 |
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal-TKt48
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 9:33, 10 Lis 2012 Temat postu: Literatura fachowa. |
|
|
Witam.
To nowy wątek celem, którego jest zgromadzenie wiedzy o literaturze na temat parowozów. Szukam książek w tej tematyce. Być może są osoby zainteresowane sprzedażą takich książek.
Pozdrawiam
Rafał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stryjek
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stronie Śląskie
|
Wysłany: Pią 16:19, 16 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Polecam reprint książki z 1879r "Szkoła maszynisty". Reprint ukazał się w tym roku, więc książka jest łatwo dostępna. Kompendium wiedzy o działaniu parowozu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Pią 18:12, 16 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Stryjek napisał: | Polecam reprint książki z 1879r "Szkoła maszynisty". Reprint ukazał się w tym roku, więc książka jest łatwo dostępna. Kompendium wiedzy o działaniu parowozu. |
Przy odrobinie szczęścia w cenie tego reprintu można mieć Podręcznik Maszynisty Parowozowego Neumanna lub Parowóz Fleszara lub Podręcznik Pomocnika Sperskiego, sądzę że to lepszy wydatek i wiedza z ostatnich lat produkcji parowozów, a nie sprzed 130 lat...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 19:57, 16 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Technika przez owe lata poszła NIECO do przodu i uczenie się z tego typu podręczników raczej nie wróży dobrze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CarnageLink
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Wto 13:45, 04 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
To może i ja się wypowiem. Na sam początek polecam:
- Podręcznik Maszynisty Parowozowego Teobalda Neumanna
- Podręcznik Pomocnika Maszynisty Parowozowego Piotra Sperskiego
- Parowóz Stefana Fleszara
- Parowóz Kazimierza Zembrzuskiego
- Parowóz Fabianiego
- Podręcznik dla Palacza Parowozowego Kiełbratowskiego
W tych książkach znajdziesz najwięcej informacji na temat budowy, obsługi, utrzymania i konserwacji parowozu. Później polecam:
- Przepisy o naprawie parowozów normalnotorowych M 32
- Przepisy o naprawie parowozów normalnotorowych Mtp 32
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Wto 19:59, 04 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
i następnie:
Konstrukcja i projektowanie parowozów, Sobolewskiego,
zeszyty z serii "biblioteczka maszynisty parowozowego,
instrukcje maszynisty, pomocnika, palacza, E1, R1,
Przepisy o gospodarce parowozowej,
Instrukcja dyspozytora parowozowni,
Podręcznik kotlarza kolejowego,
itp.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichałŁ
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: Śro 7:50, 05 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
E1, R1, dlaczego mamy uczyć się nieaktualnych przepisów ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Śro 13:13, 05 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
MichałŁ napisał: | E1, R1, dlaczego mamy uczyć się nieaktualnych przepisów ? |
Po pierwsze te przepisy nadal się tak nazywają tzn.: Ir(R1) oraz Ie1(E1),
po drugie gdybyś kolego wyremontował parowóz serii Tr203, to byś nie wiedział ile możesz nim jeździć tendrem naprzód bo w przepisach z 1 lipca 1970 (par. 79, ptk. 9, pptk. 11) masz podaną konkretną wartość, a w przepisach z 24 września 2007 już takiej wartości nie masz i na ich podstawie pojedziesz troszkę za szybko. I takich różnic jest więcej...
Co do E1: wg instrukcji Ie1 nie ma czegoś takiego jak żuraw wodny ustawiony w poprzek toru nie osygnalizowany tarczą Z1 (owszem są tarcze zaporowe, obrotnice, wykolejnice i wagi) , zatem z czystym sumieniem można w niego przywalić, co było opisane np w E1 z 1 lipca 1946r (par 7 - Tarcze zaporowe)
Gdybyś nie znał wersji E1 sprzed nagrywania filmy "Człowiek na torze" nie zrozumiesz sygnału na semaforze, który był gwoździem filmu (Sygnał S3),
Podsumowując im starsze przepisy tym więcej w nich niuansów parowozowych, poza tym warto czytać ale oczywiście też należny myśleć o tym co się czyta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|