Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Techniczne aspekty współczesnej eksploatacji parowozów.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TKh05353




Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 20:24, 17 Kwi 2013    Temat postu:

Borat napisał:

Tak, zawory powinny być wyskalowane z różnicą bodaj 0,5 atmosfery. Zapewne potwierdzisz to lub mnie poprawisz.


Muszę Ciebie poprawić nie masz racji jeżeli chodzi o 0,5 Atm Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichałŁ




Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Śro 20:32, 17 Kwi 2013    Temat postu:

Zawory bezpieczeństwa ustawia się tak że jeden otwiera się przy ciśnieniu nominalnym drugi 0,3bara wyżej.
Legalnymi jednostkami ciśnienia obecnie jest tylko Pa i BAR. Atmosfera ta fizyczna i techniczna jest nielegalna i lepiej na różnych egzaminach nie używać tego no chyba że ktoś jest biegły w przeliczaniu jednostek.

Zawór bezpieczeństwa musi mieć taki przelot aby sam jeden był zdolny wypuścić nadmiar pary przy największej wydajności kotła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Śro 22:11, 17 Kwi 2013    Temat postu:

MichałŁ napisał:

Legalnymi jednostkami ciśnienia obecnie jest tylko Pa i BAR. Atmosfera ta fizyczna i techniczna jest nielegalna i lepiej na różnych egzaminach nie używać tego no chyba że ktoś jest biegły w przeliczaniu jednostek

[link widoczny dla zalogowanych]
Dla ścisłości: Z załączonego wyżej dokumentu wynika, że atmosfera fizyczna (atm) jest tak samo legalna jak bar (str.3). Są to tzw. legalne jednostki spoza układu SI obowiązującego w Polsce od 1976roku, podobnie jak np: tona, hektar, litr, czy też kilokaloria, której miano umieszczone jest na opakowaniu jogurtu. Obowiązującą legalną jednostką ciśnienia jest 1 Pa, a w praktyce używana najczęściej pochodna jednostka 1MPa, w której są wyskalowane obecnie produkowane manometry. W czasach kiedy były produkowane parowozy manometry były skalowane w atmosferach technicznych i dlatego nie jest zbyt wielkim błędem używanie dla tych maszyn pojęcia "1 atmosfera", jako wskaźnik ciśnienia. W chwili obecnej czerwona kreska oznaczająca dopuszczalne ciśnienie kotłowe 16at będzie w przybliżeniu namalowana w pozycji 1,6 Mpa, jako,że 1MPa=10,197 dawnej atmosfery technicznej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Śro 22:37, 17 Kwi 2013    Temat postu:

MichałŁ napisał:
Korki są przelewane co 3 miesiące


Jak już mamy być tacy super dokładni, to korki nie przelewa się co 3 miesiące.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 23:48, 17 Kwi 2013    Temat postu:

Borat napisał:
TKh05353 napisał:
Zawory należy przemieniać miejscami i ustawiać ciśniania nakazane dokumentację utrzymaniową. Po za tym "100 mm od NPM* nie oznacza 100 mm od podniebienia. Radzę się douczyć. A dodatkowo dodam, że kulki w wodowskazie należy wymieniać.

* chyba ma być NPW

PS. "NPW" - Najniższy Poziom Wody i jest to linia wyzaczona na tabliczne kotłowej jak również na obiciu blachy za wodowskazem i jest to minimum 100 mm !!!!

Radzę wypowiadać się o rzeczach o których wiecie ... tylko się ośmieszacie.

Ależ w Tobie jadu!
Tak, zawory powinny być wyskalowane z różnicą bodaj 0,5 atmosfery. Zapewne potwierdzisz to lub mnie poprawisz. Jednak jak kocioł ma wybuchnąć, to te dwa zawory nie wystarczają. Nie widzę związku z moją wypowiedzią.

Kulki należy wymieniać, a rurkę spustową czyścić hehe... Nie wiem, jaki to ma związek z moją wypowiedzią. Znowu chciałeś mi dociąć.

robert napisał:
TKh05353 napisał:
Radzę wypowiadać się o rzeczach o których wiecie ... tylko się ośmieszacie.

I myślisz, że fajny jesteś? po raz któryś z rzędu zwróciłem uwagę na treść twoich postów, maszynista od dwóch wtorków....
Jak na razie to Ty się ośmieszasz swoją zarozumiałością. Nie cierpię ludzi, którzy myślą, że są najmądrzejsi.
Może najlepiej, żeby nikt się nie wypowiadał na forum? co?

Ależ w tej wypowiedzi jest jadu! Czyżby aż tak komuś na odcisk nastąpił? Nie przypominam sobie.
Robert, miałem przyjemność dłubać w jakimś stopniu TKh i ponad 6 lat działać w Pyskowicach. Widzę, że to ktoś mocno związany z tym parowozem i Towarzystwem z Pyskowic, w których już nie działam od paru lat. No, a tam jeśli nie jesteś z nami, to jesteś przeciwko nam. Niemniej z tego powodu żył nie zamierzam sobie otwierać.

