 |
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaufmann
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Przemęt
|
Wysłany: Pon 20:38, 05 Wrz 2011 Temat postu: Co dalej z Ol49-111? |
|
|
Czy ktoś ma informację na temat przywrócenia tego parowozu do życia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Wto 16:46, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Moim zadaniem już nigdy tego parowozu nie zobaczymy na oczy, nawet jako wydmuszkę, zimny eksponat. Być może ktoś wpadnie na pomysł żeby inną oelke przy okazji naprawy nazwać "111". Ta prawdziwa to jak dla mnie historia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepa_Rider25
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Złotów\Poznań
|
Wysłany: Wto 17:48, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Dawno mnie tu nie było... Coś wiadomo o 111 i innych w Lesznie. Czy potwierdziły sie plotki że parowóz rozpłynie się jako dawca.... Jak inne parowozy??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaufmann
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Przemęt
|
Wysłany: Wto 8:52, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
W nawiązaniu do informacji podanych przez Pana Lisa nt. Ol49-111 nasuwa się pytanie gdzie są osoby odpowiedzialne za dewastacje tego parowozu?! Przejeżdżam codziennie obok dawnej hali napraw i widzę rdzewieniejące cylindry czy też kocioł...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Furia
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dopiewo/Poznań
|
Wysłany: Wto 11:25, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Nie rozumem tylko po co ta cała szopka, pamiętam te zdjęcia, nowa skrzynia ogniowa, śruby powymieniali i zasmarowali... Ktoś się odezwał że sto jedenastka została potraktowana jako egzemplarz szkoleniowy, ale to kupy się nie trzyma - po co robili jakieś drobne naprawy? Ćwiczyli rękę czy co? Obok stała oryginalna sześćdziesiątka dziewiątka, kompletna. Ol49-85, 60 czy 81 też by się nadawały - ale oczywiście po robocie skręcamy je do stanu poprzedniego, albo i nawet lepszego (co w tych przypadkach wielką sztuką nie jest). Poza tym do Oelek jest pełno materiałów, kompletne dokumentacje każdego elementu, seria znana i oblatana na lewo i prawo. O co chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitras
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Puszczykowo
|
Wysłany: Wto 11:54, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Ja nie rozumiem jednego. W Lesznie naprawiono już Ol 49-69. Moim zdaniem efekt naprawy jest ok. Więc co stoi na przeszkodzie, aby w Lesznie naprawiać same OL-ki. Doświadczenie załoga już zebrała, parowozów tej serii do naprawy trochę by się znalazło. Rozumiem, że mógłby być problem z podjęciem się naprawy Pm albo Pt, ale nie parowozu, którego bliźniacza konstrukcja była niedawno zrobiona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 12:05, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Pitras napisał: | Ja nie rozumiem jednego. W Lesznie naprawiono już Ol 49-69. Moim zdaniem efekt naprawy jest ok. Więc co stoi na przeszkodzie, aby w Lesznie naprawiać same OL-ki. Doświadczenie załoga już zebrała, parowozów tej serii do naprawy trochę by się znalazło. Rozumiem, że mógłby być problem z podjęciem się naprawy Pm albo Pt, ale nie parowozu, którego bliźniacza konstrukcja była niedawno zrobiona. |
A czym się różni naprawa Ol49 od Pt47 ??? Wyszczególnij zatem bo chyba nie wiesz co piszesz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AXEL dnia Wto 13:58, 30 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Furia
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dopiewo/Poznań
|
Wysłany: Wto 15:58, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
@Pitras: Różnic nie ma żadnych. W Lesznie nie będzie żadnych napraw parowozów i tyle. Swego czasu chodziły PLOTKI o powrocie Gniezna, ale ile w tym prawdy? Tego typu atrakcje turystyczne nie są na rękę nikomu w Cargo, a powołanie spółki pod patronatem Marszałka Województwa Wielkopolskiego doprowadzi do sytuacji jak z Ol49-3 na Kujawach - czyli jednego, wielkiego smrodu.
Skierowanie Pt47-65 do Chabówki na naprawę to krzyk rozpaczy. Parowozy zostaną wycofane z ruchu planowego, kiedy miną terminy w Oelkach, a potem, przez dwa lata Peta (jeśli ją naprawią) będzie wykorzystywana do pociągów specjalnych Tur-Kola czy też TPWP. Po tych wspaniałych 24 m-cach sobie będziemy mogli uścisnąć dłonie i wspominać jak to było fajnie "w ostatniej czynnej parowozowni".
A pięć lat temu mieliśmy na chodzie Ok1, Ok22, Tr5, Pt47, Pm36 i Ol49...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Furia dnia Wto 16:00, 30 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Wto 17:33, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Furia napisał: | Po tych wspaniałych 24 m-cach sobie będziemy mogli uścisnąć dłonie i wspominać jak to było fajnie "w ostatniej czynnej parowozowni". |
Zgodnie z Rozp. Min. Infrastruktury (swoją drogą to wspaniała ta nazwa Ministerstwa) z 15.07.2011, nie po 24 miesiącach, a po 12 właściciel musi szykować kasę na następną rewizję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kucyk
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:40, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Kasy szykować nie musi, gdyż rewizje zewnętrzne (o technologii przeprowadzania której już pisałem) są przeprowadzane w ramach badań doraźnych przez TDT, za które opłata jest stała i niezależna od wyniku - jest to po prostu opłata za sprawowanie dozoru.
Kolega Ty45 pomylił rewizję zewnętrzną z wewnętrzną do przeprowadzenia której należy kocioł wybebeszyć i naszykować nowe rury ogniowe.
Jak widać o dozorze będę musiał jeszcze rozwinąć temat we wątku do którego wciąż się wczuwam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 20:11, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
To jest skandal i degrengolada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty51infy
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Wto 20:16, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Jest to kompletne zniszczenie parowozu i powinien ktoś za to odpowiadać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Wto 21:39, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Kucyk napisał: |
Kolega Ty45 pomylił rewizję zewnętrzną z wewnętrzną do przeprowadzenia której należy kocioł wybebeszyć i naszykować nowe rury ogniowe. |
Ależ ja w swojej wypowiedzi nie napisałem o jaki rodzaj rewizji i o jaką kasę (opłatę) chodzi, więc nie wiem co tu mogłem pomylić. Chciałem tylko sprostować informację, że trzeba to robić nie co 2 lata, a co rok, - jak wynikało z wypowiedzi kol. Furia.
Informacja moja zresztą wynika z wykładu kol. Kucyka z dnia 9.06.2012 o rewizjach - cyt:
"Aktem wykonawczym który obecnie określa zasady eksploatacji kotłów parowozowych jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 lipca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie z dnia 20 października 2006 r. (Dz. U. Nr 199, poz. 1469) w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych. W myśl jego zapisów kotły parowozowe podlegają rewizjom zewnętrznym co rok, a nie jak dotąd bywało co 2 lata."
Pozdrawiam i czekam na następne wykłady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 1:02, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
111 nie złożą, ponoć skrzynie ogniową potraktowano palnikami bo innego pomysłu na demontaż zespórek nie było. Tak cwierkają jaskółki , więc jeśli ktos ma blisko do Leszna to niech sie wykaże odwagą i osobiście sprawdzi oraz raz na zawsze potwierdzi lub odrzuci plotki. Coś na rzeczy jednak musi być skoro nastepne maszyny wyszły całkiem nieźle po poprzednich naukach cholernie drogich dla Spólki i Społeczeństwa. 111 jednak nadal jest rozebrana. Bo przypomne że PKP Cargo to nadal Spółka Skarbu Państwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 9:37, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
ty45408 napisał: | Kucyk napisał: |
Kolega Ty45 pomylił rewizję zewnętrzną z wewnętrzną do przeprowadzenia której należy kocioł wybebeszyć i naszykować nowe rury ogniowe. |
Ależ ja w swojej wypowiedzi nie napisałem o jaki rodzaj rewizji i o jaką kasę (opłatę) chodzi, więc nie wiem co tu mogłem pomylić. Chciałem tylko sprostować informację, że trzeba to robić nie co 2 lata, a co rok, - jak wynikało z wypowiedzi kol. Furia.
Informacja moja zresztą wynika z wykładu kol. Kucyka z dnia 9.06.2012 o rewizjach - cyt:
"Aktem wykonawczym który obecnie określa zasady eksploatacji kotłów parowozowych jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 lipca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie z dnia 20 października 2006 r. (Dz. U. Nr 199, poz. 1469) w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych. W myśl jego zapisów kotły parowozowe podlegają rewizjom zewnętrznym co rok, a nie jak dotąd bywało co 2 lata."
Pozdrawiam i czekam na następne wykłady. |
Ależ oczywiście że się pomyliłeś, w jednej zasadniczej dla rewizjii kwesti i Kuc opisał Ci to powyżej. Rewizja zewnętrzna, gdy parowóz jest w dobrym stanie zwykle nie wymaga żadnego wkładu poza samym rozpaleniem. Jest to badanie dozorowe doraźne w zakresie rewizji zewnętrznej i jak sama nazwa wskazuje polega na oględzinach zewnętrznych kotła i jego osprzętu. Nie kosztuje to nic poza rzeczoną opłatą dozorową którą uiszcza się co roku tak czy inaczej. Ty napisałeś że:
ty45408 napisał: | Zgodnie z Rozp. Min. Infrastruktury (swoją drogą to wspaniała ta nazwa Ministerstwa) z 15.07.2011, nie po 24 miesiącach, a po 12 właściciel musi szykować kasę na następną rewizję. |
a tu żadnej kasy szykować nie trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|