|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Śro 17:42, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Szymek napisał: | Pt47, owszem ma 23m (dokładnie 23835mm, czyli prawie 24m), ale od zderzaka do zderzaka. Istotny jest rozstaw osi skrajnych. W przypadku Pt47 jest to ok 21m. Obrotnica we Wolsztynie ma 20,5m z czego 0,5 i tak było tyle o ile dospawane dla Pm36. |
Rozstaw osi skrajnych Pm36 razem z tendrem wynosi dokładnie 19800 mm i napewno mieści się na obrotnicy 20,5 metra. Nie wiem skąd ta wieść o dospawaniu (sic!!!) obrotnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ok1-359
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Śro 18:00, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Mieści się,owszem.Ale na styk...dosłownie.Przy pełnym obciążeniu (woda,węgiel) nie było łatwo jej ustawić na obrotnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichałŁ
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krasnystaw
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Śro 20:54, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
t-o napisał: | Szymek napisał: | było tyle o ile dospawane dla Pm36. |
Ńie żartuj kolego...... |
"Dospawane" w cudzysłowie rzecz jasna;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Śro 22:18, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
To już wiem po co tyle chłopa na pomoście. Dwóch do przepustnicy, dwóch następnych do hamulca (być może) - tylko do łopaty nie ma wielu chętnych. Ale dali chłopaki radę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bogumił W.
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: Nie 10:55, 03 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Witam,
Oto kilka fotek kotła z pilskiego Interloku. Miejmy nadzieję, że pilscy Fachowcy uporają się z robotą w miarę szybko. Choć wiadomo, że roboty jest duuużo.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly97
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:39, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wieści z Chabówki
W Chabówce zima nie odpuszcza. W ostatni piątek spadło 70 cm świeżego śniegu!
W hali napraw trwają prace przy naprawie głównej wolsztyńskiej Pt47-65. Niestety z uwagi na zły stan techniczny parowozu wiele podzespołów musi być odtwarzanych od podstaw, a to wymaga czasu. Kocioł parowozu naprawiany jest w pilskim Interloku. Jego fatalny stan również wprawił w zdumienie pilskich fachowców. Odbudowy wymaga dzwon dymnicy, większość blach płaszcza stojaka, wieniec stopowy, skrzynia ogniowa, korpus przepustnicy, ściana sitowa od strony dymnicy. Naprawiane będą również szwy nitowe łączące dzwona walczaka oraz połączenie stojaka z walczakiem. Termin ukończenia naprawy kotła planowany jest na przełom lipca i sierpnia.
Równocześnie dobiega końca naprawa główna Ty42-107. Zakres prac również był spory z uwagi na kilkunastoletni postój parowozu. Oprócz naprawy głównej kotła, konieczna była gruntowna naprawa układu biegowego parowozu. Odbudowano ponadto całą armaturę kotła, budkę maszynisty, instalację pneumatyczną, układ smarowania, instalację elektryczną. Wymieniono półwózek przedni wraz z zestawem tocznym, z uwagi na fakt, że dotychczasowy był skorodowany i nie spełniał kryteriów do ponownego zastosowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Czw 20:18, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A można wiedzieć skąd będą wzięte zestawy kołowe? Jak sobie przypominam już 27.07.2011 "Panewka" zwracał uwagę na konieczność ich wymiany.
Panewka napisał: | Ech, a który z dyskutowiczów widział buty maszyny na własne oczy, pitu pitu o kotle i duperelach a szewca nie widać , za drogi. Tak samo w okafkach. pozdrawiam |
W każdym razie widać, że naprawa trwa i kiedyś zostanie doprowadzona do końca, mimo jeszcze niedawnego ogólnego pesymizmu na forum, co do możliwości ujrzenia Pt47-65 pod parą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TKh05353
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Nie 14:10, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Bogumił W. napisał: | Witam,
Oto kilka fotek kotła z pilskiego Interloku. Miejmy nadzieję, że pilscy Fachowcy uporają się z robotą w miarę szybko. Choć wiadomo, że roboty jest duuużo.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Mam nadzieję, że naprawa da szansę parowozowi długo pojeździć Do następnej głównej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Pon 22:38, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Może mi ktoś powiedzieć ile węgla zabiera tender 34D74? Bo dane jakie posiadam są sprzeczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bydgoszcz_waskotorowa
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 8:08, 07 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Dosyć długo nie było wieści na temat postępu prac przy tej maszynie, dlatego pragnę podbić temat. Pytanie zatem do osób obeznanych - jak przebiega naprawa? Czy są jakieś wstępne widoki na orientacyjny termin zakończenia prac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bogumił W.
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: Śro 17:19, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Byłem dzisiaj w pilskim Interloku. Oto kilka fotek z wizyty.
[link widoczny dla zalogowanych]
Nieoficjalny i bardzo przybliżony termin zakończenia to koniec września - październik tego roku.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbychu
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:35, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli rzeczywiście kocioł praktycznie odbudowują a nie remontują.
Co do terminu - rozumiem, że to termin zakończenia prac przy kotle. Ciekawe czy zdążą Petuchę złożyć zanim upłynie termin rewizji Oelki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Śro 23:04, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Jaki jest orientacyjny koszt całej naprawy? Bo z tego co zasłyszałem to wraz z odbudową prawie od zera kotła to mówi się o 4mln zł.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub S.
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: Sob 23:00, 19 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj będąc w Chabówce nie zuważyłem ostoi Pt47 co znaczy że jej naprawa już skończona.
Dodatkowo zaglądając przez okno parowozowni zauważyłem oryginalny (długi) tender od Pt47-112. Z numerem mogę się mylić, ponieważ napis był starty. Czy to oznacza, że Pt47-65 będzie miała inny tender?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|