 |
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ewelina
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:17, 09 Paź 2013 Temat postu: Łódka parowa |
|
|
Witam Wszystkich!
Od pewnego czasu podobają mi się łódki parowe budowane przez amatorów z Anglii - chciałabym zbudować podobną. Wiem, że to forum dotyczy parowozów, jednak silnik parowy to silnik parowy...
W związku z moim zainteresowaniem, mam pytań kilka
1. Który z poniższych typów kotła będzie do tego celu lepszy i dlaczego?
a) płomienicowo-opłomkowy
b) wodnorurkowy
Ważna jest dla mnie jak najniższa waga, wysoka sprawność i duża wydajność pary.
2. Czy wiecie może, gdzie można zdobyć schemat budowy silnika parowego do napędu łodzi? Jaka waga łodzi i silnika, wymiary, przykładowe moce oraz adresy stron www, gdzie można zdobyć więcej info na ten temat?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ewelina dnia Śro 22:28, 09 Paź 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rudy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:29, 10 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | 1. Który z poniższych typów kotła będzie do tego celu lepszy i dlaczego?
a) płomienicowo-opłomkowy
b) wodnorurkowy
Ważna jest dla mnie jak najniższa waga, wysoka sprawność i duża wydajność pary. |
Wodnorurkowy, najlepiej chyba trójwalczakowy, z dużym walczakiem parowo-wodnym (rura o grubych ścianach, ewentualnie jakaś butla tlenowa), z grubymi rurami opadowymi wystawionymi poza palenisko, rurami wznoszącymi z miedzi, o jak największej łącznej powierzchni (pogięte, czy zwinięte w spirale). Duży walczak parowo-wodny pozoli wyeliminować częściowo największą wadę takiego kotła, jaką jest niska pojemność cieplna, inaczej mówiąc szybkie odparowywanie wody, co wymaga ciągłego doglądania. Jeżeli walczak jest odpowiednio duży to kociołek nie wymaga ciągłego dostarczania wody wody.
Polecam zapoznanie się z literaturą tematu. Nie ma chyba po polsku pozycji na temat budowy takich łodzi, ale mimo wszystko w antykwariatach da się dorwać stare pozycje na temat silników i kotłów okrętowych czy stacjonarnych. Były to większe jednostki ale o wiele bardziej podobne do tego co chcesz zbudować, niż parowóz. "Okrętowe kotły i silniki parowe" Perepeczko i Stalińskiego, to chyba najbardziej szczegółowa ze znanych mi publikacji na ten temat. Książki T.Neumanna także mogą być przydatne. Polecam też przejrzeć forum [link widoczny dla zalogowanych] .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|