 |
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 10:01, 02 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ariel Ciechański napisał: | A międzyczasie rozlegnie się syk palników... |
Oby nie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Czw 10:09, 02 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: |
Oby nie! |
Nie zrozumieliśmy się - WKZ powinien wystąpić o wycofanie parowozu z przetargu ze względu na toczące się procedury wpisu do rejestru zabytków. Pismo z prośbą o podanie nowego właściciela jest dla mnie li ty tylko zasłoną dymną - parowóz de facto nie posiada żadnej ochrony prawnej skoro nie została wydana w jego sprawie jakakolwiek decyzja administracyjna...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 16:03, 02 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ariel Ciechański napisał: | Nie zrozumieliśmy się - WKZ powinien wystąpić o wycofanie parowozu z przetargu ze względu na toczące się procedury wpisu do rejestru zabytków. Pismo z prośbą o podanie nowego właściciela jest dla mnie li ty tylko zasłoną dymną - parowóz de facto nie posiada żadnej ochrony prawnej skoro nie została wydana w jego sprawie jakakolwiek decyzja administracyjna... |
Zapewniam że zrozumieliśmy się i to aż za dobrze.
Rozmawiałem dzisiaj z ostrołęcką delegaturą. Miły kobiecy głos w słuchawce oznajmił mi, że "na parowozach to my się nie znamy" (to na czym się oni znają? tylko na starych obrazkach, czy ikonach, glinianych skorupach naczyń i czym tam jeszcze? ), i dalej: "więc będziemy musieli wystąpić o opinię do Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków lub Ośrodka Ochrony Zbiorów Publicznych oraz zadzwonić do PKP Nieruchomości... ".
Zasugerowałem im kontakt z którąś z organizacji zrzeszających miłośników kolei, czy zajmujących się ochroną zabytków kolejnictwa, np. Erą Parowozów.
Jutro dowiem się co wskórali z PKP i co dalej.
Howk!
P.S. Wobec opieszałości urzędniczej ostrołęckiej delegatury WUOZ Warszawa w najbliższych dniach Stowarzyszenie wystąpi o ochronę prawną Ty2-220 (też z Tłuszcza) oraz z ponagleniem w sprawie Ty2-1226.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Czw 16:53, 02 Lip 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Sob 20:48, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Stowarzyszenie wystąpiło już z prośbą o informacje o podjętych przez urząd konserwatorski działaniach w sprawie Ty2-1226 oraz z wnioskiem o wpisanie do rejestru zabytków Ty2-220.
Zobaczymy co będzie dalej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Sob 20:48, 11 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Śro 12:54, 15 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Maciej96 napisał: | Ty2-1226 napisał: | Czyżby PKP S.A. Nieruchomości odmówiły Tobie udostępnienia informacji?  |
Na razie jest cisza... czekam na rozwój sytuacji. |
Macieju96! I jak tam w temacie? PeKaPe odpowiedziało Ci?
Nasze stowarzyszenie otrzymało dzisiaj grubą przesyłkę z dokładnym wykazem zabytkowego taboru z całego kraju, który jest własnością Nieruchomości.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Śro 12:55, 15 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irys
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Śro 14:45, 15 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Chyba wiem o jakim zestawieniu mówisz. Z tego co wiem jest w nim sporo błędów, więc nie należy brać go za poważnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Śro 15:46, 15 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Na razie sprawdzam co w nim jest. Po pobieżnej lekturze widzę kilka zagadek, ale błędów nie specjalnie. Zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Pon 16:33, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Witam
Myślę, że mam dobrą wiadomość dla miłośników kolejnictwa.
Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków wszczął postępowanie administracyjne w sprawie wpisania do rejestru zabytków ruchomych województwa mazowieckiego parowozu Ty2-1226 stojącego w Tłuszczu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Pon 16:37, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepa_Rider25
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Złotów\Poznań
|
Wysłany: Pon 19:26, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Duży krok do przodu... gratuluję tak trzymać!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mpmazurek
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków
|
Wysłany: Wto 17:36, 21 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Pepa_Rider25 napisał: | Duży krok do przodu... gratuluję tak trzymać! |
Dołączam się do gratulacji a forumowiczów namawiam do chwalenia użytkownika Ty2-1226 (używając opcji na dole postu).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mpmazurek dnia Wto 17:39, 21 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Wto 18:20, 21 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za miłe słowa.
Osobiście uważam, że wszystkie parowozy ustawione jako tzw. "pomniki techniki" powinno się zabezpieczyć przed losem jaki spotkał parowóz Ol49 -18 z Łukowa (gdzie stał na wydzielonym kawałku toru właśnie w charakterze takiego „pomnika techniki”), który również był własnością PKP Nieruchomości i w drodze przetargu ofertowego pisemnego został sprzedany, a następnie (w sierpniu 2006 r.) pocięty na złom.
Łukowska Ol-ka: [link widoczny dla zalogowanych]
Wpisanie ich do właściwych miejscowo rejestrów zabytków ruchomych jest jakimś rozwiązaniem.
Nie wiem jeszcze jak powinno postąpić się z resztą maszyn (nie tylko parowozów) o statusie podobnym do Ty2-1226 i Ty2-220. Jak znajdę chwilę czasu by pozbierać szare komórki to zapewne wymyślę jakiś sposób. Na razie na Ty2-1226 poeksperymentuję.
Ochrona zabytków w Polsce kuleje i nie trzeba o tym nikogo przekonywać. Problemy polskiego muzealnictwa są takie same bez względu na to, czy chodzi o zabytki archeologiczne, zwykłe, militarne, czy kolejowe.
Duże zasługi mają stowarzyszenia miłośników kolei, które przy skromnych środkach prawnych i finansowych czynią cuda, ale mam świadomość, że to wciąż mało. Stąd też moja inicjatywa z dwoma Ty-2 z Tłuszcza.
Obecnie czekam na rozwój wypadków.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Wto 18:34, 21 Lip 2009, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eses
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:02, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
W lubelskim okręgu mają "wybitnych" speców z palnikami. To co tam się wyczynia od 20 lat to horror. To samo co spotkało łukowską oelke parę lat temu dopadło w Chełmie Ol49-65. To ten parowóz dumnie żegnał okres pary na Bałajach a później trafił na pomnik w Peremyślu. Tam obsrany, olany i obrzygany przez amerykanców, w końcu trafił do Chiełma pod palnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irys
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Śro 11:28, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: | Po pobieżnej lekturze widzę kilka zagadek, ale błędów nie specjalnie |
Jeżeli mówimy o tej samej liście. Osobiście nie sprawdzałem, ale słyszałem od znajomych, że wiele wagonów w niej ujętych nie istnieje.
A to Twoje teigreki
Ty2-220
Ty2-1226
Ogólnie szału nie ma, oba mocno zdekompletowane. Gratulacja dla Ciebie za trud o wpisanie ich do rejestru zabytków, jeszcze kiedyś ktoś będzie miał z nich radość. 220 jest jedynym zachowanym w Polsce parowozem wyprodukowanym w zakładach w Mühlhausen, 1226 ma unikatowy rosyjski tender.
eses napisał: | Tam obsrany, olany i obrzygany przez amerykanców |
[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomi
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:04, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Irys napisał: | 1226 ma unikatowy rosyjski tender. |
Hola hola, ani on unikatowy, ani rosyjski! To typowy tender od parowozu mazutowego, z przebudowaną (w Polsce!) skrzynią węglową. Zachował się nawet taki w oryginalnym stanie - przy Ty2-223 w Jaworzynie. Podobne tendry mają np. istniejące Ty2-702 czy Ty2-1407.
Tendry przebudowane w ZSRR również jeździły w Polsce (ba, nawet w Wolsztynie była dwója z takim!), ale było ich najwyżej kilka.
Pzdr,
Tomi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Śro 13:37, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
Dziękuję Wam za ciekawe informacje i ich weryfikowanie
Dzisiaj otrzymałem kopię protokołu z wizji lokalnej jaka została przeprowadzona w Tłuszczu w dniu 13 lipca 2009 r. (skany w załączeniu):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | W dalszym ciągu planowana jest sprzedaż parowozu i tendra w formie przetargu |
Dobrze, że konserwator podjął decyzję o rozpoczęciu procedury wpisu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Śro 13:44, 22 Lip 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|