|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Czw 12:23, 24 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Szymek napisał: |
Czyli jakie? 10%? 30%, a może 50% poniesionych kosztów? Czy przemawia to żeby zawiesić plan we Wolsztynie i "przenieść" go na Dolny Śląsk? Jak chcą niech sobie jeżdżą swoimi maszynami. Kto im zabrania? |
Ano zabrania, zabrania. Pt47-112, Ol49-111 i Tr5-65 to dolnośląskie maszyny, to, że ktoś sobie je przywłaszczył i się jeszcze nimi szczyci jednocześnie doprowadzając je do ruiny nie znaczy, że wielu z Dolnego Śląska nie może odżałować tej straty, a jest to żal ponad podziałami. Wy patrzycie w Wolsztyn jak w obrazek, no może nie dziwne bo o ile się orientuję to chyba przez Twoją miejscowość kursują te cudeńka(?) ale dla wielu innych to po prostu krwiopijca, który daje w zamian jedynie Paradę Parowozów, która zresztą z roku na rok ma coraz mniej do zaoferowania oprócz tłumu gapiów. Ludzie mieszkający dalej niż 50-100km nie chcą nawet ryzykować przyjazdu w dni powszednie bo jaka jest gwarancja, że spotkają parowóz? Sam sobie odpowiem, że żadna.
Szymek napisał: | I mnóstwo pieniędzy, bo tylko o nie tu chodzi. Masz je? |
Mnóstwo pieniędzy? W ekonomii głównym problemem nie jest pieniądz lecz właśnie biznesplan, bez niego można przejeść miliardy bez pożytku dla nikogo. Gdyby znalazł się naprawdę doby plan, znalazłyby się i pieniądze.
Nawiązując jeszcze do wypowiedzi jakoby Ol49-71 była w dobrym stanie, to moim zdanie już zupełna ignorancja. Ten parowóz wymaga wymiany skrzyni ogniowej, takich dobrych stanów to w nawet w Polsce na pęczki. Taka wymiana skrzyni to dopiero podnosi koszty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jorg
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk Cieszyński
|
Wysłany: Czw 17:30, 24 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Nawiązując jeszcze do wypowiedzi jakoby Ol49-71 była w dobrym stanie, to moim zdanie już zupełna ignorancja. Ten parowóz wymaga wymiany skrzyni ogniowej, takich dobrych stanów to w nawet w Polsce na pęczki. Taka wymiana skrzyni to dopiero podnosi koszty
No fakt ale przepisy to przepisy , jakby nie patrzeć to powoli wszystkie wolsztyńskie kopciuchy będą musiały mieć wymienioną skrzynię ogniową.
to trochę dziwne że w ostatnich latach Chabówka potrafiła wymienić kilka skrzyń np. TKt48 lub Ty42 a WL zero.
Pozd.Jorg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Pią 20:56, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Masz racje z '71 i wiem o tym doskonale. Fakt, zły przykład.
Takie rozżalanie nie przystoi komuś takiemu jak Ty. Było, minęło. 10 lat temu skansen w Jaworzynie był w stanie totalnej ruiny i przeznaczony był do likwidacji, tak więc zabranie 3 ostatnich sprawnych maszyn do Wolsztyna było chyba najrozsądniejszym posunięciem. Obie placówki należały do PKP Cargo, a te nie wykonywało z początku żadnych napraw, ratowali się więc Jaworzyną i Choszcznem (Nie zabrali wam Ty45, Ty42 i Ty2-1169, czy TKt48-18 tylko dlatego że nikomu do niczego we Wolsztynie nie były potrzebne). Biorąc pod uwagę że MPiK jest teraz własnością samorządową, te trzy parowozy nie mają już nic wspólnego z Jaworzyną oprócz wspólnej historii. I nie wytykaj mi tu wolsztynocentryzmu bo wiesz że jestem ostatnią osobą którą można o to posądzać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 21:00, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Szymek napisał: | 10 lat temu skansen w Jaworzynie był w stanie totalnej ruiny i przeznaczony był do likwidacji, tak więc zabranie 3 ostatnich sprawnych maszyn do Wolsztyna było chyba najrozsądniejszym posunięciem. |
I de facto rozpoczęło równię pochyłą Jaworzyny. Wbrew temu co piszesz 10 lat temu skansen w Jaworzynie jeszcze normalnie działał. Ruina się zaczęła, jak okazało się, że zostaje w PKP S.A.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Patryk Skopiec
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22:07, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie,
wszystkim zainteresowanym Turystyką Kolejową dziękuję za odpowiedzi na moje pytania, za sugestie i uwagi pod adresem Produktu Turystycznego, którego start planowany jest już na koniec maja.
Skala, forma i zakres odpowiedzi na pytania daje obraz sytuacji i faktycznego zainteresowania tematem, co jest podstawą do ukierunkowania naszych pomysłów, działań i formy ich realizacji.
Do zobaczenia na szlaku!
pozdrawiam
Patryk Skopiec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gurdol1
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Śro 3:10, 06 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Panie Patryku
Ja dopiero teraz przeczytałem powyższy wątek (zaległości mam . Odpowiadam:
TAK - jestem zainteresowany Waszymi pociagami w cenach ok 90 zł (kwota umowa, może być inna), ze SZCZEGÓLNYM uwzględnieniem pociągów planowanych na terenie Dolnego ŚLąska czy Opolszczyzny(mieszkam w Brzegu). Ale nie tylko - w Wielkopolsce też bywam.
Jak już napisali przedpiscy - na terenie DŚ mamy tyle ciekawy górskich tras, że aż się prosi o pociągi parowe - jestem PEWIEN dobrej frekwecji.
Jaka szkoda, że kilka lat temu przez wredny numer kosztowy wrocławskiej Peelki uwalono przejazdy parowe z Kłodzka do Kudowy i Stronia (ludzie powpłacali już całe kwoty, była rezerwacja, byli napaleni, a przed samym finałem peelka podwyższyła koszt prawie o 100% i SZLAG NAGŁY wszystko trafił).
Od tej pory taktuję wrocławską peelkę jak bandę dziadów i ostatnich biurwicznych gnojków, ale to akurat inny temat.
TAK - jestem chętny na Wasze pociągi, byle były!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gurdol1 dnia Śro 3:10, 06 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Patryk Skopiec
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 13:48, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich ponownie!
...i zapraszam na przejazd pociągiem PIRAT do kołobrzeskiego portu! Pociąg zostanie uruchomiony tradycyjnie w ostatnią sobotę maja tj 28 maja 2011 roku, szczegóły na bieżąco będą się pojawiać na stronie internetowej poświęconej Turystyce Kolejowej: TurKol.pl Łatwo zapamiętać adres strony - ponieważ jej nazwa składa się z dwóch trzyliterowych początków słów Turystyka Kolejowa!
Bilety na PIRATa będą dostępne w wybranych kasach Przewozów Regionalnych na terenie Wielkopolski, a także za pośrednictwem strony TurKol.pl - generalnie od 2 maja 2011, niemniej jeśli ktoś chce wcześniej rezerwować bilety może kontaktować się w tej sprawie z organizatorem za pomocą tej samej strony internetowej - poprzez Szybki Kontakt.
pozdrawiam serdecznie
Patryk Skopiec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychuPKP
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Pią 22:17, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
A ja czekam już na pociąg "Pojezierze" do Sierakowa Trzeba pojechać z rodzinką do krainy jezior Już się nie mogę doczekać. Jest jedno "ale" : by przyjazd do Poznania nie był później niż 20:15, bo nikt nie pojedzie, a do/z Konina trzeba jakoś dojechać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DoT
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 21:44, 07 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Do Sierakowa to ja pojadę z rodzinką nawet jak powrót będzie dopiero o 20:16.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychuPKP
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Nie 8:04, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
@DoT: No, o 1, 2 czy 3 minuty nie chodzi, jak będzie 5 minut to będzie git, ale nie 10 minut, czy 15 czy 20, bo to zawsze nie jest miło, jak już jesteś zmęczony, a musisz jechać dalej (do Konina w moim przypadku). Moja osoba towarszysząca podczas powrotu "Cegielskim" z Wolsztyna była wściekła, bo byliśmy opóźnieni aż 45 minut, a na dodatek ta "osoba" jechała na drugi dzień do rodziny rano, a ja TeeLKą do Kutna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DoT
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 11:48, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli chodzi o to, że jeśli pociąg się spóźni, to dobrze by było aby pociągi wyjeżdżające (np. do Konina) poczekały chwilę na przesiadających się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychuPKP
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Wto 14:01, 10 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
@DoT: Niee, nie chodzi o to. Ja przyjadę pewnie samochodem, ale nie ważne jak jedziesz dalej, to jest zmęczenie, na dodatek jeśli myślisz, że masz gdzieś jechać następnego dnia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychuPKP
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Sob 21:33, 13 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, coś chyba jest nie teges, bo mamy 21:35 i na YT nie ma żadnego filmu z Pojezierzem w roli głównej, że o rail.phototrans czy tk6 (zdjęcia) nie wspomnę. Nie rozumiem tego, dosłownie nie ma żadnego materiału o Pojezierzu...!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kryniax
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Sob 21:58, 13 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Pojezierze dopiero kończy podróż za 24 minuty, jak się nie spóźni. Może ci co jadą w nocy wrzucą nagrania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tp4
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)
|
Wysłany: Sob 22:42, 13 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Co się kolego niecierpliwisz. Bez przesady. Jak było trzeba czekać za odbitkami kilka dni to było dobrze a teraz parę minut i wszystko musi być...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|