Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 0:20, 04 Lip 2013    Temat postu:

Sputnik napisał:
Czyli dalej pozostaje aktualna wcześniej zaproponowana dla Muzeum Kolejnictwa nowa lokalizacja na terenie Radomia Very Happy

Na to także raczej bym specjalnie nie liczył. Z łakomymi kąskami już tak jest, że dopóki się ich nie rusza to pies z kulawą nogą się nimi nie interesuje, ale kiedy już ktoś dostrzeże że forsa leży na ulicy to zaraz zainteresowani leją się po... kostkach. Wink
Zakładam, że MuzKol zostanie w Warszawie. Stawiam na Odolany, albo na teren między dawną Wa-wą Główną Osobową a Dworcem Zachodnim. Raz, że koszty transportu, dwa kwestie nieruchomości.
Problem wzbiera i poziom krytyczny jest co raz bliżej. Pytanie, kiedy i gdzie puści tama?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 22:23, 04 Lip 2013    Temat postu:

Cytat:
Muzeum Kolejnictwa nie chce poza Warszawę

Muzeum Kolejnictwa negocjuje jeszcze z PKP SA kwestię przyszłej lokalizacji. Mimo propozycji płynących z kilku miast, muzeum nie bierze pod uwagę przeniesienia głównej siedziby poza stolicę.

Muzeum Kolejnictwa poinformowało nas, że prowadzi intensywne rozmowy z PKP SA w sprawie swojej przyszłej siedziby. W tej chwili priorytetem dla muzeum jest podpisanie z PKP SA umowy regulującej prawnie bieżący pobyt instytucji przy ul. Towarowej 1, a następnie umowy gwarantującej muzeum przeniesienie się do nowej lokalizacji. Na razie negocjowana jest treść obu umów, ale jak twierdzi Katarzyna Mazurkiewicz, rzecznik PKP SA, trudno określić, kiedy te rozmowy się zakończą.

Wiadomo jednak, że mimo pojawiających się pomysłów przeniesienia muzeum do innych miast (propozycje takie wysunęli m.in. społecznicy z Radomia oraz Rzeszowa), instytucja nie zamierza wyprowadzać się poza Warszawę.

Większe szanse ma za to pomysł połączenia się Muzeum Kolejnictwa z Muzeum Techniki i Wojska Polskiego na warszawskim Targówku. Czy tak się stanie? Muzeum Kolejnictwa twierdzi, że nie jest to wykluczone.

Przypomnijmy, według PKP SA Muzeum Kolejnictwa od 4 lat zajmuje bezprawnie teren na warszawskiej Ochocie. Instytucja nie ma podpisanej z PKP SA umowy najmu, w związku z czym nie płaci czynszu. W kwietniu 2013 r. Sąd Okręgowy w Warszawie zdecydował, że muzeum musi się wyprowadzić z obecnej lokalizacji w ciągu roku od uprawomocnienia się wyroku. Instytucja złożyła jednak odwołanie i przystąpiła do negocjacji z PKP SA.


Źródło:
[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
pomysł połączenia się Muzeum Kolejnictwa z Muzeum Techniki i Wojska Polskiego na warszawskim Targówku

WTF?Rolling Eyes
Ruszczyc, Wieczorek and Co?? Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Czw 23:29, 04 Lip 2013    Temat postu:

Cytuję: "Przypomnijmy, według PKP SA Muzeum Kolejnictwa od 4 lat zajmuje bezprawnie teren na warszawskiej Ochocie".
Coś to chyba nie tak - muzeum w tym miejscu istnieje od 1972 roku i samo się tam nie osiedliło. No, ale PKP od 1995 wszelkimi siłami chciało się tego pozbyć, bo wg. nowoczesnych menedżerów PKP (tego, pożal się Boże, "nowoczesnego PKP") nie ma prawa nic istnieć, co nie przynosi zysku. Podobne myślenie obowiązywało w Min. Transportu i Gospodarki Morskiej, któremu Muzeum czasowo od 1995 do 1998 roku podlegało. W 1999 roku podrzucono to "kukułcze jajo" do Samorządu Woj. Mazowieckiego i od tego czasu władze państwowe mogły umyć rączki. Przypuszczam, że czynsz mógłby być płacony do PKP, gdyby z racji historycznych zaszłości sprowadzony był do minimalnego poziomu, lecz wizja oczekiwanych zysków ze sprzedaży terenu zaćmiła już dokładnie umysły rządców PKP i żadna wysokość tegoż czynszu nie zmieni ich myślenia. Prymitywnego zresztą, właściwego dla ludów prymitywnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 23:46, 04 Lip 2013    Temat postu:

Ty45408, pełna zgoda. Ale w PKP młodzi gniewni myślą chyba, że pozjadali wszystkie rozumy. Tyle tylko, że te wszystkie ciuchcie to ich dziedzictwo. To jest podcinanie gałęzi na której się siedzi. A że zwisa ona teraz z innego ogródka, to tak na złość podetniemy sąsiada. Nawet jeżeli jest to koalicjant z PSL. Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Sob 18:40, 13 Lip 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Muzeum Kolejnictwa zostaje na ulicy Towarowej?

Jak podaje Polskie Radio RDC, Muzeum Kolejnictwa udało się osiągnąć porozumienie z PKP SA. Muzeum nie zmieni swojej dotychczasowej siedziby. Jednak według naszych informacji, w tej sprawie nie zapadły jeszcze żadne decyzje.

Jak informuje Polskiemu Radiu RDC, Muzeum Kolejnictwa i spółka PKP SA potwierdziły, że doszło do porozumienia. Umowa zostanie podpisana we wrześniu. Będzie obowiązywała przez na 7 lat. Do 2020 roku PKP SA ma znaleźć Muzeum odpowiednią lokalizację zastępczą.

Muzeum Kolejnictwa i PKP SA nie potwierdzają jednak „Rynkowi Kolejowemu” tych informacji. – Rozmowy z PKP SA trwają. Kolejne spotkanie będzie 15 lipca. Nie ma jeszcze ostatecznego porozumienia. Na razie rozmawiamy i próbujemy znaleźć wyjście - informuje Walentyna Rakiel-Czarnecka, zastępca dyrektora Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. – Nie wiem, czy zostaniemy w dotychczasowej siedzibie. Muzeum musi jednak nadal funkcjonować. Rozpatrywane są różne warianty, łącznie ze zmianą lokalizacji. Nie chciałabym mówić o szczegółach – dodaje.

– Mamy nadzieje, że Muzeum Kolejnictwa będzie mogło nadal funkcjonować. Z takimi oczekiwaniami przystąpiliśmy do tych rozmów – podkreśla Rakiel-Czarnecka.

– Nie potwierdzamy takich informacji. W dalszym ciągu prowadzimy rozmowy z Muzeum Kolejnictwa. W dalszym ciągu podtrzymujemy te lokalizacje, które były wcześniej proponowane dla Muzeum – mówi Aleksandra Dąbek z biura prasowego PKP SA.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 21:40, 18 Lip 2013    Temat postu:

Muzea EuroAzji łączcie się!
[link widoczny dla zalogowanych] Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Śro 22:41, 31 Lip 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
To już piąta próba. Laughing
Ciekawe, czy ostatnia??? Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Śro 22:44, 31 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Czw 10:14, 01 Sie 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:

To już piąta próba. Laughing
Ciekawe, czy ostatnia???

Sądząc po astronomicznej wręcz rozpiętości najniższej poprzedniej oferty - 553.500 zł, a najwyższej kwoty jaką Muzeum chce wydać na przeprowadzenie renowacji pociągu pancernego - 80.000 zł, to marnie widzę przyszłość tego zabytku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 10:21, 01 Sie 2013    Temat postu:

To raczej konstrukcja przetargu i SIWZ jest chora. Nie wiadomo za bardzo co autorzy jej mieli na myśli. Czy chodzi o naprawę główną, naprawę rewizyjną, konserwację i renowację sensu stricto?
Kiedy czyta się SIWZ-y poprzednich podejść to można zejść na atak śmiechu. Czy w MuzKol-u jest ktoś "techniczny"?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:15, 01 Sie 2013    Temat postu:

Są specjaliści od rozwałki parowozów na sucho (Gryfice). Bardzo techniczni oczywiście

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sputnik




Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: S t o l i c a

PostWysłany: Pon 23:33, 20 Sty 2014    Temat postu:

Cytat:
Muzeum Kolejnictwa bez dyrektora

Ferdynand Ruszczyc zrezygnował z funkcji dyrektora Muzeum Kolejnictwa. Jak ustaliliśmy, Ruszczyc 10 stycznia sam zrezygnował ze stanowiska, a marszałek Adam Struzik rezygnację przyjął.

Ferdynand Ruszczyc, muzeum kierował od 2009 roku. Wcześniej był szefem Muzeum Narodowego i Muzeum Karykatury.

Co dalej z muzeum?

Muzeum Kolejnictwa jest w bardzo trudnej sytuacji finansowej i lokalowej. Placówka obecnie znajduje się przy ulicy Towarowej. Jednak sąd nakazał opuszczenie tego terenu. Właścicielem działki jest spółka PKP, która nie ukrywa, że atrakcyjny teren chce przeznaczyć pod inwestycje.

Od wielu lat są prowadzone poszukiwania nowej siedziby dla muzeum. Teraz PKP informuje, że mogą to być tereny na Szczęśliwicach.

- Jesteśmy już na takim etapie rozmów, że i muzeum i spółka PKP jest zgodna co do tego, że jedyną alternatywną siedzibą będą Szczęśliwice. Jednak muzeum jeszcze, nawet wstępnie nie zaakceptowało tej lokalizacji. Rozmowy będą kontynuowane, nie wykluczamy, że w najbliższym czasie zakończą się one porozumieniem - informuje Katarzyna Mazurkiewicz, rzeczniczka prasowa grupy PKP.

Chętni na Towarową już byli

Od czterech lat muzeum bezprawnie zajmuje tereny przy Pl. Zawiszy. Nie ma podpisanej umowy najmu, w związku z tym nie płaci za zajmowane powierzchnie czynszu. Dług z tego tytułu w kwietniu 2013 roku wynosił ponad dwa miliony złotych. PKP proponowało podpisanie umowy na tymczasową dzierżawę terenu, jednak do tej pory do tego nie doszło.

Urząd Marszałkowski wraz z muzeum wielokrotnie organizowali debaty, podczas których szukano ratunku dla placówki. Za każdym razem po medialnym szumie i deklaracjach marszałka Mazowsza Adama Struzika, że muzeum będzie bronił jak niepodległości, nie było żadnych konkretów.

Ferdynand Ruszczyc lansował z kolei pomysł utworzenia w miejscu Muzeum Kolejnictwa multimedialnego Centrum Techniki i Cywilizacji, które miałyby tworzyć muzea z całej Polski. Oprócz działu kolejnictwa byłby tam dział techniki wojskowej, lotnictwa, czy zabawek i robotów.

Atrakcyjna działka

PKP nie powinno mieć problemu ze znalezieniem chętnych na działkę po muzeum. Już w 2004 roku teren przy Towarowej miał zostać sprzedany Polskiej Sieci Handlowej Polma S.A. za 63 mln złotych.

Ostatecznie do transakcji nie doszło - okazało się, że wartość działki (oszacowana przez rzeczoznawcę) była kilkakrotnie niższa od ceny rynkowej. Były już dyrektor Muzeum Kolejnictwa wielokrotnie deklarował chęć porozumienia z PKP

Link do strony - [link widoczny dla zalogowanych]

Czy wiadomo już co dokładnie skłoniło obecnego dyrektora Muzeum Kolejnictwa - Pana F. Ruszczyca do podjęcia tak odważnej decyzji i złożenia w końcu rezygnacji z zajmowanego stanowiska?

Można przypuszczać, że nałożyło się na to wiele czynników. Oprócz zajmowania bezumownie przez Muzeum Kolejnictwa terenu przy ulicy Towarowej i nie płaceniem za zajmowane powierzchnie czynszu (ok. 2 mln zł długu) oraz cały czas szukaniem wspólnie z PKP dla MuzKol-a przez Pana dyrektora nowej siedziby.

Poza tym można jeszcze dodać błędną politykę taborową, jaką prowadził w Muzeum Kolejnictwa obecny dyrektor F. Ruszczyc. Przykładem niech będzie tutaj przetransportowanie ze Skansenu w Kościerzynie w styczniu 2012 roku wagonu motorowego SN52-38 wraz z parowozem Pu29-3 (po drodze gdzieś zginęły wiązary z tego parowozu) plus trzema zabytkowymi wagonami: [link widoczny dla zalogowanych]

Teraz wagon motorowy SN52-38 rdzewieje sobie pod gołym niebem wraz z innymi parowozami na terenie placówki muzealnej przy ul. Towarowej w Warszawie. W Kościerzynie na terenie skansenu wagon SN52-38 był zawsze trzymany w środku lokomotywowni, gdzie nie był poddawany rdzy i korozji. Wszyscy turyści z zagranicy byli pod wrażeniem, że ten wagon motorowy produkcji węgierskiej tak dobrze się zachował Smile

Wpływ na to miała też na pewno afera, jaka wybuchła po przekazaniu przez Muzeum Kolejnictwa parowozu Ok1-258 do tworzonego właśnie w Warszawie "Muzeum Komunikacji" i pozbyciu się jednego ze swoich eksponatów:
http://www.parowozycompl.fora.pl/poczekalnia,3/przetarg-na-ol49-80,910-210.html

Pomimo tego, że jeszcze niedawno obecny dyrektor muzeum przy Pl. Zawiszy - Pan F. Ruszczyc sam przekonywał, że jest bardzo zaangażowany w poszukiwanie nowej siedziby dla Muzeum Kolejnictwa, to po cichu było jednak wszystkim wiadomo, że od kilku miesięcy dyrektor owej placówki muzealnej prowadzi intensywne poszukiwania innej posady. W 2011 r. ubiegał się np. o stanowisko szefa Muzeum Wojska Polskiego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
P.Mierosławski




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:22, 21 Sty 2014    Temat postu:

Cytat:

Ferdynand Ruszczyc zrezygnował z funkcji dyrektora Muzeum Kolejnictwa.


Najtrafniejsza decyzja w tej odsłonie.

Jednakże cieszyć się nie ma z czego - patrząc generalnie. Placówka jest w stanie katastrofalnym, za co odpowiadają także ci panowie, którzy tolerowali - popierali obecne status quo Muzeum.
Jak sądzę, powinniśmy tym panom w odpowiednim momencie (ten moment, to zdaje się, jesienią nastąpi Laughing ) podziękować.

PM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:05, 21 Sty 2014    Temat postu:

Nie inaczej, no cóż dla innego muzeum budżet znalazł 300 baniek. Ale MuzKol dla rządzących to przeca tylko samorządowa placówka której sie pozbył bardzo chętnie, więc można kopać leżącego. Podziękujemy owszem , ale tutaj nigdy nie ma żadnej pewności że ci co przyjdą będą lepsi dla dziedzictwa polskiej techniki. Chwilka , to jak sie nazywa ten najsłynniejszy miłosnik kolei w Polsce? Dziennikarz ponoć...............

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Panewka dnia Wto 21:12, 21 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Wto 23:15, 21 Sty 2014    Temat postu:

Śmiechu warte - Ferdynand Ruszczyc zrezygnował z funkcji dyrektora Muzeum Kolejnictwa.
I co to zmieni? Kto następny? Przecież dla każdego, nawet niezorientowanego jest jasne, że żadne władze, mimo gładkich słów i okolicznościowych, gołosłownych deklaracji nie mają zamiaru dać żadnych pieniędzy na jakieś tam Muzeum Kolejnictwa. A bez pieniędzy w obecnych czasach nic się nie da zrobić.
Kiedyś, kiedy powstawało (1931 r.), Muzeum było oczkiem w głowie ówczesnego Ministra Komunikacji, były przekazywane pieniądze, eksponaty, historia techniki i technika były szanowane. W roku 1972 też Muzeum znalazło siedzibę na Targowej dzięki staraniom Ministra Komunikacji. Obecnie nie ma takowego patrona - jest tylko Minister Infrastruktury i czegoś tam jeszcze. PKP od 1995 roku czyniło usilne starania aby pozbyć się tego przybytku - i w końcu udało się podrzucić to nieświeże jajo do Samorządu. Jedyny historycznie związany z tą placówką, i zamożny, potencjalny sponsor (PKP Cargo - drugi po DB Schenker przewoźnik w Europie) może teraz ze spokojem powiedzieć, że to przecież nie jego broszka, umyć rączki i po kłopocie.
Przykre to, ale trzeba jasno stwierdzić, że jeżeli Muzeum nie stanie się obiektem zainteresowania władz państwowych i idących stamtąd dużych pieniędzy (porównywalnych przynajmniej z kwotami wydawanymi na różne słusznie ideologicznie przedsięwzięcia), to nikt i nic nie zmieni.
Można sparafrazować wiersz J. Tuwima - "Lokomotywa"- "I choćby przyszło tysiąc atletów (...) To nie udźwigną - taki to ciężar!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ty45408 dnia Śro 17:26, 22 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Śro 17:16, 22 Sty 2014    Temat postu:

Największym błędem było wydzielenie muzeum ze struktur PKP, cała reszta problemów to pochodna tej decyzji. Oczywiście jeśliby wtedy zostało w PKP należało podjąć kroki systemowe w kilku sprawach:
1. Siedziba (zadaszona)
2. Pozyskiwanie eksponatów, z polskich kolei,
3. Sposoby finansowania,
4. Pozyskanie fachowej kadry pracowników.
5. Od niedawna ewentualne korzystanie z funduszy unijnych.

Mamy styczeń 2014, a muzeum zdaje się jest w gorszym stanie i kondycji niż w czerwcu 1995 roku.

Nowemu Dyrektorowi życzę sukcesów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Następny
Strona 14 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin