 |
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
para_buch
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:46, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Słyszałem kiedyś o wypadku spowodowanym awarią regulatora - na Ty23 (bodajże) eksplodował zbiornik główny - części z owego zbiornika można było znalezc nawet 300m dalej - na dworcu (Mikołów, Orzesze... hm nie jestem już pewien) wyleciała więkrzośc szyb
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Borat
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kazachstan
|
Wysłany: Pon 12:48, 24 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
ty45408 napisał: | Bo ciśnienie pary w kotle nie ma nic wspólnego z ciśnieniem powietrza w zbiorniku głównym. |
Nie do końca, sprężarka nie nabije wyższego ciśnienia powietrza jak ciśnienie kotłowe. Pytanie jak zaprojektowane są zbiorniki. Wypowiedz para_buch sugeruje, że jednak nie ma tam zbyt dużego współczynnika bezpieczeństwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 16:42, 24 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Zbiorniki są zwykle na połowę wyższe ciśnienie niż robocze. Choć na parowozach widywałem tabliczki o ciśnieniu nieprzekraczającym 10 Atm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Pon 17:58, 24 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Borat napisał: |
Nie do końca, sprężarka nie nabije wyższego ciśnienia powietrza jak ciśnienie kotłowe. Pytanie jak zaprojektowane są zbiorniki. Wypowiedz para_buch sugeruje, że jednak nie ma tam zbyt dużego współczynnika bezpieczeństwa  |
Nie wiem co Ty widzisz za związek pomiędzy ciśnieniem kotłowym, a ciśnieniem powietrza sprężanego w sprężarce powietrznej. Równie dobrze można twierdzić, że sprężarka w samochodzie ciężarowym nie nabije wyższego ciśnienia powietrza jak ciśnienie w cylindrach silnika. I to jest prawda. Tyle, że nikt nie wie co ma wspólnego jedno z drugim.
Oczywiste jest, że wszystkie zbiorniki ciśnieniowe są badane na tzw. ciśnienie próbne (próba hydrauliczna), które wynosiło zazwyczaj 1,5 ciśnienia roboczego (wartość ta powinna być podana na tabl. znamionowej zbiornika)- czyli w tym przypadku będzie to 12 at i każdy zbiornik musi to wytrzymać przez 30 min. Jeżeli z jakiegoś powodu i to ciśnienie zostanie przekroczone (bo np regulator się zaciął, a sprężarka jest w dobrej kondycji, i mimo wzrostu oporów tłoczenia nadal pracuje, obsługa nie widzi co się dzieje na manometrze) to może grozić rozerwaniem zbiornika z tragicznymi konsekwencjami. Taki jest mój punkt widzenia - pozdrawiam Świątecznie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty51infy
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Pią 21:02, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Osratnio w czasie mrozów jedena Oelka stała w szopie i robiła jako grzałka.
jak to wyglada w praktyce, czy ten parowóz jest podłączony do jakiegoś układu centralnego ogrzewania czy tylko tak sobie stoi i ogrzewa szopę sam z siebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ok1-359
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Pią 22:03, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Parowóz jest podłączony do systemu ogrzewania znajdującego sie w kanałach hali parowozowej.W zależności od panujących mrozów,ustawia się na parowozie odpowiednią ilość atmosfer w przewodzie do grzania hali.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ok1-359 dnia Pią 22:05, 01 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty51infy
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Wto 22:25, 19 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
2 pytania; 1, czy parowozy posiadają tylko urządzenie SHP, czy mają też czuwak? i jak to działa w parowozie tzn. gdzie jest sygnalizacja i przycisk do kasowania i jak są uruchamiane hamulce w razie nie wyłączenia sygnału.
2. czy kolega Kucyk znowu się zatrzasnął w łazience? a może zmarł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Śro 20:30, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ty51infy napisał: | 2 pytania; 1, czy parowozy posiadają tylko urządzenie SHP, czy mają też czuwak? i jak to działa w parowozie tzn. gdzie jest sygnalizacja i przycisk do kasowania i jak są uruchamiane hamulce w razie nie wyłączenia sygnału.
2. czy kolega Kucyk znowu się zatrzasnął w łazience? a może zmarł? |
Co do pierwszego pytania to może filmik (tak gdzieś od 14:20 min.), do którego link podaję:
http://www.youtube.com/watch?v=z7omveOh2aQ&feature=youtu.be&t=13m34s
coś wyjaśni - chyba, że już go widziałeś. Co do drugiego to przykre, że autor tak dobrze zapowiadającego się tematu nagle zniknął z forum. A tak było ciekawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty51infy
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Śro 20:51, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dizięki, tego filmu wcześniej nie widziałem, ale zawsze jak jestem na paradzie to w szopie wchodze sobie do stojacych tam paroloków i nigdy jeszcze nie widziałem gdzie znajduje sie sygnalizator i przycisk do kasowania. może za mało sie przyglądam;) musze to jeszcze raz obadać w tym roku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichałŁ
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: Czw 20:38, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ty51infy napisał: | Dizięki, tego filmu wcześniej nie widziałem, ale zawsze jak jestem na paradzie to w szopie wchodze sobie do stojacych tam paroloków i nigdy jeszcze nie widziałem gdzie znajduje sie sygnalizator i przycisk do kasowania. może za mało sie przyglądam;) musze to jeszcze raz obadać w tym roku |
Nie widziałeś bo chyba żaden polski lok jaki teraz jeździ nie ma SHP
Na Polskich parowozach nie było lampek był tylko brzęczyk. Element wykonawczy: odpowiedni zawór na PG.
Na Pt47 157 jest zamontowana taka instalacja przycisk do kasowania w formie przypominającej klucz telegraficzny jest pod oknem koło maszynisty.
Tak na marginesie takie SHP nie działało podczas jazdy tendrem naprzód
Do dam jeszcze to co wiem czyli o parowozach w ZSRR tam czuwak był zwykłym zaworem EPK takim jak można spotkać jeszcze na TEM2, czasami sprzęgnięty z sygnalizacją kabinową
W innych krajach też spotykało się parowozy z sygnalizacją kabinową ale nic konkretniej nie powiem bo ciężko znaleźć jakieś informacje o tym..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty51infy
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Wto 20:52, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
no to następne pytanie; w instrukcji obsługi symulatora parowozu ktoś napisał; aby obniżyć zbyt wysokie ciśnienie w kotle należy uruchomić inżektor (chyba żeby obniżyć temp. wody poprzez dolanie chłodniejszej) ale mnie się wydaje że w rzeczywistości jak już się zawory bezpieczeństwa odzywają to dolanie wody spowoduje jeszcze większy wzrost ciśnienia. jak to jest naprawde?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Wto 22:58, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Wychodząc z zasady zachowania energii w układzie zamkniętym i pierwszej zasady termodynamiki, w uproszczeniu można przyjąć, że obniżenie temperatury przez dolanie wody chłodniejszej na pewno spowoduje obniżenie ciśnienia w kotle. Po prostu iloczyn ciśnienia razy objętość pary musi być równy iloczynowi masy pary razy jej temperatura. Jeżeli temperatura spada, a masa jest stała (mniej więcej), to z drugiej strony, by iloczyn się nie zmienił musi spadać ciśnienie bo objętość też jest stała. Zresztą wszelkie instrukcje obsługi kotła dla maszynisty lub palacza stanowią, aby włączyć inżektor w celu obniżenia ciśnienia, i jest to empiryczne potwierdzenie tych zasad.
Pozdrawiam!
P.S.: Czy wiadomo coś o Kucyku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 9:03, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Aby zmniejszyć ciśnienie w kotle włącza się inżektor. Dzisła to dokładnie tak jak napisał kol ty45. Kucyk żyje i ma się dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty51infy
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Śro 21:20, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
kol ty45 napisał to zbyt skomplikowanie jak na moją głowe, zawsze byłem tępy z fizyki i matematyki. Na mój prosty rozum myślałem że jak ciśnienie w kotle jest za wysokie to jak się jeszcze doleje wody to wtedy zwiększy sie obiętość wody przez co cisnienie pary jeszcze bardziej wzrośnie. no ale jak tak pisze maszynista to tak musi być. a Kucyk zajmuje się gorzelnią czy kręceniem filmów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rudy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:22, 11 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ty51infy napisał: | Na mój prosty rozum myślałem że jak ciśnienie w kotle jest za wysokie to jak się jeszcze doleje wody to wtedy zwiększy sie obiętość wody przez co cisnienie pary jeszcze bardziej wzrośnie. no ale jak tak pisze maszynista to tak musi być. |
Woda zmniejszy temperaturę w kotle przez co doprowadzi do skroplenia części pary a więc i zmniejszenia jej objętości. A to wiąże się ze spadkiem ciśnienia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Czw 10:23, 11 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|