 |
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Nie 13:24, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Bo jeszcze nic dobrego dla parowozów Pańska fundacja nie uczyniła, prócz wysyłania pism, bicia piany, oskarżeń wszystkich dookoła. Znamy tu wszyscy takiego jednego Pana D. też pisał elaboraty, wietrzył wielkie afery, uważał że wie wszystko najlepiej i dziś zniknął gdzieś w odmętach historii... Owoców jego działalności jakoś nie widać poza kolorem farby na TKt48-143 i innych tego typu babolach...
Ty2-1226 napisał: | Zresztą, wkrótce pewne działania wobec MT zostaną podjęte. |
Obyście w końcu nie zadarli z kimś, kto będzie miał czas i ochotę się z Wami zmierzyć. PKP się raczej po sądach nie ciąga z rzepami uczepionymi swego ogona. A takich rzepów jest sporo, więc komu się chce traktować je poważnie.
Co do Prezydenta Poznania, pewnie będzie na pierwszym spotkaniu miły będzie obiecywał zająć się sprawą, no bo w Poznaniu takie długie tradycje kolejowe, bo ZNTK, bo Cegielski, bo jedyny kursujący pociąg parowy, bo turystyka kolejowa, bo nowoczesny dworzec warto skontrastować z zabytkowym parowozem, ble ble ble, dalej tą sprawą zajmie się pan X w Wydziału Y.... i tak sprawa będzie się obijać od Annasza do Kajfasza przez 5 lat... aha aha Fundacja tak tak poszukałem w Internecie, mówi Pan X w Wydziału Y Urzędu Miasta i tu widzę, że Pan też tworzy Muzeum w Przeźmierowie, super super, ale jakieś tam artykuły o waszych utarczkach z MBP też widziałem, hmm wie Pan co? Chyba nie jesteśmy zainteresowani współpracą z Państwem... Ale miło było Pana poznać, do widzenia.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Nie 13:55, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
T-o, nie jest prawdą, że fundacja nic jeszcze nie uczyniła dla parowozów.
Złożyliśmy m.in. wniosek do WUOZ Olsztyn o objęcie ochroną prawną zabytkowego taboru kolejowego zgromadzonego w Ełku.
Zostały sporządzone opinie, ekspertyzy.
Postępowanie zostało zakończone i wkrótce należy spodziewać się wydania decyzji.
Jeżeli objęcie ochroną prawną taboru nie jest dobrym uczynkiem to ja nie mam słów.
Co do reszty pańskiego bełkotu to pan wybaczy, ale nie będę wchodził z nim w polemikę na poziomie rynsztoku. Magiel mnie nie interesuje.
Fundacja Thesaurus robi i będzie robiła to co uzna za stosowne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Nie 14:10, 13 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Nie 14:44, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Mamy dziś 13 stycznia na ulicach naszych miast trwa ogólnopolska akcja..., przykładowo w mieście X jest Dom Spokojnej Starości, a w nim mieszka pan który ma 98 lat, który ma poważne problemy ze zdrowiem (płuca), co dla niego lepsze? Zakup aparatury która ułatwi mu oddychanie, czy odwiedziny lokalnego burmistrza i życzenia 100 lat i wiązanka kwiatów...Tymczasem stoi sobie w Nysie parowóz ma 69 lat jego stan jest opłakany, czy lepsze dla niego jest wpisanie do rejestru i odtrąbienie sukcesu, uzyskanie od lokalnego konserwatora zabytków zapewnienia że całym sercem jest za transportem tegoż do Poznania, renowacją i ustawieniem w roli pomnika techniki (chyba takie oświadczenie od konserwatora nie jest niczym szczególnym, wiadomo że konserwator popiera konserwację a nie niszczenie zabytku), czy też może odmalowanie uzupełnienie braków, choćby sponsorowanie przez przywódcę KRLD i ustawienie go na pomniku w Phenianie????
Póki co wszystkie parowozy którymi się Wasza szacowna Fundacja zajęła jak stały i rdzewiały tak stoją i rdzewieją, moim zdanie to żaden postęp. Ochrona prawna jest super, popieram ale samo prawo parowozom nie pomoże, a wiele parowozów/zabytków kolejowych prawo nie uratowało...
Ty2-1226 napisał: | Fundacja Thesaurus robi i będzie robiła to co uzna za stosowne. |
Więc tworzycie towarzystwo wzajemnej adoracji, ale skoro jest wam z tym dobrze i czujecie się spełnieni w tym co robicie, to tylko pozazdrościć. A czy ktoś spoza Fundacji was popiera, myślę tu o jakimś stowarzyszeniu miłośników???
.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Nie 17:31, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
T-o, z panem dyskusja, to jak za przeproszeniem rozmowa ze ślepym o kolorach.
Z prawnego punktu widzenia jedynym rozwiązaniem, które pozwala cokolwiek zrobić z tymi maszynami będącymi własnością Skarbu Państwa w zarządzie PKP S.A. jest objęcie ochroną prawną w postaci wpisu do rejestru.
I to jest robione.
Dopiero objęcie ich ochroną prawną pozwala wywierać dozwolone prawem "naciski" na właściciela i jego "nadzorców", aby cokolwiek raczyli zrobić z tym fantem.
Oczywiście może się zdarzyć, że ochrona prawna nie zadziała. W Polsce podobno nikt za nic nie odpowiada. Jednak nie widzę powodu, aby nie walczyć z takimi patologiami.
Za niedopełnienie obowiązków ktoś w końcu odpowiada. Nie tylko przed Bogiem i historią. Jest coś takiego jak Kodeks karny. Ja wiem, że niektóre organizacje są na łasce i niełasce PKP, samorządów i władz państwowych i nie są wstanie (boją się) sprzeciwić różnym ponurym praktykom niszczenia zabytkowej substancji. To przykre.
Swego czasu wytknąłem zwierzchnikom dyr. Sankowskiego niszczenie zabytków w Muzeum Kolejnictwa. Człowiek przez 20 lat przyrośnięty do dyrektorskiego stołka nagle zniknął. Jaki MuzKol jest każdy widzi, ale w oknach pojawiły się firanki, dokumenty pisze się w komputerze (a nie na maszynie do pisania), a w sezonie przed wejściem pojawiają się kwiatki. Niby nic, a jednak coś drgnęło. Wreszcie udało się zmusić MuzKol do zajęcia się SD80. Trwało to chyba ze 3 lata, ale udało się. Krasnoludki tego nie zrobiły. O ten wrak walczyliśmy z Robertem Dylewskim do skutku.
Nie mam wpływu na szybkość działania instytucji publicznych. Jeżeli pan ma takie możliwości to bardzo chętnie z pana usług skorzystamy. Pokaże pan, nam, innym i światu, że jest mocny nie tylko w gębie i klawiaturze, ale rzeczywiście może i potrafi. Tyle tylko, że nie bardzo w to wierzę, tak jak nie wierzyłem w "drugą Japonię" nad Wisłą, którą nam obiecywali po upadku komuny. Czas pokazał, że niestety miałem rację.
Nie mam także wpływu na PKP. Nie jestem jej prezesem. Mogę jednak, jak każdy w naszym pięknym kraju, prosić o spotkanie z przedstawicielem spółki Skarbu Państwa oraz z przedstawicielem ciała ją nadzorującego. To mi wolno. I z takiego prawa zamierzam skorzystać. Czy to się komuś podoba, czy nie.
Proszę nie oczekiwać ode mnie i od fundacji, że po latach zaniedbań jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki wszystko się nagle odmieni. To będzie proces. I to liczony raczej w latach niż tygodniach. Ale będziemy próbować.
W tym miejscu moje pytanie: czy jeżeli uda nam się jakąś maszynę nie tylko objąć ochroną prawną, ale również zmienić jej status właścicielski i będzie możliwość jej remontu, to stawi się pan do pracy w ramach wolontariatu? Damy niezbędne narzędzia.
Co do współpracy z organizacjami miłośników kolejnictwa. Mamy nieformalną współpracę z Pyskowicami. Sam kilka razy na prośbę kolegów pomagałem im w podbramkowych sytuacjach z PKP.
Każda z organizacji jest w jakimś sensie towarzystwem wzajemnej adoracji. W Polsce każdy w swoją stronę ciągnie.
Na szczęście fundacja nie jest stowarzyszeniem i jak postanowimy tak robimy i nikomu nic do tego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Nie 17:44, 13 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Nie 20:55, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Hehehe wiedziałem że jak nie ma argumentów to pojawia się przysłowiowa szlifierka..... Otóż oświadczam, że jestem moim zdaniem gość mocny w klawiaturze, co do gęby to nie mnie oceniać... A do pracy przy drapaniu parowozu się nie stawię.
Oczekuje teraz od Pana stanowczej i rzeczowej krytyki mojej skromnej osoby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
papatruman
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Niederschlessien
|
Wysłany: Pon 12:53, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Wagony z Jedliny Zdrój też były wpisane (i pewnie nadal są...) i jak dziś wyglądają? Co z nich zostało? Sama "wojna papierkowa", choć niezbędna - bo podkładka musi być - nie wystarczy. Tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Pon 17:40, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Nie wiem, jak było w Jedlinie. Nie znam sprawy. Nie znam dokumentów jej dotyczących więc trudno mi cokolwiek powiedzieć. Jednak widząc podejście byłego już - całe szczęście! - Dolnoślądkiego wkz do kolejnictwa (vide: sprawa Ty2-1035, którego pozwolił wypatroszyć i nadziać na pal) to wcale mnie to nie dziwi.
Jednak co organizacje miłośników zrobiły w sprawie Jedliny? Która napisała do Wkz, Policji, Prokuratury, Ministra Kultury/Generalnego Konserwatora Zabytków?
Czy było może tak jak z Ełkiem?
T-o: Cytat: | do pracy przy drapaniu parowozu się nie stawię |
Bez komentarza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Pon 17:52, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: |
T-o: Cytat: | do pracy przy drapaniu parowozu się nie stawię |
Bez komentarza... |
Dlaczego??? Miłośnik kolei który nie drapie i nie maluje parowozów nie jest godzien niczyjego szacunku???? Uważasz, że na taborze kończy się kolej? Nie ma innych zabytków jak te stojące na torach??? Nie można ich ratować?? Uratowałem więcej takich zabytków niż Wy z Fundacji zdążyliście wysłać papierów po różnych krajowych biurwach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Pon 18:01, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
To ja poproszę listę. I wtedy zobaczymy, kto co, komu i za ile.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Pon 18:13, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: | To ja poproszę listę. I wtedy zobaczymy, kto co, komu i za ile.  |
Ogarnij się Człowieku, nie jesteśmy w Sotheby`s :p Kto mnie zna wie, że uratowanie munduru kolejarskiego w którym widywano mnie na pociągach retro jest więcej warte niż dwie ryzy papieru i toner farby drukarskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Pon 18:23, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Noooo, jeżeli uratowanie munduru jest tyle samo warte, co uratowanie parowozu, to ja wysiadam z takiego pociągu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Pon 18:34, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
A który parowóz uratowała wasza Fundacja?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Pon 21:15, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Wydaje się, że sprawa Ol49-80 jest ładnym przykładem.
Miał iść pod palnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 23:57, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
W Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz PKP S.A. trwają prace nad rozwiązaniem kwestii zabytkowego taboru kolejowego.
Ostatecznie upadła koncepcja ogólnopolskiego przetargu (całe szczęście!). Teraz rozpatrywane jest rozdzielenie pojazdów szynowych pomiędzy organizacje zrzeszające miłośników kolejnictwa oraz skanseny kolejowe (PSMK Skierniewice, TOZiOSK Pyskowice, etc.).
Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sputnik
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: S t o l i c a
|
Wysłany: Wto 18:08, 25 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: | PKP S.A. sprzedaje zabytkowy tabor
Spółka PKP S.A. ogłosiła postępowanie na sprzedaż 163 sztuk taboru kolejowego, który obecnie znajduje się w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Część pojazdów jest wpisana do rejestru konserwatora zabytków.
Chętni mogą zakupić wagony towarowe (z serii Kdxh), lokomotywę parową (z serii Ty2), wagon pocztowy, wagony gospodarcze, żurawia kolejowego EDK, tender (Ol49-61 25D49), dźwig kolejowy, platformę do dźwigu, pług odśnieżny, wagony mieszkalne, (XHA i KOS), wagon towarowy węglarkę, drezynę motorową z platformą.
Spółka PKP SA proponuje m.in. wagon osobowy z 1895 roku; wagon mieszkalny z 1915, który obecnie znajduje się w Łebie, wagon osobowy serii BTxhpi z 1902 roku, wagon bagażowo –pocztowy z serii Fh z 1912 roku.
Spółka PKP SA zastrzega, że w postępowaniu, jako oferenci mogą brać udział muzea; organizacje społeczne prowadzące muzea; fundacje i stowarzyszenia mające status organizacji pożytku publicznego i prowadzące działalność w zakresie ochrony zabytków techniki kolejowej oraz jednostki samorządu terytorialnego.
Z postępowania są wykluczeni m.in. zainteresowani, którzy „w ciągu ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili PKP S.A. szkodę, a ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania”.
Komisja dopuszcza złożenie przez jednego nabywcę wyłącznie jednej oferty cenowej na jedną lub dowolną liczbę sztuk taboru. Ofertę należy złożyć w siedzibie PKP SA na ul. Szczęśliwickiej 62 w Warszawie do 22 kwietnia 2014 r. do godz. 15.00. Kryterium wyboru nabywcy stanowi najwyższa oferowana cena netto za każdą sztukę taboru.
Oferent zobowiązany jest do fizycznego odbioru i przetransportowania z terenu PKP SA zakupionego taboru własnym kosztem i staraniem oraz na własne ryzyko. |
Źródło - [link widoczny dla zalogowanych]
Bezpośredni link do przetargu - [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|