|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepa_Rider25
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Złotów\Poznań
|
Wysłany: Pią 18:41, 22 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
według mnie świetny pomysł!! Po co rozpalać Ok1 lub cos innego, jak manewrówke można by wykonywac takim pasozytem. No i jaka klimatowa maszyna:) i pewnie ekonomiczniejsza do takich prac.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip B.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: Pią 19:06, 22 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Pepa_Rider25 napisał: | według mnie świetny pomysł!! Po co rozpalać Ok1 lub cos innego, jak manewrówke można by wykonywac takim pasozytem. No i jaka klimatowa maszyna:) i pewnie ekonomiczniejsza do takich prac.
Pozdrawiam |
A kiedy ostatnio rozpalano coś tylko do manewrów?
Pozdrawiam!
FB
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polkoi
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Sob 2:33, 23 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
a na ile by wystarczyło pary temu maleństwu pary noi ile by zajmowało napełnienie go??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:59, 23 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Seryjnie produkowany polski parowóz bezpaleniskowy 1U miał zapas pary na 3 godziny pracy. Pasożyt stojący w Wolsztynie jest inną konstrukcją, niemiecką z 1912, ale z uwagi na podobne gabaryty, układ os,i prawdopodobnie działałby przez porównywalny czas. Co do napełniania - nieudało mi się przynajmniej na razie znaleźć jakis danych.
Postulując przywrócenie do życia pasożyta miałem na myśli głównie funkcje ciekawostki - atrakcji na paradę. Ilekroć byłem w Wolsztynie i widziałem jakieś manewry to była to albo lokomotywa która przyprowadziła planowy pociąg z Poznania lub Leszna i odstawiała jego wagony przed powrotem do szopy, lub też spalinówka, która przyjechała z jakimś brutto.
Swoją droga, nie spodziewałem się, że mój pomysł z pasożytem wywoła taka dyskusję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ciesiel
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:23, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Pt47-106 jest już w tej chwili w szopie, będzie przygotowywana do renowacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 18:48, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Ciesiel można jakieś dodatkowe informacje???
Jaki kolor będzie miała lokomotywa, lakier czy farba, rozumiem, że wiązary i korbowody będą założone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:58, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Też czekam na dokładniejsze informacje. A moze by z pieniędzy zebranych w ubiegłym roku dało się przynajmniej wyczyścić, jeśli nie odnowić Ty1-76, który stoi zapomniany koło wyremontowanego właśnie kanału ? Taka ładna trzycylindrowa maszyna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz G.
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Czw 12:36, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Jak idzie rozłączanie lokomotywy z tendrem?? Na stronie p. Lisa pisze, że już kilka dni się z tym męczą. Również cieszę się, że zostanie odmalowana kolejna maszyna w Wolsztynie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Czw 16:40, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Łukasz G. napisał: | Na stronie p. Lisa pisze, że już kilka dni się z tym męczą. |
Bzdura. Próby rozłączenia były we wtorek zaraz po ściągnięciu do parowozowni i dziś, wczoraj na 106 nic się nie działo, a dzisiejsza próba z użyciem podnośnika hydraulicznego, jak widać zakończyła się sukcesem, tender stoi przed Ty45-379, a parowóz jest w hali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
taboret1
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:48, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
A ja mam inne pytanko co do Pt47-106. Dzisiaj około godz. 10 przejeżdżałem koło parowozowni. Parowóz ten stał jeszcze za zasiekami ale, co ciekawe, wydaje mi się (wydaje mi się, bo nie wiem czy wierzyć własnym oczom), że z jego komina wydobywał się dym. Wkurzony, że nie mam aparatu pojechałem dalej. Czy ktoś wie coś na ten temat i mógłby to wyjaśnić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Czw 21:09, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
taboret1 napisał: | Czy ktoś ... mógłby to wyjaśnić? |
Bardzo proszę:
Dym z komina to taka wolsztyńska tradycja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lxd2
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PL
|
Wysłany: Czw 22:19, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Czy w Wolsztynie były/są przeprowadzane tzw. Jazdy gospodarcze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monomach
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 22:21, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Rozumiem, że tzw "ognisko" pali się w dymnicy, bo chyba nie w piecu, hmm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Czw 22:54, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Monomach napisał: | Rozumiem, że tzw "ognisko" pali się w dymnicy, bo chyba nie w piecu, hmm? |
W piecu i do całkiem spore to ognisko było.....
Co do jazd gospodarczych to odbywały się odbywają się i będą sie odbywać bo taka jest potrzeba.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez t-o dnia Czw 22:56, 06 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monomach
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 23:02, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
No to jestem ciekaw, jaki jest stan "wewnętrzny" Petuchy, bo na zdjęciu widać dym wydobywający się z komina, a nie ze wszystkich mniejszych czy większych szczelin kotła, czy paleniska...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|