Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tekatka w Belgii ??
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shogi




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 13:17, 27 Lut 2008    Temat postu: Tekatka w Belgii ??

Przegladajac flickra znalazlem takie zdjecie [link widoczny dla zalogowanych]

Tekatka jak malowana, nawet polskie reflektory sie ostaly, tylko malowanie jakies niebieskie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Śro 13:41, 27 Lut 2008    Temat postu: Re: Tekatka w Belgii ??

Jest to TKt48-87, która została sprzedana do Belgii z Kępna.
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shogi




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:10, 27 Lut 2008    Temat postu:

Dzieki za info . Wiesz moze cos wiecej ? np. w jakim stanie jest parowoz ? Chyba sie tam wybiore...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Śro 16:36, 27 Lut 2008    Temat postu:

Ale wycackana na tekatka, gdyby u nas tak dbano o parowozy...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Śro 21:20, 27 Lut 2008    Temat postu:

Shogi napisał:
Dzieki za info . Wiesz moze cos wiecej ? np. w jakim stanie jest parowoz ? Chyba sie tam wybiore...

Od znajomego z Belgii mam odbitkę przedstawiającą ten parowóz pod parą, wykonaną pod koniec lat 90-tych (dokładnej daty nie pamiętam). Teraz zapewne również jest sprawna...
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:31, 27 Lut 2008    Temat postu:

pamietam jak ja 'zegnalem',byla ciagnieta przez EU07.to byl pierwszy czynny kopć ktorego widzialem (na ostatnim osobowym ostrzeszów-namysłaki w 1992).tak sie trafilo ze urodzilem sie u schylku epoki... Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartosh




Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 15:13, 02 Mar 2008    Temat postu:

Witam,

To co zrobili z tym parowozikiem to absolutny skandal ! Przecierz on zatracil kompletnie swoja historyczna wartosc i autentycznosc. Za takie bezmyslne przebudowanie przydalo by sie ten parowóz zkonfiskowac i CFV3V wlepic mandat za umyslne niszczenie zabytku.
Niestety TKt48-188 ze Szwajcarii zostal podobnie "upiekszony" i mamy tu niestety drugi przyklad degradcji zabytków do lunaparkowych zabawek.
Juz nieraz pisalem do CFV3V na ten temat, ciekawie nigdy nie dostawalem odpowiedzi.
Niebieski TKt48 podkresla amatorstwo i bezmyslnosc tamtejszych gospodarzy i prosze sie tym nie podniecac ! Evil or Very Mad

B.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:41, 02 Mar 2008    Temat postu:

nie orientuje sie,ale moze oni upodobnili ja do jakiegos parowozu innej serii,ktora kiedys u nich jezdzila? moze Ty sie orientujesz,ale mimo wszystko nie widze powodow do irytacji,wszak jest super utrzymana,a w PL nie wiadomo co by ja spotkalo...
[link widoczny dla zalogowanych]
fotki Marka Płóciennika z przejazdu o ktorym wczesniej pisalem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 15:49, 02 Mar 2008    Temat postu:

@bartosh to co lepiej zeby parowozy wyglądały tak jak w ścinawce albo wolsztynie pod wiaduktem, zastanów sie nad tym. Może szkoda, że nie pozostał on w Polsce, albo że choć nie zachowano jego oryginalnego malowania, ale wole żyć ze świadomością że taka tekatka choć istnieje i jeździ a nie gnije...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Nie 20:03, 02 Mar 2008    Temat postu:

KubaRally2 napisał:
nie orientuje sie,ale moze oni upodobnili ja do jakiegos parowozu innej serii,ktora kiedys u nich jezdzila? moze Ty sie orientujesz,ale mimo wszystko nie widze powodow do irytacji,wszak jest super utrzymana,a w PL nie wiadomo co by ja spotkalo...
fotki Marka Płóciennika z przejazdu o ktorym wczesniej pisalem.

Na starym forum podobna dyskusja dotyczyła oddawanej właśnie do użytku Szwajcarom TKt48-188. Akurat w przypadku tekatek, których jest zachowanych jak na polskie warunki dużo (w tym 2 w stanie sprawnym) niezbyt mi to przeszkadza. Podobnie z dwójami, czy ferrumkami - jak właściciel chce to niech je maluje choćby w grochy (chociaż nie powinien wtedy nazywać pojazdu historycznym). Przykład innych Belgów - tych z Maldegem pokazuje, że można mieć zagraniczną maszynę i to pomalowaną / utrzymaną jak żyleta, zgodnie ze wszelkimi standardami historycznymi.
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:12, 03 Mar 2008    Temat postu:

popatrzcie za to na to wideo,dobra przeciwwaga:
[link widoczny dla zalogowanych]
ta oelka za to jest zachowana w 100% Polska,nawet flagi ma Polskie,choc nie wiem jaki jest jej rzeczywisty wlasciciel.czy taka czy nawet rozowa to lepsze niz co to spotkalo chocby oelke 18...
moze byla o niej mowa na starym forum,ale ja jestem 'swiezy' wiec nie wiem Embarassed


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KubaRally2 dnia Pon 0:15, 03 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pon 0:27, 03 Mar 2008    Temat postu:

czy tak nie mogą wyglądać nasze oelki? no może nasze pełnią jeszcze inna role (wciaż na siebie pracują), ale choćby troche przypominały ta belgijska...

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartosh




Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 18:50, 03 Mar 2008    Temat postu:

Witam,

To ze Tekatka jezdzi w Belgii uwazam za pozytywne jednak dosc spore przeróbki jakie widze na TKt48-87 i ten kolor niebieski sa kompletnie nie na miejscu. Dla mnie jest to kopniak w twarz dla tózsamosci tego parowozu i kpina z polskiej mysli technicznej. Dodam ze jakos belgijskich parowozów nikt sie nie odwazyl tak modyfikowac.

Tez trzeba przyznac ze belgowie zmarnowali swoje kolejowe zabytki, widac to po ilosci czynnych parowozów w tamtym kraju i Polska nie ma sie czym wstydzic. Twisted Evil

Pozdrawiam,
B.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 19:09, 03 Mar 2008    Temat postu:

bartosh napisał:
Witam,

To ze Tekatka jezdzi w Belgii uwazam za pozytywne jednak dosc spore przeróbki jakie widze na TKt48-87 i ten kolor niebieski sa kompletnie nie na miejscu.


No właśnie - tu mi się nasuwa pytanie, jak ma się do idei muzealnictwa sprowadzenie pojazdów, których w danym kraju nigdy normalnie nie eksploatowano...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Pon 20:30, 03 Mar 2008    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:

No właśnie - tu mi się nasuwa pytanie, jak ma się do idei muzealnictwa sprowadzenie pojazdów, których w danym kraju nigdy normalnie nie eksploatowano...

Belgowie jak i Holendrzy są w mało komfortowej sytuacji jeśli chodzi o ilość rodzimych maszyn zachowanych w ogóle. Tam trakcję parową pożegnano baaaardzo dawno i po prostu nie ma czego przywracać do życia. A że mają pieniądze i chęci, kto zaszkodzi im naprawiać coś zagranicznego... U nas jest niestety na odwrót - jeśli nawet są chęci to zdecydowanie za mało Sad
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin