|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 12:55, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Zdziś:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EŁCKI PASJONAT
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Sob 14:03, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
robert napisał: | Zdziś:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] | To Ty42-107?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Sob 17:39, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
no to będzie HAŁAS na paradzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CarnageLink
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Sob 18:33, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
EŁCKI PASJONAT, tak są to zdjęcia prezentujące Ty42-107.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Nie 22:56, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Zauważyłem, że maszynie podmieniono odchylacze dymu na zaokrąglone, charakterystyczne dla Ty2, a szkoda!
[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ok1-359
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Nie 23:24, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Fakt.Ale chyba zdarzały się ,,czterdziestkidwójki'' z zaokrąglonymi wiatrownicami.
Przykład z wolsztyńskiego podwórka: Ty42-87
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Pon 9:51, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem Ty42 nie jeździły z takimi wiatrownicami. Wyjątki pojawiały się w przypadku rotacji w czasie napraw, lub podmiany kotła, albo całego parowozu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na tych zdjęcia widzimy dwa różne parowozy. Pierwszy to Ty42-87 z 1984, drugi to Ty42-87 z ostatnich lat swojego życia. Wg mnie to dwie różne maszyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Pon 16:04, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Szymek napisał: | Wg mnie to dwie różne maszyny. |
Bzdura. Akurat ta 42-ka miała wymieniony kocioł po raz ostatni w listopadzie 1982, poza tym na zdjęciach które pokazałeś ja widzę ten sam parowóz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichałŁ
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: Pon 18:00, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dyskutujecie o wiatrownicach a nikt nie zauważył moim zdaniem jeszcze większej ciekawostki
[link widoczny dla zalogowanych]
Na tym zdjęciu widać że parowóz ma zamontowane dwie prądnice. pierwszy raz widzę takie rozwiązanie na polskim parowozie. Czy po naprawie Te dwie prądnice pozostaną?
Mam takie pytania.
1. Jaki był powód stosowania dwóch prądnic i czy stosowano to na innych maszynach?
2. Jak rozwiązano instalację elektryczną?
Czy może jedna prądnica byłą w rezerwie, czy może pracowały na inne instalacje (np jedna oświetlenie druga Radio i SHP) czy może wreszcie pracowały obie równolegle na jedną instalację ? Tylko jak wtedy rozwiązano kwestię równego obciążenia prądnic przy pracy równoległej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Pon 19:29, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
t-o napisał: | Bzdura. Akurat ta 42-ka miała wymieniony kocioł po raz ostatni w listopadzie 1982, poza tym na zdjęciach które pokazałeś ja widzę ten sam parowóz. |
Nie twierdze, że nie! Napewno masz dostęp większej bazy danych niż ja, który swój wniosek wysnułem na podstawie zaledwie paru zdjęć. Inne wiatrownice, inne drzwiczki od dymnicy, inna pokrywa rewizyjna na cylindrze, inny kształt poręczy na kotle, oraz rurki odprowadzającej parę z prądnicy. Sporo zmian na przełomie zaledwie 5 lat, ale czemu nie. Nie są to napewno dowody nie do obalenia! Do tego dochodzą jeszcze dużo cieńsze zestawy kołowe, ale te akurat mogli podmienić już po odstawieniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Pon 20:10, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Szymek napisał: | Sporo zmian na przełomie zaledwie 5 lat, |
Zdjęcia dzieli 8 lat, to jedna "G", dwie "S" i kilka "R" kocioł co najmniej raz był oddzielony od ramy, różnice o których mówisz to szczególiki. Zauważ że zmieniła się preska, znikł Friedmann i jego rura, ale w Wolsztynie Friedmannów pozbywano się systemowo; tu się popierało i popiera patent Strubego. różnic będzie spokojnie ponad 10, ale parowóz jest ten sam, kociołek też ma ten sam numer.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Wto 7:10, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tych szczegółów jest naprawdę dużo, tak w ramie jak i w kotle. Sporo się kolejarze napracowali, żeby tu obciąć, tam przyspawać, tu wygiąć, a tam naprostować. Poza rzeczami oczywistymi nie ma szczegółu, który by te parowozy jednoznacznie łączył. W mojej opinii oczywiście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomi
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 8:35, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Krzywizna pomostu została niezmieniona ))
Pzdr,
Tomi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Wto 14:28, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
t-o napisał: | Zdjęcia dzieli 8 lat, kocioł co najmniej raz był oddzielony od ramy |
Miałem na myśli inne zdjęcia z lat '88 i '89 dostępne w internecie na których widzimy Ty42-87 w znanym nam kształcie. Tak więc raptem 4-5 lat i całkiem sporo zmian. Mnie najbardziej zastanawia fakt podmiany wiatrownic, oraz drzwiczek dymnicy. Jedna rzecz przychodzi mi na myśl. Jak wiemy przez ostatnie lata istnienia teigrek straszył wyciętą dymnicą. Być może między '84, a '88 w parowozie podmieniono zużytą dymnice na nową (lub lepszą; tak jak to miało kiedyś miejsce z Ol49-23). Następnie już po odstawieniuw latach 90tych dymnicę wycięto i przełożono do Ty2-406 (ostatnia ng 1997), albo Ty42-148 (1996).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Wto 15:20, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jest trop z lipca 1998 roku, nikt oczywiście nie podejrzewał wtedy że 148 tak szybko będzie odstawiona bo wtedy by się załatało dziury a nie wymienano pół dzwona.......
maj 82 - drzwi dymnicy uszczelniono,
wrzesień 84 w dolnej cześci dymnicy wstawiono 3 wstawki,
w grudniu 1988 pan inspektor w Pile na początku "G" zapisał: "dymnica ogólnie zużyta, założyć dzwono, ścianę czołową i drzwi nowe" i tak też uczyniono. Następnie "R" w marcu 1990, do maja "R uzupełniająca", kolejna, ostatnia "R" w maju 1991, ostatnie kilometry w maju 1992, następnie epizod KS w Zbąszynku, i od marca 1993 krzaki, wydaje się więc że dymnica nie miała kiedy się porządnie przepalić.
Tymczasem w maju 1998 roku wychodził termin rewizji zewnętrznej Ty42-148, ponieważ parowóz był w miarę dobrym stanie rewizja odbyła się na miejscu w Wolsztynie, inspektor zapisał przy oględzinach skorodowane blachy w górnej połowie dymnicy, a ponieważ w Wolsztynie nie było giętarki do takiej grubej blachy ani woli do zakupu nowej (1998 to kolejny rok reformy służby trakcji 1 lipca 1997 powstał Zakład Taboru w Poznaniu któremu podlegał Wolsztyn, do historii odeszły też już Dyrekcje Okręgowe) poszły więc majstry na rampę wybrali 87 i dokonano przeszczepu, na zdjęciu powyżej widać wyciętą starą cześć dymnicy i pewnie za kilka dni była przyspawana na to miejsce nowa. Ty42-148 jeździła od 1 października 1998 do 31 sierpnia 2000, miesiąc później została formalnie skasowana. Co robi od tego czasu to już każdy wie...
Pozdroo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez t-o dnia Wto 16:01, 16 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|