|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Pią 20:29, 15 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
A tymczasem kocioł Petuchy jest już w Chabówce, a ostoja stoi już na własnych kołach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbychu
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:40, 15 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jest szansa, że będzie zrobiona na Parowozjadę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaczy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Nie 8:31, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Gdzieś słyszałem, że ma być gotowa w sierpniu. Myślę więc, że jest duża szansa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bydgoszcz_waskotorowa
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 8:16, 26 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Niestety Parowozjada się odbyła, a Petuchy ani widu ani słychu.
Czy ktoś z Was może ma świeższe informacje na temat postępu prac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaczy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Pon 14:25, 31 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Widziałem Petuche w warsztacie przez okno z tego co udało mi się dojrzeć kocioł stał na ramie, brak komina i budki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John51-223
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Czw 11:29, 10 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Wiosna 2016 to najbardziej realny termin powrotu Pt47-65!
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Pon 10:16, 14 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Wg tego co przed Parowozjadą Skansen w Chabówce pisał na swoich profilu na FB, to Pt47-65 ma być kolejną maszyną, która wyjdzie z naprawy...
A co do obecnego stanu maszyny to kumpel który też był na Parowozjadzie potwierdza to, no napisał Kolega kaczy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Pon 10:19, 14 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bydgoszcz_waskotorowa
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 22:42, 01 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Zamieszczam zdjęcie Petuchy, zrobione 11 września br. przez nowego użytkownika niniejszego forum - X4EC, któremu dziękuję za jego udostępnienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Pią 9:40, 02 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
No czyli potwierdza się to, co było mówione wcześniej, jeśli chodzi o stan parowozu. Ogólnie wygląda to nieźle, szkoda, że prawy pomost trochę zwichrowany, ale może go jeszcze wyklepią.
Widać natomiast, że po stokerze nie zostało ani śladu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John51-223
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Sob 18:03, 03 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Czyli prosta sprawa Pt47 wróci do Wolsztyna na Paradę zapewne, po blisko 4 latach nieobecności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mpmazurek
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków
|
Wysłany: Wto 20:44, 06 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
krzychu12231 napisał: | No czyli potwierdza się to, co było mówione wcześniej, jeśli chodzi o stan parowozu. Ogólnie wygląda to nieźle, szkoda, że prawy pomost trochę zwichrowany, ale może go jeszcze wyklepią. |
Pomost nie zostanie "wyklepany" ponieważ nie jest zwichrowany. Pomosty są nowe, wykonane "od zera" i są "proste". Nie są jeszcze przykręcone wsporniki i stąd wrażenie "zwichrowania".
Hala jest zamknięta dla zwiedzających m.in. dlatego, że po wizytach pojawiają się takie krzywdzące opinie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Śro 1:01, 07 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli kogoś uraziłem to przepraszam, ale jestem przewrażliwiony na punkcie pokrzywionych pomostów na parowozach, co zwłaszcza w Wolsztynie było ostatnio plagą, a pokrzywione pomosty strasznie psują efekt wizualny parowozu jako całości. Jeśli widoczne na powyższym zdjęciu ugięcie nad blokiem cylindra jest wynikiem braku przykręcenia to OK. To że pomosty są nowe to widać, po prostu obawiałem się, że coś ugięło się przy próbie montażu, a poprzez "wyklepanie" miałem na myśli wszelkie działania dążące do tego, żeby wyglądało to tak jak należy, a nie zaś w dosłownym znaczeniu wzięcie do ręki młotka. Ty42-107 też była porządnie robiona i ogólny efekt jest super, ale np. budka z lewej strony jest trochę pochylona do przodu, a z prawej wszystko jest OK, więc jak widać nie zawsze wszystko wyjdzie idealnie. Oczywiście nie winię nikogo za ten stan rzeczy, bo nie wiem, dlaczego tak jest, może po prostu wsporniki były w takim a nie innym stanie i nie opłacało się tego poprawiać - po prostu stwierdzam fakt.
Ogólnie w mojej opinii to to chyba jest najbardziej zaawansowana naprawa parowozu w Polsce od wielu lat, za co należą się pracownikom z Chabówki wielkie brawa (jak również za inne naprawy).
Co zaś się tyczy zamknięcia hali - można mieć różne opinie, gdybym mógł tam wejść osobiście to nie komentowałbym zdjęcia tylko w realu zwracałbym uwagę na takie rzeczy i ich przyczyny, więc nie zawsze tajemnica jest dobrą rzeczą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Śro 1:05, 07 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Śro 22:11, 07 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
mpmazurek napisał: |
Hala jest zamknięta dla zwiedzających m.in. dlatego, że po wizytach pojawiają się takie krzywdzące opinie. |
Nie chcę występować tu jako adwokat krzychu 12231, lecz uważam że w wyrażonym przez niego zdaniu nie było nic co krzywdziłoby pracowników wykonujących naprawę. Przecież można sprawę prosto wyjaśnić i nie potrzeba aż podnosić takiej opinii do rangi powodu, dla którego m.in. trzeba zamykać halę napraw przed zwiedzającymi.
Naprawa ta jak widać interesuje wielu pasjonatów parowozów i wykonywanie jej "w ukryciu" nie przynosi wzrostu zainteresownia tematem. Może należałoby wprowadzić na stronie Skansenu jakąś cykliczną informację o szczegółach prowadzonych robót, gdyż obecnie nie ma żadnej. Pozostają tylko próby bawienia się "w podchody", aby zobaczyć co dzieje się z parowozem. Mnie naprzykład bardziej interesują szczegóły techniczne wewnętrznej budowy i technologia napraw niż przyglądanie się z zewnątrz maszynie, którą wielokrotnie widziałem na żywo w latach jej świetności.
Wykorzystajcie tą naprawę jako jeszcze jeden ze sposobów przedstawienia się miłośnikom parowozów w Polsce, świecie, i nie obrażajcie się, nawet gdy laik zwróci Wam uwagę na jakiś nieistotny szczegół.
A tak w ogóle to życzę gorąco powodzenia i oby "cała para nie szła w gwizd".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Śro 23:53, 07 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
ty45408, oczywiście masz rację, że kwestie techniczne są ważniejsze, mnie na przykład ciekawi bardzo jaki był zakres remontu cylindrów, bo po rozmowach z mechanikami z Wolsztyna wiem, że jako główną przyczynę utraty mocy w ich maszynach wymieniają nieszczelności między cylindrami i tłokami w skutek naturalnego zużycia jednych i drugich. Tylko skąd taką informację można uzyskać? Próbowałem kiedyś oficjalnie dowiedzieć się czegoś (na nieco inny temat) w Chabówce to mój mail został zignorowany, tak samo jak kiedyś ze znajomym próbowaliśmy zasięgnąć informację na temat pociągów specjalnych u dyrekcji skansenu to odnieśliśmy obaj wrażenie, że również zostaliśmy potraktowani zdawkowo, a udzielone nam informacje były sprzeczne tymi, które już wówczas znajdowały się na stronach niemieckich, i które to okazały się w 100% prawdziwe. Parę chwil później udało nam się pogadać z jednym z pracowników na tematy techniczne (również mało istotne - zwykłe duperele), oczywiście z dala od hali, bo wiedzieliśmy że to miejsce święte, to zaraz ów majster został pouczony, żeby pamiętał o tajemnicach służbowych. Później już nikogo o nic nie pytaliśmy bo nie chcieliśmy, żeby ktoś miał przez to kłopoty w pracy. I tak to wygląda rozmowa ze skansenem (żeby była jasność - mówię tu o skansenie jako instytucji, a nie o jego pracownikach, których osobiście uważam za wyjątkowo życzliwych i sumiennych).
Również przyłączam się do stwierdzenia, że warto by było wprowadzić jakąś konkretną informację na temat tego co słychać w naprawach. Albo jeśli już nie pisać na bieżąco (bo rozumiem, że wymaga to czasu), to chociaż nie robić z tego takiej tajemnicy. Wszak parowozy i skanseny je utrzymujące funkcjonują wyłącznie dzięki i dla miłośników kolei, stąd też niezrozumiałe jest to, gdy większość aspektów technicznych jest skrzętnie ukrywana. Co innego gdybyśmy rozmawiali np. o sytuacji w PKP IC - tam chodzi o wykonywanie usług przewozowych dla zwykłych pasażerów i tajemnice przedsiębiorstwa są rzeczą normalną. Ale w przypadku parowozów, przynajmniej moim skromnym zdaniem, sprawa wygląda zupełnie odmiennie.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Czw 1:01, 08 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaczy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Czw 12:21, 08 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z Krzychu. Nie rozumiem skąd taka wielka tajemnica. Skansen/ muzeum w Jaworzynie nie robi jakiś wielkich tajemnic z tego co chce zrobić. Przynajmniej takie odebrałem wrażenie będąc na Gali parowozów. Planują wyremontować i uruchomić PT31 wiem, że wiele wody w Odrze upłynie zanim to nastąpi (jeśli w ogóle nastąpi). Ale podejście do miłośnika w moim odczuciu jest inne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|