|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepa_Rider25
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Złotów\Poznań
|
Wysłany: Czw 21:01, 30 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Dzieki dzieki myślałem że przy takich obciazeniach to bedzie cos twardszego... np ŁH15 stał łożyskowa. Jak znasz jeszcze jakieś dobre pozycje z takiej literatury to podaj. Wiesz może jaki jest stop na ruszta??
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepa_Rider25
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Złotów\Poznań
|
Wysłany: Czw 21:08, 30 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
A faktycznie jeśli to są stopy cynowe to ich odlanie nie sprawia wiekszego problemu... dziwi mnie tylko jedna rzecz. Jak ostatnio byłe w Interloku, to jeden z panów na terenie warsztatu powiedział mi, że naprawa TKp 5 wstrzymana bo koszty są wieksze ze względu na konieczność odlania nowych panwi... Wiesz jakie to mogą być orientacyjnie koszty??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Crashan
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:18, 30 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Pepa_Rider25 napisał: | Dzieki dzieki myślałem że przy takich obciazeniach to bedzie cos twardszego... np ŁH15 stał łożyskowa. Jak znasz jeszcze jakieś dobre pozycje z takiej literatury to podaj. |
"W temacie" w zupełności wystarczy powyższa książka.
Pepa_Rider25 napisał: | Wiesz może jaki jest stop na ruszta?? |
Żeliwo szare 100, żeliwo stopowe ZICr1,5. W odlewni powinni wiedzieć.
Crashan
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Crashan
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:20, 30 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Pepa_Rider25 napisał: | Jak ostatnio byłe w Interloku, to jeden z panów na terenie warsztatu powiedział mi, że naprawa TKp 5 wstrzymana bo koszty są wieksze ze względu na konieczność odlania nowych panwi... Wiesz jakie to mogą być orientacyjnie koszty?? |
Nie znam kosztów. Ale chodzi oczywiście o nowe kadłuby panwi/panewek, nie tylko o wylanie na nowo stopem.
Crashan
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawach
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oborniki Śląskie
|
Wysłany: Śro 12:30, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
no na pewno koszty wytopienia nowych panewek są trochę drogie nie da się ukryć ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ok1_322
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:57, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Dziwię się kolego dlaczego z taka dociekliwoscią chcesz poznać sklad stopu łożyskowego stosowanego przy parowozach i przy tym jak wynika z dyskusji znaleść przyczynę wytapiania panewek. Masz chyba aż nad to wyjasnione przez Crashana. Pragnę jeszcze dodać, że każda dawniejsza Parowozownia czy pożniejsza Lokomotywownia miała wydzieloną odlewnię przez niektorych zwaną zalewnię białego metalu gdzie od dziesiatków lat opracowane były sposoby i metody wylewania panewek określone w przepisach i instrukcjach. Tego nie zmienisz i w Wolsztynie musiało to pozostać. Stosowane były stopy ołowiowo-cynowe w większości Ł10As. Natomiast przyczyna wytopienia stopu zawsze jest tylko jedna brak smarowania. Brak oleju. Wynika to z zaniedbań i braku kontroli ze strony obsługi. Pomocnik maszynisty jak tylko ma możliwość winien "oblatywać" na postoju parowóz dotykając wszystkie panewki sprawdzając ich grzanie i wcześniej podejmować decyzję nie dopuszczając do wytopienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ok1_322
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:14, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Przed każdym wyjazdem drużyna parowozowa ma określony czas tzw. "przyjęcia" parowozu gdzie dokonuje się smarowania wszystkich cześci trących. Wytopienie następuje przez brak oleju,zanieczyszczenie lub zapchanie kanałów smarnych, zamiast oleju może znależć się woda a u góry tylko cieńka warstwa oleju również wady materiałowe. Lecz wszystko to jest wczesniej sygnalizowane stopniowym grzaniem się panewek. Co ok. 100 km pod tym względem parowóz musi być kontrolowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepa_Rider25
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Złotów\Poznań
|
Wysłany: Czw 9:43, 13 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Interesuję się mechaniką i budową maszyn.... i też to studiuję... Parowozy to moje hobby, z którym chciałbym kiedys związać moją zawodową przyszłość dlatego tak mnie to interesuje
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ok1_322
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:56, 13 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Jeszcze odnośnie kosztów to rzeczywiście stop taki jest drogi nie chcę wprowadzać w błąd ale cenę 1 kg łatwo można sie dowiedzieć. Taki stop jest ciężki a ilość zależy od rodzaju panewki - korbowa, wiązarowa, osiowa. Do tego dochodzi robocizna demontaż, montaż, wytoczenie, dopasowanie a po wylaniu panewka musi ostygnąć. Jeżeli jest to panewka osiowa zachodzi konieczność wyjęcia tzn. opuszczenia na zapadni zestawu kołowego.
W tych miesiącach jeżeli w Wolsztynie jest czynny tylko jeden parowóz wtedy jest problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|