 |
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin M.
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 10:46, 30 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
W tym miejscu dyskusji możnaby powrócić znowu do wątku Pt47-65...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bydgoszcz_waskotorowa
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 13:27, 30 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Witamy na forum, jednak chyba lepiej będzie nie miksować tematów. Petucha ma swój wątek w Poczekalni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Wto 13:32, 30 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
bydgoszcz_waskotorowa napisał: |
Ariel, co do tego masz rację. Niedoinformowanie pasażerów może być traktowane jako uchybienie. |
Uchybienie lub świadome wprowadzanie w błąd. To tak jakby ogłosić, że pojedzie pociąg retro z Pd5-17. Po czym by się okazało, że w kominie była spleśniały kalosz Darka L., skład retro to Bipa z Pyskowic, a całość pchałaby SM42 od Axela . Niby wszystko się zgadza, ale od początku wszak wiemy, że Pd5 sama nie pogna .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Wto 13:32, 30 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Wto 16:12, 30 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Wielkopolskie wiewióry szepczą po kątach, że rzekomo już od Poznania pociąg ma jechać z popychem SU45... Może fani tej serii będą usatysfakcjonowani, ale czy będzie możne powiedzieć to o tych co kupli bilet na pociąg parowy, który ani km nie będzie napędzany parą :->??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Wto 16:12, 30 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 22:55, 30 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Co się dziwisz. Jaskółki ćwierkają że ma być 9-wiąty wagon VIP jednej spółeczki. Pod taki numer żaden urzędnik Cargo się nie podłoży aby dać solo parowóz z rejestru zabytków niezgodny ze swoim przeznaczeniem. Właściciel ostatnio bogaty w dotacje, chętnie zatańczy chochoła z PKP , ma za co i o co walczyć. Też słyszałem o SU45 na całej trasie. Jeśli to prawda to nie jest to żadna sensacja a normalne myślenie. Miłej podróży pełnej pary z gwizdka.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 23:33, 30 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Wygasić niemal tego czajnika, niech sie kręci, gwiżdże resztkami pary i wystarczy. Głupi sie nie domysli, mądry pomyśli że tak ma być. Czyż nie tego się spodziewaliśmy? A wystarczyło dać Pt47 ...
Tak to jest jak jełopy nie mające bladego pojęcia o parowozach biorą się za organizację takich pociągów. A już widziałem jak mechanik schodzi z budy, rzuca szmatą w kierownika i nieartykułowanym językiem mówi że dalej nie jedzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 0:06, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
John C. napisał: | Też słyszałem o SU45 na całej trasie. Jeśli to prawda to nie jest to żadna sensacja a normalne myślenie. Miłej podróży pełnej pary z gwizdka..... |
No Jasieńku jest ubaw po pachy...
www.turkol.pl napisał: |
Już za parę dni wyruszy HIT sezonu - pociąg turystyczny KILOF z Poznania na najpiękniejszą linię kolejową w Sudetach, po której skład przejedzie z Kłodzka do Wałbrzycha. Mając stały kontakt mailowy i telefoniczny z dużą liczbą pasażerów, biorąc pod uwagę ich sugestie, a także mając na względzie dotychczasowe doświadczenia związane z organizacją poprzednich imprez z Markowym Produktem Turystycznym TurKol.pl podjęliśmy wspólnie z przewoźnikiem Przewozy Regionalne oraz dysponentem parowozu PKP Cargo następujące ustalenia w celu zapewnienia prawidłowej obsługi technicznej pociągu KILOF:
- Rozkład jazdy pociągu KILOF został dostosowany do potrzeb zabytkowego taboru - dodano lub wydłużono postoje w celu zapewnienia prawidłowej obsługi technicznej parowozu. Planowy wyjazd z Poznania Głównego (5.50) oraz Wrocławia Głównego (9:26) zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami pozostał bez zmian, pociąg planowo przyjedzie do Poznania Głównego o godzinie 23:48, a więc około 20 minut później niż pierwotnie zakładano.
- Dla zapewnienia pełnej mocy pociągowej oprócz parowozu w składzie pociągu będzie znajdować się dodatkowa lokomotywa spalinowa. Udało nam się wynegocjować wykorzystanie najsilniejszej maszyny z będących na stanie Przewozów Regionalnych - tj. lokomotywy SU45. Ze względu na uwarunkowania techniczne lokomotywa SU45 będzie wspierać "Piekną Helenę" jako dodatkowa lokomotywa ciągnąca (jako druga w zestawieniu pociągu) na pierwszym odcinku trasy tj do Kamieńca Ząbkowickiego. Na dalszych odcinkach trasy ze względu na mniejsze dopuszczalne prędkości lokomotywa spalinowa będzie mogła być podłączona na końcu składu jako "popychająca";
- W celu ograniczenia czasochłonnych manewrów na krótkim odcinku pomiędzy Kamieńcem Ząbkowickim a Kłodzkiem Głównym oraz Wrocławiem a Poznaniem skład pociągu KILOF będzie ciągnięty przez lokomotywę SU45. Nie będzie więc potrzeby podłączania dodatkowej lokomotywy elektrycznej na końcowym odcinku trasy (kolejne ograniczenie czasochłonnych manewrów);
- Widowiskowe wodowania parowozu zaplanowane są na stacjach w Rawiczu, Kamieńcu Ząbkowickim, Wałbrzychu i Jaworzynie Śląskiej;
Mamy nadzieję, że poczynione przez nas wspólnie z przewoźnikiem Przewozy Regionalne i PKP Cargo ustalenia dotyczące wzmocnienia obsługi trakcyjnej (dodatkowa lokomotywa) pociągu KILOF zapewnią pasażerom maksimum komfortu podróżowania pociągiem turystycznym spod znaku TurKol.pl.
Po wielokrotnych rozmowach z pasażerami mamy świadomość, że istnieje potężne zapotrzebowanie na uruchamianie pociągów turystycznych. Wysokie koszty uruchamiania pociagów z taborem historycznym oraz stan techniczny tych zabytków techniki powodują, iż na niektórych trasach uruchomienie pociagów z parowozem wiąże się z koniecznością stosowania niecodziennych rozwiązań np. wspomagania parowozu dodatkową lokomotywą spalinową. Z punktu widzenia organizatora zależy nam na pełnym zadowoleniu pasażerów i na niedopuszczeniu do nieplanowego opóźnienia przejazdu pociągu. Mamy świadmość, że dla przywiązanych do tradycji niektórych Miłośników Kolei pewne rozwiązania są mniej akceptowalne - niemniej kompromis pozwalający uruchamiać pociągi turystyczne dla szerokiego grona pasażerów wymaga stosowania tych rozwiązań.
Jednocześnie informujemy, iż jeśli z racji nieakceptowania zmiany w planowanym rozkładzie jazdy lub z innych przyczyn (np. dodatkowej lokomotywy spalinowej w składzie pociągu) pasażerowie którzy zakupili bilet na pociag KILOF a chcą zrezygnować z podróży - mogą tego dokonać bez konieczności podawania przyczyny. Każdy pasażer, który zgłosi się do nas w tej sprawie do dnia 2 września włącznie otrzyma zwrot pieniędzy za bilety. Mając na względzie dużą liczbę osób na liście rezerwowej oraz opinie bardzo dużej liczby pasażerów którzy zakupili już bilety uważamy, ze decyzja o dodatkowej lokomotywie jest decyzją słuszną. |
Panowie co to ma być?? Markowy Produkt Turystyczny czy nędzna karykatura pociągu retro robiona za publiczne pieniądze?? A wszystko na trzy dni przed imprezą - nagle się okazuje, że za parowozem będzie bębnił silnik spalinowy SU45. Za parowozem - nie popychu. Życzę wielu reklamacji, rezygnacji i roszczeń ze strony wkurzonych klientów. Lepiej zróbcie imprezę z samą SU45 - przynajmniej fani tej serii będą czuli się usatysfakcjonowani...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Śro 0:06, 31 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 7:56, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Normalnie polityczny gwiazdor, marnuje sie chłopina w TurKolu. Cholera zalało mi komputer.............
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej T.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Śro 8:41, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Jest jeszcze jeden kruczek, o którym nie wspomina się na stronie głównej, a dopiero na podstronie poświęconej pociągowi:
turkol.pl napisał: | "Piękna Helena" będzie z nami do Leszna, gdzie zostanie odczepiona i samodzielnie powróci do macierzystej parowozowni w Wolsztynie. |
Powstrzymam się od komentarza.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tp4
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)
|
Wysłany: Śro 8:44, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Co tu dużo pisać. Tym panom już dziękujemy!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychuPKP
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Śro 11:26, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Andrzej T. napisał: | Jest jeszcze jeden kruczek, o którym nie wspomina się na stronie głównej, a dopiero na podstronie poświęconej pociągowi:
turkol.pl napisał: | "Piękna Helena" będzie z nami do Leszna, gdzie zostanie odczepiona i samodzielnie powróci do macierzystej parowozowni w Wolsztynie. |
Powstrzymam się od komentarza.
|
Ale w drodze powrotnej!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaczy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Śro 12:36, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Na początku nie rozumiałem agresji niektórych tu wypowiadających się osób w stronę Turkolu. Teraz jednak widzę, że mieli rację. Taka informacja powinna zapaść dużo wcześniej jeszcze przed ogłoszeniem pociągu specjalnego, wówczas klienci nie byliby informowani na 3 dni przed imprezą z ręką w nocniku;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monomach
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 13:48, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Ariel Ciechański napisał: | John C. napisał: | Też słyszałem o SU45 na całej trasie. Jeśli to prawda to nie jest to żadna sensacja a normalne myślenie. Miłej podróży pełnej pary z gwizdka..... |
No Jasieńku jest ubaw po pachy...
www.turkol.pl napisał: |
Już za parę dni wyruszy HIT sezonu - pociąg turystyczny KILOF z Poznania na najpiękniejszą linię kolejową w Sudetach, po której skład przejedzie z Kłodzka do Wałbrzycha. Mając stały kontakt mailowy i telefoniczny z dużą liczbą pasażerów, biorąc pod uwagę ich sugestie, a także mając na względzie dotychczasowe doświadczenia związane z organizacją poprzednich imprez z Markowym Produktem Turystycznym TurKol.pl podjęliśmy wspólnie z przewoźnikiem Przewozy Regionalne oraz dysponentem parowozu PKP Cargo następujące ustalenia w celu zapewnienia prawidłowej obsługi technicznej pociągu KILOF:
- Rozkład jazdy pociągu KILOF został dostosowany do potrzeb zabytkowego taboru - dodano lub wydłużono postoje w celu zapewnienia prawidłowej obsługi technicznej parowozu. Planowy wyjazd z Poznania Głównego (5.50) oraz Wrocławia Głównego (9:26) zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami pozostał bez zmian, pociąg planowo przyjedzie do Poznania Głównego o godzinie 23:48, a więc około 20 minut później niż pierwotnie zakładano.
- Dla zapewnienia pełnej mocy pociągowej oprócz parowozu w składzie pociągu będzie znajdować się dodatkowa lokomotywa spalinowa. Udało nam się wynegocjować wykorzystanie najsilniejszej maszyny z będących na stanie Przewozów Regionalnych - tj. lokomotywy SU45. Ze względu na uwarunkowania techniczne lokomotywa SU45 będzie wspierać "Piekną Helenę" jako dodatkowa lokomotywa ciągnąca (jako druga w zestawieniu pociągu) na pierwszym odcinku trasy tj do Kamieńca Ząbkowickiego. Na dalszych odcinkach trasy ze względu na mniejsze dopuszczalne prędkości lokomotywa spalinowa będzie mogła być podłączona na końcu składu jako "popychająca";
- W celu ograniczenia czasochłonnych manewrów na krótkim odcinku pomiędzy Kamieńcem Ząbkowickim a Kłodzkiem Głównym oraz Wrocławiem a Poznaniem skład pociągu KILOF będzie ciągnięty przez lokomotywę SU45. Nie będzie więc potrzeby podłączania dodatkowej lokomotywy elektrycznej na końcowym odcinku trasy (kolejne ograniczenie czasochłonnych manewrów);
- Widowiskowe wodowania parowozu zaplanowane są na stacjach w Rawiczu, Kamieńcu Ząbkowickim, Wałbrzychu i Jaworzynie Śląskiej;
Mamy nadzieję, że poczynione przez nas wspólnie z przewoźnikiem Przewozy Regionalne i PKP Cargo ustalenia dotyczące wzmocnienia obsługi trakcyjnej (dodatkowa lokomotywa) pociągu KILOF zapewnią pasażerom maksimum komfortu podróżowania pociągiem turystycznym spod znaku TurKol.pl.
Po wielokrotnych rozmowach z pasażerami mamy świadomość, że istnieje potężne zapotrzebowanie na uruchamianie pociągów turystycznych. Wysokie koszty uruchamiania pociagów z taborem historycznym oraz stan techniczny tych zabytków techniki powodują, iż na niektórych trasach uruchomienie pociagów z parowozem wiąże się z koniecznością stosowania niecodziennych rozwiązań np. wspomagania parowozu dodatkową lokomotywą spalinową. Z punktu widzenia organizatora zależy nam na pełnym zadowoleniu pasażerów i na niedopuszczeniu do nieplanowego opóźnienia przejazdu pociągu. Mamy świadmość, że dla przywiązanych do tradycji niektórych Miłośników Kolei pewne rozwiązania są mniej akceptowalne - niemniej kompromis pozwalający uruchamiać pociągi turystyczne dla szerokiego grona pasażerów wymaga stosowania tych rozwiązań.
Jednocześnie informujemy, iż jeśli z racji nieakceptowania zmiany w planowanym rozkładzie jazdy lub z innych przyczyn (np. dodatkowej lokomotywy spalinowej w składzie pociągu) pasażerowie którzy zakupili bilet na pociag KILOF a chcą zrezygnować z podróży - mogą tego dokonać bez konieczności podawania przyczyny. Każdy pasażer, który zgłosi się do nas w tej sprawie do dnia 2 września włącznie otrzyma zwrot pieniędzy za bilety. Mając na względzie dużą liczbę osób na liście rezerwowej oraz opinie bardzo dużej liczby pasażerów którzy zakupili już bilety uważamy, ze decyzja o dodatkowej lokomotywie jest decyzją słuszną. |
Panowie co to ma być?? Markowy Produkt Turystyczny czy nędzna karykatura pociągu retro robiona za publiczne pieniądze?? A wszystko na trzy dni przed imprezą - nagle się okazuje, że za parowozem będzie bębnił silnik spalinowy SU45. Za parowozem - nie popychu. Życzę wielu reklamacji, rezygnacji i roszczeń ze strony wkurzonych klientów. Lepiej zróbcie imprezę z samą SU45 - przynajmniej fani tej serii będą czuli się usatysfakcjonowani... |
Drogi Arielu, absolutnie nie próbuję bronić TurKolu, nie jestem też w żaden sposób z nim związany ani personalnie, ani finansowo, ale wydaje mi się, iż jako pociąg turystyczny - takie postawienie sprawy trakcji jest ok. Każdy, kto choć troszkę zna się na lokomotywach wie, że Pm36-2 nie da rady ciągnąć składu 9 wagonów na tak trudnym profilu trasy jak pomiędzy Kłodzkiem a Wałbrzychem, bez podczepienia drugiej lokomotywy, która de facto przejmie rolę głównej. Nazywanie takiego pociągu pociągiem turystycznym jest ok - chociażby ze względu na trasę, pociągiem retro już w porządku nie jest. Nie wiem jak TurKol promował produkt, jeżeli jako pociąg retro - to oburzenie jest jak najbardziej słuszne, jeżeli jako pociąg turystyczny, to wydaje mi się, że krytyka jest lekko przesadzona.
Z pozdrowieniami dla Skierniewic, i do zobaczenia na Święcie Kwiatów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Monomach dnia Śro 13:50, 31 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 14:07, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Monomach napisał: |
Nie wiem jak TurKol promował produkt, jeżeli jako pociąg retro - to oburzenie jest jak najbardziej słuszne, jeżeli jako pociąg turystyczny, to wydaje mi się, że krytyka jest lekko przesadzona. |
Pociąg turystyczny z PAROWOZEM Pm36... W rzeczywistości pojedzie zaś według najświeższych informacji Ol49-69 z SU45...
Gdyby była mowa o samym pociągu turystycznym bez podkreślania, że pociągnie go zabytkowy parowóz, to Twoją argumentację bym przyjął w pełni. Retro to jednak znacznie szersze pojęcie, bo dotyczy i wagonów, uniformów etc. I pod tym względem organizator jest w porządku. Natomiast trudno zaakcpetować sytuację, że ludzie zapłacili za przejazd pociągu turystycznego prowadzonego legendarną Piękną Heleną, a dostaną poczciwe Ol49 i SU45...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Śro 14:08, 31 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Śro 15:19, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Szanowni dyskutanci pomijają tu jeszcze jeden wątek. Przecież turkol rozpoczynając organizowanie tej imprezy od początku musiał prowadzić rozmowy z dysponentem parowozu Pm-36 na temat gdzie ma jechać, ile wagonów będzie w składzie, kiedy to ma nastąpić itd. Dziwi mnie więc, że właściciel (dysponent) tej maszyny znający możliwości trakcyjne tegoż parowozu od początku nie kwestionował zasadności tegoż przedsięwzięcia i nie żądał lokomotywy wspomagającej, lub wręcz nie odmówił uczestniczenia w takiej imprezie. Od samego początku sprawa byłaby jasna. Powiedzmy sobie szczerze, że "Piękna Helena" wcale nie jest taka piękna jeżeli chodzi o jej możliwości trakcyjne i tylko niewyjaśnionym zrządzeniem losu akurat ją uznano za godną istnienia, skazując na niebyt inne o wiele lepsze i bardziej zasłużone dla kolejnictwa maszyny.
pozdrawiam pasjonatów parowozów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|