|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Śro 15:59, 14 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Trochę zdjęć Petuchy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 21:55, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Renowacja na ukończeniu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bydgoszcz_waskotorowa
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 22:03, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Wygląda okazale
Wypukłe drzwi dymnicy to jednostkowy przypadek, czy w standardzie montowano je fabrycznie w tych Petuchach?
Z ciekawości - torowisko prowadzące do miejsca ekspozycji jest tymczasowe, czy pozostanie na stałe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Pią 22:20, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
bydgoszcz_waskotorowa napisał: |
Wypukłe drzwi dymnicy to jednostkowy przypadek, czy w standardzie montowano je fabrycznie w tych Petuchach? |
Wypukłe drzwi dymnicy zawsze były standartem we wszystkich produkowanych po wojnie parowozach. Dopiero przy okazji późniejszych remontów upraszczano sobie wykonawstwo i robiono płaskie. Ot taki szczegół, a jak zmienia wygląd parowozu. A jak jeszcze będą w przyszłym tygodniu założone wiązary, korbowody i tabliczki (o czym donosi kol. AXEL w serwisie TSK24) to napewno będzie piękny pomnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 23:34, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Peta zyskała nawet oryginalny prędkościomierz rejestrujący tyle że od Pt47-136, który w swoich magazynach odnaleźli kolejarze ze Skarżyska.
Wypukłe drzwi dymnicy zaczęto zasępować płaskimi po pomyśle racjonalizatorskim jednego z ZSMPowców, który to mówił o oszczędności stali i roboczogodzin w trakcie produkcji i napraw. Na Pt47-13 były mocno zgnite i zastanawialiśmy się nad "spłaszczeniem" ale jednak poświęciliśmy trochę czasu i pracy i zostały zachowane.
Torowisko z mocnym podjazdem ??
Zostanie zdemontowane już w poniedziałek. Tylko do dzisiaj oficjalnie miało byc by móc wepchnąć petę na postument.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AXEL dnia Pią 23:45, 13 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 10:01, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie, wielka prośba.
Z racji tego że ze mnie bardziej kolejarz jak informatyk czy grafik, chciałbym prosić kogoś z Was o pomoc.
Na Pt47-13 zarówno na dymnicy jak i na tendrze był napis z serią parowozu i numerem. W jednej linii Pt47 a pod spodem 13. Czy ktoś z Was mógłby wykonać szablon takiego napisu w wersji elektronicznej? Zdjęcia (niepublikowane) dla chętnego podjęcia się zadania na maila.
Zastanawiałem się nad napisem na budce maszynisty "D.O.K.P Lublin, MD Skarżysko Kamienna" tyle że w latach jak ona jeździła w Skarżysku tego napisu tam nie było. Co o tym sądzicie?
Z góry wielkie dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AXEL dnia Sob 10:03, 14 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 12:28, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Tu są potrzebne informacje dotyczące napisów:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Sob 13:49, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
robert napisał: |
[link widoczny dla zalogowanych] |
Jak pokazuje dokumentacja parowozu oznaczenia malowane były na czołownicy, a nie na drzwiach od dymnicy. Nie wiem kiedy i dlaczego zaczęto malować je na dymnicy i dodatkowo umieszczać różne ozdóbki. Prawdopodobnie jest to "radosna twórczość" różnych specjalistów od malowania. Na starych (jeszcze czarno-białych zdjęciach) nie widać na drzwiach dymnicy żadnych oznaczeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 14:04, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki Robert. Nie wiem czy te wymiary są takie same jak oznaczen jakie były na 13-tce w latak 86-88 gdy stacjonowała w Skarżyskiej szopie. Wrzucę zdjęcia to podlinkuję tu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 7:56, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Renowacja skończona. Póki co wrzucam kilka linków bo moje zdjęcia jeszcze nie posegregowane. Tak nam oto wyszła maszynka... Czekam na opinie i ew. uwagi co można jeszcze poprawić.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal1985
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa / Wydminy
|
Wysłany: Śro 11:02, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Petucha wymiata!!! Super sprawa, super...!!!
Mam tylko pytanie- co do reflektorów - czy obecnie można je gdzieś odnowić czy raczej są to jakieś ,,zapasy''??? Sam posiadam taki reflektor (na szczęście w nienaruszonym stanie) ale gdyby się coś przytrafiło to gdzie szukać pomocy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 11:04, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Reflektory pochodzą z SM42. Są jeszcze firmy gdzie można przeprowadzić renowację odblasków bo cała reszta to raczej robota dla ślusarza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knop
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wtyn
|
Wysłany: Śro 11:17, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
AXEL napisał: | Renowacja skończona. Póki co wrzucam kilka linków bo moje zdjęcia jeszcze nie posegregowane. Tak nam oto wyszła maszynka... Czekam na opinie i ew. uwagi co można jeszcze poprawić.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Pieknie. Tylko ten tender troche niebardzo. od środka widać na zdjęciach ze niepomalowany i chyba tam nawet rdze dostrzegłem. takze szybko sitko sie zrobi. Podest byl odnawiany?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez knop dnia Śro 11:19, 25 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 11:26, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Tendra nie zdążyliśmy zabezpieczyć. Będzie malowany po majowym weekendzie. Są wywiercone otwory, żeby woda spływała. Podest? Który, na parowozie jest ich kilka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
knop
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wtyn
|
Wysłany: Śro 11:57, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
myślałem o podeście wzdłuż kotła tak wiec?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez knop dnia Śro 12:18, 25 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|