|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:33, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tyle że nie podmiot od złomu chodził aby wystawić najleprzy pozostały w Ełku parowóz na przetarg, wykorzystał okazje jaką mu los zesłał przez "biznesy" zupełnie innego podmiotu, teraz się szuka ochotnika na stówke który uratuje parowóz i zrobi dobre wrażenie. Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 21:47, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Punkt dla operatywnego przedsiębiorcy od złomu, a krecha dla PKP S.A.
I co ja mogę? Mam wpływ na PeKaPe?
Teraz można spróbować powalczyć o Ol49 i zamknąć temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:58, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tutaj sie zgadzamy. Oczywiście trzymam kciuki za powodzenie, ale swój grosz lokuje w innym miejscu. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 23:16, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Panewka napisał: | Oczywiście trzymam kciuki za powodzenie |
Dziękuję. Na pewno się przyda. Chciałbym, aby się udało.
Aby ten "najlepszy pozostały w Ełku parowóz" dalej tam był w jednym kawałku.
Podobnie, jak chciałbym aby pozostałe maszyny i lokomotywownia zmieniły właściciela.
No cóż, pomarzyć zawsze wolno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Pon 17:36, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Witam serdecznie,
Garść nowych informacji.
Oficjalnie mogę już potwierdzić poparcie dla akcji wykupienia parowozu Ol49 ze strony pana Prezydenta miasta Ełk oraz dyrektora Muzeum Historycznego w Ełku. Jest też wsparcie Gazety Współczesnej.
Ruszamy więc z projektem.
Dzisiaj wyszły pierwsze maile do potencjalnych sponsorów. Jutro powinien wyjść z Fundacji Thesaurus wniosek do Ministra Administracji i Cyfryzacji o wyrażenie zgody na ogólnopolską zbiórkę publiczną.
Proszę trzymać kciuki!
Pozdrawiam
Ty2-1226
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Śro 11:30, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Fundacja Thesaurus otrzymała pismo z Muzeum Kolejnictwa, w którym pan dyrektor Ferdynand B. Ruszczyc zapewnia, że:
"Muzeum nie sporządzało opinii dla Warmińsko-Mazurskiego wojewódzkiego konserwatora zabytków w sprawie zasadności wpisów do rejestru zabytków taboru kolejowego zgromadzonego w Ełku".
I komu wierzyć? Kto kłamie? Warmińsko-Mazurski wkz, czy dyr. Ruszczyc?
Postaramy się wyjaśnić i tę kwestię.
P.S.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Śro 11:36, 10 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 9:14, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Akcję wykupienia parowozu Ol49-80 oficjalnie wsparła oraz wyraziła zgodę na wykorzystanie swojego logotypu Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce "Fablok" Spółka Akcyjna w Chrzanowie, w której w 1953 r. (a więc równo 60 lat temu!) - wówczas pod nazwą: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego - zbudowano lokomotywę.
Fundacja Thesaurus bardzo serdecznie dziękuje Fablok S.A.
W dniu 16 kwietnia 2013 r. Fundacja skierowała do Ministra Administracji i Cyfryzacji wniosek o wyrażenie zgody na przeprowadzenie ogólnopolskiej zbiórki publicznej na wykup parowozu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 14:10, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Oczekując na wiadomości od Warmińsko-Mazurskiego WKZ w sprawie co z pozostałym taborem z Ełku przedstawiamy skan decyzji konserwatorskiej z dnia 16 października 1991 r. o wpisaniu do rejestru zabytków parowozu Ty2-1285 (ze stokerem).
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Ty2-1226
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Czw 14:13, 18 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CarnageLink
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Czw 18:17, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Piotrek zauważyłem błąd w decyzji konserwatora w uzasadnieniu. Chodzi o ten kawałek "jeden z trzech tej serii na PKP". Z tego co się orientuję, to były tylko dwie sztuki ze stokerem:
* Ty2-1285
* Ty2-953.
No, chyba, że o czymś nie wiemy. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 19:51, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tak, wiem. Niestety, nie wiem co autor miał na myśli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 13:01, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj dotarł do nas taki link:
[link widoczny dla zalogowanych]
a sam materiał wideo:
[link widoczny dla zalogowanych] (od: 00:19:50).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Czw 15:13, 25 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Pon 18:45, 29 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Sprawa ełckiej Oleńki robi się co raz bardziej ciekawa. Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że:
a) Warmińsko-Mazurski wszczął z urzędu postępowanie w sprawie objęcia parowozu ochroną prawną w postaci wpisu do rejestru zabytków;
b) właściciel parowozu chce zamienić swój ukochany zabytek na ziemię. Podobno szczęśliwym nabywcą ma być prywatny kolekcjoner!
