Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pm-36
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 18:51, 16 Kwi 2012    Temat postu:

John C. napisał:
poprosze namiar na te Sygnały jak można , widac nie tylko wolsztyńskim złym drużynom dała popalić ta świetna maszyna. Pozdrawiam


Janku, teraz ich nie wygrzebię. Ale wydaje mi się, że był to numer zlat 1987-1992...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:04, 16 Kwi 2012    Temat postu:

AXEL napisał:
Jak to wrzasnął Orzechowski:

"Ja nic nie podpiszę..."

Żaba swoje zrobiła, dziękujemy i żegnamy, a za kasę na kolejną naprawę proponuję przywrócić do zycia innę sprawdzoną konstrukcję jak choćby Pm2 czy Pt47.

Nie rozumiem co wy w niej takiego widzicie? Po co to całe zamieszanie o Pm36 ?? Krzyk dla krzyku czy jakieś głębsze ideały??


O to zapytaj stado 'Kowalskich' co rok we Wolsztynie na paradzie. Ludzie sie napalili na nią, to chyba znaczy że coś jest na rzeczy, co nie? Nudzi mnie ta gadka że źle ci się nią jeździ itd itp. Skoro dla zwykłych turystów (nie mikoli) to jest coś to znaczy że trzeba się dobrze zastanowić zanim się parowóz odstawi, bo oni są szansą dla parowozowego biznesu. No chyba że uważasz że stadko parowozowych napaleńców to jest potencjał turystyczny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomi




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:07, 16 Kwi 2012    Temat postu:

John C. napisał:
Tomisław. Nie ma problemu , daj kilka dni a statystyka prawdę powie.


Nie rozumiem o co chodzi.

John C. napisał:
Ariel , poprosze namiar na te Sygnały jak można , widac nie tylko wolsztyńskim złym drużynom dała popalić ta świetna maszyna.


Chodzi pewnie o ten artykulik z nru 10/1990:


A tak swoją drogą - nie były wolne od istotnych wad ważne w historii polskiego kolejnictwa serie parowozów. Ok22 miały kiepskie kotły, czego dowodem była koncepcja ustawiania na nich kotłów od Tr201/203. OKl27 miały problemy z osiami Adamsa, podobnie jak pierwsze Ty23. Te z kolei miały poważny problem z niedostatecznym przegrzewem pary i ogromnym nakładem kosztów modernizowano kotły już wyprodukowanych maszyn, zmieniając przegrzewacz i dokładając jeden rząd płomienic. Bolączką Os24 był niespokojny bieg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 19:29, 16 Kwi 2012    Temat postu:

No dokładnie, jak widać nigdy nie była lubiana przez maszynistów, nie tylko wolsztyńskich, trudno zarzucic Tym z Ostrowa nygustwo. Za kopie artykułu dziekuję, skoro pochodzi z 1990r wychodzi na to że informacje WL o Anglikach o kant potłuc, odszczekuje wszem poprzednie brednie. Jeśli ktoś ma w archiwum fotki z lat eksploatacji maszyny przed odstawieniem do Warszawy to poproszę , nie przypominam sobie aby na Targowej stała jako Helena , brzydsza czy ładniejsza. Mozliwe że tabliczki wisiały krótko a po 1995 roku Anglicy podczepili sie pod historię i zafundowali nowe. Ale w statystykach pogrzebiemy. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomi




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:53, 16 Kwi 2012    Temat postu:

John C. napisał:
No dokładnie, jak widać nigdy nie była lubiana przez maszynistów, nie tylko wolsztyńskich, trudno zarzucic Tym z Ostrowa nygustwo.


Ale tam nigdzie nie jest wprost napisane, że nie była lubiana - to nadinterpretacja. Zresztą kto nielubianemu parowozowi dałby takie imię?

John C. napisał:
Jeśli ktoś ma w archiwum fotki z lat eksploatacji maszyny przed odstawieniem do Warszawy to poproszę , nie przypominam sobie aby na Targowej stała jako Helena , brzydsza czy ładniejsza. Mozliwe że tabliczki wisiały krótko a po 1995 roku Anglicy podczepili sie pod historię i zafundowali nowe.


Tabliczki mają to do siebie, że dziś są, a jutro może ich nie być. Ja osobiście wolę z tabliczkami i pod parą, a nie jak pamiętam z dawnych czasów - bez tabliczek i na zimno.

John C. napisał:
Ale w statystykach pogrzebiemy.


Nie wiem co to za statystyki i co mają pokazać, ale jeśli masz poświęcić kilka dni na wypisanie wszystkich defektów od 1995 roku, to szkoda Twojego czasu. Ja się nie upieram, że to parowóz idealny i chętnie przyjmę rzeczowe argumenty za tym, że Xiężopolski z Zembrzuskim istotnie pokpili sprawę. Przytaczałem tu kiedyś ciekawe porównanie charakterystyk trakcyjnych, do którego nikt jakoś nie zgłosił zastrzeżeńm choć pokazywało, że peema nie dawała sobie w kaszę dmuchać. Być może ktoś wygrzebie jakiś kompetentny artykuł z przedwojennej prasy branżowej, który rzeczywiście rzuci cień na tę konstrukcję. Bo jeśli nie, to mamy do czynienia z parowozem zaniedbanym, ale nie nieudanym. A to różnica w ocenie tej - osobiście bardzo przeze mnie lubianej - lokomotywy.

Pzdr,
TC


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomi




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:15, 16 Kwi 2012    Temat postu:

A tak swoją drogą, drogi Janku, chyba jednak te slogany o rzekomej nieudaczności peemy były wygłaszane trochę bez pokrycia, bo gdybyś rzeczywiście miał konkretną wiedzę na ten temat, to od razu przyparłbyś mnie do muru argumentami. Tymczasem okazuje się, że trzeba będzie na gwałt szukać poparcia dla nie do końca przemyślanej opinii.

Pzdr,
Tomi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knop




Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wtyn

PostWysłany: Pon 20:55, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Szczeze powiem nie rozumiem tej całej jadki, czy ktoś już czasem do głowy nie dostał. Peema jest piekna maszyna, najbardziej medialna i sciagajaca tlumy ludkow, może nie być najbardziej funkcjonalną ale za to produkującą pieniądze maskotką polskich kolei. Ona będzie przyciągać ludzi tylko i wylacznie wtedy gdy bedzie pod parą, żadna zimna lokomotywa nie przyciągnie ludzi, ba simem nawet twierdzic ze 80% ludzi szalejacych za parowozami w polsce (pomijajac prawdziwych MK) jezdzi tylko i wylacznie dla tego parowozu, każde dziecko (lubiace kolej) marzy aby kiedys przejechac sie w budce peemy, zagwizdać. Tracąc ten parowoz pod para mozemy stracic wiecej nie tylko peeme ale i pozostale bo bez tych 80% dalej to cale przedsięwzięcie wezmie w leb. Zostana sami zagorzali MK dla ktorych nie bedzie sie oplacac nic robic bo niestety w dzisiejszych czasach wszyscy tylko $$$$ licza.


Co do niedbalstwa pracownikow... Watpie by gdzie indziej bylo lepiej, w jakiej kolwiek branży. Spojrzcie sami na siebie co robicie. Nie macie wlasnego interesu? Macie firmowy samochod? To nie wierze byscie nie podjeżdżali pod najwyższe krawężniki Smile że w trakcie pracy nie zalatwiacie prywatnych spraw, że uzywacie telefon firmowy wylacznie do spraw firmowych Smile nie wspominajac juz o spuszczaniu paliwa, handlem nowym ogumieniem itp Świat zacznijmy zmieniac od siebie nie od innych.

PS. Niech ktos z was zapyta sie przechodnia na ulicy co to "Piekna Helena" na 99 odpowiedza ze pociag, lokomotywa, parowoz etc...

natomiast na pytanie co to PT47-65 lub TR5-65 , Pm3 , OLka, Ty i jaki kolwiek inny to odpowiedza tylko MK bo zwykly czlowiek Parowozy kojarzy wlasnie z "Piekna Heleną"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knop




Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wtyn

PostWysłany: Pon 21:08, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Aj i jeszcze jedno chcialem dodać Parowóz to maszyna i jak każda maszyna kaprysi i sie psuje. Nie uwierze nigdy, że wam nic sie nie psuje, komputer, pralka czy samochod w ktorym co jakis czas cos stuka , zapiszczy lub zgrzytnie i trzeba na kanal aby przejrzec go.


Co do eksploatacji parowozow.. tak z innej beczki, nie bylo chyba jeszcze parady z ktorej niemcy wyjechaliby bez defektu mniejszego lub wiekszego przez ktory musiala maszyna zostac na kilka dni... oni tez zarzynają parowozy? nie znaja sie na ich obsłudze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 21:39, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Do Tomisława. Nie muszę na gwałt szukać argumentów bo moja wiedza jest bez dyskusji mniejsza, więc potrzebuje czasu i nie czuje sie przyciskany do muru. Ale takowych poszukam. Że osobiście lubisz ten parowóz to nie grzech i nie wada, wszyscy lubia każdy zabidzony parowóz w RP który ma szansę być czynnym. Mnie tez szkoda tej maszyny , jedynej w swoim rodzaju ale zajechanej jak każdy pospolity w Wolsztynie, praktycznie z małymi szansami na przyszłość. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomi




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:57, 16 Kwi 2012    Temat postu:

John C. napisał:
Nie muszę na gwałt szukać argumentów bo moja wiedza jest bez dyskusji mniejsza, więc potrzebuje czasu i nie czuje sie przyciskany do muru. Ale takowych poszukam.


Chciałem tylko zwrócić Twoją uwagę na to, że najpierw stanowczo obwieszczasz nam, że parowóz jest nieudany, a teraz "potrzebujesz czasu", aby to uzasadnić. Przepraszam, że się dziwię, ale... to trochę dziwne. To tak, jakby ktoś (nie znający Cię osobiście) śmiało powtórzył zasłyszaną na mieście opinię, że rzekomo jesteś łysy jak mechanik Orzechowski, ale poproszony o wyjaśnienia stwierdziłby, że musi to sprawdzić. Jak ma się taka informacja do stanu faktycznego, nie muszę chyba pisać Smile))

Pzdr,
Tomi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:59, 16 Kwi 2012    Temat postu:

knop napisał:
Szczeze powiem nie rozumiem tej całej jadki, czy ktoś już czasem do głowy nie dostał. Peema jest piekna maszyna, najbardziej medialna i sciagajaca tlumy ludkow, może nie być najbardziej funkcjonalną ale za to produkującą pieniądze maskotką polskich kolei. Ona będzie przyciągać ludzi tylko i wylacznie wtedy gdy bedzie pod parą, żadna zimna lokomotywa nie przyciągnie ludzi, ba simem nawet twierdzic ze 80% ludzi szalejacych za parowozami w polsce (pomijajac prawdziwych MK) jezdzi tylko i wylacznie dla tego parowozu, każde dziecko (lubiace kolej) marzy aby kiedys przejechac sie w budce peemy, zagwizdać. Tracąc ten parowoz pod para mozemy stracic wiecej nie tylko peeme ale i pozostale bo bez tych 80% dalej to cale przedsięwzięcie wezmie w leb. Zostana sami zagorzali MK dla ktorych nie bedzie sie oplacac nic robic bo niestety w dzisiejszych czasach wszyscy tylko $$$$ licza.


Co do niedbalstwa pracownikow... Watpie by gdzie indziej bylo lepiej, w jakiej kolwiek branży. Spojrzcie sami na siebie co robicie. Nie macie wlasnego interesu? Macie firmowy samochod? To nie wierze byscie nie podjeżdżali pod najwyższe krawężniki Smile że w trakcie pracy nie zalatwiacie prywatnych spraw, że uzywacie telefon firmowy wylacznie do spraw firmowych Smile nie wspominajac juz o spuszczaniu paliwa, handlem nowym ogumieniem itp Świat zacznijmy zmieniac od siebie nie od innych.

PS. Niech ktos z was zapyta sie przechodnia na ulicy co to "Piekna Helena" na 99 odpowiedza ze pociag, lokomotywa, parowoz etc...

natomiast na pytanie co to PT47-65 lub TR5-65 , Pm3 , OLka, Ty i jaki kolwiek inny to odpowiedza tylko MK bo zwykly czlowiek Parowozy kojarzy wlasnie z "Piekna Heleną"



Idę o zakład, że przyczepiamy tabliczki "Piękna Helena" do poczciwej Ol49 i połowa ludzi albo i więcej jest święcie przekonana, że to jest Helena Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 22:29, 16 Kwi 2012    Temat postu:

..

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Wto 0:11, 17 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gurdol1




Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzeg

PostWysłany: Pon 23:42, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Do Tomi

Moja wiedza merytoryczna na temat parowozów jest jak jedna do tysiąca wobec Twojej wiedzy, Tomi - a innym proponuję również troszkę pokory. Ale miłość do nich wielka. Miłość nie zawsze wymaga szczegółowej wiedzy.

Cieszę się że jesteś zwolennikiem Peemy - ja też - od zawsze, niezależnie od malowania i mikolenia. To parowóz absolutnie niezwykły, unikalny i nie byłby tak powszechnie lubiany (prócz "ortodoksów"), gdyby taki nie był. A już w nowym oliwkowo ciemnym zabarwieniu wymiata kosmicznie i ŻADNA nawet hiper niemiecka BR 18 czy 01 jej nie podskoczy do kolan (choć też wzbudzają szacun). I tyle.

Co do osiągów (w końcu to maszyna do LEKKICH poc. pospiesznych czy ekspresowych): jak jechała w zeszłym roku z Poznania do Sierakowa przez Rzepin to trzeba było widzieć i sfilmować jak grzała pełną "stówą" w Toporowie po tej zajebistej przechyłce przy peronach. Z OŚMIOMA WAGONAMI pełnymi ludzi! Widać dobry mech prowadził Smile I to ma być "słaby" parowóz?

To ja nie wiem jaki jest mocny.

Jeśli nie zostanie rozwiązana kwestia zrobienia jej NOWYCH zestawów kołowych oraz naprawy - to jesteśmy DZIKIM PRYTMITYWNYM BUSZEM niegodnym miana cywilizowanegop Europejczyka - buszem marnym - nie dopuszczam nawet myśli o tak niskim upadku. Zobaczymy jak będzie. Bo jak na razie ukatrupienie obu kultowych petuch o czymś takim właśnie świadczy, a samo gadanie o naprawie niczego nie zmienia. Wielkie PKP Cargo z finansowym sukcesem nie potrafi ozywić jednej petuchy? No, śmiech na sali - dno - jak na razie.

Natomiast Peema ma ŻYĆ i jeździć! Tym bardziej, że dla ludzi (a nie tylko Mikoli) jest przyciagającym komercyjnie hitem i hitem zostanie - o ile jej "kolejarze" nie ukatrupią w tym kolejowym bajzlu i w głupich finansowych sporach o ewentualnie wyszarpany teren po Muzkol-u.

PEEMA RULEZ!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto 1:01, 17 Kwi 2012    Temat postu: ch

Czy słaba czy nie, czy udana czy nie, czy wreszcie ładna czy nie zawsze pozostanie ciekawostką, legendą i świadectwem dorobku polskich inżynierów IIRP zaraz obok czołgów 7TP, karabinów UR, samolotów takich jak PZL37, motocyklów Sokół i innych wspaniałych maszyn z tamtego okresu. Dla mnie oznacza to, że powinna być traktowana z szczególną pieczołowitością, a nie używana do planowych pociągów. Powinna być sprawna ale na takiej zasadzie jak maszyny w Chabówce. Chmurka na Towarowej jest rozwiązaniem żadnym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 8:08, 17 Kwi 2012    Temat postu:

Tu nie trzeba mieć nie wiadomo jakiej wiedzy by stwierdzić że Pm36 to konstrukcja nieudana. Inna sprawa to jej eksploatacja. Był już ciągnięty ten temat setki razy i znów się powtarza. Za każdym razem doszukujecie się argumentów ZA tym cudem techniki i za każdym razem są i jej zwolennicy jak i przeciwnicy. I o ole Ci pierwsi stoją murem zapewne dlatego, iż to jeden, ostatni, najszybszy, największe mający ciśnienie w kotle, największe koła etc. o tyle Ci drudzy mówią po prostu że to prototyp i do tego nie udany, gdyby było inaczej byłoby ich niczym Pt47 na owe czasy a nie DWA.

Parowóz nie ma totalnie zastosowania w realiach Wolsztyna. Do pociągów osobowych nie nadaje się wogóle, hamowanie i rozpędzanie co kilka kilometrów jest sdobre dla TKt48 a nie dla Pm36. Z kolei Turkolowe włóczęgi składające się z 7-8 wagonów już są dla niej za ciężkie.
Jest kapryśny. Wystarczy że węgiel będzie gorszej jakości a rury kotłowe zasyfione i o 16-18 Atm możecie pomarzyć, a przy mniejszym ciśnieniu jakoś nie bardzo ma ochote jeździć w taki sposób i przy takich pociągach.
Fakt że z łopatą trzeba robić sobie spacer po budzie to inna kwestia, konstruktor tego nie przewidział.
Pochylone palenisko sprawia że węgiel rzuca się na tuż pod drzwiczki i podczas jazdy sam obsuwa się dalej, ciężko nad tym zapanować i utrzymać równomierną powierzchnię w piecu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 6 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin