|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 23:24, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Dlaczego ma być potocznie przyklejona. Bo ładne imię? Co to ma wspólnego z polska techniką i tradycją. Jak nie będzie tego na stronach i dalej w mediach to skończy sie ta paranoja. Pomysł Wojtka jest bardzo dobry , ja tylko chcę konsekwencji w wprowadzaniu i nic więcej. Oczywiście od tabliczek trzeba zacząć i nie pisać.............A ma kto zdięcie tej Angielki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaRally2
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:07, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kiedyś podczas czyszczenia szlaku koło Grabowa n. Prosną przyszedł do nas jakiś pijany rolnik i nam zaczął bajerować żeby tu kiedyś przyjechać Piękną Heleną. To tylko dowód na to że przydomek jest znany szeroko po za kręgami MK. Jak kogoś przywoże do Wolsztyna to od razu pyta która to ta Pięnka Helena. Ciężko więc coś w tym temacie będzie zmienić. I nie żebym był przeciwko inicjatywie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Czw 17:47, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Podoba mi się "peemka" w nowym malowaniu. Napewno jest ono o niebo ładniejsze i bliższe naszym fabrycznym wzorom malowania parowozów PKP. Nie bywam na paradach i tylko z oddali śledzę to, co dzieje się w Wolsztynie. Mam pytanie: Gdzie obracana jest "peemka", skoro obrotnica jest za krótka dla Ty47 z właściwym tendrem? Dlaczego w Ty47-65 rura wylotu pary ze sprężarki powietrza jest wypuszczona na zewnątrz obok komina, a nie do rury pary odlotowej jak to było w oryginale?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 18:24, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ty45408 napisał: | Podoba mi się "peemka" w nowym malowaniu. Napewno jest ono o niebo ładniejsze i bliższe naszym fabrycznym wzorom malowania parowozów PKP. Nie bywam na paradach i tylko z oddali śledzę to, co dzieje się w Wolsztynie. Mam pytanie: Gdzie obracana jest "peemka", skoro obrotnica jest za krótka dla Ty47 z właściwym tendrem? Dlaczego w Ty47-65 rura wylotu pary ze sprężarki powietrza jest wypuszczona na zewnątrz obok komina, a nie do rury pary odlotowej jak to było w oryginale? |
Oczywiście masz na myśli Pt47 Pm36 mieści się na obrotnicy, specjalnie dla niej została ona powiększona parę lat temu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Czw 22:50, 13 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Mam na myśli Pt47-65, który jeździ z tendrem od O-elki, gdyż jak czytałem nie mieściła się ona na obrotnicy z oryginalnym tendrem 34D48. Przecież Pm-36 z tendrem ma 23800 mm, jak podają źródła, a Pt47 z tendrem 34D48 ma 23835 mm. Czyżby różnica 35 mm sprawiła, że popularna "petucha" nie może jeździć z oryginalnym tendrem? Coś mi te informacje wydają się naciągane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomi
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 7:44, 14 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ty45408 napisał: | Mam na myśli Pt47-65, który jeździ z tendrem od O-elki, gdyż jak czytałem nie mieściła się ona na obrotnicy z oryginalnym tendrem 34D48. Przecież Pm-36 z tendrem ma 23800 mm, jak podają źródła, a Pt47 z tendrem 34D48 ma 23835 mm. Czyżby różnica 35 mm sprawiła, że popularna "petucha" nie może jeździć z oryginalnym tendrem? Coś mi te informacje wydają się naciągane. |
Naciągane to są takie dywagacje )
"Mieszczenie się" na obrotnicy jest uzależnione od rozstawu osi skrajnych, a nie całkowitej długości parowozu między zderzakami. Pt47 z dużym tendrem ma ten rozstaw o o prawie metr większy niż Pm36.
Pzdr,
Tomi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomi
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 7:46, 14 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ty45408 napisał: | Podoba mi się "peemka" w nowym malowaniu. Napewno jest ono o niebo ładniejsze i bliższe naszym fabrycznym wzorom malowania parowozów PKP. Nie bywam na paradach i tylko z oddali śledzę to, co dzieje się w Wolsztynie. Mam pytanie: Gdzie obracana jest "peemka", skoro obrotnica jest za krótka dla Ty47 z właściwym tendrem? Dlaczego w Ty47-65 rura wylotu pary ze sprężarki powietrza jest wypuszczona na zewnątrz obok komina, a nie do rury pary odlotowej jak to było w oryginale? |
Ty47? A który to?
I o którym oryginale piszesz? Bo fabrycznie Pt47 miały wylot pary ze sprężarki właśnie przy kominie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tp4
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)
|
Wysłany: Pią 14:42, 14 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Tak troche wrócę do peemy. Jest odebrana czy nie? Bo 10.05 była informacja, że nie a dwa dni później debiutowała w ruchu planowym (ale tylko jeden obieg i to minie trochę dziwi).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Pią 16:45, 14 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Tomi napisał: | ty45408 napisał: | Podoba mi się "peemka" w nowym malowaniu. Napewno jest ono o niebo ładniejsze i bliższe naszym fabrycznym wzorom malowania parowozów PKP. Nie bywam na paradach i tylko z oddali śledzę to, co dzieje się w Wolsztynie. Mam pytanie: Gdzie obracana jest "peemka", skoro obrotnica jest za krótka dla Ty47 z właściwym tendrem? Dlaczego w Ty47-65 rura wylotu pary ze sprężarki powietrza jest wypuszczona na zewnątrz obok komina, a nie do rury pary odlotowej jak to było w oryginale? |
Ty47? A który to?
I o którym oryginale piszesz? Bo fabrycznie Pt47 miały wylot pary ze sprężarki właśnie przy kominie. |
Co do obrotnicy sprawę mam jasną. Przepraszam za pomyłkę w oznaczeniu parowozu - oczywiście chodziło o Pt47. Natomiast nie mogę zgodzić się, że fabrycznie Pt 47 miały wylot pary ze sprężarki przy kominie. Wystarczy spojrzeć na schemat połączeń przewodów powietrznych - rys. P 22.02-01(zonk./Pt47/album 09/pg.006.png), gdzie wyraźnie jest oznaczone że wylot pary ze sprężarki należy podłączyć do rury pary odlotowej prowadzącej do inżektora. Stąd też na postoju słychać było charakterystyczne "sapanie", a nie świst wylatującej bezpośrednio z rury pary ze sprężarki, co można doskonale poznać stojąc obok parowozu. Podobnie zresztą jest w Ty45, Ol49. Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irys
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Pią 18:37, 14 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Tp4 napisał: | Tak troche wrócę do peemy. Jest odebrana czy nie? Bo 10.05 była informacja, że nie a dwa dni później debiutowała w ruchu planowym (ale tylko jeden obieg i to minie trochę dziwi). |
Informacje ze strony Wojtka dziel przez 2, a następnie jeszcze przez 3 Poważnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:35, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
A ja mam inną TEORIĘ . Pamiętajmy kto jest właścicielem maszyny , Zmieniła się dyrekcja Muzkolu i patrzy w papiery. Kto wie na jakiej zasadzie Pm36-2 była eksploatowana do tej pory? i jak były ułożone terminy eksploatacji przez Cargo? Przypominam łaskawie że są plany powołania nowej Spółki i ......Cargo nie może dysponować nie swoim taborem w nowym podmiocie. Nowi ludzie w Muzeum tez chcą nakręcać budżet instytucji podległej Marszałkowi Mazowieckiemu któremu nijak po drodze aby jego tabor napędzał kasę w Wielkopolsce- logiczne. Więc trwa pat papierkowy i pewnikiem trwaja rozmowy przy zielonym stoliku aby kaska się podzielić . W takim Mazowiecko- Wielkopolskim układzie cienko wyglądają siwe głowy. Tak wygląda TEORIA. Poza tym co ma do powiedzenia konserwator zabytków na upstrzenie maszyny imieniem Angielki , zasadniczo nie wiadomo czy Ona jest piękna bo fotki nijak odnaleźć nie można.
Henio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike232323
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Śro 22:11, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Co sie dzieje z peemką, dzis robiłem zdjęcia na trasie, ona nie gwiżdże tylko ryczy jak szynobus. Naprawde, totalna porażka, gdy z daleka słyszysz coś takiego. Ktoś zna przyczyne takiego stanu rzeczy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doctor
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 15:26, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Zapytaj maszynistów, którzy zostali zdjęci z maszyn ze względu na słuch
A tak serio: trąbę ten parowóz miał jeszcze przed ostatnią naprawą, zamontowaną właśnie ze względu na to, że od gwizdawki maszynistom słuch wysiadał. Niestety nie pamiętam kiedy ta trąba pojawiła się na peemie po raz pierwszy. Podobna jest jeszcze ztcp na Pt47-65 i była na Ol49-69.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike232323
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Czw 20:03, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Pewnie masz racje, tylko pewnie mimo braku gwizdka na brak hałasu nie bedzie nikt narzekać w parowozie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doctor
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 11:38, 28 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Spoko, gwizdawka jest na swoim miejscu, tylko najwyraźniej była ostatnio rzadziej używana. Goniłem ten parowóz 2 dni temu i słyszałem zarówno gwizdawkę jak i trąbę, z tym, że trąbę częściej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|