Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PKP SA wyprzedaje zabytki. Trafią na złom?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
para_buch




Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:58, 08 Sty 2013    Temat postu:

nie zgodzę się

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Wto 23:16, 08 Sty 2013    Temat postu:

ty45408 napisał:

Tak btw. nie mogę przyzwyczaić się do nagminnego nazywania przez wielu dyskutantów budynku parowozowni słowem "szopa". Może w poznańskim, gdzie niemieckojęzyczne wpływy były długoletnie i silne, ta naleciałość germańska jest zrozumiała ( spolszczenie od nazwy lokomotivschuppe) - lecz w innych rejonach Polski jest dziwna. Nigdy nie słyszałem aby mój Ojciec - przedwojenny kolejarz i maszynista parowozu do roku 1966, wyrażał się w taki sposób o swoim miejscu pracy. Zawsze szedł "do remizy", "depo", "parowozowni" - lecz nigdy nie do "szopy", który to rzeczownik odnosił się do bylejakiej budy, i był w zasadzie określeniem negatywnie opisującym budynek. Co Wy na to?


Do remizy w Wielkopolsce idą strażacy Very Happy , [link widoczny dla zalogowanych] ,mnie osobiście nazwanie parowozowni remizą wydaje się dziś śmieszne i tracące ruskiem.... ale skoro jesteś Pan z Piotrkowa to wpływy ruskie nie są u Was niczym szczególnym.
Odnoszę wrażenie że w dwudziestoleciu to sformułowanie remiza funkcjonowało w jakimś zakresie w całej Polsce w literaturze przedmiotu, po 1918 należało rozwiązać takie kwestie jak nazwanie straży; pożarną (Ros.) czy ogniową (Niem.) co zwyciężyło wiemy... Podobnie było z nazewnictwem kolejowym, na co zwracają uwagę autorzy podręczników maszynistów z pierwszej ćwierci XX wieku.
Szopa, szopka u nas nie występuje raczej w znaczeniu pejoratywnym raczej taki odcień ma buda od "holtz budy" W końcu w Boże Narodzenie działo się w szopie, szopce, stajence, a nie w budzie, chlewie, oborze Smile

Podsumowując, w pracy tysiące razy mówię o parowozowni, nazywając ją po prostu parowozownią bo tak wydaje mi się że należy, ludzie czasem tylko pytają o słowo "depo" ewentualnie dowiadują się tego pytając o MD.

Pozdroo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Śro 1:02, 09 Sty 2013    Temat postu:

t-o napisał:

Podsumowując, w pracy tysiące razy mówię o parowozowni, nazywając ją po prostu parowozownią bo tak wydaje mi się że należy, ludzie czasem tylko pytają o słowo "depo" ewentualnie dowiadują się tego pytając o MD.
Pozdroo

No i bardzo dobrze - tak właśnie powinno się nazywać po polsku ten budynek. A co do użytej przeze mnie, jako jednej z kilku, nazwy remiza, którą określało się dawniej budynek dla stacjonowania różnych pojazdów - najczęściej straży poż., a również zajezdnię tramwajową, wozownię, to nie pojmuję skąd skojarzyłeś to określenie z wpływami ruskimi (sic!!!), skoro jego pochodzenie jest francuskie - remise [link widoczny dla zalogowanych] i usiłujesz być uszczypliwy w odniesieniu do mnie i mieszkańców Piotrkowa. A propos - po niemiecku pisze się "Holzbuda", a nie "holtzbuda".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Śro 1:31, 09 Sty 2013    Temat postu:

ty45408 napisał:
nie pojmuję skąd skojarzyłeś to określenie z wpływami ruskimi (sic!!!), skoro jego pochodzenie jest francuskie - remise [link widoczny dla zalogowanych] i usiłujesz być uszczypliwy w odniesieniu do mnie i mieszkańców Piotrkowa. A propos - po niemiecku pisze się "Holzbuda", a nie "holtzbuda".


Na terenie zaboru rosyjskiego to określenie upowszechniła administracja rosyjska, więc naturalnie kojarzy się to z Rosjanami albo innym z Sowietami.
Nikogo w Piotrkowie nie miałem/ nie mam zamiaru szczypać, ale faktem jest że ta mieścina jest po wschodniej stronie rzeki Prosny, którą niektórzy uważali/uważają za granicę Europy i Azji więc docenić trzeba znajomość języka niemieckiego w Waszej okolicy, cóż Wielkopolanie zeszpecili ten język tworząc gwarę wielkopolską, którą jak widać nieudolnie próbowałem się posłużyć. I dlatego twierdze, że naturalnym u Was jest słowo remiza określające parowozownię.

Peace.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Björn Bollmann




Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 15:22, 09 Sty 2013    Temat postu:

Jeżeli już w 100% chcemy poprawnie pisać po niemiecku,
to proszę zastąpić a przez e
i piszemy "Holzbude".

Jeszcze na marginesie taka mała ciekawostka językowa odnośnie parowozowni: na niemieckojęzycznym obszarze funkcjonują na nią dwa określenia:
a) "Bahnbetriebswerk", stąd skrótek Bw
b) "Heizhaus" , czyli dom ogrzewany - określenie , które występuje szczególnie w Austrii, ale i także na południowym obszarze Niemiec

Pozdr.
B.B.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 22:42, 09 Sty 2013    Temat postu:

Byłem dzisiaj w Nysie Sad Obraz nędzy i rozpaczy. Dwa Ty2 w stanie okrutnym. Jutro wrzucę fotki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:47, 11 Sty 2013    Temat postu:

Teigreki w stanie agonalnym. O dziwo na jednym zachował się jeszcze korbowód i kilka elementów z rozrządu, to ten bez tendra, ten z tendrem ma resztki sprężarki. Jakby ktoś chciał jeszcze parę fotek, to podeśle na PW.



I takie porównanie.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pią 20:18, 11 Sty 2013    Temat postu:

Smutny widok. Sad
Co z tym PKP-em zrobić? Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz G.




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pią 20:35, 11 Sty 2013    Temat postu:

Tender w Nowym Świętowie jeszcze stoi (stan na sierpień, ale pewnie nic się nie zmieniło), choć również jest ograbiony ze wszystkiego co dało się od niego odkręcić, z tego co pamiętam nie miał nawet buforów. Swoją drogą mógłby ktoś wyjaśnić, dlaczego on się znalazł tak daleko od swojego parowozu, stojącego w Nysie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Sob 13:22, 12 Sty 2013    Temat postu:

W poniedziałek Fundacja Thesaurus zwróci się do PKP S.A. z przypomnieniem, że w sierpniu 2012 r. wystosowała obszerne pismo w którym opisywała szereg nieprawidłowości i oczekuje na odpowiedź oraz z prośbą o spotkanie z którymś z członków zarządu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Sob 18:43, 12 Sty 2013    Temat postu:

Można wiedzieć czego fundacja Thesaurus oczekuje od PKP SA w tej sprawie, poza odpowiedzą na piśmie i spotkaniem z członkiem zarządu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Sob 20:20, 12 Sty 2013    Temat postu:

Po pierwsze, zmiany w podejściu PKP S.A. w stosunku do mienia, którego zagospodarowanie przez wnoszenie do spółek, sprzedaż, oddawanie do odpłatnego korzystania w drodze umów prawa cywilnego, nie jest możliwe, a względy ekonomiczne nie uzasadniają jego utrzymywania, a które może zostać przekazane nieodpłatnie Skarbowi Państwa, jednostkom samorządu terytorialnego lub państwowym jednostkom organizacyjnym.

Po drugie, zmiany w podejściu PKP S.A. w stosunku do organizacji pozarządowych (fundacji i stowarzyszeń). Trzeba skończyć z wrogim podejściem do inicjatywy obywatelskiej (vide np.: sprawa Pyskowic).

Myślę, że starczy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Sob 20:20, 12 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Nie 0:58, 13 Sty 2013    Temat postu:

Witam

Pierwsze Pańskie zdanie to jakiś prawniczy bełkot, nic niego nie rozumiem. Zaznaczę tylko że PKP SA ma swego właściciela...... którym jest właśnie Skarb Państwa.... więc może Pański problem leży nie na ulicy Szczęśliwickiej 62 tylko w MSP ???

Jeśli prawdą jest to coś Pan pisał w poście z Czw 2:17, 30 Sie 2012 to wątpię czy PKP SA, na którą wysmarowany Pańską ręka donos poszedł to tak szerokiego gremium odbiorców, teraz pokornie spełni Wasze marzenia. A przy okazji jak tam idzie sprowadzanie Ty2-1176 do rodzinnego Poznania, jaką odpowiedź dały Trigranit oraz PKP S. A. Oddział Dworce Kolejowe, odnośnie lokalizacji tegoż ??? Jak idzie tworzenie narodowego muzeum komunikacji, kiedy odbierzesz Pan PeKaPie wszystko co należy zachować dla potomnych????

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Nie 11:40, 13 Sty 2013    Temat postu:

T-o. Nie rozumiem pańskich złośliwości. Po co? Jeżeli czegoś pan nie rozumie, to może warto grzecznie zapytać?

Nie zamierzam niczego odbierać PKP. Uważam, że PKP samo powinno pozbyć się problemu przekazując zbędne mu zabytkowe mienie ruchome organizacjom pozarządowym stowarzyszeniom, fundacjom oraz powołanym przez nich muzeom/skansenom.
PKP to spółka będąca w 100% własnością Skarbu Państwa i łaski nie robi.
Odpowiedzieć na pytania - nawet te najbardziej dla nich nie wygodne - musi.

Jeśli idzie o Ty2-1176 to występujemy na dniach z wnioskiem do prezydenta Poznania, aby się zaangażował w sprawę, która ma już poparcie miejskiego konserwatora zabytków w Poznaniu oraz Opolskiego wkz.
PKP S.A. i spółka TriGranit, po uzgodnieniach między sobą twierdzą, że na działkach którymi one dysponują w obrębie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego Poznań Główny nie mają miejsca na ustawienie parowozu, jednak wskazują że mogłoby się takowe znaleźć na terenach należących do miasta. Zobaczymy co na to miasto.

PKP cały czas się marzy wielki przetarg. Osobiście nie widzę szans, aby w dobie kryzysu nasze polskie biedne organizacje pozarządowe oraz samorządy kupiły w tym przetargu cokolwiek.

Kwestia rozmów z PKP to nasz problem. Bezpośredni nadzór właścicielski nad PKP nie należy do MSP (MSP to taka ogólna czapka), lecz Ministerstwa Transportu. I ewentualne dalsze rozmowy będą prowadzone z MT, a nie MSP.
Zresztą, wkrótce pewne działania wobec MT zostaną podjęte.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Nie 11:52, 13 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziomek?




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Nie 12:59, 13 Sty 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:

PKP cały czas się marzy wielki przetarg. Osobiście nie widzę szans, aby w dobie kryzysu nasze polskie biedne organizacje pozarządowe oraz samorządy kupiły w tym przetargu cokolwiek.


Proszę mi powiedzieć gdzie organizacje mają trzymać pozyskane zabytki?
Pierwszą kwestią oczywiście są pieniądze na zakup, ale co następnie zrobić z zabytkami? W naszym ukochanym kraju nie ma organizacji, która dysponuje odpowiednią ilością miejsca(najlepiej pod dachem).
W Polsce jest tyle unikatowych zabytków które zasługują na ratowanie, że została by zapełniona nie jedna parowozownia, lub wagonownia.
Inną sprawą jest ilość osób chętnych do pracy przy ratowaniu zabytków. Proszę sobie porozmawiać z władzami organizacji ratujących zabytki, ile to osób chętnych mają do pracy co weekend? Przewożenie góry złomu z puku A do punktu B, żeby dalej gniło i niszczało też nie bardzo ma sens.

GT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin