|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Wto 11:14, 15 Wrz 2009 Temat postu: Ty2-220 |
|
|
Witam!
Miło mi poinformować, że jakiś czas temu Towarzystwo "TABU" złożyło do Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wniosek o wpisanie stojącego w Tłuszczu parowozu Ty2-220 (wraz z tendrem) - [link widoczny dla zalogowanych] - do rejestru zabytków ruchomych województwa mazowieckiego. Obecnie oczekujemy na decyzję.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Ty2-1226
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Wto 11:19, 15 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 14:44, 15 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Niestety Ty2-220 jest w gorszym stanie niż przypuszczaliśmy i nie będzie wpisany do rejestru zabytków.
[link widoczny dla zalogowanych]
Postaramy się uzyskać protokół z oględzin wraku lokomotywy przez konserwatora.
P.S. Idąc za ciosem i za przykładem Ty2-1226 z Tłuszcza - http://www.parowozycompl.fora.pl/poczekalnia,3/ty2-1226,465.html - wystąpiliśmy o wpis do rejestru:
1) parowozu Ty2-64 z Torunia Kluczyków(?) - [link widoczny dla zalogowanych]
2) parowozu TKt48-146 z Bydgoszczy - [link widoczny dla zalogowanych]
3) parowozu Ty2-1140 z Zajączkowa Tczewskiego - [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Czw 14:56, 15 Paź 2009, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Śro 22:11, 02 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Wreszcie otrzymałem opinię o stanie technicznym Ty2-220 (skan wrzucę jutro). I tu małe zaskoczenie. W załączonym piśmie ostrołęcka delegatura WUOZ Warszawa informuje nas, że w toku ustaleń z PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie okazało się, że przedmiotowy parowóz posiada numer Ty2-1220 (?? ??) i jego właścicielem jest spółka PKP Intercity"...
Ktoś mógłby mi wyjaśnić, jak to możliwe, że Ty2-220 ma być Ty2-1220?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Śro 22:12, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irys
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Czw 0:15, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Błąd w papierach. Ty2-1298 z Wolsztyna to Ty2-1398, Ol49-38 to 27 (oidp). Tego typy przypadków jest więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek1972
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 9:52, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Nie mam pytań..Skoro owi "fachowcy z urzędu" zapominają napisać w wyrażeniu "Ty" numeru 2 i to jeszcze na urzędowym piśmie,to czego się spodziewać od ludzi ,co to do końca nie znają swoich obowiązków.Za to gorliwie potrafią brać za swoją "pracę" pieniądze..I to niemałe..Żenada na całej linii...
Pozdrowienia Maciek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 10:34, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Irys napisał: | Błąd w papierach. Ty2-1298 z Wolsztyna to Ty2-1398, Ol49-38 to 27 (oidp). Tego typy przypadków jest więcej. |
Ale jak to błąd?
W sieci trafiłem na następujący wykaz:
[link widoczny dla zalogowanych]
a w nim na:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czyli wynikałoby z tego, że Ty2-1220 w 1985 roku trafił do Wietnamu. Skąd więc takie informacje w PKP Intercity? Czy to typowy polski bajzel, czy coś innego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Czw 10:52, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: | Czy to typowy polski bajzel, czy coś innego? |
Typowy bajzel...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 11:12, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ariel Ciechański napisał: | Typowy bajzel... |
Dziękuję za wyjaśnienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Czw 11:17, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: |
Dziękuję za wyjaśnienie. |
Na dowód mamy u Tomiego
Parowóz trafił z MD Skierniewice, gdzie do końca lat 1980. pracował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 12:02, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Na początek skan pisma:
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz skan protokołu oględzin Ty2-220:
[link widoczny dla zalogowanych]
i
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Czw 12:08, 03 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Czw 12:06, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
No proszę, proszę ulubiona spółeczka ma nawet czajniczek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 12:10, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ariel Ciechański napisał: | No proszę, proszę ulubiona spółeczka ma nawet czajniczek |
I w związku z tym protokołem moje pytania: Co z Ty2-220 można zrobić?
Czy nadaje się on do odbudowy (czy jest tego wart?)? Czy może warto przeznaczyć go na źródło części zamiennych dla innych teigreków?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Czw 12:20, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: |
I w związku z tym protokołem moje pytania: Co z Ty2-220 można zrobić?
Czy nadaje się on do odbudowy (czy jest tego wart?)? Czy może warto przeznaczyć go na źródło części zamiennych dla innych teigreków? |
Z protokołem trudno dyskutować, zwłaszcza, że w jego sporządzeniu brał udział Zbyszek Tucholski - chyba najlepszy w Polsce specjalista od zabytków techniki, jeśli chodzi o lokomotywy.
Pytasz się co dalej - pytanie cholernie trudne... Ciąć biedaka na pewno szkoda. Części zamienne?? Zdaje się, że to co najszybciej znika czyli korbowody, wiązary, sprężarki etc. na tym parowozie już dawno też zdemontowano. Pytanie w jakim stanie są "kapcie" i kocioł a także tender....
Parowóz można postawić jako mniej lub bardziej realny historycznie pomnik - począwszy od koncpecji jaką zastosowano przy Ty2-1035 idącym do Wrocławia, a skończywszy na pomniku uzupełnionym na modłę chabówczańską modelami korbowodów i wiązarów wykonanymi z solidnego drewna . Oczywiście będzie to eraztz, ale jeśli znalazł by się ktoś, kto da parowozowi w miarę bezpieczną emeryturę to cel uświęca środki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ty2-1226
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza węgła
|
Wysłany: Czw 12:23, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ariel Ciechański napisał: | Z protokołem trudno dyskutować, zwłaszcza, że w jego sporządzeniu brał udział Zbyszek Tucholski - chyba najlepszy w Polsce specjalista od zabytków techniki, jeśli chodzi o lokomotywy.
Pytasz się co dalej - pytanie cholernie trudne... Ciąć biedaka na pewno szkoda. Części zamienne?? Zdaje się, że to co najszybciej znika czyli korbowody, wiązary, sprężarki etc. na tym parowozie już dawno też zdemontowano. Pytanie w jakim stanie są "kapcie" i kocioł a także tender....
Parowóz można postawić jako mniej lub bardziej realny historycznie pomnik - począwszy od koncpecji jaką zastosowano przy Ty2-1035 idącym do Wrocławia, a skończywszy na pomniku uzupełnionym na modłę chabówczańską modelami korbowodów i wiązarów wykonanymi z solidnego drewna . Oczywiście będzie to eraztz, ale jeśli znalazł by się ktoś, kto da parowozowi w miarę bezpieczną emeryturę to cel uświęca środki |
Ta druga opcja bardzo mi się podoba (przynajmniej w opcji dla Ty2-220). Spróbuję powalczyć z materią.
Dzięki za sugestie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Czw 12:34, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ty2-1226 napisał: |
Ta druga opcja bardzo mi się podoba (przynajmniej w opcji dla Ty2-220). Spróbuję powalczyć z materią.
Dzięki za sugestie. |
Jest to jakieś rozwiązanie - aczkolwiek trzeba brać poprawkę na to, że w Polsce pocięto już kilka pomników (vide TKt48-155 czy Ty2-675 (oidp) oraz oidp jakąś TKt48 ustawioną w centrum Kościerzyny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|