Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 22:34, 11 Kwi 2013    Temat postu:

ty45408 napisał:

Jeżeli będzie tak jak przewiduje Ariel w pełnym sarkazmu wpisie z 28.03 o sytuacji polskich skansenów kolejnictwa za 5 lat, to "chyba pora umierać" dla miłośników parowozów, bo nic nie zatrzyma molocha komercji w komitywie z naszym "niezależnym" sądownictwem i całym pokoleniem ludzi widzących jako jedyny cel osiąganie zysku za wszelką cenę.


Zwracam uwagę, że problem stają się przede wszystkim kadry, zwłaszcza te najmłodsze dysponujące dużą iloscią czasu. O emerytach jak w UK czy DE niestety można zapomnieć...

ty45408 napisał:

A propos przenosin - czy nie można by przenieść Muzeum Kolejnictwa do Skierniewic? Czy takowe musi koniecznie istnieć w Warszawie, która jak widać go nie chce?


Zadam tylko pytanie, gdzie to postawić i za co utrzymać... Składowania pryzmowego parowozów jeszcze nikt chyba nie opanował... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 22:38, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Niektórzy z Was mają bardzo blisko do Skierniewic , są ponoć Miłośnikami a wypisuja ...różności wogóle nie widząc w życiu obecnej MD Skierniewice. Dla niemogących podróżować brat Google wymaga jedynie ruchu myszką lub uważnego czytania mikolowych stron.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pią 8:56, 12 Kwi 2013    Temat postu:

Sprawa MuzKol-u to najlepszy chyba przykład jawnej schizofrenii administracji państwowej w podejściu do kultury i zabytków.
Mają one lekką rękę wydawania pieniędzy tam gdzie nie trzeba (vide np.: Muzeum II Wojny Światowej - chyba 380 mln zł; Muzeum Żydów Polskich - ok. 300 mln zł; Muzeum Historii Polski - do tej pory chyba z kilka-kilkanaście mln zł - a była mowa o ok. 300 mln zł), albo w nie do końca przemyślany sposób (vide np.: Muzeum Wojska Polskiego na Cytadeli - docelowo 400 mln zł).
Tymczasem nierozwiązane sprawy, jak np. Muzeum Techniki, czy Muzeum Kolejnictwa są wiecznie spychane na boczny tor i kończy się, jak teraz.

Musi wreszcie powstać spójny i przejrzysty system finansowania polskiej kultury (fundusz?) z którego będą dotowane m.in. placówki muzealne.


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pią 23:18, 12 Kwi 2013    Temat postu:

John C. napisał:
Niektórzy z Was mają bardzo blisko do Skierniewic , są ponoć Miłośnikami a wypisuja ...różności wogóle nie widząc w życiu obecnej MD Skierniewice. Dla niemogących podróżować brat Google wymaga jedynie ruchu myszką lub uważnego czytania mikolowych stron.

Dzięki za pozdrowienia - bo jak mniemam pijesz do mnie. Ja w swoim wpisie zadałem tylko dwa pytania. Pierwsze dotyczące spraw finansowania muzeum, co według mnie jest sprawą zasadniczą, nie wywołało żadnego odzewu - drugie dotyczące szukania miejsca w Polsce zostało wykpione. Czyli nadal warszawskie Muzeum Kolejnictwa nie ma szans, bo nikt nie da pieniędzy na zmianę lokum i nikt nie widzi żadnego rozwiązania tego problemu. Ja nie jestem pracownikiem Grupy PKP S. A. i nie muszę wiedzieć czy np: PKP S.A. ma prawo polecić swojej spółce zależnej - czyli PKP Cargo przekazania kilku bocznic w Skierniewicach (np:2 - 3), co byłoby najprostsze i rozwiązałoby sprawę ustawienia eksponatów, i zorganizowania Muzeum. Oczywiście wszystko wiąże się z dużymi kosztami i trzeba jasno wiedzieć kto ma je ponieść. Uważam jednak, że wszystko jest do załatwienia, lecz najpierw PKP S.A. musi chcieć istnienia MK, a nie jego likwidacji. Przy braku zainteresowania wysoko postawionych decydentów samo MK nie ma żadnych szans na istnienie i na to zwracam uwagę po raz kolejny.
Pozdrawiam również


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Sob 10:09, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Panowie, problem leży gdzie indziej.
Grupa PKP ma odpowiadać za przewozy pasażerskie i towarowe. To jest jej cel statutowy.
Muzeum Kolejnictwa powinno przestać być samorządowe (obecnie podlega Marszałkowi województwa Mazowieckiego), a stać się narodową instytucją kultury.
Finansowane powinno być z budżetu państwa.
Organem założycielskim powinien być Minister Kultury. Ten na razie robi uniki.
Skoro tak to może Minister Transportu? Ale ten też udaje strusia.
I bądź tu człowieku mądry.
Osobiście uważam, że skoro trwa przerzucanie tego "gorącego kartofla" pod nazwą Muzeum Kolejnictwa to może spór powinien rozstrzygnąć sąd?
I chociaż jestem warszawiakiem z dziada pradziada to jestem zdania, że MuzKol powinien trafić tam, gdzie wszystko się zmieni na lepsze (choćby na drugi kraniec Polski).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Sob 16:01, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
Panowie, problem leży gdzie indziej.
Grupa PKP ma odpowiadać za przewozy pasażerskie i towarowe. To jest jej cel statutowy.

Jest to oczywiste, lecz żaden cel statutowy nie przeszkadza Grupie PKP we wspomożeniu zapewnienia istnienia MK. Dlaczego np: Deutsche Bahn może utrzymywać swoje Muzeum historii w Norymberdze, choć teoretycznie ma takie same cele statutowe jak PKP. Patrz link:
[link widoczny dla zalogowanych]
I o tym właśnie pisałem wczoraj i wcześniej - że po pierwsze musi być CHĘĆ i POTRZEBA docenienia przez decydentów roli MK, a rozwiązania szybko można znaleźć. Oczywiście powinno to być w gestii państwa jak zauważasz, lecz bez wiodącej roli PKP w roli mecenasa nic z tego nie będzie.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Sob 16:28, 13 Kwi 2013    Temat postu:

I tak i nie. Sponsorzy mogą być z różnych bajek, choć oczywiście byłoby miło, gdyby PKP zechciałoby chociaż pomyśleć.
PKP powinno służyć ewentualną bazą techniczną, wsparciem, no i rzecz jasna raz na jakiś czas coś czego się pozbywa, a jest warte zachowania, przekazać do muzeum (w każdym razie zaproponować).
Sponsor to jednak na razie marzenie ściętej głowy. Tonące w długach spółki grupy mogą o tym zapomnieć.
Rzecz w tym, że powinno być centralne źródło finansowania kultury. Skoro nasze drogie państwo nas łupi, to zamiast hojną ręką marnotrawić pieniądze winno je z głową inwestować w projekty tego warte.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziomek?




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Sob 18:34, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
Tonące w długach spółki grupy mogą o tym zapomnieć.


Jeżeli dobrze pamiętam PKP Cargo jest na plusie. Nawet nagrodę dostali „Lokomotywy Polskiej Gospodarki”.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Sob 18:54, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Jedno PKP Cargo S.A. jest na plusie. To fakt, ale ile straty ma reszta spółek z grupy? Samo PKP S.A. jest zdaje się na minusie.
Zresztą PKP Cargo S.A. także podchodzi do zabytków kolejnictwa jak pies do jeża. Confused
No i do tego mają jeszcze Erę Parowozów z p. Szczerbakowem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Sob 22:42, 13 Kwi 2013    Temat postu:

ty45408 napisał:
Ja nie jestem pracownikiem Grupy PKP S. A. i nie muszę wiedzieć czy np: PKP S.A. ma prawo polecić swojej spółce zależnej - czyli PKP Cargo przekazania kilku bocznic w Skierniewicach (np:2 - 3), co byłoby najprostsze i rozwiązałoby sprawę ustawienia eksponatów, i zorganizowania Muzeum.


Wytłumacz mi tylko jedno - dlaczego oczekujesz przeniesienia instytucji kultury województwa mazowieckiego na teren województwa łódzkiego. I dlaczego koniecznie do miejscowości, w której już istnieje identyczna placówka społeczna?? Bo czegoś tu nie rozumiem... PKP ma od diabła terenów w samej Warszawie (Odolany, Szczęśliwice itp) z budynkami, a Ty koniecznie chcesz przenosić je w pole w Skierniewicach. No chyba, żeby nam dopiec. Chcesz rozwalić 20 lat czyjegoś trudu, by ratować skutki nieudolności kogoś innego?? Jakoś my potrafiliśmy z ZEREM etatów zadbać o własny obiekt. MuzKol nie potrafił lub nie chciał. Dziękujemy za taką ocenę celowości naszej pracy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Sob 22:46, 13 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 0:29, 14 Kwi 2013    Temat postu:

Ariel, geografii różnie nauczano. Ja pamiętam do dziś jakie surowce są w poszczególnych Stanach USA, z podstawówki. Trudno posądzać aby wtedy 100% młodzieży szykowano na szpiegów. Obecnie ludzie mają problemy z mapami własnego Kraju. Oraz z korespondencja prywatną. Hej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Nie 10:49, 14 Kwi 2013    Temat postu:

Ty45408. Rzecz nie w kilku torach, ale to powinno być jak w National Railway Museum w Shildon:
[link widoczny dla zalogowanych] (przykładowe zdjęcie),
strona Muzeum:
[link widoczny dla zalogowanych]
Hala klimatyzowana na 15 torów i nie ma że boli. Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Nie 11:28, 14 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Nie 11:58, 14 Kwi 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
Ty45408. Rzecz nie w kilku torach, ale to powinno być jak w National Railway Museum w Shildon:
[link widoczny dla zalogowanych] (przykładowe zdjęcie),
strona Muzeum:
[link widoczny dla zalogowanych]
Hala klimatyzowana na 15 torów i nie ma że boli. Cool


Ano dokładnie Piotrze... Ustawienie zbioru na kilku torach na zadupiu raczej pogłębia problem, a nie go rozwiązuje. Ale zamknięta szopa w Ostrołęce pewnie będzie za daleko dla RF i jego wesołej gromady Sad.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KLAN PALUCHOWSKICH




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:23, 14 Kwi 2013    Temat postu:

Czepiliście się wszyscy dotacji(która i tak jest) natomiast nikt z Was nie zwrócił uwagi na jej wykorzystanie. Ile osób jest zatrudnionych w MuzKolu i czym się zajmują? Jakie są efekty ich prac? Wchodzę na stornę WWW i co widzę? Same low costowe wydarzenia z czego połowa nie związana z koleją, Taaaak muzeum lubuje się wręcz we wszelkiego rodzaju wystawach malarskich.

Swego czasu stanął temat transportu SD80 z krzaków na teren Muzeum. Jakież było moje zdziwienie gdy Muzeum zamówiło do tego aż pociąg ratunkowy (żuraw EDK1000+SM42+ chyba z 10 osób)! Cała operacja kosztowała oidp ok. 6k PLN a i tak koniec końców dwóch mikoli brechami ruszyło cały wagon i skończyło się na wykorzystaniu jedynie SM42 jako wygodnej siły pociągowej. Każda z szanujących się organizacji miłośniczych pierw chodziłaby wokół tematu dobry czas, dokonała odpowiednich analiz i licząc się z każdą złotówką koniec końców użyłaby ciągnika rolniczego za bagatela 200-300 pln a tutaj po co skoro jest dotacja? To tylko drobny przykład, obstawiam, że takich akcji jest o wiele więcej. Po jakiego czopa było wyrywanie taboru z Kościerzyny ? Po jakiego czopa szarpią Cargo o parowozy z Wolsztyna skoro sami na to miejsca nie mają? Niestety zarządzanie leży i kwiczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Nie 14:58, 14 Kwi 2013    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:

Wytłumacz mi tylko jedno - dlaczego oczekujesz przeniesienia instytucji kultury województwa mazowieckiego na teren województwa łódzkiego. I dlaczego koniecznie do miejscowości, w której już istnieje identyczna placówka społeczna??

Padały już różne propozycje przeniesienia MK z Warszawy- moja była jedną z nich - i to wszystko.Chyba wyraźnie widać, że w Warszawie nikt nie jest na poważnie zainteresowany istnieniem muzeum. Sądziłem, że przeniesienie eksponatów i rozwój wciąż organizowanego siłami społecznymi Muzeum Dawnej Kolei w Parowozowni Skierniewice (jak wynika ze strony PSMK), podniesienie w przyszłości jego rangi do ogólnopolskiego Muzeum Kolejnictwa jest pożądanym celem Waszej pożytecznej działalności. Nie spodziewałem się, że moje pytanie- cyt: "Czy nie można by przenieść...itd."spowoduje aż takie dramatyczne reakcje, jak Twoja (..."chyba żeby nam dopiec. Chcesz rozwalić 20 lat czyjegoś trudu..."itp.) No, cóż widocznie pomyliłem się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następny
Strona 12 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin