|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CarnageLink
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Pią 15:29, 15 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A tak poza tym, to pojawił się na forum jakiś jegomość pod nickiem Muzeum Komunikacji i podaje swoją stronkę. Oto ona: [link widoczny dla zalogowanych]
Lecz co jest najciekawsze podaje numery telefonów o bardzo dziwnych liczbach: 500 500 500 ( [link widoczny dla zalogowanych] )i 300 300 300. Czy ktoś zna takie numery?? A jak się wchodzi w zakładkę kontakt to nie ma takiej strony, tak też jest z lokalizacją i większością zakładek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CarnageLink dnia Pią 15:33, 15 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Pią 15:36, 15 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
I co z tego? Taka sama lipa, jak profil na Facebook-u (1 zdjęcie, zero informacji).
A wracając do Ol49-80. Kancelaria występująca w imieniu nabywcy Oleńki proponowała jej nabycie, względnie wymianę za złom. I cisza. Ciekawe czemu? Jest coś znamiennego w tym, że główni zainteresowani milkną. Jaka kasa wchodzi w grę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Pią 18:30, 15 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: | I co z tego? Taka sama lipa, jak profil na Facebook-u (1 zdjęcie, zero informacji).
A wracając do Ol49-80. Kancelaria występująca w imieniu nabywcy Oleńki proponowała jej odsprzedaż, względnie wymianę za złom. I cisza. Ciekawe czemu? Jest coś znamiennego w tym, że główni zainteresowani milkną. Jaka kasa wchodzi w grę? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schlottermeyer
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:34, 15 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
CarnageLink napisał: | A tak poza tym, to pojawił się na forum jakiś jegomość pod nickiem Muzeum Komunikacji i podaje swoją stronkę. Oto ona: [link widoczny dla zalogowanych]
(...) A jak się wchodzi w zakładkę kontakt to nie ma takiej strony, tak też jest z lokalizacją i większością zakładek. |
Nie działa zakładka "info prawne". To stawia kropkę nad "i" w tym temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Sob 11:45, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Według wciąż niepotwierdzonych wiadomości w styczniu br. Warmińsko-Mazurski WKZ jednak wpisał do rejestru zabytków:
1) parowóz Ty2-1258 – producent: Henschel & Sohn z Kassel, numer fabryczny: 26187, rok produkcji: 1942, wraz z tendrem typu: 32D43, numer fabryczny tendra: 131;
2) parowóz Ty2-1279 – producent: Krauss-Maffei z München-Allach, numer fabryczny: 16704, rok produkcji: 1943; wraz tendrem typu: 32D43, numer fabryczny tendra: 77;
3) parowóz Ty2-1285 – producent: Maschinenbau-Actien-Gesellschaft (BMAG) /dawniej L. Schwartzkopff/ z Berlina, numer fabryczny: 12499, rok produkcji: 1943, wraz z tendrem typu: 27D47, numer fabryczny tendra: 28;
4) parowóz Ol49-9 – producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego z Chrzanowa, numer fabryczny: 2611, rok produkcji: 1952, wraz tendrem typu: 25D49, numer fabryczny tendra: 5;
5) parowóz Ol49-11 – producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego z Chrzanowa, numer fabryczny: 2613, rok produkcji: 1952, wraz tendrem typu: 25D49, numer fabryczny tendra: 87;
6) parowóz Ol49-61 – producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego z Chrzanowa, numer fabryczny: 3172, rok produkcji: 1953, wraz tendrem typu: 25D49, numer fabryczny tendra: 28;
7) parowóz Ol49-102 – producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego z Chrzanowa, numer fabryczny: 3212, rok produkcji: 1954, wraz tendrem typu: 25D49, numer fabryczny tendra: 80;
8 ) wagon 2-osiowy, tzw. „gaziarka”, rok produkcji: 1899;
9) żuraw kolejowy typu EDK 6A, numer fabryczny: 84 oraz 79(??) z 1960 r.;
10) parowóz Ol49-29 - producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego z Chrzanowa, numer fabryczny: 2631, rok produkcji: 1952, wraz tendrem typu: 25D49, numer fabryczny tendra: 33; wystawiony na stacji w Starych Juchach;
11) żuraw obrotowy elektryczny na platformie (numer fabryczny: 11,
rok produkcji: 1949);
12) lokomotywę spalinową SM30-002 (numer fabryczny: 3523, rok produkcji: 1958);
13) 130-tonowy dźwig kolejowy (wraz z towarzyszącymi mu 2 wagonami-
-platformami /lorami/) produkcji firmy Krupp-Ardelt.
Prawdopodobnie wśród wpisanych mógł się również znaleźć parowóz Ok1-258.
Obecnie Fundacja Thesaurus czeka na potwierdzenie tych wiadomości.
Pozdrawiam
Ty2-1226
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Sob 11:45, 16 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CarnageLink
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Sob 13:51, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Piotrek, już wcześniej podawałeś informację, że Ty2-1285 jest wpisany do Rejestru Zabytków. Oto ona: Ty2-1285, => wpisany ro rejestru zabytków (dec. kons. zab. B65 WKZ-533/65/d/91). Podałeś, to w tym temacie: http://www.parowozycompl.fora.pl/poczekalnia,3/elckie-maszyny,582.html Dobrze, by było gdyby te lokomotywy, wagony i żurawie były wpisane do Rejestru Zabytków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Sob 14:04, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jest problem ze starymi decyzjami. Podobnie jest na przykład z parowozami z Jaworzyny Śląskiej. Według dokumentów PKP taki Ty2-1035 (obecnie wypatroszony i nadziany na pal w charakterze tzw. pomnika-instalacji we Wrocławiu) także miał być - lub był - wpisany do rejestru zabytków.
Próbuję to ustalić i wyprostować, ale przez biurokratyczny, typowo polski bałagan w urzędach to nie jest takie łatwe.
Na razie udało mi się zdobyć kopię decyzji o wpisie ełckiej lokomotywowni z 1994 roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CarnageLink
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Pon 10:59, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Piotrek to jest to jakieś dziwne. Tutaj jest podana informacja o wpisie. A tu nagle informacja o braku wpisu. To jest bałagan, ale działaj. Zobaczymy co uda Ci się załatwić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Pon 11:15, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
To wyszło jakiś czas temu, kiedy pozyskałem od spółek grupy PKP wykazy takiego zabytkowego taboru. W kilku przypadkach była informacja o wpisie tego lub innego parowozu do rejestru zabytków z podaniem numeru/sygnatury, a nawet daty.
Poczekajmy. Zobaczymy, ile jeszcze "trupów" wypadnie z szaf konserwatorskich i pekapowskich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Wto 19:20, 19 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W dniu 19 marca 2013 r. Fundacja Thesaurus zwróciła się do Warmińsko-Mazurskiego WKZ z wnioskiem o objęcie ochroną prawną w postaci wpisu do rejestru zabytków:
1) lokomotywy parowej Ol 49-80 (producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego z Chrzanowa, numer fabryczny: 3193, rok produkcji: 1953) wraz z tendrem parowozowym typu 25D49 (numer fabryczny: 36 lub 79 , rok produkcji: 1953),
2) lokomotywy spalinowej Ls40-4108 (lokomotywa spalinowa – seria PKP SM02 - producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego z Chrzanowa; numer fabryczny: nieznany; rok produkcji: nieznany /przypuszczalnie około 1955 r./);
3) tendra parowozowego typu 12C1, numer fabryczny: 700867, rok produkcji pomiędzy 1898 a 1918 ; przebudowany później na zbiornik przeciwpożarowy.
Podstawy do podjęcia takich kroków w tej sprawie upatrujemy w art. 10 ust. 2 ustawy o ochronie zabytków. W naszej ocenie zaistniała sytuacja w pełni odpowiada dyspozycji zawartej w tym przepisie, która mówi o uzasadnionej obawie zniszczenia zabytku.
Z całą pewnością ewentualne pocięcie na złom lokomotywy parowej Ol49-80 wyprodukowanej przed półwieczem byłoby zniszczeniem zabytku, szczególnie że zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d ustawy o zabytkach środki transportu – jako zabytki ruchome –- podlegają ochronie bez względu na stan zachowania. Walory zabytkowe parowozu Ol49-80 są oczywiste.
Fundacja Thesaurus, jako organizacja społeczna statutowo zajmująca się ochroną zabytków, występuje do WUOZ Olsztyn z wnioskiem o wszczęcie postępowania administracyjnego z uwagi na ważny interes społeczny, jakim jest ochrona zabytków techniki.
Dla uniknięcia ewentualnych dalszych nieporozumień Fundacja - już teraz - wnosi także o uznanie jej za stronę w tym postępowaniu, stosownie do postanowień ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Niezależnie od tego Fundacja Thesaurus podjęła przygotowania do złożenia na dniach (co prawda mamy ich aż 30, ale aż tak długo nie będziemy czekać) odwołania od decyzji Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Nie zgadzamy się ze stwierdzeniem Ministerstwa, że wniosek Fundacji z dnia 24 lipca 2012 r. nie był wnioskiem(!), że nasze pismo nie zawierało żądania(!) oraz, że jedynie zwracaliśmy się do WKZ z prośbą...
Osobiście przyznaję, że bardziej kuriozalnego uzasadnienia dawno nie czytałem. Jednak fakt, że postanowienie to sporządzał Departament Ochrony Zabytków, który generalnie ma to wszystko gdzieś, wiele tłumaczy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Wto 19:22, 19 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Wto 19:57, 19 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: |
2) lokomotywy spalinowej Ls40-4108 (lokomotywa spalinowa – seria PKP SM02 - producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego z Chrzanowa; numer fabryczny: nieznany; rok produkcji: nieznany /przypuszczalnie około 1955 r./); |
Bzdury - numer fabryczny 4108, rok. produkcji 1954.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Wto 20:11, 19 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Rok w prawo da się naprawić. Numer seryjny również.
Ale za podpowiedź dziękuję!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Wto 20:19, 19 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: | Rok w prawo da się naprawić. Numer seryjny również.
Ale za podpowiedź dziękuję! |
.Keine problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Wto 23:43, 19 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Może na moment zboczę z samego taboru na rzecz ełckiej stacji. Skan decyzji konserwatorskiej o wpisie do rejestru zabytków:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdyby tak kiedyś urządzić w ełckiej parowozowni muzeum kolejnictwa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 12:25, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Nooo, a to już jest niespodzianka dużego kalibru!
Okazuje się, że WUOZ Olsztyn świadomie wycofał się w październiku 2012 r. ze sporządzenia opinii na temat zasadności wpisu ełckiego taboru w wykonaniu Narodowego Instytutu Dziedzictwa, na rzecz Muzeum Kolejnictwa...
Ciekawostka. Co zdecydowało o tym, że państwową instytucję kultury specjalnie w tym celu powołaną konserwator naprzód prosi, a potem się z tego zaraz rakiem wycofuje na rzecz MuzKolu???
[link widoczny dla zalogowanych]
Może odpowiedź na to rzucą pisma pana Syldatka do Urzędu Wojewódzkiego?
Zobaczymy. C.d.n.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|