|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 16:13, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj na Pożarowej stały słownie dwa wagony.:
[link widoczny dla zalogowanych]
Inne 2 wagony pozyskane w zeszłym roku z Centrum Diagnostyki PLK S.A. przy stacji Warszawa Zachodnia podobno przeniosły się do krainy golarek (czytaj: na złom).
Parowozu Ok1-258 nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:01, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
dwa wagony to pic na wodę. Mocodawca gdzie jest , wiadomo. Parowóz najpierw znika z listy normalnego muzeum , później znika z kraju. Śmierdzi na odległość. Poprzednio z rejestru zabytków wykreślono dwa bezogniowce TKi3 , później wyjechały baaardzo cenne kompletne podwozia do Niemiec. Teraz znika następny cenny parowóz, dla ramy i zestawów kołowych oczywista. Jaka jest odpowiedź Prokuratury i Policji?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Panewka dnia Czw 23:05, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 23:14, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Na razie cisza. Od jutra będę molestował mailowo i telefonicznie. Pisma też na pewno dotarły. Sprawa musi być wyjaśniona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Sob 14:40, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W poniedziałek 25 marca 2013 r. Fundacja Thesaurus kieruje za pośrednictwem Ministra Kultury skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postanowienie o "niedopuszczalności odwołania".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbychu
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:18, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Radzę jednocześnie złożyć wniosek o wznowienie postępowania powołując jako podstawę art. 145 § 1 ust. 4 Kpa, z jednoczesnym żądaniem dopuszczenia do postępowania na prawach strony. Skarga do wsa nie wyklucza wznowienia - decyzja jest ostateczna.
A tak w ogóle to trzeba było to zrobić od razu (pisałem o tym poprzednio) - bo teraz to już prawdopodobnie minął termin (miesiąc od czasu dowiedzenia się o decyzji) na żądanie wznowienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Sob 16:23, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zbychu, pozwól że będziemy działać po swojemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Muzeum Komunikacji
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:20, 25 Mar 2013 Temat postu: Muzeum Komunikacji |
|
|
Jako że zabieram głos po raz pierwszy na tym Forum wypada się przedstawić - nazywam się Jan Wieczorek i od lipca 2011 roku organizuję Muzeum Komunikacji w Warszawie w budynku dawnego Garażu Drezyn na stacji Warszawa Praga. XIX-wieczny budynek dawnej składnicy Kolei Nadwiślańskiej udało się uratować od rozbiórki. Do tej pory z budynku i placu zostało uprzątnięte 1764m3 gruzu. Mam nadzieję, że ten rok przyniesie widoczne efekty prac renowacyjnych. Trwają ostatnie uzgodnienia remontu ponieważ budynek w grudniu 2012 r. został wpisany do ewidencji zabytków woj. mazowieckiego. Muzeum Komunikacji to jednostka organizacyjna specjalnie w tym celu powołanej Fundacji Heredis z siedzibą przy ul. Pożarowej 2 w Warszawie. Muzeum Komunikacji posiada regulamin uzgodniony z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Inicjatywa została objęta patronatem Burmistrza Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy. Więcej informacji będzie dostępne na stornie Muzeum pod adresem: muzeumkomunikacji.pl
Pozdrawiam wszystkich Sympatyków i zachęcam do współpracy przy tworzeniu Działu Dróg Kolejowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Muzeum Komunikacji
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:43, 25 Mar 2013 Temat postu: Ok1 - 258 |
|
|
Ubolewam, że do dnia dzisiejszego nikt nie skontaktował się z Muzeum Komunikacji w Warszawie w sprawie parowozu Ok1 - 258.
Jednakże wobec wpisów na tym forum informuję iż w dniu 7.09.2012 r. Muzeum Komunikacji w Warszawie zawarło z Muzeum Kolejnictwa w Warszawie umowę darowizny na parowóz Ok1 - 258. Parowóz został wpisany do inwentarza Muzeum Komunikacji pod numerem DK/P/1/2012. Parowóz z uwagi na bardzo zły stan zachowania wg opinii pracowników lokomotywowni PKP Cargo w Białymstoku (którzy pierwotnie transportowali Ok1 z Ostrołęki do Ełku) nie nadawał się do transportu po torach. W dniach 14-21.12.2012 r. został przygotowany do transportu poprzez odłączenie kotła, skrzyni ogniowej, budki maszynisty oraz zestawów kołowych i przetransportowany do Warszawy. Z uwagi na trwające prace remontowe na terenie Muzeum nie ma obecnie miejsca na renowację Parowozu.
Jednocześnie informuję, że Muzeum Komunikacji i Fundacja Heredis:
- nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie obrotu złomem
- nie darowała/sprzedała/wydzierżawiła Parowozu Ok1-258 innemu podmiotowi (w szczególności podmiotowi zagranicznemu)
Wszystkich Sympatyków chętnych do pomocy przy renowacji zabytków kolejowych i eksponatów Muzeum Komunikacji zachęcam do kontaktu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:20, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Panie Janie, to uznanie, szkoda że nieco późno Pan sie odezwał, adrenalina ludziom sie podnosiła bo nieodległa historia zna dziwne przypadki znikania parowozów z Polski. Skoro maszynka jest w Stolicy to gratulacje, wcale sie nie pcham z aparatem szukać dziurki w płocie, poprosimy zatem fotke Okajedynki rozebranej w hali, "tak dla spokojności". Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
P.Mierosławski
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:07, 26 Mar 2013 Temat postu: Re: Ok1 - 258 |
|
|
Muzeum Komunikacji napisał: | Ubolewam, że do dnia dzisiejszego nikt nie skontaktował się z Muzeum Komunikacji w Warszawie w sprawie parowozu Ok1 - 258.
|
Panie Janku, niestety w pierwszym zdaniu swego postu wyraził się Pan całkowicie... , no powiedzmy "nieściśle"
Równo dwa tygodnie temu napisałem do Pana e-maila, a ponieważ wysyłałem go na adres, który nie działał (choc wziąłem go ze strony Urzędu Dzielnicy Targówek z aktualnego, lutowego protokołu Komisji Dialogu Społecznego) - zadzwoniłem do Pana i przez telefon poprosiłem o adres inny. I Pan mi go dał, a ja Panu wysłałem grzeczne zapytanie o Ok1-258.
W liście wskazałem, że wrzawa, jaka rozpoczęła się wokół parowozu nie przyczyni się do powodzenia Pana inicjatywy.
Rozmawiając przez telefon zwróciłem też Pana uwagę, że ta wspomniana "wrzawa" to nie tylko (choć w dużej mierze, niestety) efekt działania "gorących głów" ale też (i chyba przede wszystkim) niemiłe doświadczenia, jakie mieliśmy z rozmaitymi organizowanymi ad hoc i nie transparentnie akcjami ochrony kolejowych zabytków. Pieknie wyglądające inicjatywy - w Piotrkowie, Koninie/Marantowie/Pile, Krzeszowicach - zakończyły się bądź w pierwszym, bądź w kilku następnych ruchach zubożeniem naszego dziedzictwa kulturowego, często przy wydatnej roli "wiodącego" Muzeum Kolejnictwa i rozmaitych urzędów. Tak - tylko w ciągu ostatniej dekady Polska pozbyła się m.in. Ol49-(bodaj)38, parowozów bezogniowych TKi3b (obecnie podwozie w Interloku dla Muzeum w Minden), TKh4b (porżnięty na odzysk części i wywieziony do Niemiec) - wpisanych do rejestru zabytków i w sposób skandaliczny z niego wypisanych, TKh1 (eksponatu Muzeum Kolejnictwa, drugiego co do starości parowozu w Polsce).
Nic więc dziwnego, że po tym wszystkim każdy ruch z parowozem, szczególnie w sytuacji, gdy maszyna "znika" a sprawa otoczona jest milczeniem - budzić będzie zawsze podejrzenia.
Prosiłem Pana, aby jak najszybciej (dziś od mojej prośby mija równe dwa tygodnie) Pan oficjalnie zareagował i rozwiał wszelkie - w tym i moje - watpliwości.
Dwa tygodnie temu obiecał mi Pan telefonicznie, że w ciągu kilku dni pokaże Pan choć aktualne zdjęcia lokomotywy leżącej w częściach. Zapewniał mnie Pan, że parowóz leży w częściach "u podwykonawcy na Utracie" - ale ja wiem, że rejon ten zajmuje kilkadziesiąt podmiotów, z których bodaj jedenaście ma jeszcze dostęp do torów. Takie określenie miejsca postoju pojazdu jest conajmniej enigmatyczne, więc - jak sam Pan rozumie - cały czas jesteśmy w punkcie wyjścia naszej rozmowy.
No i minęły dwa tygodnie a to się nie stało - tymczasem z Pana postu dowiaduję się, że "nikt nie pytał" itd.
Tak więc przypominam - ten "nikt" to na przykład ja (może jeszcze znajdzie się jakiś "nikt" ?), i moja prośba o uwiarygodnienie Pana informacji jest nadal aktualna, i nadal nie zaspokojona.
Pozostaję z szacunkiem
P.Mierosławski
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez P.Mierosławski dnia Wto 9:10, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Wto 10:05, 26 Mar 2013 Temat postu: Re: Ok1 - 258 |
|
|
Muzeum Komunikacji napisał: | W dniach 14-21.12.2012 r. został przygotowany do transportu poprzez odłączenie kotła, skrzyni ogniowej, budki maszynisty oraz zestawów kołowych i przetransportowany do Warszawy. |
A to ciekawe, bo wedle wszelkich znaków na niebie i ziemi w grudniu parowóz prawdopodobnie wciąż był w Ełku. Według oświadczenia radnego Ełku pana Mirosława Sawczyńskiego wywóz nastąpił w styczniu 2013 r. Mamy więc drobną rozbieżność.
Muzeum Komunikacji napisał: | w dniu 7.09.2012 r. Muzeum Komunikacji w Warszawie zawarło z Muzeum Kolejnictwa w Warszawie umowę darowizny na parowóz Ok1 - 258. |
Czy można prosić skan ten umowy?
Muzeum Komunikacji napisał: | Muzeum Komunikacji to jednostka organizacyjna specjalnie w tym celu powołanej Fundacji Heredis |
Fundacji Heredis, czy Fundacji Słoneczna Jesień - Heredis?
Są to dwa odrębne podmioty prawa i dokładność ma znaczenie. W tym miejscu prosiłbym o statut tej Fundacji, której muzeum jest jednostką organizacyjną (zakładem).
Muzeum Komunikacji napisał: | Muzeum Komunikacji posiada regulamin uzgodniony z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego. |
Od kiedy? W bazie Narodowego Instytutu Muzealnictwa wciąż Muzeum Komunikacji nie ma. Można prosić o skan regulaminu muzeum z pieczęcią i podpisem Ministra Kultury?
W pozostałym zakresie jest dokładnie tak jak pisze pan Mierosławski.
P.Mierosławski napisał: | niemiłe doświadczenia, jakie mieliśmy z rozmaitymi organizowanymi ad hoc i nie transparentnie akcjami ochrony kolejowych zabytków. Pięknie wyglądające inicjatywy - w Piotrkowie, Koninie/Marantowie/Pile, Krzeszowicach - zakończyły się bądź w pierwszym, bądź w kilku następnych ruchach zubożeniem naszego dziedzictwa kulturowego, często przy wydatnej roli "wiodącego" Muzeum Kolejnictwa i rozmaitych urzędów. |
Różne osoby się z panem kontaktowały i próbowały się skontaktować. Brak informacji oraz brak dostępnych i poprawnie działających namiarów kontaktowych, niestety, budził i budzi złe skojarzenia. Im szybciej przedstawi pan aktualną dokumentację zdjęciową Ok1-258 oraz wskazane przeze mnie powyżej podstawowe informacje na temat Muzeum Komunikacji tym szybciej oczyści atmosferę wokół siebie.
P.S. Co się stało z wagonami pozyskanymi z Centrum Diagnostyki PKP PLK S.A. z Wa-wy Zachodniej? Czy to prawda, że zostały pocięte na złom?
Proszę się nie dziwić, ale liczba niemiłych doświadczeń wymienionych przez pana Mierosławskiego zrobiła swoje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 15:19, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Łoł, kocioł od skrzyni ogniowej kulejorze odłączyli w warunkach polowych... Szacun!!! Czego to oni nie "umiom"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 17:16, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Niom , zaczarowany ołówek mieli. Pewnie gorący był i ognisty. No i dalej nie ma nic od Pana Wieczorka. Wyglada na to ze chyba jednak Organy Państwa będą miały robotę poszukiwawczą parowozu i wagonów podarowanych na cele muzealne jak mniemam, przez PKP. Zasadniczo można spytać w PLK o umowe i warunki przekazania. Dziw bierze że PKP nadal przekazuje tabor firmom z kapelusza które pojawiają sie z nagła. Doświadczenia z lat minionych pokazują jakie to może mieć skutki. Jak tam tematy w komendach Panie Piotrze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Śro 19:22, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
AXEL napisał: | Łoł, kocioł od skrzyni ogniowej kulejorze odłączyli w warunkach polowych... Szacun!!! Czego to oni nie "umiom" |
No to nie pierwszy przypadek, skrzynie od kotłów odłączały się oidp 16 razy, raz bardziej raz mniej, czyżby poczciwa okajedynka byłaby 17 przypadkiem w naszej powojennej historii??? hehehehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Śro 20:25, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Johny C. Zarobiony byłem, ale jutro przekręcę gdzie trzeba, bo rzeczywiście cisza jak po śmierci organisty.
Najgorsze jest to, że WUOZ Olsztyn udaje że nie istnieje. Liczą, że nikt ich nie rozliczy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|