Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

renowacja Ty1-76
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:13, 26 Kwi 2012    Temat postu:

John C. napisał:
t-o napisał:
AXEL napisał:
Rym cym cym ze szlifierki dym, a już Ci dorobią wiązary, żartujesz?


A gdzie się podziały wiązary od Ty1 ????


Do kogo to pytanie? Publicznie? "Znowu nic nie rozumiem , ja znowu nic nie rozumiem" cyt. "CK Dezerterzy"


Pytanie publiczne, otwarte. Skierowane do każdego kto zna odpowiedź. Jak mnie pamięć nie myli drzwiczki paleniskowe z tego parowozu, tez chyba zostały sprzedane Niemcom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 20:27, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Wiesz , gdzie wywędrowały części to można sie jedynie domyślać, tylko pytanie zadaje pracownik parowozowni, więc nieco dziwne.......ale wiesz , młody jeszcze to może nie pamiętać w jakim stanie był parowóz........

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Czw 21:23, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Na zdjęciach i filmikach z roku 2007 wiązary jeszcze są, a na zdjęciach z 2009 roku już nie ma. Czyli zniknęły stosunkowo niedawno. Na filmiku na YT z 11.07.2010 widać jeszcze korbowody leżące w tendrze.
A tak przy okazji mam pytanie do będących w temacie: Czy parowozy znajdujące się w Wolsztynie mają status zabytku techniki, czy wraku, który nie jest prawnie chroniony i za dewastację nikt nie odpowiada?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 22:35, 26 Kwi 2012    Temat postu:

robert napisał:
Pytam ponownie, gdzie są wiązary?
A ja proponuję trochę uważniej przeglądać wiadomości z parowozowni. Ponieważ po tym pytaniu temat (jak to często bywa na tym forum) jest rozwijany to wypada zwrócić uwagę szanownych forumowiczów na pewne fakty. Najlepiej jak będą to filmy i zdjęcia Razz

Pytanie padło 24.04 o godzinie 20:46. Wojtek Lis w wiadomościach z parowozowni w tym samym dniu tylko o godzinie 14:01 zamieścił filmik z ustawiania parowozu Ty1-76. Polecam 36 sekundę na której widać świeżo odmalowane elementy, które wg mnie wyglądają jak wiązary. Jest również zdjęcie z 2012 r. zrobione trochę później [link widoczny dla zalogowanych] na którym niejakie wiązary są już założone. Więc o co chodzi? O to gdzie są wiązary, czy o rozkręcanie teorii spiskowych? Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DoT dnia Czw 22:37, 26 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
defk23




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pierwsza stolica polski - GNIEZNO

PostWysłany: Pią 0:10, 27 Kwi 2012    Temat postu:

A ja mam pewne pytanie. Już kilka razy to widziałem i zawsze mnie to zastanawia. Czasami parowóz bez wiązarów ma zastawy kołowe obrócona każdy inaczej tak, że czopy wiązarów nie są w jednej linii. Jak w takim przypadku obraca się je, aby można było założyć wiązary?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 10:14, 27 Kwi 2012    Temat postu:

defk23 napisał:
A ja mam pewne pytanie. Już kilka razy to widziałem i zawsze mnie to zastanawia. Czasami parowóz bez wiązarów ma zastawy kołowe obrócona każdy inaczej tak, że czopy wiązarów nie są w jednej linii. Jak w takim przypadku obraca się je, aby można było założyć wiązary?


Przychodzi 10 strongmenów. Podnosi parowóz, a warsztatowcy obracają koła Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kucyk




Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:13, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
Przychodzi 10 strongmenów...

...i choćby przyszło 1000 atletów...


Jak ustawić zestawy do założenia wiązarów?
Wśród metod jest kilka mniej lub bardziej destrukcyjnych składających się z różnych rodzajów szarpania, walenia, łomotania, napier...ania czy użycia dźwigu. Ja polecam metodę nieinwazyjną.

Potrzeba:
- kilku klocków drewnianych, mogą być pocięte podkłady tzw. poduszki;
- lewarka samochodowego 5t (a jeszcze lepiej 10t) typu kolumnowego o jak największym skoku;
- 0,5l rzadkiego oleju w oliwiarce;
- 5 tuskich.

Jak to wykonać:
1. Otwieramy pierwsze tuskie i spokojnie patrzymy na zestawy starając się ocenić które są najmniej przekręcone względem siebie. Wiadomo przecież że jeśli trzy osie stoją mniej-więcej równo mając czopy wiązarowe np. koło godziny 8, a pozostałe dwa są np. na godzinie 5 to właśnie te drugie będziemy przekręcać do 8, a nie na odwrót.

2. Pod każde koło wprowadzamy z obu stron na szynę trochę oliwy. Zaś drugie tuskie wprowadzamy w siebie.

3. Stawiamy przy kole które zamierzamy przekręcić klocki drewniane tak, aby opierały się pewnie o podłoże (najlepiej na podkładzie) i były lekko nachylone w stronę płaszczyzny koła. W tym celu dobrze jest podłożyć z zewnątrz pod klocki deseczkę. Na klocki kładziemy lewarek który zapierać się ma o szprychę tuż przy kole bosym, czop korbowy lub koniec przeciwwagi. Wszystko ma być stabilne i nie może się bujać. Jeśli chcemy kręcić kołem w lewo, to podnośnik stawiamy oczywiście po prawej stronie patrząc od czoła zestawu.

4. Otwierając kolejne tuskie przekręcamy zestawy aby czopy znalazły się mniej-więcej w tych samych pozycjach.

5. Aby wyrównać dokładnie zestawy trzeba parowóz przetoczyć tak, aby czopy którejś strony znalazły się na godzinie 3 lub 9, co odpowiada punktom zwrotnym i wtedy przy pomocy liniału i odpowiednich podkładek precyzyjnie ustala się położenia.

6. Po zakończeniu czynności sprzątamy pieprznik, dopijamy tuskie, zbieramy butelki na wymianę i udajemy się do sklepu po kolejny zapas, wszak należy się nam gdyż napracowaliśmy się zdrowo!

Na zdrowie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
defk23




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pierwsza stolica polski - GNIEZNO

PostWysłany: Pią 14:13, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Dzięki za wyczerpującą i podchmieloną odpowiedź ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 14:23, 27 Kwi 2012    Temat postu:

defk23 napisał:
Dzięki za wyczerpującą i podchmieloną odpowiedź ;]


Ewentualnie bierzemy drugą lokomotywę, podpinamy ją pod parowóz i delikatnie manewrując zakładamy poszczególne wiązary.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Nie 21:43, 06 Maj 2012    Temat postu:

John C. napisał:
Wiesz , gdzie wywędrowały części to można sie jedynie domyślać, tylko pytanie zadaje pracownik parowozowni, więc nieco dziwne.......ale wiesz , młody jeszcze to może nie pamiętać w jakim stanie był parowóz........


Więc zastanów się Stary Miłośniku Parowozów po co pytam..... wiązary cały czas od wiosny 2008r były w pruskim wagoniku za noclegownią.... gdyby je ktoś zagospodarował sądzisz, że bym się tu na forum odzywał i odgrzewał starego śmierdzącego kotleta??

A pytanie było zadane po to że każdy MK mógł rozwinąć swe teorie spiskowe.... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pon 11:22, 07 Maj 2012    Temat postu:

t-o napisał:

A pytanie było zadane po to że każdy MK mógł rozwinąć swe teorie spiskowe.... Smile

Przez nikogo nie przymuszany zadałeś to pytanie 25.03.2012. Skoro teraz tak stawiasz sprawę to mogę tylko odpowiedzieć, że na głupie pytanie nie ma mądrych odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Pon 15:28, 07 Maj 2012    Temat postu:

ty45408 napisał:
na głupie pytanie nie ma mądrych odpowiedzi.


W ogóle nie oczekiwałem takowych.

Ale przyznasz chyba że miło jest być zaskoczonym tym że wiązary nie są ani w hucie ani w Niemczech ani na jakimkolwiek ogródku..... tylko na Ty1. Uprzedzając fakty od razu powiem że wkrótce i korbowody znajda się na właściwym miejscu. Kobry i drążki niestety zaginęły w otchłani dziejów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin