|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 0:05, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
I słowo stało się ciałem Auf wiedersehen Ol49-60.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal1985
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa / Wydminy
|
Wysłany: Wto 7:55, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Fakt Pt47-112 stoi w szopie - tez to zauważyłem... Ale o co chodzi z Ol49-60??? Jest jakaś decyzja w sprawie tej lokomotywy? W sumie jeżeli w Wolsztynie jest teraz raptem ''7'' sprawna tylko to dlaczego pozostałych lokomotyw nie wprowadzą do szopy? Mówię tu o Ok1 i Ok22 - chyba, że sytuacja się zmieniła i stoją już w szopie? Wiadomo, że jak taka maszyna stoi pod chmurką, pada deszcz itp to niszczeje, a tak przynajmniej miałaby '' dach nad głową''
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-911
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:28, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Michal1985 napisał: | ... Ale o co chodzi z Ol49-60??? Jest jakaś decyzja w sprawie tej lokomotywy? ... |
Tu znalazłem wyjaśnienie odnośnie Ol49-60:
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytuję fragment z powyższej strony:
" 10.05.2010 - ... Ol49-60 przewieziona do Leszna, gdzie zostanie poddana zewnętrznej renowacji. Parowóz ma trafić do Augsburga (Niemcy) jako eksponat na stałej wystawie Rundhaus Europa, prezentującej tabor kolejowy z całej Europy. "
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Wto 16:33, 25 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irys
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Wto 20:56, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Michal1985 napisał: | dlaczego pozostałych lokomotyw nie wprowadzą do szopy? Mówię tu o Ok1 i Ok22 |
Ponieważ nie wiadomo co z owym parowozem będzie. Jak wiadomo MuzKol ma nowego prezesa który robi różne dziwne wiksy - głośna sprawa zabrania z Gryfic do Sochaczewa MuzKolowych parowozów - jak widać na Gryficach się nie skończyło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:19, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Odsyłam do wątku o Pm36-2. Jeśli chodzi o Ok22 sprawa jest nieco inna bo to maszyna bez butów więc dłuuuugo nie pojeździ. Pretensji do Dyrekcji mieć nie można skoro dba o własny interes, niekoniecznie taki który musi podobać się Miłośnikom. Powtarzam i tu że Muzkol to jednostka podległa Samorządowi Mazowieckiemu. Eksploatacja dwóch parowozów w Wielkopolsce mogła wzbudzić uzasadnione zainteresowanie jednostki która utrzymuje Muzeum jak i nowego szefostwa. Widać wcześniej cosik w papierach nie grało. Nam szarym ludkom wypada jedynie czekać i gdybać. Wystawienie z pustej chali Ok22 to oczywista granda. Ale kogo to wzrusza........................może mój ulubiony Adwersarz coś wyprostuje z tych teorii.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 17:07, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Czytając dzisiejsze wiadomości nie wiedziałem czy śmiać się czy płakać. Zaczyna sie to czego się spodziewałem a mianowicie roz....nie Pt47-112. 28 została zdezelowana teraz przyszła kolej na 112. Nóż się w kieszeni otwiera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz G.
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Śro 19:43, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
W jakim stanie jest Ol49-7 i do kiedy przedłużoną rewizję ma Tr5-65?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tp4
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)
|
Wysłany: Śro 22:36, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Łukasz G. napisał: | Do kiedy przedłużoną rewizję ma Tr5-65? |
Do 30 czerwca br.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal1985
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa / Wydminy
|
Wysłany: Śro 22:44, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli jednak moje domysły były zgubne... naprawdę byłem przekonany, że Pt47-112 jest transportowana do Leszna celem dokonania rewizji...
Czyli ''112'' będzie dawcą części...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dj_volt
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:00, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Panewka napisał: | Jeśli chodzi o Ok22 sprawa jest nieco inna bo to maszyna bez butów więc dłuuuugo nie pojeździ. |
Zastanawia mnie jedno: OK22-31 nie ma butów więc nie śpieszą się z jej naprawą. Ale czy nie można przeszczepić zestawów kołowych z OK1-322 lub chociażby z Żagańskiej OK1-198? Z tego co mi wiadomo zestawy OK1 i OK22 są takie same.
Tak samo wygląda sprawa Pt47-65. Czy nie można jako dawcy użyć zimnej Pt47-106 lub jakiejś maszyny "pomnikowej" przykładowo Pt-47-121 z Kostrzynia? Lepiej dekompletować "112" która po rewizji może wrócić na szlak?
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip B.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: Pią 8:29, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
106 ma grubsze obręcze niż 112. Ta druga skończy niedługo jak Ok22...
Pozdrawiam!
FB
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 8:31, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
dj_volt napisał: | Panewka napisał: | Jeśli chodzi o Ok22 sprawa jest nieco inna bo to maszyna bez butów więc dłuuuugo nie pojeździ. |
Zastanawia mnie jedno: OK22-31 nie ma butów więc nie śpieszą się z jej naprawą. Ale czy nie można przeszczepić zestawów kołowych z OK1-322 lub chociażby z Żagańskiej OK1-198? Z tego co mi wiadomo zestawy OK1 i OK22 są takie same.
Tak samo wygląda sprawa Pt47-65. Czy nie można jako dawcy użyć zimnej Pt47-106 lub jakiejś maszyny "pomnikowej" przykładowo Pt-47-121 z Kostrzynia? Lepiej dekompletować "112" która po rewizji może wrócić na szlak?
Pozdrawiam! |
A dlaczego dekompletowac dalej cokolwiek? dla czyjej próżności? Może czas najwyższy aby wreszcie zamawiać obręcze w hucie! a nie dalej drenować pomniki. Skąd kolego taka pewność że za dwadzieścia lat owe pomniki nie wrócą na szlak , i co wtedy , pewnie napiszesz że za dwadzieścia lat dorobia części inni..........ot typowe myslenie , po nas to potop.......................
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Pią 8:34, 11 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal1985
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa / Wydminy
|
Wysłany: Pią 8:40, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No właśnie dziwne to Pt47-112 była przecież sprawna - skończyła się jej tylko ważność rewizji... Nie wiem tego na 100% i mogę się mylić za co przepraszam, ale czy ''112'' nie była zdecydowanie mniej awaryjna niż ''65''??? Czy naprawdę warto przeznaczać ''112'' na dawcę części...Chociaż ten proces już się rozpoczął...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Michal1985 dnia Pią 8:42, 11 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Pią 9:53, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wg. mnie to Pt47-112 była ponadto bliższa oryginałowi, gdyż w Pt-47-65 kilka lat temu zdemontowano oryginalny układ inżektora na parę odlotową i skierowano wylot pary ze sprężarki przez idiotyczną rurkę obok komina co widać i słychać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irys
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Pią 13:37, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Z petuchami zawsze było i jest tak że jedna dla drugiej jest "dawcą części". Pamiętacie; 2 lata jeździła 65, po niej 2 lata 112 i znowu 2 lata 65 i znowu 112. I tak w kółko. Jak była "naprawa, części przerzucano z jednej do drugiej i jeździła. Wyjątkiem było 100 lecie kiedy 65 i 112 były sprawne. Generalnie obie są w bardzo złym stanie, ale z dwojga złego 65 jest lepsza. Tak przynajmniej słyszałem, więcej mogą powiedzieć osoby które znają je lepiej.
Ok1 i Ok22 napewno nie będą robione w najbliższym czasie. Zakres naprawy u jednej i drugiej jest bardzo duży, a UM jeżeli wogóle będzie chciał rzucać pieniądze na parowozownie, to ma ważniejsze sprawy na głowie, jak choćby zapewnienie trzech w miarę sprawnych Ol49 do prowadzenia ruchu planowego. W pierwszej kolejności należy doprowadzić do porządku tą kwestie... Potem można myśleć o Ok1, Ok22, Tr5, Pt47 i może czymś innym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|