|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TKh05353
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 20:24, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Borat napisał: |
Tak, zawory powinny być wyskalowane z różnicą bodaj 0,5 atmosfery. Zapewne potwierdzisz to lub mnie poprawisz. |
Muszę Ciebie poprawić nie masz racji jeżeli chodzi o 0,5 Atm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichałŁ
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: Śro 20:32, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Zawory bezpieczeństwa ustawia się tak że jeden otwiera się przy ciśnieniu nominalnym drugi 0,3bara wyżej.
Legalnymi jednostkami ciśnienia obecnie jest tylko Pa i BAR. Atmosfera ta fizyczna i techniczna jest nielegalna i lepiej na różnych egzaminach nie używać tego no chyba że ktoś jest biegły w przeliczaniu jednostek.
Zawór bezpieczeństwa musi mieć taki przelot aby sam jeden był zdolny wypuścić nadmiar pary przy największej wydajności kotła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Śro 22:11, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
MichałŁ napisał: |
Legalnymi jednostkami ciśnienia obecnie jest tylko Pa i BAR. Atmosfera ta fizyczna i techniczna jest nielegalna i lepiej na różnych egzaminach nie używać tego no chyba że ktoś jest biegły w przeliczaniu jednostek |
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla ścisłości: Z załączonego wyżej dokumentu wynika, że atmosfera fizyczna (atm) jest tak samo legalna jak bar (str.3). Są to tzw. legalne jednostki spoza układu SI obowiązującego w Polsce od 1976roku, podobnie jak np: tona, hektar, litr, czy też kilokaloria, której miano umieszczone jest na opakowaniu jogurtu. Obowiązującą legalną jednostką ciśnienia jest 1 Pa, a w praktyce używana najczęściej pochodna jednostka 1MPa, w której są wyskalowane obecnie produkowane manometry. W czasach kiedy były produkowane parowozy manometry były skalowane w atmosferach technicznych i dlatego nie jest zbyt wielkim błędem używanie dla tych maszyn pojęcia "1 atmosfera", jako wskaźnik ciśnienia. W chwili obecnej czerwona kreska oznaczająca dopuszczalne ciśnienie kotłowe 16at będzie w przybliżeniu namalowana w pozycji 1,6 Mpa, jako,że 1MPa=10,197 dawnej atmosfery technicznej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Śro 22:37, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
MichałŁ napisał: | Korki są przelewane co 3 miesiące |
Jak już mamy być tacy super dokładni, to korki nie przelewa się co 3 miesiące.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 23:48, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Borat napisał: | TKh05353 napisał: | Zawory należy przemieniać miejscami i ustawiać ciśniania nakazane dokumentację utrzymaniową. Po za tym "100 mm od NPM* nie oznacza 100 mm od podniebienia. Radzę się douczyć. A dodatkowo dodam, że kulki w wodowskazie należy wymieniać.
* chyba ma być NPW
PS. "NPW" - Najniższy Poziom Wody i jest to linia wyzaczona na tabliczne kotłowej jak również na obiciu blachy za wodowskazem i jest to minimum 100 mm !!!!
Radzę wypowiadać się o rzeczach o których wiecie ... tylko się ośmieszacie. |
Ależ w Tobie jadu!
Tak, zawory powinny być wyskalowane z różnicą bodaj 0,5 atmosfery. Zapewne potwierdzisz to lub mnie poprawisz. Jednak jak kocioł ma wybuchnąć, to te dwa zawory nie wystarczają. Nie widzę związku z moją wypowiedzią.
Kulki należy wymieniać, a rurkę spustową czyścić hehe... Nie wiem, jaki to ma związek z moją wypowiedzią. Znowu chciałeś mi dociąć.
robert napisał: | TKh05353 napisał: | Radzę wypowiadać się o rzeczach o których wiecie ... tylko się ośmieszacie. |
I myślisz, że fajny jesteś? po raz któryś z rzędu zwróciłem uwagę na treść twoich postów, maszynista od dwóch wtorków....
Jak na razie to Ty się ośmieszasz swoją zarozumiałością. Nie cierpię ludzi, którzy myślą, że są najmądrzejsi.
Może najlepiej, żeby nikt się nie wypowiadał na forum? co? |
Ależ w tej wypowiedzi jest jadu! Czyżby aż tak komuś na odcisk nastąpił? Nie przypominam sobie.
Robert, miałem przyjemność dłubać w jakimś stopniu TKh i ponad 6 lat działać w Pyskowicach. Widzę, że to ktoś mocno związany z tym parowozem i Towarzystwem z Pyskowic, w których już nie działam od paru lat. No, a tam jeśli nie jesteś z nami, to jesteś przeciwko nam. Niemniej z tego powodu żył nie zamierzam sobie otwierać.
TKh05353 napisał: | P.Mierosławski napisał: | Kocioł nalezy tak prowadzić, aby zawory nigdy nie pracowały, a cisnienie pary wahało sie nie wiecej jak 1-2 atm.
Jest to oczywiście wykonalne na każdym parowozie, oczywiście pod warunkiem, ze jest on "dobry na parę" i "dobry na wodę" (ciekawe co to oznacza ) |
Jak Ty potrafisz utrzymać parowóz na różnicy 1-2 atm to ja Ci gratuluje samopoczucia, albo te książki należy spalić. |
Powiedział TKh samemu Pawłowi Mierosławskiemu, heh! No cóż, ja może nie mam długiej siwej brody, łysiny i 20 lat za przepustnicą. Jednak troszkę popracowałem przy parowozach, troszkę pojeździłem i powiem Ci, że o dziwo, ale jest to możliwe. To jak trudne podjazdy, czy pociągi gwarancyjne. Dla jednych wyzwaniem było 2000 ton, inni przekraczali 3000. Niby nie możliwe, a jednak! |
No cóż , dla dzieci internetu nie istnieje coś takiego jak autorytet. Polibuda na energetyce cieplnej , kawał życia za wajchą w kilku parowozowniach, odczyty , publikacje , etc. to wszystko NIC. Jeden misio nieco podłubał przy maszynie , coś przeczytał albo nie , ponoć dostał jakiś kwit na parowóz i wie WSZYSTKO. JEDNA WIELKA MASAKRA. Znaczy uważać na paradzie aby z przejeżdżającego parowozu wiadomej firmy cosik po głowach nie pofruneło. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichałŁ
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: Czw 6:52, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Dla ścisłości: Z załączonego wyżej dokumentu wynika, że atmosfera fizyczna (atm) jest tak samo legalna jak bar (str.3). Są to tzw. legalne jednostki spoza układu SI obowiązującego w Polsce od 1976roku, podobnie jak np: tona, hektar, litr, czy też kilokaloria, której miano umieszczone jest na opakowaniu jogurtu. Obowiązującą legalną jednostką ciśnienia jest 1 Pa, a w praktyce używana najczęściej pochodna jednostka 1MPa, w której są wyskalowane obecnie produkowane manometry. W czasach kiedy były produkowane parowozy manometry były skalowane w atmosferach technicznych i dlatego nie jest zbyt wielkim błędem używanie dla tych maszyn pojęcia "1 atmosfera", jako wskaźnik ciśnienia. W chwili obecnej czerwona kreska oznaczająca dopuszczalne ciśnienie kotłowe 16at będzie w przybliżeniu namalowana w pozycji 1,6 Mpa, jako,że 1MPa=10,197 dawnej atmosfery technicznej.
|
Widzisz piszesz że jednostką dopuszczoną jest Atm nawet nie wiedziałem bo jeszcze nie widziałem manometru z taką skalą. A to ze sam często mówię "atmosfera" oczywiście mając na myśli at, to już jest nielegalne. No ale cóż takiej jednostki nauczyłem się na początku bo to 1kG/cm^2 czyli tak jak by postawić kilogramowy odważnik na 1cm^2 łatwe to wytłumaczenia małemu obywatelowi.
Cytat: | Jak już mamy być tacy super dokładni, to korki nie przelewa się co 3 miesiące.
|
A czemu nie ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MichałŁ dnia Czw 7:10, 18 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
P.Mierosławski
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 8:18, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
TKh05353 napisał: | P.Mierosławski napisał: | Kocioł nalezy tak prowadzić, aby zawory nigdy nie pracowały, a cisnienie pary wahało sie nie wiecej jak 1-2 atm.
Jest to oczywiście wykonalne na każdym parowozie, oczywiście pod warunkiem, ze jest on "dobry na parę" i "dobry na wodę" (ciekawe co to oznacza ) |
Jak Ty potrafisz utrzymać parowóz na różnicy 1-2 atm to ja Ci gratuluje samopoczucia, albo te książki należy spalić. |
Dzięki za gratulacje
A książek lepiej nie palić, bo raz - że szkoda, a dwa - że się to bardzo źle kojarzy.
Utrzymać niewielkie wahania ciśnienia to nie jest duży problem (oczywiście wtedy, gdy warunki pracy parowozu nie są ekstremalne, o czym niżej). Tyle tylko, że trzeba mieć ładnie przepalony piec, wody nie więcej jak 3/4 szkła w postoju a 5/6 w jeździe (dlaczego jest ta rożnica ?), dokładac małe ilości (ale często) i pamiętać gdzie się dokłada. Na jeden raz : trzy łopatki równo pod rury, na drugi po jednej na boki, na trzeci po jednej na boki, na czwarty posiać środkiem przód. Raz na dwa- trzy takie cykle zarzucić rogi i posiać przed drzwiczki.
Zawsze trzeba też popatrzeć, gdzie są wypalone miejsca i tam posiać niezależnie.
Po każdym dołożeniu - w jakiś czas - zaciągnąć krótko wodę inżektorem.
Oczywiście ta recepta jest na nic, gdy parowóz ma haku 2000 ton i prowadzi pociąg od Skierniewic do Koluszek na wziesieniu i łukach koło Płyćwi. jak i w sytuacji gdy woda znika podczas jazdy w tempie ekspresowym dzięki nieszczelnym opaskom suwaków.
Gdy parowóz jest kiepski "na wodę" - jedyna rada trzymac prawie pełne szklo cały czas i wyczuć, gdzie kocioł najbardziej jest czuły. Niektóre serie wymagają ostrego walenia "pod rury" (np Ty43), inne palenia po całości rusztu - intensywnie.
Przy intesywnej pracy ma co robić i pomocnik i maszynista. Pomocnik pali a mechanik drzwiczkuje w takt - ale to już wyższa szkoła jazdy, bo pali się na pamięć i na ślepo.
O sytuacji, gdy maszyna nie robi pary z załozenia (np z powodu nieszczelnej dymnicy, przekoszonego stożka itp) nie wspominam - bo tu już niewiele druzyna może poradzić.
P.Mierosławski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichałŁ
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: Czw 13:42, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
A jak jest z dawkowaniem powietrza i tego pod ruszt i tego wtórnego?
Zauważyłem ze drzwiczki paleniskowe maja zwykle trzy możliwości ustawienia
-zamknięte
-otwarte
-lekko uchylone
Czy ma to na celu umożliwienie dawkowania wtórnego powietrza nad ruszt ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Czw 18:09, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
[quote="t-o"] MichałŁ napisał: | Cytat: | Jak już mamy być tacy super dokładni, to korki nie przelewa się co 3 miesiące.
|
A czemu nie ? |
Przepisy podają inny termin obowiązkowego przelania korków.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez t-o dnia Czw 18:15, 18 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichałŁ
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: Czw 18:17, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jaki to termin ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Pią 21:55, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
90 dni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CarnageLink
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Sob 13:28, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Kolego t-o, czy 90 dni, to nie 3 miesiące?? Oczywiście w zaokrągleniu, ale to się traktuje jako 3 miesiące.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Sob 13:55, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
CarnageLink napisał: | czy 90 dni, to nie 3 miesiące?? |
Nie, gdybyś na egzaminie odpowiadając na pytanie o terminy przelania korków powiedział 3 miesiące nie zdałbyś, gdybyś egzaminował (i znał się na przepisach) na pewno byś to pytanie zadał obok kilku innych podobnie podchwytliwych. Gdybyś jako majster przelewał korki co 3 miesiące to we wrześniu miałbyś zawsze przerżnięty termin o 2 dni, pan kontroler tylko zacierałby ręce. Eksploatując parowóz masz kilkanaście różnego rodzaju terminów większość opiera się na miesiącach, ale akurat koreczki liczy się na dni.
Więc wg mnie 3 miesiące to nie 90 dni.
Pisząc coś, czytać mądre książki pierwej wypada.
Peace.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichałŁ
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: Nie 20:18, 21 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Podaj w jakich przepisach jest ten termin 90 dni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TKh05353
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Nie 22:24, 21 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
t-o napisał: | CarnageLink napisał: | czy 90 dni, to nie 3 miesiące?? |
Nie, gdybyś na egzaminie odpowiadając na pytanie o terminy przelania korków powiedział 3 miesiące nie zdałbyś, gdybyś egzaminował (i znał się na przepisach) na pewno byś to pytanie zadał obok kilku innych podobnie podchwytliwych. Gdybyś jako majster przelewał korki co 3 miesiące to we wrześniu miałbyś zawsze przerżnięty termin o 2 dni, pan kontroler tylko zacierałby ręce. Eksploatując parowóz masz kilkanaście różnego rodzaju terminów większość opiera się na miesiącach, ale akurat koreczki liczy się na dni.
Więc wg mnie 3 miesiące to nie 90 dni.
Pisząc coś, czytać mądre książki pierwej wypada.
Peace. |
No to masz problem musiałeś zapłacić na lewo za egzamin.
Odsyłam do Mtp - 32
Rozdział 4 - Przeglądy okresowe osprzętu kotła.
paragraf 19 - Korki topliwe
punkt 2 "Obowiązki przelania stopu w korkach topliwych należy dokonać co 3 miesiące, niezależnie od ich stanu. Okres 3-miesięczny może być przedłużony, jeżeli postój parowozu w zapasie był dłuższy niż 1 miesiąc."
Mówiąc wprost nie masz racji Kolejny cfaniak netowy poległ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|