P.S. Nie jako przy okazji poinformowano nas, że ełckie parowozy nie zostały jeszcze wpisane (przypomnę, że zawiadomienie o zakończeniu postępowania w sprawie wpisu nosi datę 2 stycznia)... Dłuuuuuuugi podpis ma Warmińsko-Mazurski WKZ.
P.S. 2. Postępowanie PKP-u oceniają jednoznacznie mieszkańcy Albionu...
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | For those who like farce... there's an on going debacle about ol49-80 right now, apparently PKP sold it from the Elk musuem to an individual who promptly put it up for auction on the Polish equivalent of ebay... no bidders and now wants to scrap it..except a team of individuals have written to the Polish Cultural ministry to have it listed as a scheduled monument.. except there's 34 others and this isnt the best example...it continues through to various appeals, with suggestions of going to the EU government !!... meanwhile it's owner is selling it's gauges, rods and regulator handle etc each month on [link widoczny dla zalogowanych]
it continues reading about how PKP offered to donate a steam locomotive from the Chabowka collection to a television "telethon" event to raise money for the Polish Orchestra... |
Boże, jak my żałośnie wypadamy na tle Europy...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Pon 22:04, 29 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Wto 10:55, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj możemy już oficjalnie potwierdzić!
Warmińsko-Mazurski WKZ wydał postanowienie (Nr 185/2013) o wszczęciu z urzędu postępowania administracyjnego w sprawie objęcia ochroną konserwatorską lokomotywy parowej Ol49-80 (wraz z tendrem), lokomotywy spalinowej Ls40-4108 oraz tendra parowozowego typu 12C1.
[link widoczny dla zalogowanych]
O ile tender prawdopodobnie jest wpisany do rejestru zabytków, to wpis Oelki oraz Ls-a bardzo się przydadzą.
P.S. Zastanawia nas tylko ten twór Stowarzyszenie-Fundacja...
P.S. 2. Cieszy, że po wstępnej analizie zgromadzonych dowodów wyszło, że "jednoznacznie wskazują one na zabytkowy charakter przedmiotów wniosku". Nie można było tak 5 miesięcy temu??!!
Pozdrawiam
Ty2-1226
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Wto 10:56, 30 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal1985
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa / Wydminy
|
Wysłany: Wto 17:38, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Piotrek, a temat zbiórki złomu czy też środków finansowych jest aktualny?
Chodzi oczywiście o Ol49-80...
Bo szczerze to udało mi się uzbierać dobre 100kg...
Tylko gdzie to przewieźć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Wto 18:00, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Michale, tak jak pisałem wczoraj:
Cytat: | właściciel parowozu chce zamienić swój ukochany zabytek na ziemię. |
Podobno szczęśliwym nabywcą ma być prywatny kolekcjoner - tak twierdzi kancelaria reprezentująca pana Syldatka.
Nie specjalnie w to wierzę, ale nie zamierzam też dać się wykiwać, ani nie uśmiecha mi się "szarpanie" z właścicielem. Wymuszanie na Fundacji natychmiastowego wpłacania kasy jest mało eleganckie. Nie zamierzamy ulegać presji.
Oelka obecnemu właścicielowi już stoi kością w gardle, a nowy będzie mieć ten sam, albo nawet gorszy ból głowy.
Na razie odpuścimy temat.
Skupimy się na:
1) wpisie Oelki do rejestru,
2) prawnych "porachunkach" z konserwatorem i Ministrem Kultury na tle decyzji,
3) próbie przekonania miasta do przejęcia ełckiej parowozowni i pozyskania całego pozostałego taboru; osobiście uważam, że pomysł skansenu normalnotorowego nie jest zły, ale tylko, gdy będzie dach nad ciuchciami. Szczególnie, że prezydent Ełku oraz dyrektor Muzeum Historycznego nie mówią "Nie" i są otwarci na dyskusję.
Czuję, że temat Oleńki jeszcze wróci. Co ma wisieć nie utonie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Wto 18:02, 30 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|