|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aquirlan
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław/Leszno(Ty2 1086)
|
Wysłany: Pią 19:17, 20 Lip 2012 Temat postu: Co z tym Lesznem? |
|
|
Witam wszystkich forumowiczów! Na wstepie chciałbym przeprosić za tworzenie tak ogolnego tematu, ale jestem w zasadzie laikiem, który poszukuje pewnych informacji.
Przechodząc do meritum: Czy ktoś poinformowany mógłby mi powiedzieć, jakie są plany wobec poszczególnych lokomotyw zebranych w Lesznie, szczególnie Ty2-1086 (czy będzie cięty) Ty3-2 (czy w końcu ktoś się nim zainteresuje), Ol49-60 (czy ktoś go pomaluje i przywróci do słuzby) i Ol49-23 (czy w ogóle będzie naprawiany, czy jest już tylko dawcą części)? Z góry dziękuję za jakiekolwiek informacje na temat powyższych lokomotyw i mam jeszcze jedno pytanie - jaki jest koszt naprawy parowozu, przykładowo Ty3-2 w jego obecnym stanie? Przez "naprawę" rozumiem wszelkie przeglądy, części, dopuszczenia. Bez nawęglenia . Oczywiście chodzi o kwotę w jakims przedziale, od x do y.
Raz jeszcze dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Pią 21:17, 20 Lip 2012 Temat postu: Re: Co z tym Lesznem? |
|
|
aquirlan napisał: | Ty2-1086 (czy będzie cięty) |
Możliwe, ale mało realne
aquirlan napisał: | Ty3-2 (czy w końcu ktoś się nim zainteresuje) |
Myślę że właściciel powinien się nim zainteresować, tak jak innymi parowozami. Jest nim PKP Cargo.
aquirlan napisał: | Ol49-60 (czy ktoś go pomaluje i przywróci do słuzby) |
Pomalowanie parowozu nie równa się z przywróceniem do służby. Zupełnie inna bajka, zupełnie inne koszty. Właściciel nie ma powodu ściągać tej maszyny do Wolsztyna, podobnie jak Ty3, bo skoro ma stać i rdzewieć to lepiej żeby stał schowany w Lesznie, czy Powodowie niż straszył turystów we Wolsztynie.
aquirlan napisał: | Ol49-23 (czy w ogóle będzie naprawiany, czy jest już tylko dawcą części)? |
Myślę, że każdy by sobie tego życzył. Decyzje o naprawie wielokrotnie już odkładano. Sam parowóz jest fizycznie przygotowany do demontażu kotła, która miała się odbyć w Interloku. We Wolsztynie są dwa sprawne Ol49-59 i 69. Czy zdecydują się robić trzecią oelkę zamiast np Pt47-65, albo Pm36, nie wiem.
aquirlan napisał: | jaki jest koszt naprawy parowozu, przykładowo Ty3-2 w jego obecnym stanie? Przez "naprawę" rozumiem wszelkie przeglądy, części, dopuszczenia |
Zdecydowanie za dużo by ktokolwiek podjął się naprawy tego parowozu, dla którego nie ma specjalnie zajęcia. Pociągów towarowych już prawie 10 lat nie obsługuje się parowozami, a ruch turystyczny w Wielkopolsce jest znikomy, nie licząc paru pociągów TPWP i TurKolu. A parowóz czy stoi wygaszony, czy jeździ generuje ogromne koszty. Co najwyżej można apelować do właściciela, tzn Cargo żeby sprowadzili maszyny do Wolsztyna i schowanie w hali.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Szymek dnia Pią 21:18, 20 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aquirlan
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław/Leszno(Ty2 1086)
|
Wysłany: Pią 23:27, 20 Lip 2012 Temat postu: Re: Co z tym Lesznem? |
|
|
Szymek napisał: | Możliwe, ale mało realne |
Czyli raczej będzie tak stał dopóki, doputy nie zdemontują zupełnie wszystkiego, złodzieje nie ukradną blach (SOKistów w Lesznie prawie nie ma), a cała reszta się nie rozsypie?
Co do oelki 60 - z tego, co widziałem na stronie p. T. Czarneckiego, to został on odstawiony do zewnętrznej renowacji. Z kolei z tego, co widziałem sam, zewnętrzna renowacja polega na tym, że stoi na zewnątrz i rdzewieje. Z reszta Tr5 odstawiony do Leszna wrócił po dwóch latach do Wolsztyna również w stanie "zastanym". Natomiast cóż - nie wiem, czy można powiedzieć, że w Lesznie loki są schowane. W sumie je widać, co tylko wystawia świadectwo PKP Cargo, a poza tym - co dość oczywiste - to nie rozwiązuje problemu. Rozumiem, że w takim razie w Lesznie rewolucja się nie szykuje i niezależnie od tego, czy przyjdę tam znów za tydzień, miesiąc, czy rok, to nic się nie ruszy, poza tym, że bardziej zardzewieje? Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez aquirlan dnia Pią 23:43, 20 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Sob 13:49, 21 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
W momencie gdy zamykano zakłady w Gnieźnie to Leszno miało przejąć naprawy parowozów. Przeprowadzono trzy całkiem udane rewizje Pm36, Ol49-59 i 69. Zanim to nastąpiło w ramach szkolenia rozpierdolili Ol49-111, niegdyś gwiazdę parowozowni Wolsztyn. Jej części powinny się jeszcze kulać po szopie. Ztcw warsztat zaprzestał jakichkolwiek napraw parowozów i nie planuje się w przyszłości do nich wracać.
Ol49-60 miała zostać sprzedana do Niemiec. Ściągnięto ją do Leszna w celu renowacji. Do transakcji nie doszło tak samo jak do renowacji, a szkoda. Tr5 ściągnęli do Wolsztyna w celu zabezpieczenia go przed dewastacją, jest to unikat na skale światową i dlatego zrobili dla niego wyjątek. Oprócz Ty3, Ty2, Ol49-23 i 60 w Lesznie stoi jeszcze oryginalna Ol49-69, szczątki Ol49-111, oryginalny tender Pt47-112, tender od Ty42-87, oraz dwa pudła tendrów od Ol49. I zapewne jak przyjedziesz za rok, czy dwa, ujrzysz ten sam żałosny widok. Najrozsądniej byłoby ściągnąć wszystko w jedno miejsce i zabezpieczyć; choćby do Powodowa. Ale od tego są odpowiedni ludzie w Poznaniu i Wolsztynie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymek dnia Sob 13:52, 21 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Nie 21:08, 22 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Szymek napisał: | Ol49-60 miała zostać sprzedana do Niemiec. |
Nieprawda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Pon 12:51, 23 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
t-o napisał: | Szymek napisał: | Ol49-60 miała zostać sprzedana do Niemiec. |
Nieprawda. |
Rozwiń to. Powiedziałeś A, powiedz B.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Wto 18:12, 24 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Nie miało być sprzedaży tylko depozyt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Czw 22:16, 26 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Jak wynika z wypowiedzi p. A. Jabłońskiego z PKP Cargo Poznań naprawy parowozów przeniesione będą z Leszna do Chabówki. I tylko Ol-ki będą naprawiane, oraz Pt47. Wynika to z załączonego filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=uQ-2JsBB4j4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miki Barcin
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 7:13, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Po co oni chcą ściągać z Chabówki Ol49-100? Mają dwie oelki jutro jedna do turkola a druga stoi. Właśnie w takich sytuacjach powinna być rozpalona i jeździć druga w planie, a nie spalinówkę puszczać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bydgoszcz_waskotorowa
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 10:07, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Miki Barcin napisał: | Po co oni chcą ściągać z Chabówki Ol49-100? Mają dwie oelki jutro jedna do turkola a druga stoi. Właśnie w takich sytuacjach powinna być rozpalona i jeździć druga w planie, a nie spalinówkę puszczać. |
Kolego, temat był już wiele razy obgadywany...w takich sytuacjach, jak w ten weekend, nie chodzi o brak parowozów, czy złe nimi zarządzanie, a o brak maszynistów do obsługi jednocześnie całodniowego specjala i planu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miki Barcin
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:08, 28 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
To skoro brakuje maszynistów to tym bardziej nie rozumiem po co im ta trzecia Oelka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Sob 12:33, 28 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Brak maszynistów to stara, powtarzana od 10 lat śpiewka. Ludzi z uprawnieniami w okolicy nie brakuje; Zbąszynek i Leszno miały parowozownie to i mają maszynistów. Młodych też nie brakuje. Poprostu "niedasie".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pt47-106
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MD Przeclaw/Gryfino
|
Wysłany: Pon 0:22, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
a co do ol49-60 to już w Choszcznie w skansenie stalą jako niesprawna to nie wiem czy jest szasa na jaka kolewiek odbudowę
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly97
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:32, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Byłem w ten poniedziałek w Lesznie i nigdzie nie widziałem parowozu Ty2-1086. Na "grzałce" już go nie ma, ponieważ wstawili dość duży piec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aquirlan
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław/Leszno(Ty2 1086)
|
Wysłany: Pon 16:45, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Przepraszam, że opuściłem wątek, ale robiłem w tym czasie "research". Dostałem informację z PKP Cargo, że wszystkie parowozy z Leszna zostaną przetransportowane i "wyeksponowane" (czyli będą stały gdzieś z boku") w Wolsztynie. W sprawie harmonogramu transportu mam zadzwonić do Wolsztyna, co pewnie niedługo zrobię.
@mały97 - na grzałce nie stoi od ponad roku. Powinien stać w szeregu, koło obrotnicy (na torze będącym na wprost od pierwszego stanowiska lokomotywowni licząc od strony szlaku), przed Ty3-2 i Ol49-23 (od lokomotywowni w kierunku na Poznań). Już chyba miesiąc mnie w Lesznie nie było, więc możliwe, że coś się pozmieniało. Na pewno Tr5-65 i Ol49-7 wyjechały do Wolsztyna (chyba na początku lipca).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|