|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:24, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Pomysł jest dobry, jasne że powinna być czynna, ale.....kto zagwarantuje prawidłową eksploatacje maszyny i skończy sie barbarzyństwo typu pomysły "kilof" i inne takie. Jak pojawi się oficjalna deklaracja WŁAŚCICIELA-MuzKolu oraz Konserwatora o nadzorze nad eksploatacją tego unikatu to i owszem, podpisze. Inaczej ZAPOMNIJ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bydgoszcz_waskotorowa
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 6:55, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
maly97 napisał: | Podpiszmy petycję!
[link widoczny dla zalogowanych] |
@maly97, właśnie podpisałem.
Panewka napisał: | (...)i skończy sie barbarzyństwo typu pomysły "kilof" |
W tym roku Kilof od początku zaplanowany jest ze spalinówą na popychu i tak zapewne już zostanie na następne lata, także nie widzę problemu.
Panewka napisał: | (...)i inne takie |
Konkrety prosimy!
Panewka napisał: | Jak pojawi się oficjalna deklaracja WŁAŚCICIELA-MuzKolu oraz Konserwatora o nadzorze nad eksploatacją tego unikatu to i owszem, podpisze. Inaczej ZAPOMNIJ |
Czyli Twoim zdaniem gnicie pod chmurką jako eksponat będzie miało dla tego parowozu mniej destrukcyjne działanie niż dotychczasowa eksploatacja, tak? Paranoja...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 9:36, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
bydgoszcz_waskotorowa napisał: |
Czyli Twoim zdaniem gnicie pod chmurką jako eksponat będzie miało dla tego parowozu mniej destrukcyjne działanie niż dotychczasowa eksploatacja, tak? Paranoja... |
Gdyby była to normalna eksploatacja to była paranoja. Ale obecnie, gdzie naprawy klepie się gdzieś na boku, a nie w warsztacie specjalistycznym, i w momencie, gdzie nikt się nie przejmuje właściwym utrzymanie parowozu wbrew pozorom odstawienie pod chmurką może być zdecydowanie mniej destrukcyjne, choćby z powodów opisanych na tym forum przez Kucyka...
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 11:23, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jak to wrzasnął Orzechowski:
"Ja nic nie podpiszę..."
Żaba swoje zrobiła, dziękujemy i żegnamy, a za kasę na kolejną naprawę proponuję przywrócić do zycia innę sprawdzoną konstrukcję jak choćby Pm2 czy Pt47.
Nie rozumiem co wy w niej takiego widzicie? Po co to całe zamieszanie o Pm36 ?? Krzyk dla krzyku czy jakieś głębsze ideały??
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 13:31, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Pm2 pod parą, byłby to piękny widok. Mimo to szkoda będzie Pm36 jak pójdzie w odstawkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jorg
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk Cieszyński
|
Wysłany: Pon 15:40, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem co wy w niej takiego widzicie?
Może to że Pm36 to prototyp jedyny naświecie i bardzo dobrze że w stanie czynnym, no i polska myśl techniczna. Na taką Pm2 wystarczy przejechać się za miedzę by zobaczyć ją pod parą ,zresztą to dość częsty gość w naszym kraju.
Co innego gdyby naprawili pacyfika Pm3. Natomiast Pt47 prędzej czy później doczeka się NG, chyba że wszystko to padnie to i tak nie będzie żadnego kopciucha pod parą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kryniax
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Pon 15:50, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Też nie rozumiem tej nienawiści do peemy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 15:59, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Kryniax napisał: | Też nie rozumiem tej nienawiści do peemy. |
Jakbyś nią pojeździł to byś zrozumiał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
taboret1
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:04, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
AXEL napisał: |
Jakbyś nią pojeździł to byś zrozumiał. |
Zmuszał ktoś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 16:13, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Hahahahaa tak, stało 5 ciepłych parowozów i mogłem sobie wybrać któryś.
Spytajcie na parowozowni kto tym lubi jeździć. Nikt !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 17:05, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Młodzierzy. AXEL ma rację , to był nieudany prototyp, nie wszedł do produkcji. Po wojnie jeździł bo musiał , wtedy każdy parowóz był na wagę złota. Pytanie czemu został odbudowany. Komisja przed rocznicą w1995 podjęła taką decyzję bo to było święto polskiej kolei więc odbudowano polską ciekawie historycznie maszynę. Nielubianą przez maszynistów, ale lubianą przez zagranicznych "turystów", więc i nasi polubili "po swojemu". Doszła jeszcze do tego ta idiotyczna nazwa rodem z Wysp którą podchwyciły media i całe grono nieświadomego społeczeństwa oraz MK. Niestety ludzie z Wolsztyna znający genezę tej nazwy poddali sie trendowi nie wiedzieć czemu i klepali bzdety o jakiejś żonie polskiego mechanika. Więc wykorzystując medialność maszyny znaleźli sie ludkowie którzy wykorzystywali do swoich potrzeb z błogosławieństwem tych których obowiązkiem było dbać o właściwą eksploatacje parowozu jak konstruktor zaplanował. Przykre że do tego niechlubnego grona przyłączył się właściciel chowając głowę w piasek. Skończyły się obręcze, jasne że szkoda. Cargo ładowało potworne pieniądze aby utrzymać ten parowóz, nigdy sie nie zwróciły , bo z gadżetów marketingowych sie nie zwrócą. Przypomnę że na obręcze stoi juz kilka maszyn w Wolsztynie , nawet z ważnym kotłem. Mam prawo do własnego zdania i je prezentuję. Jeśli Pm36-2 ma byc czynna to owszem ale nie w Wolsztynie, lepiej tam gdzie będzie pod właściwą ochroną. Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 17:11, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
John C. napisał: | Doszła jeszcze do tego ta idiotyczna nazwa rodem z Wysp którą podchwyciły media i całe grono nieświadomego społeczeństwa oraz MK. Niestety ludzie z Wolsztyna znający genezę tej nazwy poddali sie trendowi nie wiedzieć czemu i klepali bzdety o jakiejś żonie polskiego mechanika. W |
Janku, wbrew pozorom nazwa Piękna Helena jest znacznie starsza, niż obecność HJ w Wolsztynie. W archiwalnych Sygnałach jest notka, że nazwa wywodzi się jeszcze z czasów, gdy maszyna służyła w MD Ostrów Wielkopolski. Oidp chodziło o to, że była kapryśna jak kobieta (nie wiem czy nie właśnie jakaś Helena...).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 17:22, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki , WL sam podawał że to żona Anglika który dołożył sie do którejś rewizji i zażyczył sobie taką nazwę , tablice na wiatrownicach przeca wyspiarze zafundowali. Ma to jakies uzasadnienie bo później sie znalazł jakis Bob Wayat na siódemce , tyle że już bardziej skromnie na pomoście. Ale mogło byc i tak jak podajesz za Sygnałami a wyspiarze swoim zwyczajem podchwycili. Sam wiesz że u nas nigdy by kolejarze nie zawiesili głupich tabliczek , pogadać to sobie mogli i tyle. Jak podają Sygnały była kapryśna, czyli potwierdza sie że była nieudana od urodzenia. Pozdrówka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Pon 17:25, 16 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomi
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:20, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
John C. napisał: | to był nieudany prototyp, nie wszedł do produkcji. Po wojnie jeździł bo musiał [...] Jak podają Sygnały była kapryśna, czyli potwierdza sie że była nieudana od urodzenia. |
Już kiedyś o to bezskutecznie pytałem, ale co mi tam, zapytam jeszcze raz: tak z ręką na sercu, umiesz rzeczowo uzasadnić powyższe stwierdzenia, czy tylko jak mantrę klepiesz tzw. obiegową opinię?
Co takiego szczególnie nieudanego jest w tym parowozie, że go to kompletnie dyskwalifikuje?
Obie Pm36 były od początku parowozami doświadczalnymi, a dwójka stanowiła odniesienie dla pionierskiego w polskich warunkach egzemplarza w otulinie. Na niej badano również Kylchapa, o podwyższonym ciśnieniu kotłowym nie wspominając. Były to również pierwsze maszyny o takiej konfiguracji i przeznaczeniu.
Pm36 nie były produkowane seryjnie, bo w chwili ich powstania nie było takiej potrzeby. Nie wiemy jednak co byłoby, gdyby nie wybuchła wojna. Z pewnością perspektywicznie myślano już o pociągach odpowiednich dla tego typu lokomotyw, gdyż pospieszne maszyny w układzie osi 2-3-1 święciły już triumfy za zachodnią granicą. Peemki jako prototypy zademonstrowały możliwości polskiego przemysłu i myśli technicznej, wcale nie wypadając blado na tle konkurencji. Nie można jednak mówić, że Pm36 nie trafiły do produkcji, bo były nieudane!
Rzekoma kapryśność nie musiała wynikać z wad wrodzonych, a nabytych. Przede wszystkim wymieniono skrzynię ogniową z miedzianej na stalową, co zawsze znacząco pogarszało parametry kotła. Także inne rzeczy mogły zostać spieprzone, co ma się nijak do rzeczywistych założeń konstrukcyjnych. Należyte utrzymanie jest kolejnym czynnikiem.
Zresztą nie trzeba szukać daleko - dlaczego Pt47-112 nie była lubiana? Zawsze jeździła gorzej od innych egzemplarzy. A teoretycznie wszystkie Pt powinny być identyczne.
AXEL napisał: | Spytajcie na parowozowni kto tym lubi jeździć. Nikt !!! |
Widzimisię mechaników nie ma żadnego znaczenia. Jeżeli dostaną Adlera, to też mają na nim jeździć, bo za to biorą pieniądze. Sądząc po stanie utrzymania swoich narzędzi pracy, to nie lubią żadnego. Za to pretensji pod adresem każdej maszyny mnóstwo. Ciekaw jestem, co by powiedzieli, gdyby dać im do ujeżdżania na zimę Pm2 z otwartą budą. Pm36 śniłaby im się wtedy po nocach.
Pzdr,
TC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 18:41, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Tomisław. Nie ma problemu , daj kilka dni a statystyka prawdę powie. Sam doskonale wiesz że przy okazji RZ robiono RW kotła częściej niz należało z przyczyn "różnych". Ariel , poprosze namiar na te Sygnały jak można , widac nie tylko wolsztyńskim złym drużynom dała popalić ta świetna maszyna. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|