|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Pon 20:36, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie - nigdzie nie napisałem że mi się to podoba. Chodzi mi raczej o fakt użyteczności, jak wiadomo prędkość maksymalna przy jeździe tyłem jest 50km/h, obecnie na trasie do Poznania to za mało. Wolę Pt47 z tendrem od Ol49 ale na szlaku niż z tendrem właściwym ale w szopie (lub co gorsza w krzakach jako nieopłacalna do naprawy z uwagi na nieprzydatność w ruchu planowym). Oczywiście w sezonie do prowadzenia pociągów turystycznych tylko tender 34D74/27D48, i to właśnie głównie ze względu na aspekt wizualny i techniczny, mniej z uwagi na pojemność.
I właśnie dlatego że problem tendra wpływa na użyteczność maszyny nie za bardzo jest jak go obejść (obrotnicy już nikt nie powiększy), natomiast temat trąbek to problem sztuczny - można wywalić i nikt/nic na tym nie ucierpi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Pon 20:42, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 20:41, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
krzychu12231 napisał: | Wolę Pt47 z tendrem od Ol49 ale na szlaku niż z tendrem właściwym ale w szopie (lub co gorsza w krzakach jako nieopłacalna do naprawy z uwagi na nieprzydatność w ruchu planowym). |
Tylko co będzie jak się skończą kolejne tendry 25D49 do "gwałcenia"??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Pon 20:43, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tu niestety trzeba będzie raczej wybierać - parowóz albo tendry. Rzeczywistość jest niestety taka jaka jest i tu się raczej nic nie zmieni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly97
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:54, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Może Pt47 nie będzie W OGÓLE używana do ruchu planowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EŁCKI PASJONAT
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Pon 21:00, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
maly97 napisał: | Może Pt47 nie będzie W OGÓLE używana do ruchu planowego | To po co w ogóle ją remontują???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly97
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:24, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dla TurKola i innych specjalnych?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maly97 dnia Pon 21:25, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EŁCKI PASJONAT
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Pon 21:33, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
maly97 napisał: | Dla TurKola i innych specjalnych? |
Może i się pojawi na planowych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Pon 22:50, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tak Pt47 jest robiona głównie dla TurKol'a, ale nie zapominajmy że w marcu wychodzi rewizja Ol49-59 (choć tą pewnie uda się przedłużyć) natomiast w grudniu wychodzi rewizja (przedłużona już o rok) Ol49-69. O ile kursy parowe będą nadal utrzymane to coś będzie musiało zastąpić Ol49, a nie wierzę jakoś że nagle w cudowny sposób zaczną robić rewizje Oelkom w miesiąc. Na bank będzie łatanie za pomocą Pt47.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bydgoszcz_waskotorowa
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 14:03, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie, z Waszych powyższych wypowiedzi płynie konkluzja, że parowóz z tendrem jest zestawem nierozłączalnym po wykonaniu rewizji. Czy tak jest w istocie?
Jeśli nie, to pojawia się pytanie do lepiej zorientowanych: czy coś stoi na przeszkodzie, aby Petucha miała dwa dedykowane tendry - Oelkowy i oryginalny? Ile pi razy oko w warunkach wolsztyńskiej szopy może trwać wymiana tendra?
Normalnie Petucha mogłaby stać w szopie z Oelkowym, będąc w zapasie do planu, a 1-2 razy w miesiącu byłaby sprzęgana z oryginalnym, aby prowadzić specjale.
Proszę tylko o komentarze merytoryczne, a nie, że "pomysł jest głupi, bo nigdy się tego nie robiło."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Wto 16:29, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
krzychu12231 napisał: | Tak Pt47 jest robiona głównie dla TurKol'a, ale nie zapominajmy że w marcu wychodzi rewizja Ol49-59 (choć tą pewnie uda się przedłużyć) natomiast w grudniu wychodzi rewizja (przedłużona już o rok) Ol49-69. O ile kursy parowe będą nadal utrzymane to coś będzie musiało zastąpić Ol49, a nie wierzę jakoś że nagle w cudowny sposób zaczną robić rewizje Oelkom w miesiąc. Na bank będzie łatanie za pomocą Pt47. |
Aby zachować jako taką ciągłość w ilostanie sprawnych maszyn razem z Pt47-65 na NG powinna pójść jeszcze jedna oelka (np -23). Nie zrobiono tego i nie zanosi się by miało to nastąpić. Dlatego chcąc czy nie chcąc Pt47 będzie musiała jeździć w planie. Swoją drogą; ile brakuje obrotnicy by swobodnie mógł się na niej zmieścić Pt47?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wolsztynianin
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:57, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Z tego co wyczytałem to Pt47 z własnym tendrem ma 23m a nasza wolsztyńska obrotnica ma 20,5m także brakuje co najmniej 2,5m.
Moim skromnym zdaniem powinna być poszerzona o min 3m z tego powodu by pewniej się wjeżdżało maszynistą (mniej stresu) Jak peemą wjeżdżali przy jej końcowym stanie (problemy z przepustnicą itp.) to musieli nieźle się natrudzić by stanąć na samej obrotnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EŁCKI PASJONAT
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Wto 19:51, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Mogliby w końcu złożyć OL49-111.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaRally2
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:16, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Pomysł świetny, tylko czy ją całą 'znajdą' w tym burdlu?
A tak na serio, czy ktoś może wie co będzie ze 111?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Śro 15:50, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Pt47, owszem ma 23m (dokładnie 23835mm, czyli prawie 24m), ale od zderzaka do zderzaka. Istotny jest rozstaw osi skrajnych. W przypadku Pt47 jest to ok 21m. Obrotnica we Wolsztynie ma 20,5m z czego 0,5 i tak było tyle o ile dospawane dla Pm36. 25cm z każdej stron, niby niewiele, ale nie wiem jak to się ma do norm i przepisów. Żeby Pt47 swobodnie można było obracać należałoby dodać 0,5m z każdej strony, a tego bez gruntownej przebudowy zrobić się już nie da!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|