TKh05353 napisał:
P.Mierosławski napisał:
Kocioł nalezy tak prowadzić, aby zawory nigdy nie pracowały, a cisnienie pary wahało sie nie wiecej jak 1-2 atm.
Jest to oczywiście wykonalne na każdym parowozie, oczywiście pod warunkiem, ze jest on "dobry na parę" i "dobry na wodę" (ciekawe co to oznacza Question )

Jak Ty potrafisz utrzymać parowóz na różnicy 1-2 atm to ja Ci gratuluje samopoczucia, albo te książki należy spalić.

Powiedział TKh samemu Pawłowi Mierosławskiemu, heh! No cóż, ja może nie mam długiej siwej brody, łysiny i 20 lat za przepustnicą. Jednak troszkę popracowałem przy parowozach, troszkę pojeździłem i powiem Ci, że o dziwo, ale jest to możliwe. To jak trudne podjazdy, czy pociągi gwarancyjne. Dla jednych wyzwaniem było 2000 ton, inni przekraczali 3000. Niby nie możliwe, a jednak!


No cóż , dla dzieci internetu nie istnieje coś takiego jak autorytet. Polibuda na energetyce cieplnej , kawał życia za wajchą w kilku parowozowniach, odczyty , publikacje , etc. to wszystko NIC. Jeden misio nieco podłubał przy maszynie , coś przeczytał albo nie , ponoć dostał jakiś kwit na parowóz i wie WSZYSTKO. JEDNA WIELKA MASAKRA. Znaczy uważać na paradzie aby z przejeżdżającego parowozu wiadomej firmy cosik po głowach nie pofruneło. Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichałŁ




Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Czw 6:52, 18 Kwi 2013    Temat postu:

Cytat:
Dla ścisłości: Z załączonego wyżej dokumentu wynika, że atmosfera fizyczna (atm) jest tak samo legalna jak bar (str.3). Są to tzw. legalne jednostki spoza układu SI obowiązującego w Polsce od 1976roku, podobnie jak np: tona, hektar, litr, czy też kilokaloria, której miano umieszczone jest na opakowaniu jogurtu. Obowiązującą legalną jednostką ciśnienia jest 1 Pa, a w praktyce używana najczęściej pochodna jednostka 1MPa, w której są wyskalowane obecnie produkowane manometry. W czasach kiedy były produkowane parowozy manometry były skalowane w atmosferach technicznych i dlatego nie jest zbyt wielkim błędem używanie dla tych maszyn pojęcia "1 atmosfera", jako wskaźnik ciśnienia. W chwili obecnej czerwona kreska oznaczająca dopuszczalne ciśnienie kotłowe 16at będzie w przybliżeniu namalowana w pozycji 1,6 Mpa, jako,że 1MPa=10,197 dawnej atmosfery technicznej.

Widzisz piszesz że jednostką dopuszczoną jest Atm nawet nie wiedziałem bo jeszcze nie widziałem manometru z taką skalą. A to ze sam często mówię "atmosfera" oczywiście mając na myśli at, to już jest nielegalne. No ale cóż takiej jednostki nauczyłem się na początku bo to 1kG/cm^2 czyli tak jak by postawić kilogramowy odważnik na 1cm^2 łatwe to wytłumaczenia małemu obywatelowi.


Cytat:
Jak już mamy być tacy super dokładni, to korki nie przelewa się co 3 miesiące.

A czemu nie ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MichałŁ dnia Czw 7:10, 18 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
P.Mierosławski




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:18, 18 Kwi 2013    Temat postu:

TKh05353 napisał:
P.Mierosławski napisał:
Kocioł nalezy tak prowadzić, aby zawory nigdy nie pracowały, a cisnienie pary wahało sie nie wiecej jak 1-2 atm.
Jest to oczywiście wykonalne na każdym parowozie, oczywiście pod warunkiem, ze jest on "dobry na parę" i "dobry na wodę" (ciekawe co to oznacza Question )


Jak Ty potrafisz utrzymać parowóz na różnicy 1-2 atm to ja Ci gratuluje samopoczucia, albo te książki należy spalić.


Dzięki za gratulacje Laughing
A książek lepiej nie palić, bo raz - że szkoda, a dwa - że się to bardzo źle kojarzy.

Utrzymać niewielkie wahania ciśnienia to nie jest duży problem (oczywiście wtedy, gdy warunki pracy parowozu nie są ekstremalne, o czym niżej). Tyle tylko, że trzeba mieć ładnie przepalony piec, wody nie więcej jak 3/4 szkła w postoju a 5/6 w jeździe (dlaczego jest ta rożnica ?), dokładac małe ilości (ale często) i pamiętać gdzie się dokłada. Na jeden raz : trzy łopatki równo pod rury, na drugi po jednej na boki, na trzeci po jednej na boki, na czwarty posiać środkiem przód. Raz na dwa- trzy takie cykle zarzucić rogi i posiać przed drzwiczki.
Zawsze trzeba też popatrzeć, gdzie są wypalone miejsca i tam posiać niezależnie.
Po każdym dołożeniu - w jakiś czas - zaciągnąć krótko wodę inżektorem.
Oczywiście ta recepta jest na nic, gdy parowóz ma haku 2000 ton i prowadzi pociąg od Skierniewic do Koluszek na wziesieniu i łukach koło Płyćwi. Laughing jak i w sytuacji gdy woda znika podczas jazdy w tempie ekspresowym dzięki nieszczelnym opaskom suwaków.
Gdy parowóz jest kiepski "na wodę" - jedyna rada trzymac prawie pełne szklo cały czas i wyczuć, gdzie kocioł najbardziej jest czuły. Niektóre serie wymagają ostrego walenia "pod rury" (np Ty43), inne palenia po całości rusztu - intensywnie.
Przy intesywnej pracy ma co robić i pomocnik i maszynista. Pomocnik pali a mechanik drzwiczkuje w takt - ale to już wyższa szkoła jazdy, bo pali się na pamięć i na ślepo.
O sytuacji, gdy maszyna nie robi pary z załozenia (np z powodu nieszczelnej dymnicy, przekoszonego stożka itp) nie wspominam - bo tu już niewiele druzyna może poradzić.

P.Mierosławski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichałŁ




Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Czw 13:42, 18 Kwi 2013    Temat postu:

A jak jest z dawkowaniem powietrza i tego pod ruszt i tego wtórnego?

Zauważyłem ze drzwiczki paleniskowe maja zwykle trzy możliwości ustawienia
-zamknięte
-otwarte
-lekko uchylone
Czy ma to na celu umożliwienie dawkowania wtórnego powietrza nad ruszt ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Czw 18:09, 18 Kwi 2013    Temat postu:

[quote="t-o"]
MichałŁ napisał:
Cytat:
Jak już mamy być tacy super dokładni, to korki nie przelewa się co 3 miesiące.

A czemu nie ?


Przepisy podają inny termin obowiązkowego przelania korków.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez t-o dnia Czw 18:15, 18 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichałŁ




Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Czw 18:17, 18 Kwi 2013    Temat postu:

Jaki to termin ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Pią 21:55, 19 Kwi 2013    Temat postu:

90 dni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CarnageLink




Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sob 13:28, 20 Kwi 2013    Temat postu:

Kolego t-o, czy 90 dni, to nie 3 miesiące?? Oczywiście w zaokrągleniu, ale to się traktuje jako 3 miesiące.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Sob 13:55, 20 Kwi 2013    Temat postu:

CarnageLink napisał:
czy 90 dni, to nie 3 miesiące??


Nie, gdybyś na egzaminie odpowiadając na pytanie o terminy przelania korków powiedział 3 miesiące nie zdałbyś, gdybyś egzaminował (i znał się na przepisach) na pewno byś to pytanie zadał obok kilku innych podobnie podchwytliwych. Gdybyś jako majster przelewał korki co 3 miesiące to we wrześniu miałbyś zawsze przerżnięty termin o 2 dni, pan kontroler tylko zacierałby ręce. Eksploatując parowóz masz kilkanaście różnego rodzaju terminów większość opiera się na miesiącach, ale akurat koreczki liczy się na dni.

Więc wg mnie 3 miesiące to nie 90 dni.
Pisząc coś, czytać mądre książki pierwej wypada.

Peace.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichałŁ




Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Nie 20:18, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Podaj w jakich przepisach jest ten termin 90 dni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TKh05353




Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Nie 22:24, 21 Kwi 2013    Temat postu:

t-o napisał:
CarnageLink napisał:
czy 90 dni, to nie 3 miesiące??


Nie, gdybyś na egzaminie odpowiadając na pytanie o terminy przelania korków powiedział 3 miesiące nie zdałbyś, gdybyś egzaminował (i znał się na przepisach) na pewno byś to pytanie zadał obok kilku innych podobnie podchwytliwych. Gdybyś jako majster przelewał korki co 3 miesiące to we wrześniu miałbyś zawsze przerżnięty termin o 2 dni, pan kontroler tylko zacierałby ręce. Eksploatując parowóz masz kilkanaście różnego rodzaju terminów większość opiera się na miesiącach, ale akurat koreczki liczy się na dni.

Więc wg mnie 3 miesiące to nie 90 dni.
Pisząc coś, czytać mądre książki pierwej wypada.

Peace.


No to masz problem musiałeś zapłacić na lewo za egzamin.

Odsyłam do Mtp - 32
Rozdział 4 - Przeglądy okresowe osprzętu kotła.
paragraf 19 - Korki topliwe
punkt 2 "Obowiązki przelania stopu w korkach topliwych należy dokonać co 3 miesiące, niezależnie od ich stanu. Okres 3-miesięczny może być przedłużony, jeżeli postój parowozu w zapasie był dłuższy niż 1 miesiąc."

Mówiąc wprost nie masz racji Smile Kolejny cfaniak netowy poległ Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następny
Strona 9 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin