 |
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eses
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:23, 02 Lut 2010 Temat postu: Pm36-1 |
|
|
Niby słuch o niej zaginął, aż tu nagle znalazła się!!!!
Gdzie?? Na stronie Ery Parowozów. Nawet ma imię "Piękna Helena" i brała udział w paradach w Wolsztynie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Brak słów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Wto 21:33, 02 Lut 2010 Temat postu: Re: Pm36-1 |
|
|
Przykro mi, lecz to jest Pm36-1. Wbrew pozorom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Wto 23:58, 02 Lut 2010 Temat postu: Re: Pm36-1 |
|
|
Szepol napisał: | Przykro mi, lecz to jest Pm36-1. Wbrew pozorom. |
Kwestia sporna.....
Może to być tak samo Pm36-1 jak i Pm36-2.
Choć bardziej jednak 1 by pasowała....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Śro 9:09, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja tam się nie znam, więc można prosić o wyjaśnienia dlaczego ma to być 1, a nie 2??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 11:09, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: | Ja tam się nie znam, więc można prosić o wyjaśnienia dlaczego ma to być 1, a nie 2??  |
Może tak ten sam parowóz miał inny numer przed wojną (2 - bo były dwie maszyny serii Pm36) i po wojnie (1 po zachowała się tylko przedwojenna Pm36-2).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Śro 11:20, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli przedwojenna dwójka to teraz jedynka, tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 11:27, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: | Czyli przedwojenna dwójka to teraz jedynka, tak?  |
Dokładnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Śro 11:31, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za wyjaśnienie kwestii numeracji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomi
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:07, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Kwestia właściwego opisywania peemy jest dosyć skomplikowana. Przed wojną jeździła jako Pm36-2. Po wojnie jako Pm36-1. W 1995 roku, moim zdaniem niepotrzebnie, przywrócono jej oznaczenie przedwojenne (w tym również formalnie). Motywy takiej decyzji można do pewnego stopnia zrozumieć - być może chodziło o uniknięcie mylenia Pm36-1 w otulinie z powojenną Pm36-1 bez otuliny. Z drugiej jednak strony nadawanie oznaczenia historycznego ma wg mnie sens wyłącznie w sytuacji, kiedy danemu egzemplarzowi zostaje pieczołowicie przywrócony wygląd z pierwszych lat eksploatacji.
Sprawę dodatkowo komplikuje formalne wpisanie parowozu na inwentarz PKP jako "Pm36-002", gdyż należałoby respektować to przenumerowanie w podobny sposób, jak ma to miejsce w przypadku Ty43-126, czyli Ty3-2. Ten zresztą przypadek jest również nieco kontrowersyjny - przy zmianie oznaczenia na obowiązujące do 1952 roku nie zmieniono wyglądu maszyny, ale parowóz ten kiedyś jednak figurował w ewidencji jako Ty3-2.
A Pm36-2 po wojnie nie było - więc i tak źle, i tak niedobrze.
Wprawdzie opisywanie parowozu jako Pm36-1 jest najbliższe historycznej prawdzie, ale wobec utrwalenia w świadomości obecnego oznaczenia wprowadza pewne zamieszanie. Podobnie jak podawanie właściwego oznaczenia jeżdżącej do niedawna w Wolsztynie "drugiej" Ol49-69. Wielokrotnie byłem karcony i pouczany, że to przecież nie Ol49-99, a 69 - albo że "ta 69 z Gniezna została wyremontowana i jeździ w Wolsztynie" ))
Szczerze mówiąc sam już nie wiem jak wybrnąć z tego zaułka
Innym przykładem lekkomyślnej żonglerki numerami jest choćby Pu29-3.
Pzdr,
Tomi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eses
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:07, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli od wyremontowania w 1995r. "ta jedyna zachowana" ma oznaczenie Pm36-2, to błędem jest podpisywanie jej jako Pm36-1 na obrazkach i innych badziewiach. Idąc tym tropem, równie dobrze można zdjęcia podpisywać jako 18 601.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
para_buch
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:49, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
dziwna sprawa z tą numeracją - wprowadza sie niepotrzebne zamieszanie - idąc w tym kierunku mozemy ułozyc sobie kilka ciekawych pytań np - jeżeli Ty2-911 jest parowozem czynnym a zezłomowany zostałby Ty2-1176 to jaki numer będzie nosić Ty2-1407?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 17:56, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
para_buch napisał: | dziwna sprawa z tą numeracją - wprowadza sie niepotrzebne zamieszanie - idąc w tym kierunku mozemy ułozyc sobie kilka ciekawych pytań np - jeżeli Ty2-911 jest parowozem czynnym a zezłomowany zostałby Ty2-1176 to jaki numer będzie nosić Ty2-1407?  |
Niekoniecznie - zmiana numeracji po 1945 r. nastąpiła w wyniku tego, że wiele przedwojennych parowozów pozostało poza granicami kraju lub uległa likwidacji w czasie II wojny światowej - zachowanie starej numeracji prowadziłoby do tego, że byłyby np. Ok1-1 do Ok1-734 z czego połowy fizycznie by w momencie nadawania kolejnych numerów już nie było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
para_buch
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:52, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Faktycznie Arielu masz rację - tylko troszke nam sie "kogel-mogel" robi z tymi numerami A tak pozatym to chciałem troszke pożartować dla rozluznienia atmosfery
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|