Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SD80 - wyciągnięty z chaszczy!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Wto 21:05, 15 Gru 2009    Temat postu: SD80 - wyciągnięty z chaszczy!

Witam!
Miło mi poinformować, że SD-80 został w dniu 15 grudnia 2009 roku wyciągnięty z chaszczy na tyłach byłego Dworca Głównego i podciągnięty pod Muzeum Kolejnictwa! Very Happy Twisted Evil Razz Surprised
Czekamy na zdjęcia!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert77




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Śro 0:42, 16 Gru 2009    Temat postu:

Zgadza się. Dziś nadeszła wiekopomna chwila. Po ok 20 latach postoju w krzakach SD80-002 wyjechał na własnych kołach. Very Happy
Dodam, że teren był z grubsza uprzątnięty, krzaki powycinane.

Muzeum Kolejnictwa w Warszawie poczyniło siedmiomilowy krok w kierunku ratowania tego cennego zabytku. Wiele osób położyło na tym pojeździe krzyżyk, a jednak się udało go wyciągnąć z krzaków. Coś co wydawało się nie możliwe dziś udowodniono, że się jednak da... Very Happy

Relacja z wyciągania SD80 z krzaków wyglądała następująco.
Dziś tj 15 grudnia 2009 r. uprzątnięto pod SD80 tory z syfu jaki tam leżał. Warstwa butelek i śmieci była sporawa. Potem była odkopywania torów wyjazdowych bo SM42 i wagon SD80 by się nie zmieścił na pewnym odcinku toru. Trzeba było pomachać łopatą Wink

Następnie przyjechał pociąg ratunkowy PKP PLK z dźwigiem EDK1000 na pokładzie (na wszelki wypadek). Po czym SM42 manewrując po torach dojechała szczęśliwie do czoła SD80. Tam pracownicy linami zabezpieczyli wózki i zapieli SD80 do "stonki".

Wyciągnie SD80 trwało ok 3h ale się udało. Skład toczył się ok 5km/h ale jechał. Nic złego się nie wydarzyło po drodze.
Ku naszemu zdziwieniu SD80 jechał cicho i gładko. Na zakrętach i zwrotnicach jechał bardzo dobrze i nie było najmniejszego problemu z ich pokonaniem.

Uważam, że należy podziękować Muzeum Kolejnictwa za to wydelegowanie pociągu ratunkowego i ściągnięciem SD80 bliżej Dw. Głównego.
Nasz bohater dzisiejszego zamieszania przystanął przy peronie pocztowym tuż obok Muzeum Kolejnictwa. Mam nadzieję, że w przyszłości ten eksponat doczeka się nowego poszycia blach, zrobionego na nowo wnętrza i że kiedyś będzie pamiątką najszybszego pociągu lat 60-tych Smile
Jedynego włoskiego wagonu motorowego zachowanego w Polsce.

Podsumowując akcja zakończyła się pełnym sukcesem.

Pod spodem fotorelacja.












Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Robert77 dnia Śro 1:07, 16 Gru 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Śro 10:00, 16 Gru 2009    Temat postu:

Opłaciło się wywalić Sankowskiego. Razz
Teraz trzeba będzie zawalczyć o odbudowę. Smile

P.S. Przy tym peronie to wygląda jakby miał zaraz zabrać pasażerów w podróż. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Śro 10:02, 16 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KLAN PALUCHOWSKICH




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:25, 16 Gru 2009    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
Teraz trzeba będzie zawalczyć o odbudowę. Smile

Walczyć to można ze smrodem w klopie tu potrzebna jest rzeczowa, merytoryczna współpraca. Muzeum taką wolę współpracy przejawia. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Śro 12:59, 16 Gru 2009    Temat postu:

KLAN PALUCHOWSKICH napisał:
tu potrzebna jest rzeczowa, merytoryczna współpraca. Muzeum taką wolę współpracy przejawia. Smile

I dobrze, że MuzKol chce współpracować. Trzeba tylko ciągle go w tym upewniać. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:55, 17 Gru 2009    Temat postu:

czy zostało w nim coś z napędów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 23:33, 17 Gru 2009    Temat postu:

Jakieś smętne resztki po silnikach były z 2-1,5 miechów temu, a teraz to tylko Robert może potwierdzić lub zaprzeczyć. Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert77




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Pią 17:17, 18 Gru 2009    Temat postu:

Owszem zachowały się tylko resztki silników spalinowych znajdujących się w obu kabinach. Pokrywy i tłoki i reszta elementów silnika została wyciągnięta przez złomiarzy. W dodatku brakuje, wałów napędowych, przekładni itp.
Pudło wagonu leży na wózkach ponieważ czopy skrętu został ukradzione.

Podłogi "brak", są powycinane elementy podłogi oraz instalacji wodnej.
Jedynie co się ostało to nienaruszona rama naośna pudła wagonu.
natomiast to co dało się wykręcić, wyciąć lub urwać zostało wykradzione i zapewne sprzedane na złom. Dziś SD80 wygląda tragicznie jak widać na załączonych zdjęciach.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Robert77 dnia Pią 17:21, 18 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pt47-106




Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MD Przeclaw/Gryfino

PostWysłany: Wto 20:02, 29 Gru 2009    Temat postu:

To teraz ściągnąć i uratować EW51 który stal swego czasu na Grochowie.

Bardzo proszę stosować się do zasad pisowni i ortografii! Proszę nie wystawiać mojej cierpliwości na próbę i nie zmuszać mnie do powrotu do polityki przyznawania ostrzeżeń za błędy ortograficzne!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Wto 20:31, 29 Gru 2009    Temat postu:

Łatwo powiedzieć, troszku ciężej wykonać. Ale bądźmy dobrej myśli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Wto 21:01, 29 Gru 2009    Temat postu:

Cieszy oczywiście taka inicjatywa. Nasuwa się jednak smutna refleksja. Obecnie w Polsce panuje tak dalece posunięta agonia muzealnictwa kolejowego że takie wydarzenia nazywa się "wiekopomna chwila". Coś co powinno być oczywistą oczywistością, a w normalnym kraju w ogóle nie powinno mieć miejsca u nas określane jest jako przełom, coś niemal niemożliwego do wykonania. Tak jakby w 100% odbudowano Lubsko, z całą infrastrukturą kolejową i przemysłową, a dwie hale wachlarzowe zapełniono sprawnymi maszynami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 21:45, 29 Gru 2009    Temat postu:

Irys napisał:
Obecnie w Polsce panuje tak dalece posunieta agonia muzealnictwa kolejowego że takie wydarzenia nazywa się "wiekopomna chwila".

Szymon, chyba używasz zbyt mocnych słów - ja bym mówił o kryzysie muzealnictwa kolejowego finansowanego ze środków publicznych lub firm państwowych. Reszta jakoś stara się iść do przodu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkStB




Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kongresówka

PostWysłany: Czw 23:42, 21 Sty 2010    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
P.S. Przy tym peronie to wygląda jakby miał zaraz zabrać pasażerów w podróż. Wink


Tak, ale trochę to pachnie klimatami opowiadań Covalusa... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Klucznik




Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:52, 04 Sie 2011    Temat postu:

Witam na forum! Od dawna interesuje mnie historia SD80, którego już kilkanaście lat temu wypatrzyłem stojącego w krzakach na terenie Odolan. Ciekawy jestem, czy ktoś może dysponuje zdjęciami pokazującymi jego obecny stan (ostatnio miałem okazję oglądać go ponad rok temu w lipcu). Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:23, 04 Sie 2011    Temat postu:

Klucznik napisał:
Witam na forum! Od dawna interesuje mnie historia SD80, którego już kilkanaście lat temu wypatrzyłem stojącego w krzakach na terenie Odolan. Ciekawy jestem, czy ktoś może dysponuje zdjęciami pokazującymi jego obecny stan (ostatnio miałem okazję oglądać go ponad rok temu w lipcu). Pozdrawiam

Byłem tam miesiąc temu. Nic się nie zmieniło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin