|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
railman
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pon 20:49, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
No przecież kazda firma mogła się zgłosić, zgłosiła się jedyna do przetargu. Gdyby nie ona żadnego remontu nawet by nie było...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
railman
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Sob 14:24, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Remont lokomotyw w karsznickim skansenie toczy się pełną parą. W ubiegłym tygodniu oddano lokomotywę spalinową SM 41-175. Konserwatorzy zaczęli już pracę nad parowozami.
Prace są prowadzone dzięki pozyskaniu funduszy z konkursu na udzielenie dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, ogłoszonym przez Zarząd Województwa Łódzkiego. Dotacja wyniosła 70 tys. ze 189 tys. zł łącznych kosztów remontu. Pozostałą kwotę pokrywa budżet miasta. Prace prowadzi firma Rem-Team z Sopotu.
– Oddaliśmy już pierwszą lokomotywę, do końca roku mamy zamiar przygotować trzy tendry (wagonik na węgiel za lokomotywą) z parowozów. Doprowadzimy je do takiego stanu, że na wiosnę wystarczy tylko je pomalować i do maja zostaną nam do wykonania prace przy parowozach wyjaśnia Paweł Szczerbakow z firmy Rem-Team.
Parowozami, które zostaną poddane renowacji są lokomotywy typu: Ty 42-9, Ty 43-1 i Ty 45-39. Konserwatorzy sugerują, że miasto może skorzystać na ich obecności i odnowić lokomotywę stanowiącą wizytówkę Zduńskiej Woli. Remontowany jest wiadukt przy wjeździe do miasta. Stojąca przy nim lokomotywa wąskotorowa może być niedużym kosztem przez nas odnowiona. Już teraz wykonujemy dodatkowo nieodpłatnie pewne prace przy obecnie odnawianych obiektach, między innymi oczyściliśmy poza zleceniem komorę silnika lokomotywy SM 41- mówi Szczerbakow.
Prace konserwatorskie dotyczą zaledwie małej części eksponatów muzeum, a znajdują się w nim prawdziwe rodzynki, jak lokomotywy Tr21 i Ty246, które przez konserwatorów uznawane są za unikatowe.
źródło: 7 dni |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
railman
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Nie 18:15, 14 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Takie małe porównanie
SM41-175 przed naprawą
[link widoczny dla zalogowanych]
SM41-175 po naprawie
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip B.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: Nie 21:42, 14 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ech... pacany znów walą lokomotywy tą beznadziejną zielenią! Ludzie, przecież idą na to dziesiątki tysięcy złotych!!! Czy parowozy też podzielą los wolsztyńskiej tekatki i jej "magiczno-cyrkowych barw" ? Może skoro są na forum MiKole ze Zduńskiej Woli, wpłyną jakoś na zleceniodawcę, wykonawcę przetargu w sprawie wyboru kolorów? Błagam panowie, skoro już się wydaje na tych nierobów tyle pieniędzy, to chociaż niech pomalują tabor +/- poprawnie...
Pozdrawiam!
FB
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Filip B. dnia Nie 21:42, 14 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KLAN PALUCHOWSKICH
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:38, 14 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak było tutaj ale np. w projekcie Powiatu Milicz kolory taboru były zawarte w postaci numerów RAL w SIWZ. Albo Zamawiający zaniedbał sprawę albo wykonawca poleciał po najtańszych rozwiązaniach (kolor farby przypomina dość szeroko stosowane kolory standardowe).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ciesiel
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:39, 14 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 11:04, 15 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ciesiel napisał: | http://wolf.ict.pwr.wroc.pl/ksk/galeria/sm41/sm41.php |
Właśnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
railman
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pon 17:02, 15 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Według SIWZ było takie zdanie:
wykonać powłoki malarskie zewnętrzne zachowując odpowiednią kolorystykę (ok. 100 m2)
Kolorki mogłyby być lepsze ale złe też nie są.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Pon 19:55, 15 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ciesiel napisał: | http://wolf.ict.pwr.wroc.pl/ksk/galeria/sm41/sm41.php |
Chłopaki z Wrocka robią kawał dobrej roboty. Bez gadania, bez rozgłosu... Solidne, rzetelne miłośnicze podejście! Nie to co w Zduńskiej Woli. Nawet nie chce poruszać tematu co mogliby chłopaki z KSK zrobić za owe 190tys...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
railman
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pon 20:14, 15 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Szymek napisał: | Solidne, rzetelne miłośnicze podejście! Nie to co w Zduńskiej Woli. |
Jest też taka różnica, że tam robią wolontariusze, w Zduńskiej firma, która w końcu musi zarobić, opłacić pensje dla pracowników itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tp4
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)
|
Wysłany: Pon 20:42, 15 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
railman napisał: |
Jest też taka różnica, że tam robią wolontariusze, w Zduńskiej firma, która w końcu musi zarobić, opłacić pensje dla pracowników itp. |
I niestety to widać - brak takiego ,,serca''. Zobaczymy jak zaprezentują się parowozy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doctor
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 0:09, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
railman napisał: | Jest też taka różnica |
Nie ma żadnej. Firma, która bierze za to pieniądze, tym bardziej powinna podejść do tematu w sposób kompetentny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 0:13, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Jest jeszcze sprawa jakości użytych powłok. W Karsznicach mamy idealny przykład tanich zamienników na jeden rok. Ty246 jeszcze dwa lata temu lśnił , teraz wygląda paskudnie , wyblakły i łuszczący się , podobnie jest z tekatką stojąca na szczęście już pod dachem w Skierniewicach. W owych Skierniewicach przy bramie stoi malowana prawie siedem lat temu okaelka. Wygląda już nie najlepiej ale była kryta markowymi farbami więc wytrzymały kilka lat dłużej. Miłośnicze organizacje idą w kierunku lakierowania taboru , wiedzą co się bardziej opłaca, mazanie na roczny pokaz czy wiekszy wydatek i kikudziesięcioletnie oszczędności przy super efekcie. Pilnie przypatrzymy się jak bedzie wyglądała wolsztyńska tekatka za rok, oraz karsznicki tabor za 190 tysi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip B.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: Wto 0:17, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
railman napisał: | Szymek napisał: | Solidne, rzetelne miłośnicze podejście! Nie to co w Zduńskiej Woli. |
Jest też taka różnica, że tam robią wolontariusze, w Zduńskiej firma, która w końcu musi zarobić, opłacić pensje dla pracowników itp. |
Jest też taka różnica, że barwy miałby być ODPOWIEDNIE, a są NIEODPOWIEDNIE!
Zarówno grudziądzką, jak i wrocławską odmalowali wolontariusze. Za darmo...
Gdyby to kolejarze w czasie wolnym z własnej woli pomalowali tę lokomotywę, to można by uznać za dopuszczalne - zrobili to tym co było pod ręką. Ale ta firma wygrała przetarg na pieniądze za którą można zrobić naprawę główną parowozu wąskotorowego!!! Dopóki będziemy machać ręką na takie sytuacje, to w tym kraju (również w sektorze muzealnictwa kolejowego) nigdy nie będzie normalnie!
Pozdrawiam!
FB
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Filip B. dnia Wto 0:18, 16 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KLAN PALUCHOWSKICH
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:54, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
railman napisał: | I niestety to widać - brak takiego ,,serca''. Zobaczymy jak zaprezentują się parowozy. |
Tu nie o serce chodzi lecz o wiedzę i doświadczenie. Różnica w kosztach pomiędzy farbą typową dostępną w handlu a odpowiednią kolorystycznie jest minimalna. Trzeba tylko wiedzieć jaki powinien być to kolor, jakich kolorów użyć do mieszania, jakich proporcji etc. Wymaga to doświadczenia, oraz wiedzy, o dobrych chęciach nie wspominam ponieważ rzekomo są (panowie wyczyścili przedział silnikowy czego nie było w SIWZ).
Dużą rolę pełni również nadzór inwestora, który powinien na bieżąco kontrolować postępy prac i użyte technologie. W przypadku projektu Milicz wymagania zostały postawione dość rygorystycznie, tak wiec mamy określone np. szerokości efektywne krycia desek (zgodnie z dokumentacją producenta), typ śrub (aktualnie nie produkowane w Polsce, konieczność sprowadzania z Niemiec), piaskowania konstrukcji. Bądź co bądź, wykonawca został zobowiązany do dania 5 letniej gwarancji co również narzuca pewną staranność prac.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KLAN PALUCHOWSKICH dnia Wto 11:54, 16 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|