Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co się dzieje z Pm36-2 "Piękną Heleną"???
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 23:24, 12 Maj 2010    Temat postu:

Dlaczego ma być potocznie przyklejona. Bo ładne imię? Co to ma wspólnego z polska techniką i tradycją. Jak nie będzie tego na stronach i dalej w mediach to skończy sie ta paranoja. Pomysł Wojtka jest bardzo dobry , ja tylko chcę konsekwencji w wprowadzaniu i nic więcej. Oczywiście od tabliczek trzeba zacząć i nie pisać.............A ma kto zdięcie tej Angielki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:07, 13 Maj 2010    Temat postu:

Kiedyś podczas czyszczenia szlaku koło Grabowa n. Prosną przyszedł do nas jakiś pijany rolnik i nam zaczął bajerować żeby tu kiedyś przyjechać Piękną Heleną. To tylko dowód na to że przydomek jest znany szeroko po za kręgami MK. Jak kogoś przywoże do Wolsztyna to od razu pyta która to ta Pięnka Helena. Ciężko więc coś w tym temacie będzie zmienić. I nie żebym był przeciwko inicjatywie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Czw 17:47, 13 Maj 2010    Temat postu:

Podoba mi się "peemka" w nowym malowaniu. Napewno jest ono o niebo ładniejsze i bliższe naszym fabrycznym wzorom malowania parowozów PKP. Nie bywam na paradach i tylko z oddali śledzę to, co dzieje się w Wolsztynie. Mam pytanie: Gdzie obracana jest "peemka", skoro obrotnica jest za krótka dla Ty47 z właściwym tendrem? Dlaczego w Ty47-65 rura wylotu pary ze sprężarki powietrza jest wypuszczona na zewnątrz obok komina, a nie do rury pary odlotowej jak to było w oryginale?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:24, 13 Maj 2010    Temat postu:

ty45408 napisał:
Podoba mi się "peemka" w nowym malowaniu. Napewno jest ono o niebo ładniejsze i bliższe naszym fabrycznym wzorom malowania parowozów PKP. Nie bywam na paradach i tylko z oddali śledzę to, co dzieje się w Wolsztynie. Mam pytanie: Gdzie obracana jest "peemka", skoro obrotnica jest za krótka dla Ty47 z właściwym tendrem? Dlaczego w Ty47-65 rura wylotu pary ze sprężarki powietrza jest wypuszczona na zewnątrz obok komina, a nie do rury pary odlotowej jak to było w oryginale?


Oczywiście masz na myśli Pt47 Cool Pm36 mieści się na obrotnicy, specjalnie dla niej została ona powiększona parę lat temu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Czw 22:50, 13 Maj 2010    Temat postu:

Mam na myśli Pt47-65, który jeździ z tendrem od O-elki, gdyż jak czytałem nie mieściła się ona na obrotnicy z oryginalnym tendrem 34D48. Przecież Pm-36 z tendrem ma 23800 mm, jak podają źródła, a Pt47 z tendrem 34D48 ma 23835 mm. Czyżby różnica 35 mm sprawiła, że popularna "petucha" nie może jeździć z oryginalnym tendrem? Coś mi te informacje wydają się naciągane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomi




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:44, 14 Maj 2010    Temat postu:

ty45408 napisał:
Mam na myśli Pt47-65, który jeździ z tendrem od O-elki, gdyż jak czytałem nie mieściła się ona na obrotnicy z oryginalnym tendrem 34D48. Przecież Pm-36 z tendrem ma 23800 mm, jak podają źródła, a Pt47 z tendrem 34D48 ma 23835 mm. Czyżby różnica 35 mm sprawiła, że popularna "petucha" nie może jeździć z oryginalnym tendrem? Coś mi te informacje wydają się naciągane.


Naciągane to są takie dywagacje Smile)
"Mieszczenie się" na obrotnicy jest uzależnione od rozstawu osi skrajnych, a nie całkowitej długości parowozu między zderzakami. Pt47 z dużym tendrem ma ten rozstaw o o prawie metr większy niż Pm36.

Pzdr,
Tomi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomi




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:46, 14 Maj 2010    Temat postu:

ty45408 napisał:
Podoba mi się "peemka" w nowym malowaniu. Napewno jest ono o niebo ładniejsze i bliższe naszym fabrycznym wzorom malowania parowozów PKP. Nie bywam na paradach i tylko z oddali śledzę to, co dzieje się w Wolsztynie. Mam pytanie: Gdzie obracana jest "peemka", skoro obrotnica jest za krótka dla Ty47 z właściwym tendrem? Dlaczego w Ty47-65 rura wylotu pary ze sprężarki powietrza jest wypuszczona na zewnątrz obok komina, a nie do rury pary odlotowej jak to było w oryginale?


Ty47? A który to?

I o którym oryginale piszesz? Bo fabrycznie Pt47 miały wylot pary ze sprężarki właśnie przy kominie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Pią 14:42, 14 Maj 2010    Temat postu:

Tak troche wrócę do peemy. Jest odebrana czy nie? Bo 10.05 była informacja, że nie a dwa dni później debiutowała w ruchu planowym (ale tylko jeden obieg i to minie trochę dziwi).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pią 16:45, 14 Maj 2010    Temat postu:

Tomi napisał:
ty45408 napisał:
Podoba mi się "peemka" w nowym malowaniu. Napewno jest ono o niebo ładniejsze i bliższe naszym fabrycznym wzorom malowania parowozów PKP. Nie bywam na paradach i tylko z oddali śledzę to, co dzieje się w Wolsztynie. Mam pytanie: Gdzie obracana jest "peemka", skoro obrotnica jest za krótka dla Ty47 z właściwym tendrem? Dlaczego w Ty47-65 rura wylotu pary ze sprężarki powietrza jest wypuszczona na zewnątrz obok komina, a nie do rury pary odlotowej jak to było w oryginale?


Ty47? A który to?

I o którym oryginale piszesz? Bo fabrycznie Pt47 miały wylot pary ze sprężarki właśnie przy kominie.

Co do obrotnicy sprawę mam jasną. Przepraszam za pomyłkę w oznaczeniu parowozu - oczywiście chodziło o Pt47. Natomiast nie mogę zgodzić się, że fabrycznie Pt 47 miały wylot pary ze sprężarki przy kominie. Wystarczy spojrzeć na schemat połączeń przewodów powietrznych - rys. P 22.02-01(zonk./Pt47/album 09/pg.006.png), gdzie wyraźnie jest oznaczone że wylot pary ze sprężarki należy podłączyć do rury pary odlotowej prowadzącej do inżektora. Stąd też na postoju słychać było charakterystyczne "sapanie", a nie świst wylatującej bezpośrednio z rury pary ze sprężarki, co można doskonale poznać stojąc obok parowozu. Podobnie zresztą jest w Ty45, Ol49. Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pią 18:37, 14 Maj 2010    Temat postu:

Tp4 napisał:
Tak troche wrócę do peemy. Jest odebrana czy nie? Bo 10.05 była informacja, że nie a dwa dni później debiutowała w ruchu planowym (ale tylko jeden obieg i to minie trochę dziwi).

Informacje ze strony Wojtka dziel przez 2, a następnie jeszcze przez 3 Laughing Poważnie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:35, 24 Maj 2010    Temat postu:

A ja mam inną TEORIĘ . Pamiętajmy kto jest właścicielem maszyny , Zmieniła się dyrekcja Muzkolu i patrzy w papiery. Kto wie na jakiej zasadzie Pm36-2 była eksploatowana do tej pory? i jak były ułożone terminy eksploatacji przez Cargo? Przypominam łaskawie że są plany powołania nowej Spółki i ......Cargo nie może dysponować nie swoim taborem w nowym podmiocie. Nowi ludzie w Muzeum tez chcą nakręcać budżet instytucji podległej Marszałkowi Mazowieckiemu któremu nijak po drodze aby jego tabor napędzał kasę w Wielkopolsce- logiczne. Więc trwa pat papierkowy i pewnikiem trwaja rozmowy przy zielonym stoliku aby kaska się podzielić . W takim Mazowiecko- Wielkopolskim układzie cienko wyglądają siwe głowy. Tak wygląda TEORIA. Poza tym co ma do powiedzenia konserwator zabytków na upstrzenie maszyny imieniem Angielki , zasadniczo nie wiadomo czy Ona jest piękna bo fotki nijak odnaleźć nie można.
Henio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Śro 22:11, 26 Maj 2010    Temat postu:

Co sie dzieje z peemką, dzis robiłem zdjęcia na trasie, ona nie gwiżdże tylko ryczy jak szynobus. Naprawde, totalna porażka, gdy z daleka słyszysz coś takiego. Ktoś zna przyczyne takiego stanu rzeczy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 15:26, 27 Maj 2010    Temat postu:

Zapytaj maszynistów, którzy zostali zdjęci z maszyn ze względu na słuch Razz

A tak serio: trąbę ten parowóz miał jeszcze przed ostatnią naprawą, zamontowaną właśnie ze względu na to, że od gwizdawki maszynistom słuch wysiadał. Niestety nie pamiętam kiedy ta trąba pojawiła się na peemie po raz pierwszy. Podobna jest jeszcze ztcp na Pt47-65 i była na Ol49-69.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Czw 20:03, 27 Maj 2010    Temat postu:

Pewnie masz racje, tylko pewnie mimo braku gwizdka na brak hałasu nie bedzie nikt narzekać w parowozie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 11:38, 28 Maj 2010    Temat postu:

Spoko, gwizdawka jest na swoim miejscu, tylko najwyraźniej była ostatnio rzadziej używana. Goniłem ten parowóz 2 dni temu i słyszałem zarówno gwizdawkę jak i trąbę, z tym, że trąbę częściej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin