|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 10:08, 26 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Może kiedyś zmienia się czasy i za 20 lat widok czynnego parowozu będzie częstszy niż dzisiaj. Najważniejsze aby zachować to się nam zostało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike232323
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Śro 12:19, 05 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Na zdjęciach ze strony Pana Wojtka Lisa nie widać dużego postępu w pracach przy parowozach. Może ktoś nie wziął pod uwagę tego, że zakład w Lesznie obsługują jeszcze tabor potrzebny do regularnych kursów a parowozy zawsze będą dodatkową praca...proponuje sonde za ile lat Ol49-111 wróci do planu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:18, 06 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Odnośnie komunikatu o awarii panewki osiowej Ol49-59, Cargo zaczyna szanować komercyjnych klijentów , wypycha prowizorki na szlak aby tylko wywiązać się z umowy i kasę zarobić. Pewnie sprytny klijent zastrzegł w umowie odszkodowanie. Ale co mieli zrobić jak reszta parowozów rozbabrana w Lesznie na "wieczne" terminy a reszta sprawnych czyli aż dwa w Chabówce. Idzie na leprze , bądźmy optymistami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike232323
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Wto 20:42, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
patrz powyższy komentarz...Kwintesencja tego co sie dzieje w Wolsztynie...
druga kwestia, co to jest co wisi pod oelka, szczegółów budowy parowozu nie znam więc prosze o podpowiedź (zdjęcie ze strony Pana Wojtka Lisa [link widoczny dla zalogowanych] ), a chodzi o to że widziałem coś takiego na torach jak ostatnio robiłem zdjęcia w plenerze i myśle że czasem może sie jeszcze przydać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:04, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
spike232323 napisał: | patrz powyższy komentarz...Kwintesencja tego co sie dzieje w Wolsztynie...
druga kwestia, co to jest co wisi pod oelka, szczegółów budowy parowozu nie znam więc prosze o podpowiedź (zdjęcie ze strony Pana Wojtka Lisa [link widoczny dla zalogowanych] ), a chodzi o to że widziałem coś takiego na torach jak ostatnio robiłem zdjęcia w plenerze i myśle że czasem może sie jeszcze przydać |
Zasadniczo już nie robię zdięć blisko torów, bo dwa lata temu pod Adamowem latająca żeliwna olejarka (zbiornik urwany z rurek i mocowania) z zielonej żaby przeleciała koło głowy mojego dziecka. Jako szczęśliwy totem stoi na półce.
Pozdrawiam i przetrzegam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike232323
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Wto 22:24, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli to jest oliwiarka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip B.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: Śro 11:01, 09 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
To na zdjęciu wstawionym przez Spike'a to tłumik odmulacza.
Pozdrawiam!
FB
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike232323
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Śro 21:11, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Może ktoś posiada aktualną wiedzę o stanie napraw w Lesznie...dziekuje bardzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jorg
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk Cieszyński
|
Wysłany: Pon 12:41, 19 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Witam. Na jakim etapie są naprawy wolsztyńskich kopciuchów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1279
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NGI
|
Wysłany: Śro 23:30, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Dostałem dzś w mailu info o Tr5-65. 5.12.2009 ostatni raz pod parą...
Nie wiem czy bede mial czas i mozliwosc - kurcze do WOlsztyna mam prawie 800km... Ale jak tylko sie uda to przyjadę!!!!
PS : Wiem, ze przepisy sa przepisami itp, ale czy nie mozna by bylo zrobic tak ( chociaz w Polsce to pewnie wymaga zmiany ustawy !!!! ) zeby parowozy nie musialy byc poddawane rewizjom itp??? Ja sobie zdaję sprawę z tego ze taki parowoz musi miec wymieniane czesci i zuzyte elementy i ze bezpieczenstwo ludzi jest najwazniejsze, ale czy naprawde Cos by sie stalo gdyby Tr5, Ok1, Ok22 nie mogly jeszcze przez rok albo dwa byc w szopie gotowe do jazdy...Nie znam sie tak bardzo na specyfikacji technicznej ( dlatego nie krzyczcie na mnie ) ale moze za rok beda lepsze czasy? BO teoretycznie przy takim biegu spraw to za 4-5 lat zaden parowoz nie bedzie sprawny Co z parada parowozow? Czy w maju 2010 beda tylko 3-4 parowozy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 0:30, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Widzisz Kolego , temat łatwy nie jest. Oczywiście głównym hamulcem jest jak zwykle w Polsce prawodawstwo. W Stanach parowozy muzealne maja liczony czas od rewizji do rewizji faktycznego rozpalenia. U nas sześć lat czy gorący czy zimny. Mamy bardzo bogatą firmę która dysponuje ostatnimi czynnymi maszynami. Jaka bogata to widac w Lesznie. Widac jej nie zależy na zmianach. Tylko czemu na tym polskim niedasizmem mają cierpieć wcale niebogaci operatorzy wąskotorówek. Pewnikiem Stowarzyszenia pokusiłyby sie o uruchomienie małych maszyn normalnotorowych ale bezlitosne terminy kosztownych rewizji kładą temat już na starcie. Poza tym parowozy to nie tylko kotły. Na Ok22 wyszły również buty (obręcze). Ostatnie takie elementy w Polsce były dorabiane na Pm36 , reszta pochodzi z podmianek skąd się dało. Już się nie da więc koszty znowu w górę. Tak się kręci coraz wolniej parowozowy światek w Polsce. Nadmienię że dwa wspomniane parowozy są własnością Muzeum w Warszawie eksploatowane przez PKP. PKP które chce Muzeum.............................ale to inna bajka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej96
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 19:11, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
W kwesti powyższego postu drobne uwagi:
1. Obecnie prawodawstwo polskie coraz bardziej zależy od decyzji w Brukseli. Z tego co wiem w odpowiednich dyrektywach znalazły się zapisy dające odetchnąć kolejom turystycznym czy muzealnym. Czy ktoś wie w jakim zakresie lub jakie konkretne punkty dyrektyw o tym mówią?
2. Co do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, to PKP jest tylko właścicielem nieruchomości, natomiast jak mniemam reszta należy do samorządu.
Jeżeli w powyższych uwagach się mylę, to proszę o sprostowanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polkoi
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Pią 15:15, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
co wy sie tak rozczulacie jak tory w powodowie zostaly wyciete to samo tyczy sie lini do nowej soli ktora przez zielaka miala niby byc odbudowana a z tego co widzialem to kilkasek km tych torow zostalo rozebranych na terenie lubelszczyzny to jak wy teraz te kopciuchy chcecie ratowac??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike232323
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Pon 20:34, 30 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Będę świnią ale nie mogę sie powstrzymać...cytat ze strony LSSK "Odwiedzaliśmy już zakłady naprawcze w Gnieźnie i Pile, gdzie również przeprowadza się tego typu naprawy i musimy przyznać (całkiem obiektywnie), że tylko w Lesznie praca dosłownie idzie w oczach! Z nieukrywaną dumą prezentujemy więc zdjęcia."....efekty widzimy, a może ich nie widzimy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz G.
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Czw 22:33, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Z zupełnej ciekawości - prace przy renowacji TKt48-143 stoją w miejscu, czy coś się przy niej dzieje? Do parady coraz mniej czasu niestety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|