|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pt47-106
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MD Przeclaw/Gryfino
|
Wysłany: Nie 18:05, 01 Mar 2009 Temat postu: TR203????? |
|
|
Czy to przypadkiem nie nasz TR203 ???/
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Nie 18:44, 01 Mar 2009 Temat postu: Re: TR203????? |
|
|
Pt47-106 napisał: | Czy to przypadkiem nie nasz TR203 ???/
[link widoczny dla zalogowanych] |
Przykro mi ale nie jest to Tr(!)203. Parowóz ten to LMR 600 "Gordon", przedstawiciel angielskiej wojennej serii parowozów typu "Austerity" o układzie osi 1-5-0 (kół 2-10-0). Po wojnie parowozy tej serii trafiły na koleje Holenderskie, Brytyjskie, Greckie i Syryjskie. Na PKP nie trafił żaden przedstawiciel tej serii. Parowóz ten wizualnie może kojarzyć się z brytyjską serią 9F Liberation, oznaczoną na PKP Tr202.
więcej:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Łukasz Szepelak
P.S. Tr203 to parowóz produkcji USA.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szepol dnia Pon 16:15, 02 Mar 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 10:33, 02 Mar 2009 Temat postu: Re: TR203????? |
|
|
Szepol napisał: | o układzie osi 2-10-0. |
Łukaszu, kół czy osi ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 11:05, 02 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
no to podstawa, której nikt nie napisał koledze. Parowozy serii Tr mają układ osi 1-4-0, lub jak kto woli układ kół 2-8-0.
Idąc po szczegółach to pomost na wysokości skrzyni ogniowej ma stopień. Sprężarka umieszczona jest po stronie pomocnika. Inny jest kołpak od piasecznicy i zbieralnika pary. No i inaczej jest osadzony kocioł z przodu parowozu. Tr203 zachowany w Jaworzynie ma zdecydowanie wyższy komin, ale to akurat mogło być efektem późniejszych przeróbek. To na tyle różnic.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Pon 16:01, 02 Mar 2009 Temat postu: Re: TR203????? |
|
|
Ariel Ciechański napisał: | Łukaszu, kół czy osi ?? |
Ano racja, dałem się złapać Monstrum z takim układem osi raczej by się raczej w eurpoejskie łuki nie wpisało Brawo za czujność!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szepol dnia Pon 16:06, 02 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Pon 16:24, 02 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Nieco się pogubiłem dlatego należałoby sprostować.
Istnieją dwie odmiany typu Austerity. Pierwszy z nich o układzie osi 1-4-0 a drugi o układzie 1-5-0. Oczywiście ten z większą ilością osi był bazowany na tym pierwszym. Moc wyjściowa obydwu parowozów była taka sama, lecz ten drugi dzięki mniejszemu naciskowi na oś nadawał się także do eksploatacji na liniach o drugorzędnym znaczeniu. Jednakże żaden z nich nie wszedł na inwentarz PKP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|