|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 22:20, 29 Maj 2008 Temat postu: Pt47-1 - Renowacja Łódzkiej perełki |
|
|
No więc po zeszłorocznej przeprowadzce na nowe miejsce trwa gruntowna renowacja łódzkiej perełki Pt47-1. Prace prowadzi osobiście Pan Tomasz R. wraz z Kolegami więc o wynik można być spokojnym.
Myślę, że kolejne wieści-zdjęcia pojawią się niebawem
PZDR EMIL
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 22:32, 29 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Pojawią się napewno z pomocą Emila jak wyżej.Niestety ja nie radze sobie z tymi komputerowymi klockami. Wrzucimy coś za tydzień.
W tej chwili jest zdemontowany stocker i czyszczony z korozji. Czyszczona jest przednia część tendra zwykle niedostępna oraz tylny fragment budki , resztę widzicie na zdięciu. Po ostatnich ciężkich latach tej maszyny jest solidnie remontowana na nowym pomniku.Trzymajmy kciuki za Ekipę. Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:27, 02 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Czy mi się tylko wydaje, czy ta ślimacznica od stockera jest przecięta / złamana ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepa_Rider25
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Złotów\Poznań
|
Wysłany: Wto 10:07, 03 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi Tobie o to w połowie to, to chyba przegub jest... nie widać dokładnie
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:09, 03 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Pepa_Rider25 napisał: | Jeśli chodzi Tobie o to w połowie to, to chyba przegub jest... nie widać dokładnie |
Chyba masz tzw. "słuszną rację". Wczoraj na to spojrzałem i skojarzyłem to z częścią która tkwi w korycie tendra. A to jest chyba rzeczywiście dalszy ciąg, gdzie właśnie powinien być przegub
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez elektryk dnia Wto 12:25, 03 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Wto 14:32, 03 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
elektryk napisał: |
Chyba masz tzw. "słuszną rację". Wczoraj na to spojrzałem i skojarzyłem to z częścią która tkwi w korycie tendra. A to jest chyba rzeczywiście dalszy ciąg, gdzie właśnie powinien być przegub |
Na oryginale (coś ok 4 MB ) widać i przegub i upalenie z prawej strony...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 10:53, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Miło mi zakomunikować że renowacja Pt47-1 dobiegła końca. Całość parowozu jest zrobiona bardzo porządnie, jedyne do czego można się przyczepić to wózki tendra. Jednak chwała za to że parowóz znów prezentuje się wyśmienicie i jest niewątpliwie jedną z kolejowych wizytówek łodzi. Zapraszam do obejrzenia fotek a najlepiej chyba będzie samemu pojechać i zobaczyć to cacko
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
PZDR EMIL
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 11:51, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
ja to bym się przyczepił do pomalowania gładzi po której krzyżulec się porusza, ale tak lekko, nierzutująco na całą robote bym się czepną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Nie 12:45, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
stasiek napisał: | ja to bym się przyczepił do pomalowania gładzi po której krzyżulec się porusza, ale tak lekko, nierzutująco na całą robote bym się czepną |
To jest parowóz narażony cały rok na warunki atmosferyczne, takie zabezpieczenie przed korozją jest zupełnie zrozumiałe.
Mnie tylko zastanawia dlaczego drągi bez obwódek? Ja bym do tego malowania najchętniej widział czarne obwódki, no ale to kwestia gustu:)
Ekipie, dzięki której Pyta tak wygląda, serdecznie gratuluję wspaniałego efektu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 16:09, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
potwierdzam - czarne obwódki i co mogło być jeszcze? wypełnienie tabliczek czarne z białym orłem, natomiast litery i cyfry do gołego metalu i lakier miodzoi. tylko to takie detalem, ale co jak co robota świetnie wykonana i gratulować zapału zawzięcia i końcowego efektu:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schlottermeyer
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:04, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Szepol napisał: | stasiek napisał: | ... gładzi po której krzyżulec się porusza... |
To jest parowóz narażony cały rok na warunki atmosferyczne, takie zabezpieczenie przed korozją jest zupełnie zrozumiałe. |
Znacznie lepiej wyglądałaby stal pomalowana lakierem bezbarwnym - i wilk syty i owca cała Oczywiście - to drobiazg w porównaniu z tak solidną robotą na całej lokomotywie. Pięknie petuszka odmłodniała... semafor chyba też.
Aha - chyba jednak jeszcze nie koniec prac - brakuje lamp na tendrze.
Pozdr!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez schlottermeyer dnia Nie 18:08, 28 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 22:52, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Witam.
Dzieki Emilu za umieszczenie fotek, oczywista posiadam ich więcej bardziej szczegółowych. Tą katorżniczą robote wykonało dwóch ludzi plus ekipa Cargo ZT Łódź która zbudowała nowy pomnik i przestawiła parowóz. Jasne że zawsze można dyskutowac o szczegółach , bardziej lub mniej istotnych, uważam jednak że maszyna jest odrestaurowana bardzo dobrze , tym razem szczególny nacisk położono na konserwacje układu tłokowo korbowego , stockera oraz wyprostowano zgnieciony onegdaj na Kaliskim tender. Faktycznie nie wiem gdzie się zapodziały tylne lampy.
Podziekowania Panu Tomaszowi , Wojtkowi oraz wszystkim nie wymienionym.
Pozdrawiam-Janek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 23:08, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
stasiek napisał: | ja to bym się przyczepił do pomalowania gładzi po której krzyżulec się porusza, ale tak lekko, nierzutująco na całą robote bym się czepną |
Wszystkie części mechaniczne sa pokryte warstwą smaru i farby aby deszcz nie wypłukiwał tłuszczu , łącznie z krzyżulcami i sworzniami tłokowymi , panewkami i wszelakimi innymi drobiazgami. Identycznie jest zakonserwowany a niewidoczny mechanizm stockera.
Zasadniczo poza pewnymi drobiazgami zauważonymi przez Was jest to wzorowo przeprowadzona renowacja zimnego eksponatu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irys
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Pon 0:45, 29 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
John C. napisał: | jest to wzorowo przeprowadzona renowacja zimnego eksponatu. |
Czas to pokaże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schlottermeyer
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:31, 29 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
John C. napisał: |
Wszystkie części mechaniczne sa pokryte warstwą smaru i farby aby deszcz nie wypłukiwał tłuszczu |
To ja przepraszam, nie pomyślałem że Panowie konserwatorzy zaplanowali to tak sprytnie. Chylę czoła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|