|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Shogi
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 8:20, 19 Lut 2009 Temat postu: Numeracja SN61 |
|
|
Ostatnio przeglądałem swoje fotki ze skansenu w Kościerzynie i znalazłem tam Ganza z numerkiem 549. W wikipedii zaś pisze, że zakupionych zostało 250 sztuk. Tak więc czy były jakieś przerwy w numeracji, albo czy w późniejszym okresie z jakiś przyczyn (modyfikacja?) przenumerowano niektóre jednostki ?
Z góry dzięki za odpowiedź
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Czw 10:17, 19 Lut 2009 Temat postu: Re: Numeracja SN61 |
|
|
Shogi napisał: | Ostatnio przeglądałem swoje fotki ze skansenu w Kościerzynie i znalazłem tam Ganza z numerkiem 549. W wikipedii zaś pisze, że zakupionych zostało 250 sztuk. Tak więc czy były jakieś przerwy w numeracji, albo czy w późniejszym okresie z jakiś przyczyn (modyfikacja?) przenumerowano niektóre jednostki ?
|
"Claytony" (bo "Ganz" to także SM41 ) sprowadzono w dwóch grupach numeracyjnych: 01-200 i 501-540. Dokładnie już nie pamiętam czym się różniły - ale zdaje się, że przede wszystkim zastosowanymi silnikami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pt47-106
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MD Przeclaw/Gryfino
|
Wysłany: Pią 13:01, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Sn61-01-200 mialy silniki wegierskie a 501-540 silniki henszla SORY ZA NAZWE FIRMY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pt47-106
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MD Przeclaw/Gryfino
|
Wysłany: Pią 13:03, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
a ruznily sie przodem a chodzi mi obudowy lap dolnych widac to na zdieciach twoich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 13:09, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Pt47-106 napisał: | a ruznily sie przodem a chodzi mi obudowy lap dolnych widac to na zdieciach twoich |
Zlituj się - czy naprawdę tak trudno zainstalować sobie przeglądarkę internetową z wbudowanym modułem sprawdzania pisowni?? Przekazujesz cenną wiedzę w sposób nieakcptowalny od strony językowej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maszynista
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NYSA/POZNAŃ
|
Wysłany: Pią 14:55, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Co polecasz i skąd ściagnąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 15:00, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
maszynista napisał: | Co polecasz i skąd ściagnąć |
Zdecydowanie Firefoxa [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Shogi
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 15:06, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ariel Ciechański napisał: |
"Claytony" (bo "Ganz" to także SM41 ) |
Prawdę powiadasz i króciutka seria SM40 też.
Dzięki za odpowiedzi, ale jeszcze jedna wątpliwość: obaj mówicie o numeracji kończącej się na 540, a wóz na zdjęciu ma numer 549... Chcę się tylko upewnić, czy to 540 to była literówka i powinno być 550 ? (co by się zgadzało z liczbą zakupionych pojazdów)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Shogi dnia Pią 15:09, 20 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 15:17, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Shogi napisał: |
Dzięki za odpowiedzi, ale jeszcze jedna wątpliwość: obaj mówicie o numeracji kończącej się na 540, a wóz na zdjęciu ma numer 549... Chcę się tylko upewnić, czy to 540 to była literówka i powinno być 550 ? (co by się zgadzało z liczbą zakupionych pojazdów) |
Przepraszam, oczywiście 550. 548 i 549 to oidp były ostatnie grudziądzkie "Claytony". Kilka lat dłużej pojeździły chojnickie oidp 133, 138, 139 i 140.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek Laskowice
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:40, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Informacja dla kolegów o SN61 : otóż to prawda że było zakupionych 250 sztuk,a z numeracją było tak,pierwsza partia przyszła od nr 01 do 70 wyprodukowana w Ganz Mavag w Budapeszcie oraz nr 71-130 z fabryki im.Wilhelma Piecka w Gyór w latach 1959-1965.Następnie przyszły nr 131-200 z Budapesztu,począwszy od 1969,w tym samym czasie zaczęto budować już maszyny od nr 500-549 (czyli 50 szt.!),właśnie te ostatnie 50 sztuk wyszczególnionych numeracją od 500 miało polskie silniki budowane w Warszawie na licencji Henschla typu 13H12A ! Pozostałe miały silniki węgierskie 12JV17/24 niestety bardzo awaryjne,dlatego Polacy podjęli decyzję o wstawieniu innego typu silnika spalinowego.Węgrom się to oczywiście nie podobało,gdyż założenia były na zakup ok. 300 pojazdów tej serii,w związku z tym zerwano umowy.Ostatnia maszyna z nr 549 (obecnie zdewastowana w światowym muzeum kolei w Kościerzynie...) przyszła do MD Olsztyn w marcu 1975.Poza tym ważnym szczegółem jest różnica w wyglądzie pomiędzy nr do 130 i od 131:na czole niskie nr miały prostokątną puszkę z napisem PKP (otwieraną),w której znajdowały się syreny,wysokie zaś nr miały syreny zabudowane z reflektorami,drzwi do przedziału bagażowego były rozsuwane w niskich zaś w wysokich dwudzielne i wiele innych.Proponuje zaciekawionym wejść na stronę fotogalerii "Pod parą",są tam zdj. Pana Kolasińskiego SN61-106 i kilka wysokich nr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|