|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KRISnt
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:29, 13 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Bylem od 21:20 do 22:20 na stacji w Nowym Tomyślu i ani słychu ani widu Pojezierza, także albo się spóźnił, albo ja się spóźniłem, albo zdefektował...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kryniax
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bydgoszcz_waskotorowa
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 13:56, 14 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Znaczy, że Hela nie dała rady już pociągnąć powrotu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ok1-359
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Nie 14:05, 14 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Hela wróciła cała i zdrowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KRISnt
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:27, 14 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Z opoznieniem? bo w rozkładzie zamieszczonym na stronie turkolu to ona sie nie zmieściła...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Nie 21:14, 14 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Jechałem tym pociągiem, oto krótka relacja:
Pociąg podstawiony został w Poznaniu zaraz po odjeździe EIC Lech do Warszawy, nie wiem która to była ale przed czasem. Szybko okazało się jednak że zamiast wagonów Bh były Az, a zatem część osób by się nie zmieściła. Wagony te zostały zabrane a innych nie było, w sumie 3 brakowało. Zanim udało się opanować sytuację minęła godzina, pociąg ruszył ok. 8.05 (planowo 7.00). Do Rzepina opóźnienie pozostawało bez zmian. W Rzepinie Hela zmieniła kierunek jazdy a z tyłu podłączyli SU42. I tu zaczęły się problemy z hamulcami. Pomocnik z Heli łaził wzdłuż składu i pociągał wszędzie za odluźniacze ale to nie skutkowało. Ostatecznie po ok. 10 próbach hamulców, z ok. 1:45h opóźnienia wyjechaliśmy. Na trasie do Sierakowa dołożyliśmy kolejne 20 min. (m.in. nieprzygotowane wodowanie oraz nastawnicza w Wierzbnie obsługująca 2 nastawnie przemieszczając się między nimi rowerem). Z Sierakowa pociąg odjechał do Międzychodu i z powrotem jako specjalny dla mieszkańców. Wyjazd do Poznania planowany na 17.05 opóźnił się do po 19.00. Całą drogę do Rzepina ciągnęła SU42, Hela jechała z tyłu, przez 80% trasy zupełnie na luzie (co wielu ludzi irytowało, gdyż płacimy w końcu za jazdę parowozem, osobiście gdybym wiedział o tym że diesel pojedzie z przodu to bym chyba nie pojechał). W Międzyrzeczu było już 3 godziny opóźniony. Do Rzepina dotarliśmy z opóźnieniem ok. 3:45h. Tam odczepili SU42 i Pm36 i podłączyli ET22. W Poznaniu Głównym pociąg zameldował się dokładnie o godzinie 2:08 (planowy przyjazd 22:22)
Ogólnie impreza i inicjatywa fajna, ale takie opóźnienie było zdecydowanie niedopuszczalne (do godziny można spokojnie przełknąć) oraz niestety praktycznie Hela ciągnęła tylko w 1 stronę co wg mnie było ogromnym minusem. Z kolei za duży plus uważam postawę mechaników którzy przejęli parowóz od Zbąszynka gdyż do końca trasy używali tylko i wyłącznie gwizdawki parowej a nie tej fatalnej trąbki. Jeszcze 1 plus za bardzo miłą obsługę pociągu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Nie 21:30, 14 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:40, 14 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Nareszcie jakaś relacja. Czyli kolejna klapa........... Ciekawe jak będzie na lini w górach, idę o dobre piwo że pojedzie spalinówka na popychu lub w podwójnej trakcji mieszanej na przodzie. Parowóz bedzię więc pasażerowie powinni byc zadowoleni.....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Panewka dnia Nie 21:41, 14 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Nie 22:10, 14 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Pan Skąpiec obiecał że do Kłodzka pojedzie sama Hela i sama wycofa skład do Wrocławia a dalej elektrowóz ale mi się w to nie chce wierzyć. Musieliby dać Pt47 albo 2x Ol49 ale wiadomo że nie ma na to żadnych szans.
Na stronie TurKol'a pojawiła się ich relacja, jest ona jednak "trochę" naciągana Poza tym pomylili się w relacji bo w drodze do Sierakowa parowóz wodowany był w Międzyrzeczu a nie Międzychodzie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Nie 22:51, 14 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tp4
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)
|
Wysłany: Pon 8:48, 15 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Na stronie TurKolu już napisali co i jak z KILOFem:
TurKol.pl napisał: | Na odcinku od Wrocławia Głównego przez Kłodzko, Wałbrzych Główny, Wałbrzych Miasto i Jaworzynę Śląską z powrotem do Wrocławia skład pociągu KILOF będzie wspomagany dodatkową lokomotywą spalinową podłączoną na końcu składu. Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie mając na względzie ulżenie w ciężkiej pracy na górskich odcinkach trasy "Pięknej Helenie" ciągnącej przecież skład złożony z 8 wagonów. |
Co do Pojezierza
krzychu12231 napisał: |
Pociąg podstawiony został w Poznaniu zaraz po odjeździe EIC Lech do Warszawy, nie wiem która to była ale przed czasem. Szybko okazało się jednak że zamiast wagonów Bh były Az, a zatem część osób by się nie zmieściła. Wagony te zostały zabrane a innych nie było, w sumie 3 brakowało. Zanim udało się opanować sytuację minęła godzina, pociąg ruszył ok. 8.05 (planowo 7.00). |
Wpadka z wagonami to raczej wina PR a nie Turkolu ale niestety to na nich może się odbić...
krzychu12231 napisał: | Całą drogę do Rzepina ciągnęła SU42, Hela jechała z tyłu, przez 80% trasy zupełnie na luzie (co wielu ludzi irytowało, gdyż płacimy w końcu za jazdę parowozem, osobiście gdybym wiedział o tym że diesel pojedzie z przodu to bym chyba nie pojechał). |
Przypuszczam, że ktoś tu się chyba nie dogadał z PLK i nie miał otwartej zwrotnicy do oblotu...
krzychu12231 napisał: | Do Rzepina dotarliśmy z opóźnieniem ok. 3:45h. Tam odczepili SU42 i Pm36 i podłączyli ET22. |
Peema leciała luzem z Rzepina do Wolsztyna?
Dodatkowo jeżeli chodzi o fakt diesla jako dodatkowej lokomotywy to nie mam nic przeciwko ale powinna ona pełnić tylko role pomocnika na trudnym terenowo odcinku. Co do ET22 na odcinku od Rzepina. Ktoś tu dał nieźle ciała. Jeżeli już chciano, żeby parowóz od razu uciekał do Wolsztyna to podmiana powinna być w Zbąszynku a nie w Rzepinie! W programie wycieczki nie było tej ,,atrakcji''. Pozostaje jedno pytanie: Dlaczego TurKol oszukał (nie bójmy się tego słowa w tym miejscu) swoich KLIENTÓW?. Ktoś tu bardzo nie ładnie postępuje...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tp4 dnia Pon 9:06, 15 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Pon 15:29, 15 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Tak, Helena leciała luzem do Wolsztyna. Co do oblotu to podobno chcieli go zrobić w Międzyrzeczu (choć w Międzychodzie również było to możliwe gdyż obsługa stacji była na miejscu). W Międzyrzeczu nawet słyszałem rozmowę miedzy obsługą czy przetaczać Pm36 na czoło, jednak ustalili że nie warto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 18:38, 15 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Żadna łaska ze spalinówką, do kogoś w końcu dotarło że parowóz jest chroniony prawem i należy go eksploatować zgodnie z charakterystyką trakcyjną jak przewidział konstruktor. Zakusy na obciążanie maszyny ponad miarę się skończyły , za to można mieć nieprzyjemności z Ustawy o ochronie zabytków. Pasażerom "Kilofa" życzę udanej imprezy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|