam człowiek;) |
Gwiazdka się zbliża czy co? A tak na poważnie - nie dziwię się takiemu zachowaniu po ostatniej akcji ale żeby odzyskać zaufanie musi jeszcze wiele wody wylecieć z Wolsztyńskiego żurawia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej T.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Śro 7:30, 12 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Zapraszam na tpwp.pl i flotawielkopolski.pl, gdzie pojawiła się relacja z tegorocznej Floty Wielkopolski!
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kucyk
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:15, 12 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie, i ja gorąco polecam obejrzenie zdjęć polecanych przez Kolegę Andrzeja. Pies trącał jakieś zardzewiałe lokomotywy i wagony. Koledzy Michał Doctor i Radosław Kulupa zaprezentowali wyśmienite prace w kategorii fotografii reporterskiej pokazujące (nareszcie!) ludzi. Tak trzymać, bo kolej to nie tylko tory i lokomotywy. Kolej to przede wszystkim ludzie i ich emocje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|