Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przetarg na remont karsznickich parowozów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pon 20:49, 08 Lis 2010    Temat postu:

No przecież kazda firma mogła się zgłosić, zgłosiła się jedyna do przetargu. Gdyby nie ona żadnego remontu nawet by nie było...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Sob 14:24, 13 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Remont lokomotyw w karsznickim skansenie toczy się pełną parą. W ubiegłym tygodniu oddano lokomotywę spalinową SM 41-175. Konserwatorzy zaczęli już pracę nad parowozami.

Prace są prowadzone dzięki pozyskaniu funduszy z konkursu na udzielenie dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, ogłoszonym przez Zarząd Województwa Łódzkiego. Dotacja wyniosła 70 tys. ze 189 tys. zł łącznych kosztów remontu. Pozostałą kwotę pokrywa budżet miasta. Prace prowadzi firma Rem-Team z Sopotu.

– Oddaliśmy już pierwszą lokomotywę, do końca roku mamy zamiar przygotować trzy tendry (wagonik na węgiel za lokomotywą) z parowozów. Doprowadzimy je do takiego stanu, że na wiosnę wystarczy tylko je pomalować i do maja zostaną nam do wykonania prace przy parowozach wyjaśnia Paweł Szczerbakow z firmy Rem-Team.

Parowozami, które zostaną poddane renowacji są lokomotywy typu: Ty 42-9, Ty 43-1 i Ty 45-39. Konserwatorzy sugerują, że miasto może skorzystać na ich obecności i odnowić lokomotywę stanowiącą wizytówkę Zduńskiej Woli. Remontowany jest wiadukt przy wjeździe do miasta. Stojąca przy nim lokomotywa wąskotorowa może być niedużym kosztem przez nas odnowiona. Już teraz wykonujemy dodatkowo nieodpłatnie pewne prace przy obecnie odnawianych obiektach, między innymi oczyściliśmy poza zleceniem komorę silnika lokomotywy SM 41- mówi Szczerbakow.

Prace konserwatorskie dotyczą zaledwie małej części eksponatów muzeum, a znajdują się w nim prawdziwe rodzynki, jak lokomotywy Tr21 i Ty246, które przez konserwatorów uznawane są za unikatowe.


źródło: 7 dni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Nie 18:15, 14 Lis 2010    Temat postu:

Takie małe porównanie

SM41-175 przed naprawą

[link widoczny dla zalogowanych]

SM41-175 po naprawie

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Nie 21:42, 14 Lis 2010    Temat postu:

Ech... pacany znów walą lokomotywy tą beznadziejną zielenią! Ludzie, przecież idą na to dziesiątki tysięcy złotych!!! Czy parowozy też podzielą los wolsztyńskiej tekatki i jej "magiczno-cyrkowych barw" ? Może skoro są na forum MiKole ze Zduńskiej Woli, wpłyną jakoś na zleceniodawcę, wykonawcę przetargu w sprawie wyboru kolorów? Błagam panowie, skoro już się wydaje na tych nierobów tyle pieniędzy, to chociaż niech pomalują tabor +/- poprawnie...
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip B. dnia Nie 21:42, 14 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KLAN PALUCHOWSKICH




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:38, 14 Lis 2010    Temat postu:

Nie wiem jak było tutaj ale np. w projekcie Powiatu Milicz kolory taboru były zawarte w postaci numerów RAL w SIWZ. Albo Zamawiający zaniedbał sprawę albo wykonawca poleciał po najtańszych rozwiązaniach (kolor farby przypomina dość szeroko stosowane kolory standardowe).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ciesiel




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:39, 14 Lis 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 11:04, 15 Lis 2010    Temat postu:

Ciesiel napisał:
http://wolf.ict.pwr.wroc.pl/ksk/galeria/sm41/sm41.php


Właśnie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pon 17:02, 15 Lis 2010    Temat postu:

Według SIWZ było takie zdanie:

wykonać powłoki malarskie zewnętrzne zachowując odpowiednią kolorystykę (ok. 100 m2)

Kolorki mogłyby być lepsze ale złe też nie są.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pon 19:55, 15 Lis 2010    Temat postu:

Ciesiel napisał:
http://wolf.ict.pwr.wroc.pl/ksk/galeria/sm41/sm41.php


Chłopaki z Wrocka robią kawał dobrej roboty. Bez gadania, bez rozgłosu... Solidne, rzetelne miłośnicze podejście! Nie to co w Zduńskiej Woli. Nawet nie chce poruszać tematu co mogliby chłopaki z KSK zrobić za owe 190tys...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pon 20:14, 15 Lis 2010    Temat postu:

Szymek napisał:
Solidne, rzetelne miłośnicze podejście! Nie to co w Zduńskiej Woli.


Jest też taka różnica, że tam robią wolontariusze, w Zduńskiej firma, która w końcu musi zarobić, opłacić pensje dla pracowników itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Pon 20:42, 15 Lis 2010    Temat postu:

railman napisał:

Jest też taka różnica, że tam robią wolontariusze, w Zduńskiej firma, która w końcu musi zarobić, opłacić pensje dla pracowników itp.


I niestety to widać - brak takiego ,,serca''. Zobaczymy jak zaprezentują się parowozy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 0:09, 16 Lis 2010    Temat postu:

railman napisał:
Jest też taka różnica


Nie ma żadnej. Firma, która bierze za to pieniądze, tym bardziej powinna podejść do tematu w sposób kompetentny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:13, 16 Lis 2010    Temat postu:

Jest jeszcze sprawa jakości użytych powłok. W Karsznicach mamy idealny przykład tanich zamienników na jeden rok. Ty246 jeszcze dwa lata temu lśnił , teraz wygląda paskudnie , wyblakły i łuszczący się , podobnie jest z tekatką stojąca na szczęście już pod dachem w Skierniewicach. W owych Skierniewicach przy bramie stoi malowana prawie siedem lat temu okaelka. Wygląda już nie najlepiej ale była kryta markowymi farbami więc wytrzymały kilka lat dłużej. Miłośnicze organizacje idą w kierunku lakierowania taboru , wiedzą co się bardziej opłaca, mazanie na roczny pokaz czy wiekszy wydatek i kikudziesięcioletnie oszczędności przy super efekcie. Pilnie przypatrzymy się jak bedzie wyglądała wolsztyńska tekatka za rok, oraz karsznicki tabor za 190 tysi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Wto 0:17, 16 Lis 2010    Temat postu:

railman napisał:
Szymek napisał:
Solidne, rzetelne miłośnicze podejście! Nie to co w Zduńskiej Woli.


Jest też taka różnica, że tam robią wolontariusze, w Zduńskiej firma, która w końcu musi zarobić, opłacić pensje dla pracowników itp.

Jest też taka różnica, że barwy miałby być ODPOWIEDNIE, a są NIEODPOWIEDNIE!



Zarówno grudziądzką, jak i wrocławską odmalowali wolontariusze. Za darmo...

Gdyby to kolejarze w czasie wolnym z własnej woli pomalowali tę lokomotywę, to można by uznać za dopuszczalne - zrobili to tym co było pod ręką. Ale ta firma wygrała przetarg na pieniądze za którą można zrobić naprawę główną parowozu wąskotorowego!!! Dopóki będziemy machać ręką na takie sytuacje, to w tym kraju (również w sektorze muzealnictwa kolejowego) nigdy nie będzie normalnie!
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Filip B. dnia Wto 0:18, 16 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KLAN PALUCHOWSKICH




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:54, 16 Lis 2010    Temat postu:

railman napisał:
I niestety to widać - brak takiego ,,serca''. Zobaczymy jak zaprezentują się parowozy.


Tu nie o serce chodzi lecz o wiedzę i doświadczenie. Różnica w kosztach pomiędzy farbą typową dostępną w handlu a odpowiednią kolorystycznie jest minimalna. Trzeba tylko wiedzieć jaki powinien być to kolor, jakich kolorów użyć do mieszania, jakich proporcji etc. Wymaga to doświadczenia, oraz wiedzy, o dobrych chęciach nie wspominam ponieważ rzekomo są (panowie wyczyścili przedział silnikowy czego nie było w SIWZ).

Dużą rolę pełni również nadzór inwestora, który powinien na bieżąco kontrolować postępy prac i użyte technologie. W przypadku projektu Milicz wymagania zostały postawione dość rygorystycznie, tak wiec mamy określone np. szerokości efektywne krycia desek (zgodnie z dokumentacją producenta), typ śrub (aktualnie nie produkowane w Polsce, konieczność sprowadzania z Niemiec), piaskowania konstrukcji. Bądź co bądź, wykonawca został zobowiązany do dania 5 letniej gwarancji co również narzuca pewną staranność prac.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KLAN PALUCHOWSKICH dnia Wto 11:54, 16 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 3 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin