 |
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miki Barcin
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:53, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
A ja mam takie pytanko gdzie jest tender od Ok1??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 14:58, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Jak rozumiem chodzi Tobie o tender od parowozu Ok1-258?
Chyba żadna ze stron internetowych nie odpowiada na to pytanie:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Sam jestem ciekaw, czy ktoś wie co się stało z tendrem? Poszedł na żyletki, czy jeszcze gdzieś sobie cichutko dogorywa?
P.S. I kto by się spodziewał:
http://www.parowozycompl.fora.pl/poczekalnia,3/wagony-w-md-elk,36.html
że kiedyś sprawy tak się potoczą, jak się potoczyły??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Czw 14:59, 30 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ziomek?
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: Czw 16:53, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Kolega Andrzej Paszke opisał całą serię parowozów Ok1 w swojej książce. Polecam zakupić. Ja swój egzemplarz dawno temu nabyłem w Empiku. Jest w niej opisana każda zachowana maszyna tej serii w Polsce z uwzględnieniem również tej maszyny która obecnie jest bez tendra. Jeżeli dobrze pamiętam tender zaginął w mrokach dziejów, czyli już dawno został zezłomowany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ziomek? dnia Czw 16:55, 30 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 17:20, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dziękujemy za wyjaśnienie. To w takim razie ja mam pytanie pomocnicze:
czy jest inny zachowany w Polsce tender od parowozu Ok1, który mógłby być dołączony do ełckiej maszyny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Furia
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dopiewo/Poznań
|
Wysłany: Czw 19:01, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Do Ok1 podpinano tendry typu 22D2, zdarzały się 22D1. Jest jedno zdjęcie (książka A. Paszke), na którym taka maszyna ciągnie tender 22D23, ale to wyjątek. Z wykazu Tomiego wynika że są dwa "luźne" odpowiednie tendry - we Wolsztynie jest 22D1, a w Jaworzynie Śl. jest zbiornik p.pożarowy zrobiony z tendra 22D2.
Jednak tender to pikuś. Zakres prac przy Ok1-258 jest ogromny, poza tym jej właścicielem jest Muzeum Kolejnictwa, tak jak i SD80 Co do tendrów - też pewnie sprawy własnościowe są zawiłe.
Nie zmienia to jednak faktu, że żal tej maszyny, która już jakieś 30 lat stoi i niszczeje, mimo sporej jej wartości historycznej. Powodzenia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Czw 20:18, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Krata browca dla fachowca, któremu uda się wyciągnąć Ok1-258 z Ełku. Chętnych było wielu, maszyna jak stała tak stoi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 20:40, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Krata browca powiadacie?
Muszę się zastanowić jak to zrobić, a na razie kieruję pismo do MuzKol-u z naiwnym pytaniem, czy któryś z parowozów Ok1 z Ełku jest ich.
Od razu zastrzegam, że robię to w pełni świadomie i z premedytacją. Dalsze kroki podejmę po otrzymaniu odpowiedzi.
P.S.
Furia napisał: | Z wykazu Tomiego wynika że są dwa "luźne" odpowiednie tendry - we Wolsztynie jest 22D1, a w Jaworzynie Śl. jest zbiornik p.pożarowy zrobiony z tendra 22D2.
Jednak tender to pikuś. Zakres prac przy Ok1-258 jest ogromny, poza tym jej właścicielem jest Muzeum Kolejnictwa, tak jak i SD80 Co do tendrów - też pewnie sprawy własnościowe są zawiłe.
|
SD-80 o którego razem z Robertem Dylewskim walczyliśmy trafił "na warsztat".
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak więc może i Ok1-258 się wreszcie zajmą?
Powolutku, nie od razu Kraków zbudowano, ale będę trzymał rękę na pulsie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Czw 21:34, 30 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CarnageLink
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Pią 15:58, 31 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Furia napisał: | Do Ok1 podpinano tendry typu 22D2, zdarzały się 22D1. Jest jedno zdjęcie (książka A. Paszke), na którym taka maszyna ciągnie tender 22D23, ale to wyjątek. Z wykazu Tomiego wynika że są dwa "luźne" odpowiednie tendry - we Wolsztynie jest 22D1, a w Jaworzynie Śl. jest zbiornik p.pożarowy zrobiony z tendra 22D2.
Jednak tender to pikuś. Zakres prac przy Ok1-258 jest ogromny, poza tym jej właścicielem jest Muzeum Kolejnictwa, tak jak i SD80 Co do tendrów - też pewnie sprawy własnościowe są zawiłe.
Nie zmienia to jednak faktu, że żal tej maszyny, która już jakieś 30 lat stoi i niszczeje, mimo sporej jej wartości historycznej. Powodzenia! |
Zgadzam się, że do Ok1 podpinano tender typu 22D1 i 22D2. Lecz ze swoich informacji, wiem także, że do tego parowozu podpinano tender typu 17C1. Pierwszy raz słyszę, o tym, że do Ok1 podpinano tender typu 22D23. Tą informację sprawdzę. Dodam także, że w Niemczech do parowozów Ok1 podpinano tendry beczkowe, podobne do tendrów beczkowych z Ty2. Tender typu 17C1 jest zachowany w Polsce i jest przerobiony na zbiornik p.pożarowy i stacjonuje w Jarocinie. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Pią 19:40, 31 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
CarnageLink napisał: | Pierwszy raz słyszę, o tym, że do Ok1 podpinano tender typu 22D23. Tą informację sprawdzę. |
Ok1-294 na torach postojowych parowozowni Poznań Towarowa 1975r.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Pią 19:59, 31 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Piękne zdjęcia. Jak wrócę z rozjazdów to od poniedziałku/wtorku postaram się wrzucić kolejno zdjęcia wszystkich parowozów i SM-ek z Ełku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CarnageLink
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Pią 21:44, 31 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki Szymek, za zdjęcia ukazujące Ok1 z tym typem tendra. Wydawało mi się, że nie dałoby rady podpiąć tego tendra do tego typu parowozu. Nie wiem czy to była przeróbka czy tender zachowany w oryginale. Twierdzę tak, ponieważ wydaje mi się, że tam była inna wysokość sprzęgu tendrowego. Jak tylko będę miał możliwość zmierzę wysokość obu sprzęgów od główki szyny i wtedy będę wiedział jak było naprawdę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Pią 22:53, 31 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Korzystając z dostępu do sieci wrzucam zdjęcia wagonu towarowego 2-osiowego / "węglarki" z Ełku:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Stan jak widać na załączonych obrazkach.
Pozdrawiam
Ty2-1226
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Pią 23:05, 31 Sie 2012, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomi
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:06, 31 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Tendry 22D23 pasowały idealnie do Ok1, bo:
- po pierwsze 22D23 ma praktycznie taką samą ramę, jak pierwowzór - pruski tender 2'2'T21,5 (występuje niewielka różnica długości)
- po drugie sprzęg tendrowy był umieszczany na takiej samej wysokości, co zderzaki i sprzęg pociągowy - 1050mm nad główką szyny, i było tak również i w tym przypadku
- po trzecie warto sobie przypomnieć z jakimi tendrami przyszło pięć Ok22 z Hanomaga.
Tendry 22D23 były do końca m.in. przy następujących maszynach:
Ok1-80 - 22D23-304
Ok1-193 - 22D23-305
Ok1-230 - 22D23-306
Ok1-428 - 22D23-307
Tomi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Pią 23:08, 31 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Tomi napisał: | Tendry 22D23 pasowały idealnie do Ok1 |
Tomi, dziękujemy za informacje. W takim razie i tutaj moje pytanie o zachowane i będące luzem tendry tego typu występujące w Polsce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomi
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:35, 31 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: | Tomi, dziękujemy za informacje. W takim razie i tutaj moje pytanie o zachowane i będące luzem tendry tego typu występujące w Polsce.  |
Nie ma już takich. Ostatni "wolny" (choć z wyciętą skrzynią węglową) stał z 10 lat temu w Małaszewiczach, ale już go pocięli.
9 lat temu właściciel parowozu miał odpowiedni tender na wyciągnięcie ręki:
Tomi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|